با کمال احترام برای کمپانیهای دیگر، به خدمت گرفتن راهحلهای بسیار ظریف برای مسائل پیچیده یکی از تخصصهای هوندا است. وقتی اولین هیبریدیهای هوندا وارد بازار آمریکا شدند، توانستند بازار را از دست رقیب، یعنی تویوتا، خارج کنند. کاری که هوندا کرد، بسیار ساده بود؛ یک موتور AC، مستقیماً در امتداد چرخ فلایویل موتور بنزینی قرار داده شد. این طراحی که با عنوان «همکاری یکپارچه موتوری» نامیده شده، حجم بسیار کمی گرفته و بسیار بهصرفه نیز بود. با این حال، در این شیوه طراحی، حداقل تا سال ۲۰۰۶، استفاده از حالت کامل نیرومحرکه الکتریکی مقدور نبود. در حال حاضر، خودروهای «هیبرید» به «پلاگین هیبرید» ارتقا داشتهاند و شرکت هوندا نیز، در یک طراحی جدید، دو موتور برای پیشرانه هیبریدی خود در نظر گرفته است که اصلاً شبیه به سیستمهایی مانند CVT در مدلهایی مثل تویوتا پریوس و دیگران نیست.
در ابتکار جدید هوندا، به طرزی هوشمندانه، حداقل در چیزی که ما از تعویض دنده و گیربکس سراغ داریم، خبری از تغییر دنده سرعت نیست. چهار عدد دنده بین منبع نیرومحرکه بنزینی و الکتریکی و چرخهای جلو، ارتباط برقرار میکنند و در این میان، نسبت انتقال قدرت، در تمام شرایط، برابر خواهد بود. پیشرانه ترکیبی در سه حالت استاندارد، عمل میکند: الکتریکی خالص، بنزینی خالص و ترکیب بنزینی و الکتریکی؛ بدون هیچگونه تعویض دنده و نسبت انتقال نیروی موتور.
موتور الکتریکی AC با ۱۶۶ اسببخار قدرت میتواند به دور موتور ۱۲۵۸۴ دور بر دقیقه برسد و گشتاور ۳۰۶ نیوتنمتری آن از دور موتور صفر تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه، در دسترس خواهد بود. بنابراین، آکورد، در شلوغی و ترافیک، سواری نرم و راحتی خواهد داشت. هنگام سرعت در بزرگراه، تا حدودی از به صرفه بودن پیشرانه کم میشود، ولی با این حال، گشتاور مناسبی تا رسیدن به سقف سرعت قانونی که برای هوندا آکورد در نظر گرفته شده است (۱۸۳ کیلومتر بر ساعت)، از طرف پیشرانه در دسترس خواهد بود. هنگام کاهش سرعت و ترمز گرفتن، سیستم الکتریکی خودرو مانند یک ژنراتور عمل کرده و باتری ۶/۷ کیلوواتساعت لیتیومی را دوباره شارژ میکند. دومین موتور الکتریکی AC، حجم کوچکتری دارد و صرفاً به عنوان یک ژنراتور عمل میکند. این موتور، نحوه و مقدار انرژی الکتریکی مورد استفاده پیشرانه را در هنگام رانندگی تنظیم میکند. همچنین، این موتور الکتریکی، موتور بنزینی را راهاندازی میکند، ولی در همین حال، حرکت چرخها به عهدهی آن نیست.
موتور چهار سیلندر بنزینی، ۱۴۱ اسببخار قدرت دارد و برای کاربرد خاص در هوندا آکورد، طراحی شده است. مانند خیلی از خودورهای هیبریدی، این موتور نیز از چرخه اتکینسون (تأخیر در بسته شدن سوپاپ مکش) استفاده میکند. این موضوع، باعث میشود که در نهایت از گشتاور خروجی موتور کاسته شود؛ ولی درنهایت به یک صرفهجویی مناسب در مصرف سوخت میرسد. در همین حال، زمانبندی دوگانه سوپاپهای مکش و سیستم لیفت، یک نیروی اضافی برای شتاب خودرو و همینطور، حداکثر صرفهجویی انرژی در هنگام رانندگی میشود.
mjh
۱۰ بهمن ۱۳۹۲دمشون گرم جالب بود سال به سال پیشرفت و جهش های بزرگ میکنن(یاد رانای هیبریدی افتادم :)) )
meysam
۱۹ اسفند ۱۳۹۲جالبه، تنها نقطه ضعفش اسمشه. ما کجا و اونا کجا. لعنت بر برادران دلسوزی که به قول خودشون صبح تا شب فقط به فکر خدمت رسانی به من و شما هستند.
زیگما
۱۰ بهمن ۱۳۹۲من چیزی از هیبرید سر در نمیارم ولی این آکورد واقعا ماشین توپیه. همه چیز تمومه. یه قرمزش تو نمایشگاه سر کوچمون برای فروش هست.اگه پول داشتم. . . .
matin
۱۰ بهمن ۱۳۹۲تازه فامیلی موتور 2014 اش رو هم آورده
sina
۱۱ بهمن ۱۳۹۲منم نمیذونم زیگما اسم مرده یازن ولی اینو میدونم هیبریدی یعنی موتوری که با دو تاسوخت کار میکنهکه یکیش الکتریسیتست البته نه مثل ماشینای ایران ازنوع استانداردش…………..
arash1354
۱۲ بهمن ۱۳۹۲اساس کار موتورهای هیبریدی استفاده از چند نوع سوخت است که در مدلهای الکتریکی از انرژی مستقیم برق یا انرژیهای هدر رفته مثل ترمز استفاده میکنه
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۱۰ بهمن ۱۳۹۲چرا ماشین های هوندا تو ایران نمی یان . از فرانسوی ها خیلی بهتره
(پرچم بالاست)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ بهمن ۱۳۹۲درود.
یارو جان خیلی وقته داره وارد میشه .
هم اکورد و هم سیویک .
راستی بیا جیمیل کارت دارم .
((( ایران و المان )))
امیر
۳۰ بهمن ۱۳۹۲تو ایران هم هست
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ بهمن ۱۳۹۲درود.
خیلی عالیه.
من خیلی خوشم اومد.
به نظر من هوندا اکورد ار تویوتا کمری هم بهتره و هم قشنگ تره همیشه هم
گفتم.
دمه هوندا هم گرم با طراحیه این سیستم.
با اینکه مصرفش از تویوتا یذره بیشتره ، زیاد مهم نیست ولی اون استهلاکش
حرف نداره.
((( ایران و المان )))
Zonda R
۱۱ بهمن ۱۳۹۲F.A
کابینش عالیه
Kurosh
۱۰ بهمن ۱۳۹۲اون موقعی که کمتر کسی پیدا میشد که بدونه هوندا وجود داره(هنوزم خیلی ها فک میکنن برند موتورسیکلته).. من میگفتم هوندا کاراش عالی وموندگاره…
carbonado aventador
۱۰ بهمن ۱۳۹۲دور موتور12584 یکم عجیب به نظر میاد . شاید اشتباه شده است!!!!!
hrf
۱۰ بهمن ۱۳۹۲واقعا قیافه مردونه و زیبایی داره اکورد
hrf
۱۰ بهمن ۱۳۹۲کاش 6 سیلندرش هم وارد میشد.
matin
۱۰ بهمن ۱۳۹۲شرمکتی مثل فامیلی موتور که تازه شروع به کار کرده با توجه به سرمایه کمترش مدل های ارزونتر رو وارد می کنه
علی
۱۴ بهمن ۱۳۹۲مجوز واردات بالای2500 سی سی داده نمیشد
این هم از تدابیر دولت احمدی نژاد بود در جهت احداف نا معلوم
(البته برای من نا معلوم)
کافر مقدس
۱۰ بهمن ۱۳۹۲آکورد 24هزار دلاری فقط 160 میلیون تومان . . .
لیکن ما میتوانیم . .. .
همیشه برام سئوال بوده که این همه گمرکی میره کوجا؟ صرف چی میشه؟ کسی میدونه؟
کسی میدونه چَرا یه ماشین خارجی رو باید 6تا8 برابر قیمت واقعی ش تو ایران خرید؟
یه آکورد 91 داشتیم .. عجیب چیزی بود! 40 از مون خریدن ناکسا . . ..
15سال فقط دست ما بود! ما بقی هم دست یکی که کلی ازش کار کشیده بود ولی هنوزم که هنوزه آخ نگفته بود
یاد اون آمریکایی ـه که با آکورد 91 میلیون ها کیلومتر رانندگی کرده بود جز خرج روتین خرج دیگه ای نکرده بود! هوندا هم بهش جایزه داد که آکورد 2013 .!
فلسفه نیو سوناتا و آزرا و…از آکورد گرفته شده که برمیگرده به سیاست آمریکایی های عزیز . . .
نخوایم بَک کراند اووپل ببینیم کیو بزنیم؟ زیگمارو؟حیف که استقلالی ـه
mtm
۱۰ بهمن ۱۳۹۲همین کارا رو میکنن که آلودگی شهراشون نسبت به ما کمتره و محیط زیست سالم تری دارن اما بیا و ما رو ببین که چه طرح ها و کارای خنده داری می کنیم و …. عقل هم خوب چیزیه
matin
۱۰ بهمن ۱۳۹۲آقا یکی به این سوال من جواب بده فرض کنیم دولت به طور میانگین بابت هر ماشین 80 تومن گمرک می گیره و باعث میشه ایرانیا ماشین بی کیفیت سوار شند که این هم عواقبشه
1- باعث آلودگی هوا میشه
2- بالا رفتن مصرف بنزین
3- بالا رفتن تصادفات به دلیل ناامنی ماشین ها
4- بالا رفتن آمار کشته ها به دلیل نا امنی ماشین ها
5- پایین اومدن شان ایرانی ها
6- ناراضی مردم از دولت
باور کنین ضرر این ها خیلی بیشتر از سودشه مثلا تصادف به جاده به بیمه به پلیس به اورژانس و… ضرر وارد میکنه
حالا به نظرتون این کار ضرر داره یا سود اگر ضرر داره برای چی تعرفه می زاره
carbonado aventador
۱۰ بهمن ۱۳۹۲بعضی از أین آقایان دم کلفت که منافعشان در انجام أین کار است!!!!!
هادی
۱۱ بهمن ۱۳۹۲خدایی منم اینا رو میخونم دیوونه میشم
تدبیر و امید میباره
اصلا این همه کمکی که به خودرو سازا میکنن این پول ها رو بدن دسته مردم هر کی یه ماشین بخره هر چی خواست خارجی بی گمرکی تا مردم بتونن تا 10 سال از ماشین استفاده کنن
به خدا ماشین خارجی 10 سال کار میکنه ما مردم ایران قانع هستیم قول میدیم تو این 10 سال هیچ ماشینی نخریم
ماشین ایرانی میخریم به 2 سال نکیشده زرتش در میاد
این همه ریخت پاش و هزینه بیخود خودرو سازا چیه ؟
احسان(احسان سابق)
۱۰ بهمن ۱۳۹۲یکی از بزرگترین گناهان مسوولین ایران استفاده نکردن از ابزار و محصولات ژاپنی های عزیز هست.ماشین به این زیبایی و کیفیت به این بالایی واقعا چرا نباید با ژاپنی ها همکاری کنن این دو استعمارگر عقب مونده؟(ایران خودرو و سایپا)
Zonda R
۱۱ بهمن ۱۳۹۲F.A
کدوم کارشون درسته این به اصطلاح مسیولین
علی
۱۴ بهمن ۱۳۹۲متاسفانه ژاپنی ها حاضر به همکاری با شرکت های ایرانی از جمله ایران خودرو و سایپا نیستند
چرا که معتقد هستند شرکتهای ایرانی به تعهداتشون پایبند نمیمانند
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۰ بهمن ۱۳۹۲به نظر من هوندا آکورد بهترین سدان ارزون قیمت ژاپنی هست!
اگه پولشو داشتم، امون نمیدادم!
امین ، تویوتا ، Let's Go Places
۱۲ بهمن ۱۳۹۲من هم امون نمیدادم. حرف نداره.
بهزاد
۱۰ بهمن ۱۳۹۲یکی از مزیت های شرکت های ژاپنی(خودروسازان) ارزان سازی تکنولوژیهای نوین هست و برخلاف سایرین بزرگنمایی هم نمیکنند!
به هر حال روند پیشرفت خودروهای ژاپنی معطوف به استهلاک و هزینه های پایین نگهداری هست و این روند متاسفانه نمیتونه آدرنالین جوانان رو بالا ببره!(به غیر از موارد خاص) ولی لبخندی رو بر لبان سرپرست خانواده و دوست داران محیط زیست جاری میکنه.
archi khan
۱۵ دی ۱۳۹۳دوست عزیز نیسان z370 یا تویوتا gt یا تویوتا fj و….
آدرنالین بالا نمیبره ؟!!
ماشالله به آدرنالین تو که با این چیزآ بالا نمیره (-:
سارا
۱۰ بهمن ۱۳۹۲بیاد ایران تولید انبوه بشه بتونیم یکم نفس بکشیم …
Zonda R
۱۱ بهمن ۱۳۹۲F.A
تولید انبوه!!!!!!
عادل
۱۱ بهمن ۱۳۹۲بیخود نیست که امریکاییها عاشق این ماشین هستند.
خیلی ماشین خوبی هست، دمشون گرم.
سعید
۱۱ بهمن ۱۳۹۲این ماشین گیربکس داشت من که فقط کلاج دیدم
امیر
۳۰ بهمن ۱۳۹۲اگه ته چراغاشو گرد کنیم مثل آزرا قدیمی می شه
سجاد
۲۸ فروردین ۱۳۹۳مصرف سوخت 2014 من 11 چرا?
احسان
۱۲ تیر ۱۳۹۴سلام. من در آلمان زندگی میکنم و به تازگی یکی ا زاین خودرو های هیبرید هوندا را خریدم. واقعا عالیه .. خصوصا که اینجا سوخت گرونه و مصرف ماشین من بیسار پایینه. حتی در سرعت بالا( بالاتر از 150 کیلومتر) مصزفش حدود پنجه. عالیه این ماشین.. کلا اصطهلاک ماشین بسیار پایینه از همه لحاظ و بسیار سریعه.. قصد کردم یه سفر باهاش بیام ایران ایشالا بزودی..