هوندا

پشت فرمان شمشیر ژاپنی، هوندا سیویک تایپ R مدل 2020

شاید هوندا در حال حاضر سنگ محک‌های زیادی را در سبد محصولات خود نداشته باشد اما سیویک تایپ R قطعاً پادشاه کلاس هاچبک های داغ است.

هوندا سیویک تایپ R

نسل فعلی این خودرو از همان معرفی تاکنون در این کلاس خوش درخشیده و قابلیت استفاده روزمره را با ماهیتی خشن و اسپورت ترکیب کرده است؛ اما از آنجایی که فولکس‌واگن گلف GTI تازه‌نفس پدیدار شده، زمان فیس لیفت سیویک تایپ R نیز فرا رسیده است.

هوندا سیویک تایپ R

هوندا می داند که نباید در فرمول پیروز خود خیلی دست ببرد و به همین خاطر قلب تایپ R تغییری نکرده است. نیروگاه ۴ سیلندر ۲ لیتری این هاچبک قدرت ۳۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند.

هوندا سیویک تایپ R

البته تغییراتی در شاسی اعمال شده و از نرم‌افزار جدیدی برای دامپرهای تطبیقی استفاده شده است. همچنین بوش‌های جدیدی در سیستم تعلیق بکار رفته است. به این موارد باید دیسک‌های ترمز شناور جدید را اضافه کرد که ۲.۵ کیلوگرم از وزن خودرو را کاسته و مؤثرتر از قبل عمل می‌کنند.

داخل کابین هم دو تغییر عمده دیده می‌شود که یکی از نصب فرمان جدید با پوشش آلکانترا و دیگری دسته‌دنده جدید است که طبق گفته هوندا باعث بهبود دقت تعویض دنده می‌شود. سیستم صوتی نیز دارای سیستم صدای فعال است که از بلندگوها برای افزایش صدای پیشرانه در حالت‌های اسپورت تر رانندگی می‌شود. وقتی هم حالت کامفورت را انتخاب کنید صدا کمتر خواهد شد.

هوندا سیویک تایپ R

اگر به عناصر اسپورت در بدنه سیویک تایپ R علاقه ندارید نسخه جدیدی با نام اسپورت لاین وجود دارد که فاقد بال بزرگ عقب بوده و صندلی‌های قرمز کابین نیز حذف شده و جای آن‌ها را صندلی‌های مشکی رنگ گرفته‌اند. این مدل همچنین از رینگ‌های ۱۹ اینچی با لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت 4S استفاده کرده است. این خودرو اگرچه ظاهر رام‌تری دارد اما در خط مستقیم کمبودی وجود نخواهد داشت. سیویک اسپورت لاین قیمتی مشابه با نسخه استاندارد GT که ما تست کرده‌ایم دارد.

در سمت دیگر هم مدلی با نام لیمیتد ادیشن قرار دارد که بیش از ۵ هزار پوند گران‌تر از تریم های عادی می‌باشد. تنها ۲۰ دستگاه از این مدل به بازار بریتانیا اختصاص داشته و هرکدام آن‌ها ۴۷ کیلوگرم سبک‌تر از مدل‌های عادی هستند که دلیلش حذف صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی، متریال سرکوب‌کننده صدا و سیستم تهویه مطبوع می‌باشد. این مدل‌های تولید محدود همچنین دارای رینگ‌های ۲۰ اینچی و لاستیک‌های میشلین پایلوت کاپ ۲ هستند.

مدل GT ادیشن تست شده در جاده همان چیزی است که از سیویک انتظار داریم. پیشرانه درست مثل قبل قدرتمند ظاهر شده و گشتاور آن نیز تا دور ۶ هزار در دسترس راننده می‌باشد.

شاسی بازنگری شده این خودرو کار خوب مدل پیش از فیس لیفت شده را تکرار کرده است. فرمان هم سنگینی خوبی داشته و دماغه خودرو سریعاً به دستورات راننده واکنش نشان می‌دهد که این بیش از هر هاچبک دیفرانسیل جلوی دیگری است. از نظر سواری هم می‌توان سفتی را بین حالت‌های کامفورت تا R پلاس تنظیم کرد. در حالت اول سواری خودرو کمی سفت تر از گلف GTI جدید بوده درحالی‌که حالت دوم باعث می‌شود کنترل تکان های بدنه سیویک GT با اسپورت ترین حالت گلف برابر باشد.

هوندا سیویک تایپ R

البته هوندا نمی‌تواند سطح شخصیت خاص ارائه شده توسط گلف را در دسترس قرار دهد. ما دوست داریم حالت اسپورت را نگه داریم که صدای بهتر پیشرانه را در بر داشته و سیستم تعلیق نیز سفتی مناسبی دارد. پایداری سیستم تعلیق نیز در اغلب موارد خوب است.

هوندا سیویک تایپ R

دسته‌دنده جدید سیویک تایپ R بهترین نوع در بین خودروهای کنونی بوده و به خوبی در دست قرار گرفته و شما را با تعویض‌های کوتاه و دقیق همراه می‌کند. در دست گرفتن فرمان نیز حس بسیار خوبی داشته و در برخی نقاط نرم‌تر است.

هوندا سیویک تایپ R

باقی بخش‌ها تغییری نداشته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به استایل پیچیده این خودرو اشاره کرد. البته رنگ جدید بدنه خودروی تست شده که آبی ریسینگ نام دارد با ظاهر این خودرو هماهنگی خوبی داشته و به روی آن نشسته است.

هوندا سیویک تایپ R

در کابین نیز داستان مشابهی بوده و جدای از فرمان و دسته‌دنده جدید، این بخش همچنان جزو بهترین‌های کلاس است. البته سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو واقعاً بهتر از قبل نیست اما هوندا دکمه‌های فیزیکی را برای دسترسی به عملکردهای اصلی اضافه کرده است. البته نرم‌افزار اصلی صفحه‌نمایش بدون تغییر باقی ‌مانده است.

هوندا سیویک تایپ R

فیس لیفت اعمال شده روی سیویک به حدی گسترده نیست که بتواند آن را یک سر و گردن بالاتر از گلف GTI قرار دهد اما این به روزرسانی ها باعث شده‌اند سیویک تایپ R همچنان به عنوان گزینه مناسب رانندگان مشتاق مطرح باشد؛ بنابراین در نهایت باید گفت این خودرو ضرورتاً مشتریان جدید را جلب نخواهد کرد اما برای افرادی که به دنبال یک هاچبک سریع هستند سیویک تایپ R محصولی درجه‌یک است.

مشخصات هوندا سیویک تایپ R نسخه GT

  • قیمت: 34820 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 316 اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 272 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 8.۵ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.n.r

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    یک کلام: عشق??

    موافقم 46
    مخالفم 7
    1. SRT

      ۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (624 ديدگاه)

      پدال خبر هایی از جعلی بودن رکورد اس اس سی تواترا ب گوش میرسه،لطفا یه مطلب دربارش بزار روشن مون کن

      موافقم 27
      مخالفم 5
    2. Hadi

      ۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      توکیو دریفت ?…

      موافقم 14
  2. Malt hill

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    من گلف رو ترجیح میدم

    موافقم 26
    مخالفم 40
    1. علی

      ۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      گلف هم عشقه اما تو این سگمنت ژاپنیها حرف اولو میزنن. مخصوصا سوبارو.
      گلف یه ایرادی که داره چون خودم یه فیلمی دیدم اینه که هندلینگی مثل ژاپنیا نمیتونه ارائه بده.مخصوصا تو سر پیچا. تو اروپا یه مسابقه هستش غیر قانونیه. از فرانسه پاریس شروع میشه میرن المان بعدش دانمارک بعدش سوئد بعدش شمال سوئد بعدش شمال فنلاند تا به جایی به اسم Nordkapp برسن. دماغه ی شمالی فکر کنم به فارسی میشه. تو گوگل بزنی nordkapp رو نشون میده. رسیدن nordkapp زمان میزنن. هرکی سریعتر رسید. راستش تو یکی از همینا بود یکی که گلف خریده بود راضی نبود و میگفت قبلا نیسان داشته البته مدلای ۹۰ میلادی. مسابقه های این چنینی خیلی زیاده. تو همین ایران فکر کنم بی سر و صدا ماهی یکی دوبار انجام میشه. یه بار تهران به اصفهانو خودم تو یه گروه فیسبوکی تو جریانش قرار گرفتم . جایزش اون موقعا ۱۵ میلیون بود. پراید ۱۲ میلیون بود. یه زمانی اونقدر زیاد شد پلیس راهور هر شب گزارش میداد از دستگیریهاش.

      اما خارجیش واقعا عشقه. خیلیاشون به قوانین احترام میزارن. فکر کنم زیر پا گذاشتن قوانین چراغ قرمز و داخل شهر و اینا امتیاز کم میشه. فقط خارج شهر میشه گاز داد. یه سال فکر کنم ۷ سال پیشا یکی از بزرگترین مسابقات غیرقانونی دنیا تو همین مسیر nordkapp انجام شد. از کل دنیا ماشیناشونو اورده بودن. حتی از کشورای حوضه خلیج فارس. همه لامبورگینی و فراری و پورشه. چندتاییم دستگیر شدن اون سال. اما ۱۰ تای اولی که رسیده بودن به جز یکیش همه هاچبکای نیسان و سوبارو بودن و گلف بودن. اون یکی پورشه بود.

      موافقم 10
      مخالفم 5
  3. R@min

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    ببخشید بابت اسپم بوگاتی بولاید اومد فقط می تونم بگم پشمام

    موافقم 19
    مخالفم 10
    1. سورنا

      ۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      بازم فقد چراغاشو عوض کرده یا چیز دیگه ای هم عوض کرده ؟

      موافقم 6
      مخالفم 28
      1. سامورایی

        ۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        ۱۸۰۰ اسب قدرت داره و برای پیست طراحی شده و اجازه تردد تو شهر نداره
        صفر تا صد ۲.۱ ثانیه

        موافقم 22
        مخالفم 4
      2. R@min

        ۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        مثه اینکه دفعه قضیه فرق می کنه خیلی هیولاس

        موافقم 9
        مخالفم 2
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      دیدم تو اینستا .
      وجه تمایزش چیه نسبت به بقیه بوگاتی‌ها ؟

      میتونه دوباره جایگاه بوگاتی در سرعت بالا را تثبیت کنه ؟

      ظاهرش که خیلی پیچیده و فضایی به نظر میرسه !

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. Amin-MC20

        ۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        صفر تا صد 2.17!!!!!!!!!!!!

        موافقم 10
        مخالفم 3
      2. R@min

        ۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        هیولای کاملا پیست محور و مدعی رکورد تو نوربرینگ. ارتفاع ماشین 30 سانت از شیرون پایین تره و صفر تا 500 در 20 ثانیه

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. مهدی موتورز

          ۷ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1232 ديدگاه)

          صفر تا ۵۰۰ ۲۰
          داداش راس میگی
          ادم از بیهوشی سنکوب میکنه?

        2. MehdiTurbo

          ۷ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2362 ديدگاه)

          اخه قرار نیست تولید بشه و حتی به صورت محدود عرضه کنه و تمام حرف هاییم که راجع بهش زدن فقط تئوری روی کاغذ و هنوز وارد پیست نشده وثبت نشده اگه تولیدش کنند و عرضه غولیه واسه خودش.

          موافقم 7
          مخالفم 3
    3. ارشیاSVJ

      ۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      این دیگه چی بود!!!!!!
      واااای اگه اجازه تردد بهش بدن چی میشه!
      خیلی ترسناک بود!?????????????????????????

      موافقم 10
      مخالفم 3
    4. Amin-MC20

      ۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      918 دیگ باس بره غاز بچرونه

      موافقم 4
      مخالفم 6
    5. افشار

      ۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (772 ديدگاه)

      شرکت بوگاتی گفته همه این تستها و آمار و ارقام بر اساس تست با شبیه سازیهای نرم افزاری بدست اومده و اعلام شده و هنوز آزمایشهای واقعی انجام نشده پس باید منتظر بمونیم ولی به احتمال زیاد تست واقعی با تست شبیه سازی شده نباید اختلاف زیادی داشته باشه

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. Amin-MC20

        ۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        اره معمولا خیلی تغییر نمیکنه

        موافقم 1
        مخالفم 1
  4. زیزیگولو

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    هوندا سیویک تایپ R یکی از ماشینای پر سرعت شرکت هوندا هستش و یه رقیب سرسخت واسه گلف GTI

    موافقم 18
    مخالفم 5
  5. بهراد

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (754 ديدگاه)

    آب مخزن شیشه شور عقبشو از کجا پر می کنن؟

    موافقم 3
    مخالفم 7
  6. سامورایی

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    یه جا خوندم نسل جدیدش تا سال ۲۰۲۲ میاد و ۴۰۰ اسب بخار قدرت داره

    موافقم 10
  7. مهدی موتورز

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    یه برابم را رو موتور شهری سوار کردن

  8. sina

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    جمله اول متن “شاید هوندا در حال حاضر سنگ محک‌های زیادی را در سبد محصولات خود نداشته باشد “!!!!!!!!!!!!
    سیویک سنگ محک سدان های کامپکت اقتصادی- خودروی سال 2016
    اکورد سنگ محک سدان های مید سایز اقتصادی-خودروی سال 2017
    CRV سنگ محک شاسی بلندهای کامپکت اقتصادی -شاسی بلند سال موتور ترند 2018
    پاسپورت سنگ محک شاسی بلند های مدسایز اقتصادی
    تایپ R سنگ محک هاچ بک های داغ-رکورد دار نود درصد پیست های دنیا
    کدوم کمپانی تو رده اقتصادی این همه ماشین خفن داره واقعا ؟؟؟؟

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. MAHDI

      ۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      هوندا خودروهای فوق‌العاده تولید میکنه مخصوصا سویک تایپ R این نسل که افتخارات زیادی رو بدست آورد و هوندا آکورد که از دید من بهترین در کلاس خودشه. چون رقابت های زیادی ازش مطالعه کردم در مقابل رقبای خودش که در اکثرشون جایگاه اول بود. ?

      موافقم 12
  9. رامتین

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    تایپ R عالی است و در کلاس خود بهترینه بنظرم اما لازمه بشکل اساسی تغییر طراحی داده بشه.

  10. Ramin

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    یه سوال چرا 3تا اگزوز داره
    مگه 2تا کافی نیست ؟
    هرکی میدونه لطفاً بگه

    1. MAHDI

      ۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      هم واسه جذابیت و حس پرفومنس و هم واسه خروج بهترگازهای موتور.
      جدای اینکه کوپه ها و سدان های پرفومنس معمولا 4 خروجی اگزوز دارن در طرفین اما خودرویی مثل M3 و M4 پرفومنس جدید 4 سراگزوز اونم در وسط داره.
      در هر صورت سراگزوز های سیویک خیلی جذاب و پرفومنس دیده میشه?

      موافقم 7
      مخالفم 1
  11. MehdiTurbo

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    ای جانم هاچ بک تند و تیز اقتصادی دنده ای ? اینو بندازی تو پیچ دل کوه و دشت شیشه روهم بدی پایین باد بخوره تو موهات عینک افتابیم بزنی سلطان صدام گوش کنی و دنده عوض کنی.

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. Amin-MC20

      ۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      خیلی موافق نیستم وقتی خود این ماشین طنین زیبا داره دیگ برای چی اهنگ میزاری

      1. MehdiTurbo

        ۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2362 ديدگاه)

        اینم حرف منطقیه این جذاب تر تو سکوت فقط گوش میسپاریم به طنین گوش نوازش.

      2. امیر

        ۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (61 ديدگاه)

        صدای انجینش سلطان صداست

    2. Amin-MC20

      ۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      حتی پول نداریم یه ماشین خوش صدا بگیریم?????

      1. MehdiTurbo

        ۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2362 ديدگاه)

        دل که داری بزن زیر اواز خوش صدا

  12. Afg

    ۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (499 ديدگاه)

    کاش دلم بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا