سومین دوئل از دور چهارم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال به گروه هاچبکها، یا بهتر بگوییم، خودروهای کامپکت اسپرت اختصاص دارد. در سومین دوئل این گروه، مرسدس بنز A45 AMG به مصاف فورد فوکوس RS رفت که در این رقابت جمعاً ۱۶۵۳ رأی به ثبت رسیده است. از این آراء، A45 توانست با کسب ۱۲۱۹ رأی یا بهعبارتدیگر ۷۳ درصد از کل آراء، پیروز دوئل شده و جواز حضور در مرحلهٔ بعدی را کسب کند درحالیکه فوکوس RS با کسب ۴۳۶ رأی از دور رقابتها کنار رفت. حال امروز در چهارمین دوئل این گروه، دو خودروی آتشین و وحشی ژاپنی یعنی هوندا سیویک تایپ R و سوبارو WRX STI به میدان مبارزه آمدهاند.
آئودی RS3 | سئات لئون کوپرا | مرسدس بنز A45 AMG | فورد فوکوس RS |
آئودی RS3 | مرسدس بنز A45 AMG | ||
فولکسواگن گلف R | پژو ۳۰۸ GTI | سوبارو WRX STI | هوندا سیویک تایپ R |
فولکسواگن گلف R | ؟ | ||
بامو M140i | هیوندای i30 N | ||
؟ |
هوندا سیویک تایپ R
هوندا سیویک یکی از شناختهشدهترین و محبوبترین سدانهای کامپکت ژاپنی است که پیشینهای طولانی و پرافتخار دارد؛ اما پیشینهٔ نسخهٔ اسپرت تایپ R آن به سال ۱۹۹۷ و نسل ششم سیویک بازمیگردد. این خودرو بر اساس نسخهٔ هاچبک سیویک ساخته شده بود و تنها بهصورت هاچبک سهدر عرضه میشد. این رویه در نسل بعدی که بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ تولید شد نیز ادامه داشت تا اینکه در نسل سوم، نسخهٔ سدان هم به خانوادهٔ تایپ R اضافه شد. این نسل از تایپ R که بر اساس نسل هشتم سیویک ساخته شده بود، در سپتامبر ۲۰۰۵ با مدل ۲۰۰۶ معرفی شده و تا سال ۲۰۱۱ در دو نسخهٔ هاچبک سهدر و سدان چهاردر به تولید رسید؛ اما با خاتمهٔ تولید این نسل سیویک تایپ R در سال ۲۰۱۱، این اسپرت داغ ژاپنی برای مدتی غایب بود تا اینکه نسل چهارم آن در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ رونمایی شد. این نسل بر اساس نسخهٔ هاچبک نسل نهم سیویک ساخته شده بود و صرفاً بهصورت هاچبک پنجدر به بازار عرضه شد؛ اما این ماشین هماکنون در نسل پنجم خود قرار دارد که بر اساس نسل دهم سیویک ساخته شده و نسخهٔ پروتوتایپ آن برای اولین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ رونمایی شد. سپس در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ سرانجام نسخهٔ تولیدی آن معرفی گردید. این نسل سیویک تایپ R که بر اساس نسخهٔ پنجدر لیفتبک سیویک ساخته شده، برای اولین بار در تاریخش، در بازار ایالاتمتحده هم عرضه میشود. تایپ R که پرچمدار خانوادهٔ سیویک محسوب میشود، توانست با تایم زنی در نوربرگرینگ، رکورد سریعترین خودرو دیفرانسیل جلوی این پیست را نیز از فولکسواگن گلف GTI کلاباسپرت بگیرد. سیویک تایپ R به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند.
سوبارو WRX STI
همانطور که سیویک تایپ R نسخهٔ اسپرت هوندا سیویک است، سوبارو WRX هم در اصل نسخهٔ اسپرت مدل ایمپرزا محسوب میشود. نسل اول این خودروی کامپکت ژاپنی برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ بهعنوان جایگزینی برای مدل لئون معرفی شد. سپس چندی بعد مدل WRX ایمپرزا نیز معرفی شده و در دو نسخهٔ سدان و هاچبک پنجدر به بازار آمد. در طول سالهای بعد همزمان با معرفی نسلهای بعدی ایمپرزا، نسخهٔ WRX آنهم مثل قبل در دو نسخهٔ هاچبک و سدان به تولید میرسید و ایمپرزا WRX به یکی از مشهورترین خودروهای اسپرت ژاپنی تبدیل شد؛ اما پس از معرفی نسل چهارم ایمپرزا، اوضاع کمی تغییر کرد. در ابتدا درحالیکه نسل چهارم ایمپرزا در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۱ معرفی و جایگزین نسل قبلی شد، تولید نسخهٔ WRX نسل قبلی همچنان تا سال ۲۰۱۴ ادامه داشت تا اینکه سرانجام نسل جدید این مدل نیز در همین سال رونمایی گردید؛ اما در این نسل، ایمپرزا از نام این خودرو حذف شده و با نام سوبارو WRX عرضه گردید. همچنین این نسل از WRX صرفاً بهصورت سدان تولید شده برخلاف قبل خبری از نسخهٔ هاچبک نیست. در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶ نیز نسل پنجم ایمپرزا با مدل ۲۰۱۷ رونمایی شد اما هنوز نسخهٔ WRX این نسل معرفی نشده و همچنان همان مدل سابق در حال تولید است. البته WRX برای مدل ۲۰۱۸ مورد بهروزرسانی جزئی قرار گرفته تا بتواند تا زمان معرفی نسل جدید در بازار رقابت کند. این سدان اسپرت ژاپنی هماکنون در دو نسخهٔ معمولی و STI تولید میشود که دومی قویتر بوده و ما هم در این دوئل جهت هماهنگی با سیویک تایپ R همین مدل را انتخاب کردهایم. WRX STI مجهز به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو است که مانند سایر محصولات سوبارو از نوع تخت است. این موتور ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۳ نیوتن متر گشتاور داشته و بازهم مانند دیگر محصولات سوبارو این نیرو را به هر چهارچرخ ارسال میکند.
مشخصات فنی
هوندا سیویک تایپ R | سوبارو WRX STI | |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی | ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تخت |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار | ۳۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۳۹۳ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۴.۹ ثانیه | ۴.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۵ ثانیه | ۱۳.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۷۰ کیلومتر در ساعت | ۲۵۵ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۴ لیتر (ترکیبی) | ۱۱.۷ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۴۱۱ کیلوگرم | ۱۵۴۳ کیلوگرم |
طول | ۴.۵۵ متر | ۴.۶۰ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۰ متر | ۲.۶۵ متر |
قیمت پایه | ۳۴,۷۷۵ دلار | ۳۶,۰۱۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید
[polldaddy poll=9811604]
Amir Schumacher
۲۷ مرداد ۱۳۹۶.
سوبارو ❤????
به 2 دلیل
1- اصالت بی نظیرش
2- سیستم 4 چرخ متحرک
Fericuda
۲۷ مرداد ۱۳۹۶دقیقا به خاطر طراحی نسبتا پخته تر میخواستم به سوبارو رای بدم چهار چرخ متحرک رو که دیدم دیگه مطمئن شدم
محمد
۲۷ مرداد ۱۳۹۶البته این کلاس خودرویی طراحی پخته نیست و بیشتر طراحی جسوارنه مدنظره
کلاس خودروهای اسپرت با طراحی های هیجان انگیزتر جهت بالا بردن آدرنالین حتی در طراحی و کاربرد رنگ قرمز هم واسه همینه حتی در قطعات موتور
Fericuda
۲۷ مرداد ۱۳۹۶آره حق با شماس اما خب طراحی خیلی به سلیقه بستگی داره طراحی های شلوغ و اینطور بی محابا چندان به دلم نمیشه
محمد
۲۷ مرداد ۱۳۹۶هوندا سیویک بخاطر روح اسپرت ترش هم در طراحی ظاهری جلو و عقب با توجه به دسته خودرویی که رقابت میشه
هم طراحی داخلی حتی نوع صندلی های جلویی
هم قیمت کمتر
ضمنا در کیفیت و اصالت هوندا هم کم آوازه نیست
درواقع کیفیت هر دو مطلوبه
ضمنا دوئل آخر هم بنظر برنده ب.ام.و هست و صعودکنندگان مرحله بعد تقریبا مشخصه
بنزما
۲۸ مرداد ۱۳۹۶اگه یه جا بخوام سیویک رو انتخاب نکنم
همینجاست پس به سوبارو رای میدم
علي
۲۷ مرداد ۱۳۹۶من به هونداسیویک رای میدم با اینکه میدونم طراحی فوق العاده شلوغی داره ولی هوندا سیویک جاش تو قابلامست و عشقه.
با تچکر
#ali.m#
۲۷ مرداد ۱۳۹۶سخت ترین دوئل همینه .اصلا مگه میشه بین این دوتا عشق یکی رو انتخاب کرد.
دوتا از سلاطین نوربرگ رینگ
ولی ته قلبم یه حسی میگه بهترین این سگمنت رو انتخاب کنم.
?سیویک?
?هوندا?
حمیدرضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۶دلم با سوبارو بود ولی به خاطر عملکرد بالا با یه دیفرانسیل به هوندا رای دادم تازه قیمتشم کمتره داخلشم وحشی تره
MAHDI . TUNING
۲۷ مرداد ۱۳۹۶سخت شد
اما سوبارو چون 4 چرخ متحرکه و صداش که خیلی خوشم ازش میاد
یاد تاپ گیر افتادم که چقدر خوب بود
در کل دوئل سخت و نزدیکی هست
amin
۲۷ مرداد ۱۳۹۶هرچه پیش میره دوئل ها سخت تر میشوند،این ۲ خودرو هم هر۲ بسیار عالی هستند و صرفا به دلیل ظاهر و علاقه شخصی به هوندا رأی میدم
Amir Schumacher
۲۷ مرداد ۱۳۹۶.
یه چیز دیگه که خیلی مهمه و فراموش کردنش واسه آدمی که ادعای 2 کلام سواد خودرویی داره آبروریزی حساب میشه موتور تخت سوباروئه.
موتور تخت بالانسبی نظیری به ماشین میده و لذت رانندگیش رو چند برابر میکنه.
پس حالا به 3 دلیل به WRX رای میدم.
موتور سوبارو با حجم بیشتر قدرت کمتری تولید میکنه تا فشار روی موتور نباشه و استهلاک کاهش پیدا کنه و با خیال راحت تری بتونی پدال گاز رو تخته کنی.
سوبارو به خاطر سیستم 4WD بیش از 100کیلوسنگین تره ، حتی گشتاور کمتری داره اما شتابش بیشتره.
WRX STI رو یکی یکی از بهترین ماشین های اسپورت در بازه ی قیمتی زیر 40000 تا میدونم. به نظر من که بهترینه.
#ali.m#
۲۷ مرداد ۱۳۹۶و ایده ی موتور های تخت واسه کارل بنز بوده .
Amir Schumacher
۲۷ مرداد ۱۳۹۶.
اگر اطلاعاتی در مورد موتور های تخت داری خوشحال میشم امروز یا هر وقت دیگه در موردشون توضیح بدی.
خیلی مفید خواهد بود و استقبال میشه. به ویژه از طرف اینجانب !
#ali.m#
۲۷ مرداد ۱۳۹۶اطلاعات من که فک نکنم ب درد شما بخوره چون هرچی بگم خودت از قبل میدونی!☺
این یه مورد رو هم گفتم چون بهش اشاره ای نکردی و چون میدونم به کارل بنز علاقه داری اسمشو اوردم .
(مخلص)
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۲۷ مرداد ۱۳۹۶.
نه دوست عزیز اختیار داری شکسته نفسی نکن.???
ما ارادت داریم به شما.
بله ، فرمایش شما در مورد کارل بنز کاملا درسته. فکر کنم سال 1896 اختراع موتور های بوکسوری به اسم ایشون ثبت شد.? کارل بنز واقعا موتور احتراق داخلی رو 100% فهمیده بود واسه همین راحت توسعه میداد و ایده پردازی میکرد ، مثل تسلطی که نیکولا تسلا بر الکتریسیته داشت.
موتور تخت ارتفاع کمی داره در نتیجه مرکز ثقل ماشین میاد پایین و تعادلش بهتر میشه. موتور تخت میل کاردان نداره و اتلاف انرژیش خیلی کمتره.
سیتروئن? ، پورشه ، وی دبلیو ( بیتل ) و سوبارو از خودروسارانی هستن که از موتور تخت استفاده کردن.
سوبارو لگسی ، سوبارو اوت بک و … موتور بوکسوری دارند.
پورشه 911 هم همینطور ❤
BMW هم از مزیت های موتپر بوکسوری در هواپیماها و موتورسیکلت هاش بهره برده. ?
علت نامگذاری موتور های بوکسوری هم اینه که نحوه ی حرکتشون مثل اینه که یک بوکسور داره مشت هاش رو به هم میکوبه. ???در موتور های بوکسوری سیلندر های مقابل در یک مرحله از چرخه ی Otto هستند. یعنی هر دو مثلا در مرحله ی تراکم ، یا انفجار هستند و از این نظر با موتورهای تختِ180درجهای (که در مواقع همون موتور های V هستند که زاویشون 180 درجه شده) فرق میکنن.
(الان همه ی موتور های تخت. بوکسوری هستند چون موتور 180درجه ی معمولی معایب زیادی داره)
یک مزیت مهم موتور های بوکسور اینه که توازن حرکتی طبیعی دارن و بسیار نرم و بدون لرزش کار میکنن
موتور های تخت نیازی به میل تعادل در نسل لنگ برای برقراری تعادل و نرمی ندارند.
در جهان فقط 3 نوع موتور هستند که این درجه از توازن و نرمی رو ارائه میکنن و توازن حرکتی طبیعی دارند .
1. وی12 ، مخصوصا اگر مال لامبورگینی باشه !!? ( واسه همینه که همیشه میگم 12 سیلندر ایتالیایی یه چیز دیگست)
2. 6 سیلندر خطی
3. موتور بوکسوری
یه عیبی که موتور های بوکسور دارن اینه که فیلتر هوا در بالای سوپاپها قرار نمیگیره و در نتیجه صدای تق تق سوپاپها به گوش میرسد و به همین دلیل موتورهای تخت، نسبت به سایر موتورها پر سر و صداتر هستند. البته من که به شخصه عاشق صداشونم.???
ارادت
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۲۷ مرداد ۱۳۹۶.
در حال حاضر پورشه و سوبارو تنها خودروسازانی هستن که موتور های بوکسوری رو زنده نگه داشتن .
Porsche 911
Porsche 718 cayman
Potsche 718 boxter
Subaru outback
Subaru BRZ
Subaru WRX
Subaru WRX STi
Subaru legacy
Subaru impreza.
#ali.m#
۲۷ مرداد ۱۳۹۶مشخصه ک مثل خودم ویکی پدیا یکی از منابعته .
من خودم ویکی پدیا رو خیلی قبول دارم و اکثر اطلاعاتم از همونجاست .
ویکی جون مرسی هسی?☺
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۲۷ مرداد ۱۳۹۶آره رفیق.
یه چیزایی بلدم ولی میدونی رشته ی تحصیلیم حقوقه و 180 درجه با مکانیک زاویه داره. در مورد مکانیک نمیتونم با اعتماد به نفس از خودم حرف بزنم.
واسه همین وقتی میخوام مطللبی بنویسم که شاید 300 نفر بخوان بخونن ترجیح میدم از خودم چیزی ننویسم تا ایرادی بهش وارد نباشه.
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۲۷ مرداد ۱۳۹۶مقالات موتوری و سیستم احتراق هم خیلی لغات تخصصی دارن که ترجمش واسم سخته. وگرنه کم پیش میاد از ویکی پدیای فارسی استفاده کنم.
KING 918 (محمدرضا)
۲۷ مرداد ۱۳۹۶اتفاقا بر عکس مجید من هوندا رو بهتر میدونم چون با اینکه دف جلو هست ولی شتابش چندان تفاوتی با سوبارو نداره تاپ اسپیدش بیشتره مصرف سوختش کمتره قیمتش کمتره مقداری گشتاورش بیشتره و فکر نمیکنم آرایش موتور تخت یا خطی لذت رانندگی رو چند برابر کنه به هر حال ظاهرهوندا بیشتر به دل میشینه ( حد اقل از نمای جلو ) ……..
و دیگه چه خبرا داش مجید خیلی وقته هم کامنت نشدیم :-)
ارادت
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۲۷ مرداد ۱۳۹۶.
چند وقت نبودی دلم خیلی برات تنگ شده بود⛅
فکر کردم دیگه رفتی .
مرسی هَسی !
* اتفاقا من از نمای subaru بیشتر خوشم میاد ، مخصوصا با اون hood خوشگلی که روی کاپوت هست و آینه ی بغلش که روی بدنه هست و بر خلاف سیویک به پنجره وصل نشده. قیافه ی سیویک زیادی شلوغ و بچگانست . Subaru جا افتاده تر و باوقار تره.
KING 918 (محمدرضا)
۲۷ مرداد ۱۳۹۶چاکراتیم دادش
ریزتم ………………
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۲۷ مرداد ۱۳۹۶.
بزرگواری ، عشقی !
Amir Machine
۲۸ مرداد ۱۳۹۶نبود میل گاردان تو موتورهای تخت درست نیست چون میل گاردان ربطی به نوع موتور نداره، وظیفه میل گاردان انتقال نیروی موتور به چرخهای عقبه
مثلا تو همین سوباره با سیستم چهارچرخ محرک، انتقال نیرو به چرخهای عقب از طریق میل گاردان انجام میشه
Amir Schumacher
۲۸ مرداد ۱۳۹۶.
تا جایی که من خوندم موتور تخت میل کاردان نداره و کارل بنز هم واسه همین این موتور ها رو توسعه داد. حالا شاید اون مال ماشین های تک دیفرانسیل بوده ، من نمیدونم.
اما در این که موتور تخت میل کاردان نمیخواد شکی ندارم.
محسن.ز
۲۷ مرداد ۱۳۹۶سلیقه ایه این انتخاب، ولی منطق میگه که سوبارو یه خودروی جان سخت و بدون استهلاکه که مناسبه هر جایی چه بیابان چه خیابان و حتی آفروده، سیویک جذابیت بصریه بیشتری داره و اینکه رانندگی با سیویک کار هر کسی نیست.به هر حال انتخاب شخصیه من سوبارو-اما اگه لنسر هنوز هم تولید میشد انتخابم لنسر بود
#ali.m#
۲۷ مرداد ۱۳۹۶افرود؟
دو دیفرانسیل بودن همیشه به معنای افرود بودن نیست .
MAHDI . TUNING
۲۷ مرداد ۱۳۹۶مم دوستمون یه چیزی در حد اون قسمت تاپ گیر هست
رفتن تو گل و برف و این چیزا نه جاده های ناهموار
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۲۷ مرداد ۱۳۹۶من هیچوقت به جدول نگاه نمیکنم همیشه از روی علاقه رای دادم اینجاهم به سیویک رای دادم چون بیشتر دوستش دارم
فرشاد
۲۷ مرداد ۱۳۹۶درستشم همینه رفیق، نه اینکه فقط ببینی کدومش یه مقدار قویتره، چشم بسته بهش رای بدی.
فرشاد
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ولی پیشنهاد میکنم چند تا فیلم از WRX STI ببینی تا عاشقش بشی و متوجه شی که سیویک یه پله ازش پایینتره.
محمد رضا
۲۸ مرداد ۱۳۹۶دقیقا هدف پدال هم همینه میخواد سلیقه رو بسنجه وگرنه این کدوم بهتره رو باید کارشناس تست کامل از همه جوانب بکنه وبر تری رو توی ریز مسائل ذکر کنه
کاوه آهنگر
۲۷ مرداد ۱۳۹۶چرا این دو اسطوره رو روبروی هم قرار دادین؟! ?
هردو شایستگی این رو دارن که به مرحله بعد برن،
با توجه به این شرایط نمیتونم رأی بدم
Wrx
۲۷ مرداد ۱۳۹۶سوبارو بی نظیرههههه?
عاااشقشم
?
خیلی خوبه هم با ماشینت بتونی درگ کنی هم دیریفت☺?
وحید
۲۷ مرداد ۱۳۹۶اینو قبول دارم که جفتشون خوبن ولی با 1200 دلار بیشتر ماشینی گیرت میاد هم کاربردی و هم لذت بخش ماشینی که میتونی هم بزنی به جاده هم طبیعت ماشینی که مطمعنی جات نمیزاره خرجی نداره . ماشینی که بیشتر از پولی که میدی آش میخوری ماشینی که میتونی باش ماشین های لوکس الکی گرون رو دفن کنی . اگه قراره wrx رای نیاره فقط و فقط به خاطر اینه که تو ایران وجود نداره و متعاقبا هر کسی نمیشناسدش تا اخرین مرحله اگه وجود داشته باشه بش رای میدم شرکتی آرام بدون بوق در شیپور سوبارو رو اگر بخوام تشبیه کنم به حیوان فقط میتونه یه ببر باشه ساکت قوی
Wrx
۲۷ مرداد ۱۳۹۶سوبارو عااالیه
جدیدا یه دونه wrxالبته با گیربکس اتومات وارد شده با پلاک منطقه ازاد موتور دو لیتری رنگ ابی ☺
امیر
۲۷ مرداد ۱۳۹۶یه علاقه ی خاصی به سوبارو دارم. تو ماشینای ژاپنی از سوبارو، تویوتا(و لکسوس) و سوزوکی خیلی خوشم میاد.
TRX
۲۷ مرداد ۱۳۹۶بیخیال ، سوبارو عالیه
چرا همه دارن از سوبارو تعریف میکنن اما رای کمتره؟
امید
۲۷ مرداد ۱۳۹۶سوبارو تقریبا هیچوقت قیافه نداره اما عملکردش توی این حوضه تاریخچه خوبی داشته .شخصا نمیتونم ار قیافه بگذرم پس به هوندا رای میدم
TRX
۲۸ مرداد ۱۳۹۶هرچقدر در بحث فنی این نسل سیویک خوب بوده در بحث ظاهر بیشتر شبیه یه اِلین میمونه!
اصلا با چهره ی اغراق آمیز و شلوغش حال نمیکنم
sina
۲۷ مرداد ۱۳۹۶سیویک سنگ محک این کلاسه.
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۲۷ مرداد ۱۳۹۶.
منظورت گلفه ، نه ؟
سیویک این نسلش خوب از آب دراومده وگرنه هیچ وقت در حد گلف نبوده و نخواهد بود ?
Amir Schumacher
۲۸ مرداد ۱۳۹۶.
همه میدونن سنگ محک این کلاس گلفه و من و شما از راه دور از هر ماشینی خوشمون بیاد نمتونیم بگیم اون ماشین سنگ محک کلاس خودشه. ?????
اکر اینطئری باشه به نظر من سنگ محک تمام ماشین های اسپورت لامبورگینی اونتادوره !!! ?
محمد
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ﺑﺎاﺣﺘﺮاﻡ ﺑﻪ ﻫﻮﻧﺪا ﻭﻟﻲ داﺷﺘﻦ ﻳﻚ ﺳﺪاﻥ ﻛﻮﭼﻚ ﻭﺣﺸﻲ ﭼﻬﺎﺭﭼﺮﺥ ﻣﺤﺮﻙ ﺣﺎﻝ ﺩﻳﮕﻪ اﻱ. ﺩاﺭﻩ
فرشاد
۲۷ مرداد ۱۳۹۶بدون هیج شک و تردیدی، سوبارو رو انتخاب میکنم، نه تنها تو این دوئل، بلکه کلا بین خودروهای زیر ۵۰ هزار دلار، انتخابم ایشونه، بعدشم نیسان 370z نیسمو.
الف.ی
۲۷ مرداد ۱۳۹۶عاشق جفتشونم
بچگیم یه مدل از WRX داشتم
پسر عمه ام هم یه سیویک داشت
حالا من به کی رای بدم؟
شندی
۲۷ مرداد ۱۳۹۶با اینکه از ایام طفولیت عاشق هندلینگ سوبارو WRX بودم ولی به خاطر به روز رسانی جدیدتر هوندا و قدیمی شدن WRX ایندفعه رو به هوندا رای دادم ولی منتظر نسل جدید WRX میمونم ..
جواد
۲۷ مرداد ۱۳۹۶سردبیر عزیز. RS5 اینجا چیکار میکنه؟؟!؟؟
سردبیر
۲۷ مرداد ۱۳۹۶درود. اشتباه تایپی بود جواد جان. اصلاح شد. ممنون از نکته بینی شما
mohammad_FM 480
۲۷ مرداد ۱۳۹۶سوبارو طراحی سنگین تر و ساده تری در عین زیبایی داره و خودروی چابکی هست.
اما تو این سگمنت به نظر بنده طراحی های جسورانه و تیز بهتر جواب میده مثل سیویک.
انتخاب سختی بود چون سوبارو واقعا قابل احترامه اما در نهایت به سیویک رای دادم
MehdiTurbo
۲۷ مرداد ۱۳۹۶صد در صد سوبارو ?
سیستم ۴ چرخ متحرک
طراحی اسپورت
محمد رضا
۲۸ مرداد ۱۳۹۶طراحی اسپرت?
محمد رضا
۲۸ مرداد ۱۳۹۶پدال جا کمتر با ما شوخی کن
مرحله بعدی سویک با هیوندای i30
شوخی میکنی دیگه
نه
??????
روزبه
۲۸ مرداد ۱۳۹۶قطعا سوبارو … جایی که WRX هست الباقی پشم چی کشک چی دخل چی
pooya.ps
۲۸ مرداد ۱۳۹۶برنده این دوئل هندا سیویک تایپ R هستش. طراحی بدنه فوق العاده تهاجمی مدرن و به روزتر.طراحی داخلی هماهنگ و استفاده از قطعات کربن.صندلی طرح ریس که به کارایی ماشین میخوره. موتور کم حجم تر با بازدهیه بالا (500 سی سی کمتر ! ) تاپ اسپید بالاتر. گشتاور بالاتر. وزن کمتر. قیمت کمتر. آپشنهای بیشتر و و و…