هوندا آکورد چگونه به خودرویی محبوب تبدیل شده است؟ این چیزی است که لااقل باید از ۱۳ میلیون خریدار آن در طول ۴۱ سال گذشته در ایالات متحده سراغ گرفت. هرچند این خودرو هرگز بهترین طراحی یا بهترین ویژگیهای فنی یا بهترین کابین و راحتی را ارائه نداده اما همراه داشتن متوازن همه ویژگیهای خوب، یکی از دلایل محبوبیت آن به شمار میرود. آکورد نشان داده که یک همراه خوب و قابل اطمینان است و حالا نسل جدید آن نیز آمده است اما با خبرهایی تازه.
۱. هوندا آکورد بدون نسخه کوپه
هوندا تصمیم گرفت که برای نسل دهم آکورد از خیر نسخه کوپه بگذرد. این نسخه فروش کمی داشت و بازار نیز دیگر تغییر کرده و کوپههای بزرگ خانوادگی سهمی بسیار اندک دارند.
۲. بازار خودروهای سدان زنده است
با وجود غوغای خودروهای کراساوور و تغییر سلایق مشتریان، هنوز خودروهای سدان نیز بازار بزرگی دارند. شاید سرمایهگذاری روی سدانها در چنین بازاری و با توجه به انبوهی از رقبا غیر منطقی به نظر برسد اما آکورد یکی از پرچمداران سدانها در تمام ایام بوده و انتظار نمیرود که عرصه را خالی کند. خوشبختانه طرفداران آکورد و سدانهای در این سطح هنوز هم ویژگیهای این خودروها را به بلندقامتان پرمصرفتر و با دینامیک پایینتر ترجیح میدهند.
۳. هنوز گیربکس دستی هم حضور دارد
گیربکس دستی با وجود اینکه چندان محبوب نیست اما همچنان یکی از گزینههای قابل انتخاب آکورد باقی میماند. از آنجا که هوندا به ارائه ماشینهای با رانندگی جذاب و سرگرمکننده اعتقاد دارد پس این گزینه همانطور که در مدلهای سیویک اسپرت Si و تایپ R حضور دارد، در آکورد نیز حاضر خواهد بود. به گفته هوندا تنها ۴ درصد خریداران نسل قبلی به سراغ مدل کوپه میرفتند اما ۲۰ درصد آنها آکورد را با تریم اسپرت و گیربکس دستی انتخاب میکردند.
۴. خبری از نسخه AWD نیست
در ابتدا هوندا برای آکورد جدید، سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ را نیز در نظر گرفته بود اما بعدها این موضوع را بایگانی کرد. هوندا دلیل این کار را کاهش فضای داخلی و تغییر در پلتفرم خودرو میداند. بعلاوه وقتی کراساوورهای هوندا با این سیستم به فروش میرسند، مشتریان کمتری به یک سدان با این ویژگیها متمایل خواهند شد.
۵. هیبرید آری، پلاگین خیر
هوندا هنوز اطلاعاتی از نسخه هیبریدی آکورد ارائه نکرده است. با این وجود جای باتریها در زیر قسمت صندوق تعیین شده تا فضای داخل کابین تغییری ننماید. سیستم رانندگی با دو موتور نیز ارتقا خواهد یافت. در عوض خبری از نسخه پلاگین که با برق و ایستگاههای شارژ سروکار دارد نیست و مشتریان علاقهمند به این چنین خودروهایی باید هوندا کلاریتی پلاگین هیبرید را سفارش دهند. فروش نسخههای هیبریدی آکورد نسبتاً ضعیف بوده و تنها حدود ۱۸۰۰ دستگاه را شامل میشود.
۶. خبری از جهش در قیمتها نیست
برای ما ایرانیها که با تغییر گرافیک چراغ یک خودرو انتظار جهش چند میلیونی قیمت آن را داریم، تحمل این حقیقت که نسل جدید یک خودروی معروف با وجود افزودن انواع سیستمهای مدرن ایمنی و رفاهی و تغییر اساسی طراحی و پیشرانه و گیربکس جدید ۱۰ سرعته خودکار همچنان با قیمتهایی مشابه قبل به فروش برسد، سخت و تأسفبار خواهد بود.
ACR VIPER
۲۶ تیر ۱۳۹۶با شماره چهار موافق نیستم
Moein
۲۶ تیر ۱۳۹۶شیشمین نکته فوقالعاده بود.کاش مسئولین عزیز ما هم این قسمت میخوندن
حامد
۲۶ تیر ۱۳۹۶تلفیقی از زیبایی و دوام
حمیدرضا
۲۶ تیر ۱۳۹۶بخش اخر دردناک بود ما ادعامون میشه به فکر مردمیم ولی در عمل کاملا برعکسه چهره این ماشین خیلی خشن شده و احتمالا بازم در امریکا فروش بالایی خواهد داشت باقیشم تصمیمات منطقی بوده برا کاهش هزینه ها
MAHDI . TUNING
۲۶ تیر ۱۳۹۶جز چراغ عقب هیچ گونه ایرادی ازش پیدا نکردم
آخرین قسمت متن یه واقعیت دردناکه
sina
۲۶ تیر ۱۳۹۶یکی از مهم ترین ویژگی های این نسخه اکورد طبق گفته خود هوندا در اختیار گذاشتن گشتاور بالا در دورهای پایین موتور هستش و نکته دیگه عدم حساسیت موتور به سوخت مصرفی ک باعث میشه احباری به استفاده از بنزین پرمیوم وجود نداشته باشه.
شخصه ب جز جلو پنجره ای با همه چیش حال کردم و بنظرم از نظر فنی در حدود یه اتقلاب پیشرفت داشته.
اولین خودروی دیف جلویی هم هست که جعبه دنده ده سرعته خودکار داره در ضمن.
(ali(CHEVY NOVA
۲۶ تیر ۱۳۹۶سىنا جان نکته مهمى رو اشاره کردى
((یکی از مهم ترین ویژگی های این نسخه اکورد طبق گفته خود هوندا در اختیار گذاشتن گشتاور بالا در دورهای پایین موتور هستش ))
این نکته براى انجىن ىه حسن هستش که تو دور پایین بىشترىن گشتاور رو بدست مىاره و نمونه بارز این موضوع بىش از 60 ساله که در انجىن هاى امریکایی وجود داشته
انجىن هاى امریکایی بىشترىن گشتاورشون در دور هاى پاىىن بدست مىومد و همىن باعث مىشد موتورهاشون مستهلک نشن و به همىن علت هستش که هنوزم که هنوزه ماشىنهاى امریکایی هستن که با 40 سال سن موتورهاشون پلمپ هست و باز نشدن
مزىت اىن نوع موتورها اىنکه از همون لحظه اول که ماشىن حرکت مىکنه نهاىت گشتاور رو به شما تحوىل مىده
نکته مهم اىنکه هنوزم امریکایی ها انجىناشون اىن خصوصىت رو داره
فقط تویوتا و هوندا
۲۶ تیر ۱۳۹۶سینا جان اشتباه میکنی در مورد جلو پنجرش. منم اولین بار دیدم زیاد خوشم نیومد. ولی هرچی بیشتر عکس و فیلم دیدم ازش خیلی خوشم اومد. البته به رنگش هم بستگی داره ها. مثلا رنگ سفیدش زیاد خوش عکس نیس جلوش. ولی مثلا عکس اول همین متن رو نگاه کن توش چه قدر قشنگه جلو پنجرش. بعد یه چیز دیگه هم که هست اینه که در هر صورت اون جلو پلاک میخوره و بخش زیادیش پوشیده میشه و دیگه خیلی خالی به نظر نمیرسه. مخصوصا پلاک های ایرانی که خیلی بزرگن. به هرحال من که خیلی دوسش دارم از هر لحاظ. حتی عقبش هم که دوستان میگن جالب نیس، به نظر من خیلی قشنگ و متفاوته. سلیقه ایه دیگه. طراحی داخلیش هم حرف نداره.
sina
۲۶ تیر ۱۳۹۶شاید هم حق با شما باشه
در هر صورت بنظرم کاملا در حد نام اکورد بود این ماشین
من واقعا دوسش دارم
در کنار سیویک و CRV و ریج لاین بهترینِ کلاس خودشونن.
بنزما
۲۶ تیر ۱۳۹۶مثل همیشه عالیه درود بر هوندا
اقا کسی اطلاع نداره نسل جدید
پاسات کی قراره معرفی بشه
sina
۲۶ تیر ۱۳۹۶نسل هشتمش سال 2015 معرفی شده
بعید میدونم قبل 2020 بخواد نسل جدید عرضه کنه
نهایتا فیس لیفتی چیزی
بنزما
۲۶ تیر ۱۳۹۶مرسی سینا جان