هوندا

اولین ملاقات با هوندا سیویک مدل ۲۰۱۶

وقتی هوندا سیویک در ۴۳ سال پیش به بازار امریکا قدم گذاشت، به تغییر پیش‌زمینه‌های ذهنی امریکایی‌ها در مورد خودروهای ژاپنی کمک زیادی کرد. شرایط تا به آنجایی به پیش رفته است که این مدل اکنون در نسل دهم، نیاز به اثبات شایستگی‌های خود ندارد؛ ولی در عین حال، باز هم به دنبال کسب جایگاه نخست در کلاس خودروهای کامپکت است.

2016 Honda Civic
۲۰۱۶ Honda Civic
هوندا در سه مراسم مشابه و همزمان در اطراف کشور امریکا از مدل ۲۰۱۶ سیویک سدان رونمایی کرد. البته این تنها یکی از فرم‌های نسل دهم سیویک به شمار می‌رود و یک مدل کوپه، یک پنج در هاچ‌بک، مدل با عملکرد بالای Si و سیویک تایپ R که برای اولین بار در بازار امریکا ارائه می‌شود، در سری نسل دهم هوندا سیویک جای می‌گیرند. مطابق آنچه هوندا می‌گوید، طراحی سیویک در مدل ۲۰۱۶ «از همه لحاظ جدید است». اگر نگاهی به بدنه سیویک جدید داشته باشید، قبول‌کردن این موضوع چندان سخت نیست.
2016 Honda Civic
۲۰۱۶ Honda Civic
2016 Honda Civic
۲۰۱۶ Honda Civic
سیویک سدان بر اساس یک پلتفرم جدید ساخته شده و فاصله محوری آن نسبت به مدل قبلی به اندازه ۳۰ میلی‌متر بیشتر است. همچنین عرض مدل جدید نزدیک به ۵ سانتی‌متر افزایش داشته و همین‌طور ارتفاع آن نسبت به چهار در سیویک کنونی ۲.۵ سانتی‌متر کاهش یافته است. از نظر طراحی، هوندا سیویک سدان مدل ۲۰۱۶ یک تغییر چشمگیر نسبت به استایل محتاطانه در مدل قدیمی که به راحتی در ذهن‌ها فراموش می‌شد، ایجاد کرده است. در جلوی بدنه، یک جلوپنجره کرومی سبک «آکورا» استفاده شده که تا چراغ‌های جلو امتداد می‌یابد؛ چراغ‌های باریک‌تر شده و به صورت LED هستند. کاپوت و گل‌گیرهای جلو نیز بیشتر پرداخته شده‌اند، ولی تغییر بزرگتر را در عقب شاهد هستیم.
2016 Honda Civic LX
۲۰۱۶ Honda Civic LX
2016 Honda Civic LX
۲۰۱۶ Honda Civic LX
2016 Honda Civic LX
۲۰۱۶ Honda Civic LX
سیوک سدان در حال حاضر دارای یک خط سقف شبیه به کوپه است که تا رسیدن به یک جفت چراغ‌ C شکل LED، مشابه آنچه که قبلاً در سیویک کانسپت دیده بودیم، امتداد می‌یابد. همچنین در این مدل جدید برای اولین بار در سیویک، چراغ‌های جلو LED ارائه شده‌اند. «اولین» دیگر برای سری سیویک یا هر محصول دیگری از هوندا در بازار امریکا، اضافه‌شدن یک آپشن موتور توربو است. همان‌طور که قبلاً نیز در خبرها عنوان می‌شد، سطوح بالای تریم سدان، یعنی EX-T و EX-L، یک موتور توربوی ۱/۵ لیتری I-4 با انژکتور مستقیم دریافت خواهند کرد. البته هوندا هنوز در مورد آمار عملکرد این موتور در بازار امریکا، چیزی منتشر نکرده است، ولی احتمالاً این موتور قویترین پیشرانه بعد از مدل سیویک Si خواهد بود. در همین حال، می‌دانیم که نمونه اولیه موتور توربوشارژر ۱/۵ لیتری قدرتی به اندازه ۲۰۶ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۲۶۰/۳ نیوتن‌متر تولید می‌کند.
2016 Honda Civic touring
۲۰۱۶ Honda Civic touring
2016 Honda Civic touring
۲۰۱۶ Honda Civic touring
همچنین هوندا به مدل‌های پایه نیز توجه نشان داده است؛ این مدل‌ها از یک موتور تنفس‌ طبیعی ۲ لیتری i-VTEC I-4 بهره‌مند شده‌اند که مطابق گفته هوندا، قدرتمندترین موتوری است که تاکنون در یک مدل پایه سیویک ارائه شده است. این موتور را می‌توان در کنار یک گیربکس دستی ۶ دنده یا یک سیستم CVT استفاده کرد. ضمن اینکه گیربکس دستی تنها در تریم LX می‌تواند استفاده شود. به‌علاوه، برای موتور توربوی ۱/۵ لیتری I-4 یک سیستم CVT با تیونینگ خاص درنظر گرفته شده است. هوندا از اعلام جزئیات پیشرانه و آمار رسمی سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، در زمانی نزدیک به ورودی سیویک سدان به بازار خبر می‌دهد؛ ولی در هر حال، انتظار‌ها بر این است که هر دوی این خودرو‌ها مصرف سوختی کمتر از ۵/۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر داشته باشند. پلتفرم دهمین نسل از سیویک، از مقدار بیشتری از فولاد با مقاومت بسیار بالا استفاده کرده که منجر به ۲۵ درصد بهبود در صلبیت پیچشی شده است. هوندا می‌گوید که ۱۲ درصد بدنه یکپارچه مدل جدید از این نوع فولاد تشکیل شده و این در حالی است که این میزان در مدل کنونی تنها یک درصد است. با اینکه مدل جدید سیویک ابعاد بزرگتری دارد، ولی وزن آن حدود ۳۱ کیلوگرم نسبت به قبل کاهش داشته است. همچنین با توجه به تکنیک عایق‌بندی جدید بدنه، سیویک ۲۰۱۶ سکوت بیشتری نیز دارد. رانندگی با این خودرو باید حسّ اسپورتی بیشتری نیز داشته باشد؛ چرا که حتی موقعیت صندلی راننده به اندازه یک اینچ نسبت به قبل، کاهش ارتفاع دارد. در سیویک ۲۰۱۶ از یک سیستم تعلیق استرات با طراحی جدید در جلو و یک تنظیمات مولتی‌لینک در کنار یک ساب‌فریم «فوق‌صلب» در عقب استفاده می‌کند. همچنین بوشینگ‌های هیدرولیک برای جذب لرزش‌های جاده و بهبود کیفیت سواری به کار گرفته شده‌اند. ابعاد محورهای تعادل جلو و عقب نیز افزایش یافته و همین‌طور دیسک‌های ترمز به صورت استاندارد در چهار گوشه خودرو استفاده شده‌اند. یک سیستم جدید دستیار هندلینگ «ترمز گشتاور برداری» نیز برای بهبود شرایط سیویک در پیچ‌ها در دسترس قرار گرفته است.
2016 Honda Civic LX Interior
۲۰۱۶ Honda Civic LX Interior
2016 Honda Civic touring Interior
۲۰۱۶ Honda Civic touring Interior
پلتفرم جدید، باعث ‌شده تا کابین سیویک، جادارتر از قبل شود؛ یعنی دقیقاً ۱۰۴/۷ لیتر که ۲ اینچ (۵۱ میلی‌متر) آن به فضای پاهای سرنشینان عقب افزوده شده است. در همین حال، فضای صندوق عقب نیز به میزان ۷۳/۶ لیتر افزایش یافته و در همین حال، ارتفاع لیفت‌اور در صندوق عقب نیز کاهش یافته است.
2016 Honda Civic touring Interior
۲۰۱۶ Honda Civic touring Interior
2016 Honda Civic touring Interior
۲۰۱۶ Honda Civic touring Interior
سیویک ۲۰۱۶ بالاخره طراحی دو طبقه داشبورد را کنار گذاشته و به سراغ یک مجموعه عقربه‌های معمولی‌تر رفته است. هوندا می‌گوید که از مواد بسیار سطح بالایی در داخل کابین سیویک استفاده کرده تا ظاهر پرمیوم سطح بالاتری برای آن ایجاد کند. همچنین در بین دو صندلی جلو، یک کنسول میانی در کنار یک دسته دنده با طراحی پیرامونی «پیانو بلک» و حاشیه نقره‌ای قرار گرفته است. در بالای این کنسول، یک نمایشگر لمسی با وضوح بالای ۷ اینچی وجود دارد که اندکی از وسط داشبورد بیرون زده است. تریم EX و سطوح بالاتر از آن، یک نمایشگر جدید تمام‌رنگی TFT برای مجموعه عقربه‌ها و همین طور یک شیفتر بوت (پوشش چرمی دسته دنده) و صندلی عقب جمع‌شونده به صورت ۶۰/۴۰ دریافت می‌کنند. به علاوه، در تریم‌های سطح بالای سیویک، مواردی چون یک صندلی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ جهت، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در ۴ جهت و گرم‌کن صندلی‌های جلو عقب ارائه می‌شود. در مدل جدید، سیستم کنترل هوای اتوماتیک به صورت استاندارد است که نوع کنترل هوای دوگانه آن برای تریم‌های EX-L و بالاتر در دسترس قرار داده می‌شود. از دیگر تجهیزات استاندارد می‌توان به پنجره‌های اتوماتیک، ترمز الکترونیکی پارکینگ، قفل اتوماتیک درها و تکیه‌گاه تنظیم‌شونده «ران» راننده اشاره کرد. همچنین در هوندا سیویک ۲۰۱۶ از هر دو گزینه «اپل کارپلی» و «اندروید اتو» برای هماهنگی با گوشی هوشمند می‌تواند استفاده کرد. پکیج تکنولوژی‌های پیشرفته ایمنی هوندا برای سیویک ۲۰۱۶ در دسترس قرار می‌گیرد که شامل تجهیزاتی چون سیستم ترمز جلوگیری از برخورد، کاهش انحراف از مسیر و کروز کنترل انطباقی با قابلیت تشخیص در سرعت‌های کم، می‌شود. البته هنوز تا ملاقات با دیگر نسخه‌های هوندا سیویک ۲۰۱۶ فاصله داریم، ولی تا به اینجا، دهمین نسل از خودروی کامپکت پرفروش هوندا، به نظر امیدوارکننده می‌آید. با توجه به این که مدل‌های تایپ R و نسخه اسپورتی‌تر کوپه در راه هستند، می‌توان تصور کرد که چقدر سطح سری خودروهای سیویک بالاتر خواهد رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. mehdi

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    طراحی بیرونی ماشین خیلی خوب از آب در اومده ولی طراحی داخلی معمولی

    1. asa

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      عقبش که خیلی زیبا شده اما جلوش شبیه اکورا شده ، از بقل که خیلی خشن به نظر میرسه که مدیون شیب تند و دینامیکی ماشینه ، ولی چیزی که منو مجذور خودش کرد اون کیلومتر شمار و داشتبرد ساده و شیکش بود. دست هوندا درد نکنه. حلالش……..

    2. آرمااااان

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      یه خودروی با کیفیت و عالی،کاش هوندا پر رنگتر باشه توایران و خودش به صورت مستقیم بیاد نه با واسطه

    3. سامان اذری

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3218 ديدگاه)

      مطمئنم اگه این ماشین بیاد ایران
      بعضی از مردم بازم میرن النترا میخرن :(

  2. مسعود

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    ایول طراحیش عالی شده نسبت به مدل قبلی
    هوندا هم چیزی از تویوتا کم نداره

    1. asa

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      سوااااال…….
      سیویک های بازار ایران تو چه قیمتهایی هستش ؟
      ممنون میشم اگه کسی میدونه اطلاع بده.

  3. ali

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (715 ديدگاه)

    خیلیا میگن زشته ولی من میگم از نزدیک باید ببینی
    به هرحال فروش بالایی داره و ما هم باید دنبال 206sdبریم اونا اصن با ما فرق دارن میدونین که

  4. متین

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام …
    طراحی بیرونیش خیلی جذابه با اون چراغ های کشیده و جلوپنجره کرومی … ولی به نظر من طراحی عقب و مخصوصا چراغ ها با جلو نمیخونه … البته طراحی کابین هم خوبه و متعادله اما فقط با بررسی و مقایسه است که مشخص میشه چجوریه …
    روز خوش

    1. متین

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (183 ديدگاه)

      1000 درصد!!!!!! مگه جنگه … همین الانش 110 درصد هست حالا بخواد بشه 1000 درصد یعنی اصلن دیگه هیچی … واقعا برای بعضی از نماینده های مجلس متاسفم …

  5. AHMADREZA

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    وقتی نگاش می کنی دوام رو تو کابینش می بینی

  6. mohsen

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    عالیه!
    الان کره پرستا میان میگن اله بله!

  7. milad

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    انهایی که میگن کره ای بده … بدونن که 90درصد مردم نمیتوننن یه هیوندا i20که ارزونترین ماشین هم بخرن…. حالا خوب یا بد….

    1. Hamid...Audi

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (713 ديدگاه)

      توی ایران آره ولی توی بازار های جهانی ماشین کره ای تقریبا بده…

  8. حميد

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    طراحیش عضلاتی و محکمه فولاد بدنه اش هم با تکنوژی بالا تهیه میشه
    ولی من نمی دونم چرا تو ایران همه قریبون صدقه هیوندا میرند

    1. Hamid...Audi

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (713 ديدگاه)

      چون که واسه ایرانیا خوشگلی و پز دادن مهمتر از بقیه پارامتر هاست.
      وگرنه ماشین های ژاپنی کم استهلاک ترن و سواری بهتری رو ارائه میدن

  9. یوسف

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (745 ديدگاه)

    طراحی مدلای هوندا و آکیورا مخصوصا تو نمای جلو خیلی نزدیک شده.

  10. امیرحسین

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (335 ديدگاه)

    آقایی که فرمودین 90 درصد مردم ایران نمیتونن هیوندای i20 بخرند،در جواب شما بگم که چه بهتر که نمیتونن بخرند چرا که دچار افسردگی میشن!!!80 میلیون پول بدی و شتاب و سرعت در حد پراید تحویل بگیری!!!
    هوندا واقعاً عالی و با کیفیت هست.کاش فامیلی موتور مدیریت بهتری داشت و محصولات اش رو با شرایط مناسب عرضه میکرد.

  11. احمد باقری

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    به هر صورت، ماشین خیلی خوبیه.

  12. amir

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نمای عقبیش شبیه طراحی های volvo شده

  13. Archi KHAN

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    تو ژاپنی ها هوندا و اینفینیتی گل سرسبد هستند ، عالی …

  14. Hossein

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام دوستان.
    من برای اولین باره که اسم ((صلبیت پیچشی))رو شنیدم. لطفا هر کسی که میدونه چیه یه توضیحی بده.
    من اکثرا برای حالت های مختلف رانندگی با خودرو میشنوم که حالت(( اسپرت ))یا ((کامفورت)) یا ((اکو))داره.حالت ((اکو))چیه و چه قابلیت هایی به ماشین میده؟

    ممنون

  15. ارمان

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    میتونه مزدا 3 2016 رو به چالش بکشه امید وارم قیمتش همچنان رقابتی باقی بمونه

  16. مهدی

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر شما چه زمانی وارد بازار ایران میشه؟

  17. آق جواد

    ۱۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    آقایون داداشام….منکه خیلی باهاش حال کردم…تا الان واسه هیچ ماشینی توپدال نظر نداده بودم…ولی درمورد این سیویک دوس داشتنی نتونستم ساکت بشینم…واقعا چه افرادی میتونن ماشین ژاپنی رو ول کنن برن کره ای بخرن….

  18. فقط ژاپن

    ۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    کیفیت، کارایی، طول عمر ، نرمی کارکرد، و…. فقط با ژاپن ، تویوتا، هوندا، مزدا، نیسان، سوبارو، میتسوبیشی و سوزوکی، اینها نام هایی است که وقتی تصور داشتن محصولی از بینشان را میکنیم، نا خدا گاه به وجد می آییم، و احساسی خوبی بهمان دست میدهد، حالا تصور داشتن یک محصول از اینها را در واقعیت متصور شوید………..

  19. هادی

    ۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    واقعا هوندا به نسبت قیمتش عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا