نسل جدید هوندا سیویک ۲۰۲۲ به تازگی معرفی شده است. شکل کلی این خودرو نسبت به نسل پیشین طراحی محافظهکارتری داشته اما در کابین آن تکنولوژی مدرن و طراحی دلنشینی دیده میشود. چیزی که هوندا در زمان رونمایی این خودروی محبوب ذکر نکرده قیمت سیویک ۲۰۲۲ بوده اما به خاطر انتشار برخی اطلاعات این موضوع به بیرون درز پیدا کرده است.
یکی از سایتهای خبری مدعی شده هوندا جزئیات قیمتگذاری این خودرو را به نمایندگیها فرستاده و برخی تصاویر از این اسناد نیز در وبسایتها منتشر شده است. رسانهها با این برند ژاپنی برای تائید اطلاعات منتشر شده تماس گرفته اما هوندا فعلاً واکنشی به آن نشان نداده است.
اگر این اطلاعات درست باشند انتظار میرود تنها افزایش قیمت اندکی در اکثر تریم های سیویک ۲۰۲۲ نسبت به نسل پیشین اعمال شده باشد. ظاهراً قیمت مدل LX از ۲۱۷۰۰ دلار شروع میشود و در جدول زیر نیز میتوانیم قیمت همه مدلها را ببینیم:
تریم (فقط مدل سدان) | قیمت نسل جدید | قیمت نسل قبل | تفاوت |
LX | $۲۱,۷۰۰ | $۲۱,۲۵۰ | +$۴۵۰ |
Sport | $۲۳,۱۰۰ | $۲۳,۰۵۰ | +$۵۰ |
EX | $۲۴,۷۰۰ | $۲۴,۴۰۰ | +$۳۰۰ |
Touring | $۲۸,۳۰۰ | $۲۸,۳۰۰ | بدون تغییر |
افزایش قیمت سالانه در صنعت خودرو چیز جدیدی نیست مخصوصاً اینکه خودرویی وارد نسل جدید خود شود. نسل جدید هوندا سیویک یازدهمین نسل این خودرو بوده و نسخه سدان آن از نظر طول و فاصله بین محوری اندکی بزرگتر شده است. البته تغییری در قوای محرکه ایجاد نشده و مدل پایه دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۵۸ اسب بخار میباشد. مدلهای EX و تورینگ نیز به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو مجهز هستند هرچند این پیشرانه هماکنون قدرت ۱۸۰ اسبی دارد. یک گیربکس CVT نیز تنها گیربکس در دسترس است.
شایان ذکر است قیمتهای یاد شده فقط مختص مدل سدان بوده و نسخههای هاچبک و سیویک Si به همراه سیویک تایپ R جدید بعداً عرضه خواهند شد.
iman
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰از نظر طراحی که اصلا خوب نیست به نظر من و نسل قبلیش اسپرت تر و جذابتر بود . طراحی جدید اتو کشیده و خوش ترکیبه ولی دیگه سیویک نیست
شاهرخ
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰خب به سلامتی
مهدی موتور
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰?
Ninja
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا
mahan
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰?? سلامت باشی.این جوری میگی من یاده حرف های پیرزن های محل میفتم که میگه فلانی دخترشو شوهر داد اون یکی میگه به سلامتی
محمد رستمی نژاد(MSAG)
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ماشین خوبی است و میشود گفت که تقریبا ایراد های بسیار کمی بهش وارد است
یک نکته دیگر ، اگر نمیدونید که چرا از گیربکس CVT استفاده شده در این ماشین ، بگید تا بگم (گفتم برای بعضی از دانشمندان پدالی که سریعا نطق میکنند این چیه دیگه گیربکس CVT داره و ،…………).
محمد رستمی نژاد(MSAG)
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا شاهین ، من رفتم چند تا از خبر های گذشته رو خوندم ، آنهایی که شما ترجمه کرده بودید ، دیدم که شما چه قدر در بخش کامنت ها فعال بودین و نظر میدادین ، اصلا کامنت ها را که میخواندم ، با خودم میگفتم که ایشون آقا شاهین است؟!??
ولی الان اصلا در بهش کامنت ها فعال نیستین ، مثل گذشته.
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰بله اون موقع ترجمه نمی کردم و بعدها هم که وارد تیم تحریریه پدال شدم حجم کارم کمتر بود.
بعدا زندگیم وارد مراحل جدیدی شد و از طرف دیگه تمرکز اصلی رو گذاشتم روی ترجمه اخبار و مطالب روز دنیای خودرو.
البته کامنت هارو میخونم و اگه عزیزان نکاتی رو فرموده باشن من جواب میدم.
ممنون
""new ""RAMIN
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰((مدلهای EX و تورینگ نیز به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو مجهز هستند هرچند این پیشرانه هماکنون قدرت ۱۸۰ اسبی دارد. یک گیربکس CVT نیز تنها گیربکس در دسترس است.))
??? هوندا ؟ cvt ؟ 1.5 لیتر 180 اسب ؟???
تا جایی که یادم میاد گشتاور این سیویک 245 نیوتون بود. ???
.
موتور 1.5 لیتری 3 سیلندر جیلی تقریبا همین میزان قدرت ولی گشتاور بیشتری تولید میکنه…. موتور 1.4 لیتری ایادو پلاس هم به مراتب گشتاور بیشتری تولید میکنه. البته گشتاور به موتور مربوط نیست. ولی باز قدرت اسب بخار اون 2 خودرو که نام بردم خیلی نزدیک به سیویک جدید هست. تازه نگفتم 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو. گفتم 1.4 لیتری و 1.5 لیتری 3 سیلندر. مهندسی اون 2 تا قطعا سخت تر هست. ( یه ناچیز سخت تر )
عقبش منو یاد لینک اند کو 03 می اندازه. جلوش خوب شده. از داخلش عکسی نیست.
و همچنان بدون سقف پانورما… آپشن هم بعید میدونم خیلی زیاد داشته باشه
قیمتش هم نسخه فول 28 هزار دلاره بدک نیست. ولی من ترجیحا با 32 هزار دلار سوناتا N line میگیرم
هیچ دلیلی برای خرید این نمیبینم…. موتورش که هم اندازه چینی هاس. عقبش که لینک اند کو 03 هست. هنوز وارد خودرو نشدیم همون بیرونش میبینیم ابتدایی ترین آپشن یعنی سقف پانورما رو نداره. داخل هم بعید میدونم جذاب باشه. تازه با توجه به قیمتش حداقل باید لیست 1 صفحه ای کامل آپشن باشه که من بعید میدونم داشته باشه
دلیلی برای خرید این نمیبینم
هرچه قدر دوست دارید دیس لایک بدید. “”” ولی واقعیت رو نمیشه انکارش کارد “””
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
Aryan kia
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰سیویک نسل قبل طراحی بیرونی قشنگ تری داشت من خیلی با اون جلو پنجره کرومی حال میکردم حیف که تو این نسل نیست
محمدرضا
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰من یدونه داشتم.پلاک منطقه آزاد. سال ۹۶ خریدم ۵۵میلیون.نقرای و بیسیک بود .والبته رنگ داشت.ولی همه نگاها روش بود.ولی این خیلی پسرفت کرده
mahan
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰طراحیش خیلی محافظه کارانه هست.یادمه هر نسل ازسیویک حتی از قدیمیاش طراحی های شاخصی داشتن.یک انتقادی از پشتش دارم اینه که چرا lf هارو ریختن تو سیویک ها!ولی در کل درسته طراحیش نتظار هارو براورده نمی کنه ولی حتما ماشین خوبیه هوندا که نمی تونه بد باشه
Nima RST
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰Type r?
Amirreza
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی جالبه ، چراغ عقبای سوناتای نسل جدید شبیه سیویک نسل قدیمه ، چراغای سیویک نسل جدید شبیه چراغای سوناتا نسل قدیمه ( LF ) ?
ae86
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰آقای احمدزاده خیلی ممنون