مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور دوم، قسمت آخر، دومین دوئل از گروه خودروهای سبز. مصاف بین نسخههای هیدروژنی و پلاگینهیبریدی یک خودرو برای دریافت محبوبیت سیستمهای نوین و آیندۀ پیشرانههای سبز و بدون آلاینده.
نتایج دوئل قبلی بین شورلت بولت و رنو Zoe
مجموع آراء: ۸۳۸
آراء شورلت بولت: ۷۴۰
آراء رنو Zoe: 98
پیروز دوئل: شورلت بولت با کسب ۸۸ درصد از کل آراء
رنو Zoe | شورلت بولت |
شورلت بولت | |
تویوتا پریوس پرایم | فولکسواگن گلف GTE |
؟ | |
هوندا کلاریتی پلاگین | هوندا کلاریتی هیدروژنی |
؟ | |
تسلا مدل ۳ | شورلت ولت |
؟ |
هوندا کلاریتی پلاگینهیبریدی
تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۷
قوای محرکه: پلاگینهیبریدی
نسل کنونی: دوم
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
هوندا کلاریتی هیدروژنی (پیل سوختی)
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۷
قوای محرکه: سلول سوختی هیدروژنی
نسل کنونی: دوم
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
مشخصات فنی
کلاریتی هیدروژنی | کلاریتی پلاگینهیبریدی | |
پیشرانه | هیدروژنی | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | – | طبیعی |
موتور الکتریکی | ۱ عدد | ۲ عدد |
مجموع قدرت | ۱۷۴ اسب بخار | ۲۱۲ اسب بخار |
مجموع گشتاور | ۳۰۰ نیوتن متر | ۳۱۵ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | تک سرعته |
محور محرک | جلو | جلو |
مصرف سوخت | ۳.۴ لیتر (معادل) | ۲.۱ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت هیدروژن/باک | ۵.۵ کیلوگرم | ۲۶ لیتر |
باطری | ۱.۷ کیلووات ساعت | ۱۷ کیلووات ساعت |
بُرد بدون آلایندگی | ۵۹۰ کیلومتر | ۷۵ کیلومتر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۸.۱ ثانیه | ۷.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۴ ثانیه | ۱۵.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر/ساعت | ۱۷۷ کیلومتر/ساعت |
طول | ۴.۸۹ متر | ۴.۸۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۵ متر | ۲.۷۵ متر |
وزن | ۱۸۸۰ کیلوگرم | ۱۸۳۷ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
حجم صندوق بار | ۳۴۰ لیتر | ۴۵۳ لیتر |
هزینهٔ اجاره/قیمت پایه | ۳۷۰ دلار در ماه | ۳۴,۲۹۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10126815]
به پایان دومین دور از مرحلهٔ یکچهارم نهایی سری رقابتهای خودرویی پدال رسیدیم. امیدواریم از نحوهٔ برگزاری رقابتها رضایت داشته و از این دوئلها لذت برده باشید. بهزودی پس از وقفهای کوتاه، دور دوم مرحلهٔ یکچهارم نهایی را آغاز خواهیم کرد. از مشارکت شما ممنون و سپاسگزاریم.
Efk
۱۲ مهر ۱۳۹۷خیلی از ماشینا مدل جدیدشون اومده ولی این دوئل ها همچنان به قوت خودش باقیه
انگار کار پدال از تولید اون ماشینا سخت تره…
این که نشد دوئل، بازه زمانی باید مشخص باشه مثلا دوئل سال 2018 و قهرمان مدلای 2018 انتخاب بشن
نه اینکه عشقی هر وقت بخواین دوئل بذارید اعتبار و ارزش رای داده شدرو زیر سوال ببرید
ارزش اماری نتایج این دوئل ها به بخاطر این ممسائل قطعا کاهش پیدا میکنه
محمد
۱۲ مهر ۱۳۹۷این ایرادیه که از روز اول من به تیم پدال گفتم اما اهمیتی ندادن
با فاصله های ۳-۴ روزه بین هر دور ۲۵ گروهه
و فاصله ۲ هفته ای بین هر مرحله
۱ ساله دوئلها شروع شده
۱سال دیگه هم طول میکشه
یعنی ۲ سال
تو این ۲ سال شاید اصلا خودرویی مثل بیتل دیگه تولید نشه
شاید مدلهای جدیدتر حذف شده قویتر باشه
یا بالا رفته ها ضعیف تر
اما عزیزان حرفه ای پدال توجهی نمیکنن
.
حتی بهتر بود دوئلهای مرحله مقدماتی بصورت بولد شده ۲ دوئل در ۱ روز انجام میشد تا اینقدر کشششششدار نشه
و بله شدنی بود
.
باید دوئلها ۱ ساله تمام بشن
سال بعد دوئل های سال جدید میلادی از شهریور مثلا برگزار بشه که خودروهای جدید میان تو بازار
.
ضمنا انتقاد دلیل بر مهم بودن پدال برای امثال من هست وگرنه که چه دلیلی به انتقاد؟؟؟؟
ا.سد.مرتضی
۱۴ مهر ۱۳۹۷در ضمن شرکت سوئدی کونیخ زگ به 386 رسید بعد مک لارن به سرعت 391 رسید باز دوباره کونیخ زگ رسید به 396 و ssc سرعت 400 رو ثبت کرد بعد بلا فاصله بوگاتی رکورد 408 کیلومتر رو ثبت کرد و سالها به نامش بود و همونم بوگاتی رو کرد بوگاتی چرا که اون زمان رکود اقتصادی امریکا گردن ssc رو هم گرفته بود اما مک لارن و کونیخ زگ رو نمیدونم یعنی رقبا ساکت شدند و اولین ماشینی بود که رسید به بالای 400 منظور ماشین تولید ی هست
و اینم بگم رکورد سرعت veneno 383 هست که حتی واسه یک ثانیه هم 84 نمیشه و همین میمونه و این 386 هم حتی واسه اون نیست و زمان رکورد گیری لامبورگینی همین چند سال پیش تقریبا همه رقبای هم تراز به راحتی به این سرعت میرسیدند مثلا پاگانی زوندا ( توربو ) یا همون f1 یا قطع به یقیین ماشینای فراری هم بودن حالا کدومشون نمیدونم ولی تا جایی که یادمه هم ماشینای فراری هم تا همین سرعتا میرفتن حالا 10-15 تا بالا پایین
ا.سد.مرتضی
۱۳ مهر ۱۳۹۷یه نکته بی ربط بگم
یکی از دوستان گفته بود لامبورگینی وننو به 400 تا رسیده
تو بازی فورزا بوده نه تو واقعیت و هنوزم f1 سریع ترین تنفس طبیعی جهانه
Ali.usa
۱۲ مهر ۱۳۹۷سلطان این کلاس تسلامدل3
واقعا عالی وا همچیز تمام
کلا چند سالی جلوتره
" swedish arrogant tiger"
۱۲ مهر ۱۳۹۷تو طراحی که هیچ تفاوتی ندارن، شاید بخاطر تفاوت رنگشون بشه یکی رو انتخاب کرد !
اما قطعا هیبریدی انتخاب بهتری میتونه باشه
Mohammad
۱۲ مهر ۱۳۹۷عزیز اینجا قرار نیست ماشین انتخاب کنی قرار تکنولوژی به کار رفته روانتخاب کنی مگه کسی به خاطر رنگ یه ماشین انتخاب میکنه ای خدا ??
" swedish arrogant tiger"
۱۶ مهر ۱۳۹۷استاد این یه شوخی بود فقط همین،یعنی تنها چیزی که بفکرم نرسیده بود این بود که یه نفر این جوری برداشت کنه!!
بعد جالبه که پیش خودش فک میکنه حتما خیلی وارده و این داستان ها.واقعا نمیدونم تهش قراره چی بشه…
حمیدرضا
۱۲ مهر ۱۳۹۷هیدروژن رو انتخاب می کنم این ایندست حتی ارتش امریکا هم اینو فهمیده
Sadegh
۱۳ مهر ۱۳۹۷وقتی اینارو میبینم،به خودم میگم دنیا داره کجا میره،ما کجاییم؟؟؟؟!!!!????
محمد
۱۳ مهر ۱۳۹۷ما تو پیش فروش وانت پراید با موعد تحویل هفته ۴ تیر ۹۸ به قیمت روز و غیر قطعی
بعد تازه از دی امسال باید تولید خانواده پراید متوقف بشه
Mercede kaviani
۱۳ مهر ۱۳۹۷با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
وتشکر از این مطلب ومقایسع عالی شما
انتخاب من هوندا کلاریتی پلاگینهیبریدی بخاطر عملی تر بودن و اقتصادی بودن
باتشکر مجدد دوستدار شما مرسده کاویانی
mahdy
۱۴ مهر ۱۳۹۷ببخشید تا چند روز دیگه این دوئل رو سایته و عوض نمیشه