هوندا نسخهٔ فیسلیفت کراساوور پاسپورت را معرفی کرده و همانطور که انتظار داشتیم، طراحی آن از فیسلیفت اخیر پیکاپ ریجلاین الهام گرفته است. تغییرات ظاهری این کراساوور میان سایز از جلوی آن با کاپوت جدید برآمده، جلوپنجرهٔ بزرگتر عمودی و چراغهای جدید آغاز میشود. علاوه بر این، طراحان سپر جلو را هم از نو طراحی و در طرفین آن دریچههای هوای عمودی تعبیه کردهاند که هوا را از اطراف سپر عبور میدهد و باعث بهبود آئرودینامیک میشود. تغییرات قسمت عقبی خودرو اما کمتر بوده و به سپر تهاجمیتر با سر اگزوزهای بزرگتر و صفحهٔ محافظ در میانهٔ آن محدود میشود. هوندا همچنین رینگهای جدید ۱۸ و ۲۰ اینچی را هم برای پاسپورت ارائه کرده است.
یکی از خبرهای مهم در مورد پاسپورت مدل ۲۰۲۲ اما ارائهٔ نسخهٔ جدیدی بنام تریلاسپرت است. هوندا این نام را اوایل امسال به ثبت تجاری رساند و پاسپورت اولین خودرویی است که از آن استفاده میکند. پاسپورت تریلاسپرت از جلوپنجرهٔ منحصربهفرد، سپرهای تهاجمیتر و صفحه محافظ عقب به رنگ نقرهای برخوردار بوده و فاصلهٔ عرضی چرخهای آن از یکدیگر ۱۰ میلیمتر بیشتر است. این نسخه همچنین به رینگهای ۱۸ اینچی منحصربهفرد با لاستیکهای ۲۴۵ و نشانهای TrailSport هم مجهز است.
در داخل پاسپورت تریلاسپرت نیز شاهد دوخت نارنجیرنگ در غربیلک فرمان، رو دریها و صندلیها به همراه نشان دوختهشدهٔ TrailSport روی پشتسری صندلیهای جلو هستیم. همچنین برای صفحه آمپر هم یک قاب کرمی مشکی در نظر گرفته شده است. به گفتهٔ هوندا، نسخههای آیندهٔ پاسپورت تریلاسپرت با لاستیکهای تهاجمیتر و تنظیم آفرودی تعلیق، ارتقاء پیدا خواهند کرد.
همهٔ نسخههای پاسپورت مدل ۲۰۲۲ مثل قبل با همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی ارائه میشوند که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک با کنترل گشتاور بُرداری به هر دو محور انتقال پیدا میکند. برای این خودرو مجموعهای از سیستمهای کمکراننده مثل سیستم ترمز جلوگیری از تصادف با هشدار برخورد جلو، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار خروج از خط و کروز کنترل تطبیقی بهصورت استاندارد در همهٔ تیپها ارائه میشوند درحالیکه حالا هوندا سیستم یادآوری صندلی عقب را هم به آنها افزوده است.
هوندا پاسپورت مدل ۲۰۲۲ زمستان امسال وارد نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده خواهد شد اما فعلاً قیمت آن اعلام نشده است.
Nima
۱ مهر ۱۴۰۰همه زدن تو کار آفرود!!!
حالا فرق نمیکنه کراس اوور باشه یا وانت یا بادى آن فریم!
کلا آفرود!
آخه اینا که مال این کارا نیستن.(کراس اوور)
Nima RST
۱ مهر ۱۴۰۰تو قرن ۲۱ برندا بخاطر رقابتی که دارن، دارن شترگاوپلنگ تولید میکنن، میخوان ماشین هم لوکس باشه هم شتابش کم باشه هم آفرودر باشه هم قشنگ باشه هم با دوام و کم مصرف هم هزینه نگهداری کمی داشته باشه هم فضاش کم نباشه. خب با کراس اوور راحت تر میشه این ترکیبی پررو رو ساخت
MehdiTurbo
۱ مهر ۱۴۰۰خیلی شکل فیس لیفت فورد اکسپدیشن شده پشتش که انگار کپ اونه
محمدرضا
۱ مهر ۱۴۰۰این پاسپورت همه خوبی داشت جز طراحی عقبش!
که آن هم در2022 برطرف نکرد….
ممد ژانگولر
۱ مهر ۱۴۰۰خداییش خوشگله الخصوص همین رنگ
Ali
۲ اسفند ۱۴۰۲مشکیش قشنگتره داداش
رامتین
۱ مهر ۱۴۰۰کلا هوندا در تمامی محصولاتش به نوعی در طراحی چراغهای عقب مشکل داره!
Ali
۱ مهر ۱۴۰۰نقطه ضعف اصلی طراحی این ماشین چراغ های عقبش بود که تغییری نکرده بسیار بسیار قدیمی و مزخرفه
Kato
۲ مهر ۱۴۰۰Fantastic
MOHAMMAD.n.r
۲ مهر ۱۴۰۰سیستم چهارچرخ محرک خوبی داره و خیلی هوشمنده.
نمیدونم چرا هوندا نمیزنه تو کار ساخت افرودر! از نظر مهندسی چیزی از تویوتا و نیسان کم نداره ولی هسچ خودروی افرود درست و حسابی نداره.
Ali
۲ اسفند ۱۴۰۲داداش این فرق داره ، تا پشتش نشینی …