هوندا سیویک Si جدید سرانجام در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد و بدین ترتیب فاصلهی بین سیویک معمولی و مدل قدرتمند تایپ R را پر نمود.
با خود فکر میکنیم در چند سال اخیر بیش از ۲۰ بار شاهد رونمایی از مدلهای سیویک بودهایم و شاید همین موضوع بزرگترین مشکل سیویک باشد. وقتی که تایپ R تقریباً معرفی شده، واقعاً کسی به سیویک Si اهمیتی میدهد؟ همچنین این خودرو شاهد افزایش خروجی پیشرانه نبوده اما دلایلی واقعی برای دادن یک شانس دیگر به سیویک Si وجود دارد.
سیویک Si قبلی در سواریهای شهری فوقالعاده بود اما در پیست به نوعی ناامید کننده ظاهر شده بود؛ اما نسل جدید قول داده که در از هر لحاظ بسیار بهتر باشد. در اینجا به ۵ نکتهی مهم سیویک Si 2018 اشاره میکنیم.
- استفاده از توربو برای اولین بار
برای اولین بار در تاریخ هوندا سیویک Si از پیشرانهای توربو بهره برده است. این پیشرانه از نوع VTEC نیست اما نسخهی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی آن قدرت ۲۰۵ اسب بخاری دارد. به نظر میرسد طرفداران هوندا کاملاً سرخورده هستند زیرا قدرت این خودرو با نسل قبلی یکسان است اما گشتاور آن بیشتر بوده و وزن کمتری دارد که این به معنی سریعتر بودن است.
- ارائهی گیربکس ۶ سرعته دستی به عنوان تنها گزینه موجود
همچون گذشته گیربکس ۶ سرعته دستی تنها گیربکسی است که ارائه میشود اما دو حالت رانندگی نرمال و اسپورت وجود دارد.
- ارتقای عملکردی در اکثر جنبهها
طیف وسیعی از ارتقاهای عملکردی باعث میشوند پرفورمنس و هندلینگ خودرو بهتر شود. سیویک Si جدید دارای ترمزهای بزرگتر، شاسی مستحکمتر، بدنهی سبکتر، سیستم فرمان بهبود یافته، سیستم تعلیق با تنظیمات اسپورت، سیستم دامپر تطبیقپذیر و دیفرانسیل لغزش محدود است.
- فقط کوپه و سدان، هاچبک نه!
- جزئیات عرضه و قیمتگذاری
بهای این خودرو در ایالاتمتحده از حولوحوش ۲۵ هزار دلار آغاز شده و از ماه می ۲۰۱۷ نیز در دسترس خواهد بود.
Ace
۲۹ فروردین ۱۳۹۶.
به نطر من فولکس واگن گلف خیلی بهتر از اینه.
هر چقدر پول بدی با نصب یک سری امکانات و آپشن ها برات جذاب ترش میکنن.
از 15000 دلار داره تا 50 هزار تا.
گلف R که دیگه رسما حرفی باقی نمیذاره.
سینا
۲۹ فروردین ۱۳۹۶من سیویک رو ترجیح میدم
تو همه موارد شونه ب شونه با هم رقابت میکنن و فقط بحث سلیقه اس
من خودروی ژاپنی رو ترجیح میدم
Ace
۲۹ فروردین ۱۳۹۶منم خودروی آلمانی …
( البته وقتی برتری داشته باشه.)
سینا
۲۹ فروردین ۱۳۹۶برتری هاش چیا هستن داداش؟
Ace
۳۰ فروردین ۱۳۹۶برتری هاش زیاده…
چند وقت پیش پدال مقایسشو گذاشته بود.
خودت سرچ کن در سایت…
امره Emrah
۲۹ فروردین ۱۳۹۶چند دیقه فقط به عکساش نگاه کردم جذابه واسم
Mohammad-Malekian
۲۹ فروردین ۱۳۹۶معرکست این ماشین.
کاش نسخه سدانش ایرانم میومد.
فيصل.
۲۹ فروردین ۱۳۹۶سویک si: موتور ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۲۰۵ اسب بخار
گلف: موتور ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۷۰ اسب بخار قیمت پایه ۱۹۳۸۵ دلار (بدون فریت) سایت فولکس امریکا
ظاهر و نمای داخل هم قضاوتش با خودتون با دیدن عکساشون
رامتین
۲۹ فروردین ۱۳۹۶گلفR هم 2 لیتر 384 اسب. سیویک کجا گلف کجا. دیگه اینقد لکسوس تو خیابونا پر شده که هوندا اگه بیاد کسی نگاه نمیکنه اما گلف بسیار باکلاس و با کیفیت و از برترین برند دنیاست. همین الان شرکت فولکس میتونه کل هوندا را بخره. هوندا هر وقت در ژاپن تونست رو دست لکسوس و اینفینیتی بیاد، حرف بزنه.
#ali.m#
۲۹ فروردین ۱۳۹۶لکسس توی ژاپن اصلا فروش بالایی نداره دلیلشم اینه که چند سالی بیشتر نیست که با اسم لکسس فروخته میشه و هنوز جا نیوفتاده.
بد نیست یکم اطلاعاتمون رو بیشتر کنیم بعد نظر بدیم .الان مثلا خواسی نه سیخ بسوزه نه کباب.
فرشاد سجادیان
۳۰ فروردین ۱۳۹۶رامتین جان، هوندا به مراتب وسعت فعالیتش از فولکس واگن خودروساز بیشتره؛ خیلی دست کم گرفتیش.
فیصل
۳۰ فروردین ۱۳۹۶گلف آر که تو آمریکا فروخته میشه 292 اسب بخار قدرت داره به قیمت حدود 40 هزاردلار. سیویک تایپ آر با موتور 2 لیتری 305 اسب بخار قدرت داره با قیمت کمتر به بازار خواهد اومد. در ضمن هوندا و لکسس و اینفینیتی تو ی رده نیستن که باهم رقابت کنند. آکورا با اینفینیتی و لکسس رقابت میکنه. فروش آکورا هم از اینفینیتی بیشتره
#ali.m#
۲۹ فروردین ۱۳۹۶گلف تو یه سطح پایین تر از نظر قیمتی قرار میگیره و از نظر ظاهری یکی از محدود ماشین های فولکسه که طراحیشو میپسندم ولی به جز قیمت تو بقیه چیزا سیویک بهتره . طراحی هم که سلیقه ای.
بهزاد
۲۹ فروردین ۱۳۹۶رامتین جان نمیدونم این ارزش گزاری که فرمودید مثل همان داستان استاد مکانیک دانشگاه هست یا واقعا اطلاعاتی از سرمایه و دارایی شرکت ها دارید!
در حال حاضر میزان ارزش یک شرکت به ارزش سهام اون شرکت بستگی داره و اگر سه شرکت و مجموعه ی بزرگ شرق و اروپایی را بسنجیم خواهیم دید اوضاع متفاوته!
ارزش دارایی و سهام سه شرکت بزرگ آلمانی
فولکس 73 بیلیون دلار
بی ام و 57 بیلیون
بنز 70
و سه شرکت بزرگ ژاپنی
تویوتا 171
هوندا 51
نیسان 40
که در مجموع ارزش دارایی سه شرکت بزرگ آلمانی 200 بیلیون و ژاپنی ها 262 بیلیون دلار هست.
حالا اگر درآمد هوندا را حساب کنیم این شرکت حدود 118 میلیارد دلار و vw به تنهایی حدود 112 میلیارد دلار درآمد داشته و با توجه به هزینه های دیزل گیت و سود محصولات vw این شرکت دچار زیان دهی هست و هوندا نزدیک 4 میلیارد سوددهی داشته.
مقاله یک محصول پیش اومده اما دوستان گرامی بدون اطلاعات میان شرکت هارو خرید و فروش میکنند!
همین الان اگر ارزش سهام سه برند audi و پورشه و اشکودا را از بدنه vw جدا کنیم نزدیک به 55 بیلیون دلار از ارزش 73 بیلیونی این شرکت کسر میشه و عملا برند vw به تنهایی نمیتونه مدت زیادی به کارش ادامه بده و به مشکل میخوره و الان هم با سودهای بدست اومده از اون سه شرکت هست که محصولاتش سر پا مونده به همراه کل ساختار.
رامتین
۲۹ فروردین ۱۳۹۶در مورد ارزش سهام بیشک مساله خیلی پیچیده تر از این حرفهاست و اصولا پیدا کردن مقدار واقعی کار من و شما نیست. ما همین الان بهیچ وجه نمیتونیم درآمد شرکتی مثل ایران خودرو را متوجه شیم. چرا که خیلی از مبالغ را نمیدونیم به کجا میره! در مورد شرکتهای خارجی هم تقریبا همینطوره، گرچه اونها شفافتر کار میکنن. اما کلا بحثم اینه تکنولوژی آلمان را بالاتر از بقیه میدونم. البته در این مورد قبلا بحث کردیم. ولی باز هم نمیشه ادعاهای همدیگرو ثابت کرد.
#ali.m#
۲۹ فروردین ۱۳۹۶چ ربطی به ایرانخودرو داشت ???
فقط همین کامنت بهزاد میارزه به کل تعصب های رفقای المانی بازمون .
فقط ارزش تویوتا رو ببین .
که فولکس میتونه هوندا رو بخره؟
?????
Ace
۳۰ فروردین ۱۳۹۶.
متعصب ها فضای کامنت های این سایت رو به گند میکشن.
از هر طرف باشه فرقی نداره…
بهزاد
۲۹ فروردین ۱۳۹۶رامتین جان بحث سرمایه پیش کشیدید ولی حالا رفتید سراغ تکنولوژی!
ارزش دارایی و سهام یک شرکت به همراه درآمدهای یک سال اون چه پیچیدگی داره؟
مدیر بایرن مونیخ یک فرار مالیاتی انجام داد 5 سال بردنش حبس اونوقت شما میگید ما نمیدونیم عملکرد مالی اونها چطوریه!
کافیه یک شرکت عامدانه درآمدهاشو مخفی یا گزارش عملکرد مالیشون دست کاری بشه اونوقت با پیامدهای ناگواری روبرو خواهد شد و احتمالا مدیران اون شرکت آخر عمرشون را در زندان سپری خواهند کرد.
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۳۰ فروردین ۱۳۹۶این سیویک رو خیلی دوست دارم
اکورد رو همینطور
اصلا مگه میشه هوندا رو دوست نداشت