یان هاولز معاون ارشد هوندا میگوید این خودروساز ژاپنی به دنبال حذف کامل خودروهای درونسوز از بازار اروپا تا سال ۲۰۲۳ میباشد. این تصمیم بخشی از برنامههای هوندا برای کاهش میزان آلایندگی کربنی محصولاتش است.
هاولز گفته است:
سبد محصولات ما ترکیبی از خودروهای تمام الکتریکی و هیبریدی خواهد بود. واضح است که اگر قوانین تا سال ۲۰۳۵ عوض شوند یا دوران گذار از خودروهای هیبریدی رخ دهد تکنولوژی ما نیز ارتقا خواهد یافت.
او همچنین معتقد است هنوز هم نقش زیادی برای دیگر تکنولوژیها وجود دارد. مدیر هوندا گفته است:
هنوز هم فضا برای سوختهای دیگر همچون هیدروژن، زیستتوده و همچنین سوختهای مرسوم و باتریها وجود دارد.
در حال حاضر اگرچه هوندا از الکتریکی سازی صنعت خودرو حمایت کرده اما هزینههای خودروهای الکتریکی یکی از دلایلی است که باعث میشود هاولز معتقد باشد این خودروها راهحلی فوری برای کاهش آلایندگی کربنی نیستند. او میگوید:
خودروهای الکتریکی تا ۵۰ درصد گرانتر از نمونههای سنتی یا هیبریدی هستند.
به همین خاطر هوندا معتقد است تکنولوژی هیبریدی روشی مؤثر برای عبور از پیشرانههای درونسوز به نمونههای تمام الکتریکی میباشد.
مدیر هوندا درعینحال از محدودیتهای خودروهای هیبریدی آگاه است:
این خودروها مسیری کامل بهسوی آینده تمام الکتریکی نبوده و به همین خاطر است که آنها را به عنوان پلی به سمت تکنولوژی میدانیم و با استفاده از آنها میتوانیم به باتریها دست یابیم. در این حالت است که خودروهای الکتریکی و زیرساختهای آن پیشرفت کرده و حملونقل الکتریکی برای عموم مردن در دسترس خواهد بود.
زیزیگولو
۱۶ آذر ۱۳۹۹آیا خودروهای برقی جای خودروهای بنزینی رو میگیرن؟؟؟ میگیرن، لایک ……… نمیگیرن، دیسلایک
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۱۶ آذر ۱۳۹۹هوندا که مشکلی نداره همانطور که برقی هم نبود مصرفش کم بود . اگر می خواهند الودگی کم شود باید بیایند این لگن های چینی و ایرانی رو ایران درست کنند. (ولی خب مطمئنم اصلا براشون مهم نیس)
هوندای بدبخت کاری نمی کنه استهلاک ومصرف سوخت ماشین هایش از 6 لیتر بالا تر نمی ره اما ماشین های ما بهترین ماشین 6 لیتر میسوزونه.
زیزیگولو
۱۶ آذر ۱۳۹۹موضوع اینه که حتی همون کم مصرفا هم قراره از رده خارج بشن و برقیا جاشونو بگیرن
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آذر ۱۳۹۹اشتباه نکن !
این کار هوندا به این خاطر هست که آینده را از امروز پیشبینی کرده و میخواد خیلی سریع نِگرِش و دید مردم را نسبت به برند خودش و برقی شدنش عوض کنه که وقتی بقیه مثلاً باید در سال ۲۰۳۰ به اجبار برقی فروش داشته باشند ، این هوندا بوده که پیش دستی کرده و نام و برند خودش را در ذهنها جا انداخته .
البته هوندا و کلاً برقیها باید فکر دشمنی به نام هیدروژنیها هم باشند که روز به روز داره جایه خودش را باز میکنه در بازار و برای فراگیر شدنش چیزی نمانده ، مثل هیبرید که یه زمانی باعث تمسخر بود ولی بعد از ۲۰ سال دیدیم که این تویوتا بود که درست پیشبینی کرده بود و هیبرید امروزه در جهان با نام تویوتا و پریوس شناخته میشه و همگانی شده .
هوندا و مزدا هر دو یکی از برندهای ژاپنی با پرستیژ بالا هستند که اکثریت مردم طرفدارش هستند و یه جورایی میشه گفت محبوب در قلبها که حتی اگر محصولاتش را نخرید ولی باز دوستش دارید و راحت از کنارش نمیگذرید .
محمد
۱۶ آذر ۱۳۹۹البته هوندا داره رو یه ماشین هیدروژنی کار می کنه و یک سال بعد از تویوتا میرای اونو عرضه می کنه ، اگه اشتباه نکنم اسمش کلاریتی هست
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۶ آذر ۱۳۹۹صددرصد نمیگیرن
برقی ها اشغال های به مصرفی بیشتر نیستن
Aria
۱۶ آذر ۱۳۹۹به هرحال همین آشغال های بی مصرف دارن بازارو تصرف میکنن
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۶ آذر ۱۳۹۹همین که قبول داری بی مصرفن کافیه
زیزیگولو
۱۶ آذر ۱۳۹۹چه بخایم چه نخایم این اتفاق داره میوفته
مهدی
۱۶ آذر ۱۳۹۹تو ایران همین که یک ماشین جدیدتر بیاد جایگزین لگن جات بشه ما راضیم حالا برقی مرقیش بکنار
سامان اذری
۱۶ آذر ۱۳۹۹اگه بگیره
مثل بازار موبایل چین بازار رو قبضه میکنه
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آذر ۱۳۹۹آقا سامان
اگر نداره ، و مطمئن باش بازار برقیها و کلاً خودرو در آینده متعلق به چین هست چه بخواهیم چه نخواهیم و البته که خیلی از کشورها به سبب دشمنی هم که شده جنگ تجاری میکنند و راهش نمیدهند مثل آمریکا و اروپا ، اما مطمئناً در آخر تسلیم میشوند ، چون چین اگر با برندهای خودش وارد نشه ، میتونه با برندهایی که خریده و میخره وارد بشه .
سامورایی از قله فوجی
۱۶ آذر ۱۳۹۹هزار تا چیز دیگه هست که بیشتر از ماشین ها گاز کربن دی اکسید تولید می کنن چرا گیر دادین به ماشین ها ؟ ????
Sina
۱۶ آذر ۱۳۹۹اگه از سوخت های زیست توده هم حمایت کنه خیلی خوب میشه ، تقریبا سوخت های کربنی هستن که بخاطر اینکه قبلا فتوسنزشون انجام شده ، کربنشون خنثی هست و تاثیری نداره.
??Amin_sto??
۱۶ آذر ۱۳۹۹چه بلائی داره سر درون سوز ها میاد ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
Aria
۱۶ آذر ۱۳۹۹دارن بخاک میرن
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آذر ۱۳۹۹به نظرم بشه یه فکری کرد که همونطور که بنزینی را میشه دوگانهسوز با گاز کرد ، بشه برقی هم کرد ولی فکر کنم کلاً باید زیرِ ماشین از نو ساخته بشه و یه فکری برای جایگذاری باتریها و متعلقات چرخها کرد .
Ramin
۱۶ آذر ۱۳۹۹خودرو های برقی نیاز به تلنگر داشتن. اون تلنگر رو تسلا زد. اومد ترکوند. ?
افشار
۱۶ آذر ۱۳۹۹چانگان در چه حاله رامین ؟
Ahmedreza2002
۱۶ آذر ۱۳۹۹عشق ترین و بهترین الکتریکی دنیا همینه به مظرم
Honda e یه پکیج گامل از همه انتظارات و خواسته های من از الکتریکیا
و بعدش احتمالا پورشه
Ahmedreza2002
۱۶ آذر ۱۳۹۹*نظرم
*کامل
X
۱۶ آذر ۱۳۹۹احتمالا بشه مثل فیلم ترمیناتور همه جا رو ماشین های الکتریکی هوشمند که ساخته ی خودمون هستن تصرف کنن. داره آیندمون میشه مثل فیلما??????
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۶ آذر ۱۳۹۹همه اینا زیر سر ایلان ماسکه و اون فرغون سازیش
اگه این برقی هارو تو مغز اتحادیه اروپا نمیکرد اینجوری نمیشد
به قول یکی از دوستان اون بالا کلی چیز دیگه هستن که الودگی تولید میکنن اینا چسبیدن به ماشین
میثم
۱۶ آذر ۱۳۹۹خیلی خیلی خیلی گوگولیه
من عاشقشم
❤❤❤❤
بهروز
۱۶ آذر ۱۳۹۹ایا میدونستید اروپا چند هزار کیلومتر با ایران فاصله داره؟ ایا میدونستید اروپا سوخت فسیلی که مصرف میکنه رو اکثرا وارد میکنه؟ ایا میدونستید با الکتریکی سازی اروپا دیگه سوخت فسیلی وارد نمیکنه؟
بعضیا رو همچین جو گرفته و هی با ماشین الکتریکی مخالفت میکنن انگار که ایران تو اروپاست و فردا همشون مجبور میشن پرایدو بفروشن و هوندا بخرن.
و بعضیا گفتن که چرا فقط چسبیدن به خودروها. اروپا فقط به خودروها نچسبیده. به همه چی چسبیده. یه کارایی میکنن که شماها تو خوابم نمیبینی. خودرو و حمل و نقل هم یکیشه. چون پدال یه سایت خودرویی هست قسمت خودرو رو پوشش میده. میخوایی باقی سکتورها رو ببینی به سایت زیر برینhttps://www.eea.europa.eu
یه پروژه پایلوت ۲۰۰ میلیارد یورویی دارن اجرا میکنن برا گرم کردن خونه ها. دیگه هیچ خونه و ساختمونی لازم نیست خودشون موتورخونه داشته باشه برا گرم کردن خونه.
روش اجرای این پروژه اینطوریه که تو هر محله یه کارخونه ایی میزنن و توش اب رو گرم میکنن. بعد این اب گرم رو با لوله های ایزوله شده به هر ساختمون و خونه ایی میرسونن. مثل سیستم اب شرب. این روش اتفاقا جدید نیست. خیلی قدیمیه. ۱۰۰ سالی هست تو سوئد اینطوری اب خونه هاشون رو گرم میکنن. اما این روش رو میخوان تو کل اروپا اجرا کنن.
و میدونین دلیل همه ی اینا چیه؟ کنترل و کم کردن الودگی در یک کارخونه اسونتره. راحت تره. هزینه هاش خیلی خیلی کمتره.
برین خوش باشین . ملتی که حتی دو جمله علمی در این باره نخونده اومده برا غرب تز دکتری از خودشون در میکنن. برو با پراید خوش باش.
عباس
۱۷ آذر ۱۳۹۹چین نفت نداره. جمعیتی از چین که قدرت خرید همرده با غرب داره به بالای ۳۰۰ میلیون نفر رسیده. هر سال ۳۰ میلیون نفر به این جمعیت اضافه میشه. یکی از نقاط قوت ژاپن امریکا و اروپا همین جمعیت مصرفی کشورشون هست که قدرت خرید بالا دارن. بحثش گسترده هست.
چین بزرگترین وارد کننده ی نفت دنیاست. فکر کنین چین بتونه سهم مصرف فراورده های نفتی تو حمل و نقل رو ۵۰ درصد کاهش بده. ما یه دوست داریم سال پیش رفته بود چین میگفت تاکسیها همه برقی ان. حتی گاز سوز نیستن.
یادمه چند ماه پیش چین واردات نفت از ایرانو کلا صفر کرد. اره دنیا وابسته به نفت خواهد بود. اما نفت ما خیر. چین از عربستان و باقی کشورای عادی دنیا نفت وارد میکنه. دیروز اوپک گفت تولید نفتو بالا میبرن.
اکثر شهرای خودمون مشکل الودگی هوا دارن. منبعشون؟ خودرو و حمل و نقل. این ملت اینقدری که نگران دنیاست نگران خودش نیست. کاش حداقل یه نیمچه صنعت داشتیم میگفتیم اره صنعت داریم الودگیمون صنعتیه.