هوندا نخستین نمونههای کلاریتی را در بازار اروپا به مشتریان خود تحویل داد.
این درواقع پلهای از هدف بلندمدت این خودروساز مبنی بر استفاده از فناوری الکتریکی (به هر شکلی) در دو سوم محصولات بازار جهانی خود تا سال ۲۰۳۰ میلادی (۱۴۰۹ شمسی) میباشد که گویا مصرانه به دنبال تحقق آن است.
فروش کلاریتی از ماه مارچ سال جاری (اسفند ۹۴) در بازار ژاپن آغاز شده و حالا تدریجاً به سمت آن سوی اقیانوس اطلس حرکت میکند. چندی از شهروندان لندن و کُپنهاگِن (دانمارک) اولین مالکان این مرکب سلول سوختی هستند و ورودش به خاک این کشورها درواقع بخشی از پروژه حمایت از وسایط نقلیه نوآورانه (HyFIVE) محسوب میشود.
هدف پروژه مذکور ارتقای سطح آگاهی و آشناییت با فناوری سلول سوختی بوده و در راستای آن ۱۸۵ دستگاه خودروی مجهز به این فناوری از پنج کمپانی مختلف تحویل مالکان حقیقی و حقوقی در کشورهای انگلستان، دانمارک، سوئد، آلمان، اتریش و ایتالیا خواهد شد.
توماس براکمان (Thomas Brachmann) مدیرِ برنامه کلاریتی در اروپا میگوید: هوندا همیشه یکی از پیشروان استفاده از سلول سوختی بوده و بیش از ۳۰ سال است که در حوزه تحقیق و توسعه آن فعالیت میکند. تحویل خودروهای موردبحث در اروپا و شرکت در HyFIVE نیز قدم دیگری در راستای تجاریسازی کامل این فناوری است.
واحد تأمین انرژی هوندا کلاریتی ابعادی به اندازه یک بلوک درونسوز V6 دارد و همانند آن در جلوی خودرو زیر کاپوت جای میگیرد. این ژاپنی جسور بر اساس تخمین EPA، با یک مخزن هیدروژن پر میتواند تا ۳۶۶ مایل (۵۸۹ کیلومتر) پیش برود که در نوع خود عدد قابلتأملی محسوب میگردد.
armin
۱۳ آذر ۱۳۹۵اون گلگیرشم درست شه دیگه حرف نداره
KING
۱۳ آذر ۱۳۹۵رخ خوبی داره حیفه قسمت تایر عقب این طوری باشه …..
سینا
۱۳ آذر ۱۳۹۵لکسس رو ک بذاریم کنار، هوندا خعلی خاصه تو برندای ژاپنی
امپراتور لامبورگینی
۱۳ آذر ۱۳۹۵برند لوکس هوندا، یعنی اکیورا خیلی از لکسس خاص تره.
sina
۱۳ آذر ۱۳۹۵نه راستش
من از نزدیک دیدم حس خوبی بهم نداد.
خود هوندا رو بیشتر دوست دارم.
امپراتور لامبورگینی
۱۳ آذر ۱۳۹۵سینا جان دوست عزیزم
نظر شما این طوری و محترمه.
اما من از NSX خیلی خیلی خیلی خیلی !!! خوشم میاد.
لکسس به نظرم اینقدر خاص نیست.
من اکورا بیشتر دوست دارم.
همونطور که هوندا به نظر من از تویوتا خاص تره ، اکیورا هم از لکسس خاص تره
امپراتور لامبورگینی
۱۳ آذر ۱۳۹۵اتفاقا من از این سبک گلگیر خیلی خوشم میاد…
فرشاد سجادیان
۱۳ آذر ۱۳۹۵به جز گلگیر عقب، طراحیش از پریوس قشنگتر و شکیلتره، اما در کل خیلی با طراحی نسبتا فضایی الکتریکیها ارتباط برقرار نمیکنم.
Archi KHAN
۱۳ آذر ۱۳۹۵حالا دوستان تکنولوژی اش را ول کردن ، گیر دادن به گلگیرش !!!
اصن حالمون اینِ …
KING
۱۳ آذر ۱۳۹۵رفیق په کجایی تو
هفته یه بار حداقل سری بزن به سایت …..
Archi KHAN
۱۴ آذر ۱۳۹۵ارادتمندم دوست عزیز
کم سعادتم …
M4
۱۳ آذر ۱۳۹۵چراغ های جلو مال رنو تالیسمانه یا اون از این کپیه؟ :|
GOD BLESS AMERICA
۱۳ آذر ۱۳۹۵زنده باد زمین :-)
زنده باد سوخت پاک، هر کشوری در این راه قدم برداره در واقع در راه حفظ کره زمین و طبیعت فعالیت کرده و نیت خوبی رو نشون میده.
علي رضا
۱۳ آذر ۱۳۹۵یعنی عاشق این ماشینم…
احمد باقری
۱۳ آذر ۱۳۹۵تویوتا هم خیلی در این زمینه کار کرده. هوندا هم عالیه.
فیصل
۱۵ آذر ۱۳۹۵اون قسمت کربن مشکی عقب ماشین دقیقا کپی هیوندای آیونیکه که هر دوی اینا از پریوس الگو گرفتن. یعنی در ظاهر این نوع خودروها باید نشانه مهمی از تکنولوژی متفاوتشون داشته باشن تا حداقل اندک تعدادی از علاقمندان به این نوع تکنولوژی بفهمند که چه زحمتی بابت این نوع خودروها کشیده شده . عامه مردم هم تا 5 سال آینده با همون ظاهر مخالفت میکنن و قیافه حق به جانب هم میگیرند اما 10 سال آینده دیگه عصر همین خودروهاست شایدم 100 سال آینده خودروهای پرنده سوار بشن که الان برامون خنده داره