پس از عرضهی هوندا CR-V جدید در بازار اروپا که به پیشرانهی بنزینی ۱.۵ لیتری توربو مجهز بود هماکنون نوبت معرفی دومین قوای محرکهی این کراس اوور جمعوجور در قارهی همیشهسبز فرا رسیده است.
این پیشرانه از نوع هیبریدی است که باعث میشود CR-V به اولین خودروی هیبریدی تاریخ هوندا در بازار اروپا تبدیل شود. قوای محرکهی یاد شده که جایگزین پیشرانهی دیزلی قبلی شده از دو پیشرانهی الکتریکی و یک پیشرانهی بنزینی ۲ لیتری با سیکل آتکینسون استفاده کرده و دارای یک گیربکس مستقیم با تک دنده و مجموعه باتری لیتیوم-یونی میباشد.
خروجی کل این سیستم برابر با ۱۸۴ اسب بخار بوده درحالیکه حداکثر گشتاور نیز ۳۱۵ نیوتون متر اعلام شده است. هنوز نمیدانیم که مصرف سوخت این خودرو چقدر است اما میتوانیم درباره تکنولوژی رانندگی چندحالتهی هوشمند هوندا i-MMD توضیحاتی ارائه کنیم.
این سیستم بهصورت خودکار بین سه حالت رانندگی سوئیچ میشود تا بیشترین راندمان ممکن حاصل شود. در حالت EV، سیستم موردبحث انرژی را از باتری لیتیوم-یونی به پیشرانه الکتریکی میفرستد تا چرخها به حرکت درآیند و پیشرانهی بنزینی کار نمیکند.
در حالت هیبریدی پیشرانهی احتراق داخلی دومین پیشرانه/ژنراتور را بکار میاندازد. این پیشرانه الکتریکی انرژی الکتریکی را از مجموعه باتری میگیرد. نهایتاً به حالت انجین درایو می رسیم که مکانیسم قفل کلاچ را فعال میکند. این مکانیسم ارتباطی مستقیم بین پیشرانهی بنزینی و چرخها ایجاد میکند.
در رانندگیهای شهری هوندا CR-V هیبریدی اکثر اوقات حالتهای هیبریدی و EV را انتخاب خواهد کرد تا بیشترین راندمان حاصل شود؛ اما در بزرگراهها و سرعتهای بالا حالت انجین درایو بهترین بازده را خواهد داشت.
هوندا میگوید این خودرو در سرعتهای بزرگراهی متناسب از حالت EV در نیمی از زمان استفاده خواهد کرد درحالیکه در سرعتهای بالاتر این حالت تنها در یک سوم زمان رانندگی بکار گرفته خواهد شد. حالت رانندگی در اینترفیس اطلاعات رانندهای که میزان شارژ باتری، گرافیک جریان انرژی و قدرت و حالت ری شارژ سیستم را نشان میدهد به چشم خواهد خورد.
سیستم i-MMD بدون دخالت راننده و بهصورت خودکار این سه حالت رانندگی را انتخاب خواهد کرد. هوندا ادعا میکند انتقال از یک منبع قدرت به دیگری تقریباً غیرقابل تشخیص برای سرنشینان بوده و این شامل عملکرد استارت/استاپ پیشرانه هم میشود.
توضیح: تصاویر به هوندا CR-V بنزینی ۱.۵ لیتری توربو تعلق دارند.
sina
۲ مهر ۱۳۹۷ماشینی که جلوتر از اون همه کراس اور هیولا به عنوان بهترین کراس اور موتور ترند انتخاب شه حتما ماشین خوبیه.
هیبریدش هم که با این توصیفات خعلی چیز جذابی باس باشه.
سامان اذری
۲ مهر ۱۳۹۷سینا جان سی ار وی جدید شاهکاره
ولی لامصب امسال روافور هم خیلی خطرناک شده
دقیقا مثل کمری
احساس میکنم با اختلاف راوفور اول میشه
sina
۲ مهر ۱۳۹۷راو عالیه
خعلی دوس دارم زودتر ببینمش
محمد رضا
۳ مهر ۱۳۹۷سیویک هیبرید از سال ۲۰۰۶ و اینسایت و CR-Z از سال ۲۰۰۹ در اروپا حضور داشتن.