هوندا

هوندا FCV کانسپت با پیل سوختی

نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵: هوندا یک خودروی ویژه برای طرفداران سوخت هیدروژن و پیل سوختی را در نمایشگاه دیترویت به‌عنوان نسخه ارتقا یافته FCX رونمایی کرد.

Honda FCV Concept live at NAIAS
Honda FCV Concept live at NAIAS
طراحی این خودرو عجیب و جلب‌توجه کننده است. فرم منحصربه‌فرد جلوپنجره و ارتباط آن با چراغ‌های LED جلو که بسیار باریک می‌باشند، فرم شیب‌دار و آئرودینامیک سقف، هواکش‌های جانبی و گلگیرهای نیمه پوشیده عقب آن می‌توانند مورد توجه قرار گیرند.
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
درون اتاق این خودرو با طراحی مدرن و روکش چرم و چوب و فلز و به رنگ روشن آراسته شده است. یک نمایشگر مرکزی به‌صورت شناور در کنسول مرکزی جای گرفته است. نمایشگر داشبورد نیز به شکل عمودی کار نمایشگر سربالا را نیز انجام می‌دهد. فرمان نوآورانه خودرو نیز بسیار زیبا و اسپرت طراحی شده است و بریدگی قسمت بالای آن، روئیت نمایشگر را آسان‌تر می‌کند.
Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior
هوندا FCV یک خودروی مفهومی آینده‌نگر برای بهبود حمل و نقل با خودرو بدون تولید آلودگی می‌باشد. در عین حال، این یک خودروی عملی است که برای پنج سرنشین با فضای کافی، گنجایش دارد.
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
مهم‌ترین نکته در مورد FCV بهبود سلول سوختی و قرارگیری کامل آن در محفظه موتور می‌باشد که باعث صرفه‌جویی در فضا شده است و همین موضوع به بیشتر شدن فضای مؤثر کابین کمک کرده است. میزان خروجی این پیل سوختی ۱۰۰ کیلووات است. این یعنی ۶۰ درصد تراکم قدرت بیشتر که با وجود اندازه آن یک‌سوم کوچک‌تر از نسل پیش شده است.
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
با هر بار سوخت‌گیری می‌توان ۴۸۳ کیلومتر مسافت را طی کرد که در بین خودروهای هیدروژنی رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود و با توجه به کمبود ایستگاه‌های هیدروژن، موضوع بااهمیتی نیز تلقی می‌گردد. البته هوندا سال گذشته ۱۴ میلیون دلار برای توسعه جایگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژن در ایالت کالیفرنیا سرمایه‌گذاری کرد. هر بار سوخت‌گیری کامل مخازن این خودرو با فشار ۱۰ هزار psi حدود ۳ تا ۵ دقیقه طول می‌کشد.
Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior
به گفته هوندا، مدل FCV اواخر بهار ۲۰۱۶ وارد بازار خواهد شد. در صورتی که این خودرو با این ویژگی‌ها و طراحی وارد بازار شود، بزرگ‌ترین رقیب برای تویوتا میرای به شمار خواهد رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. مهدی اسد زاده

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    این یعنی اینده ی دیروز

    1. MAFIA

      ۲۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      تو کیفیتش که شک ندارم ولی تو ظاهرش یکم فضایی طراحی شده.

      1. پیر پشمک موی

        ۲۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (179 ديدگاه)

        مشکل اینه که فضای ما مال دوره جنگ ستارگانه خعلی عقبیم

      2. مسعود

        ۲۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (321 ديدگاه)

        این فضا که میگین کجاست دقیقا؟ مگه تاحالا چیزی خارج از زمین طراحی شده و به ما انتقال داده شده؟ همیشه برام سواله این کلمه طراحی فضایی!!!!

    2. محمد شریعت

      ۲۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (33 ديدگاه)

      تهیه هیدروژن از نظر من از تهیه برق سخت تره!
      این مال خیلی آیندس!

    3. امیررضاFXX K

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      لامصب انگار ماشین فضاییه طراحی داخلشم که انگار کابین هواپیماست قدرتشم که خوبه ادم دیگه از ماشین چی میخواد…

  2. مهدی .فقط آمریکا .فقط دوج

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    تنها جایی که یه کم تو ذوق میزنه گلگیر های عقبه البته از نظر من
    ولی بقیه جاهاش قشنگه و مهم تر اینکه کاربردیه(غیر از ایران و کشور های جهان سوم)

    1. خاوری

      ۲۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1102 ديدگاه)

      مهدی جان اون قسمت عقب ویژگی بارز هوندا insight که از نسل اول همینجوری بوده… چند دهه قبل هم سیتروئن مشهور DS با این شکل گلگیر عقب تولید شد که کلی طرفدار پیدا کرد

      1. مهدی .فقط آمریکا .فقط دوج

        ۲۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (89 ديدگاه)

        نه منظورم نظر خودم بود

  3. Mojtaba_Deutschland

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    سلول های سوختی واقعا اینده خوبی دارن ، از یه ظرف هیدروژن رو می گیرن و از ظرف دیگه خروجیشون آب هستش ! اونهم تو دنیای فردا که مطمئنا مشکل آب و … خواهیم داشت !
    البته مشکلی که بهش اشاره هم شد تولید هیدروژن خالص هستش برای این سلول ها ! که البته روی اینکه ورودیش رو به هوا هم تغییر بدن دارن کار می کنن که اگه بهش دست پیدا کنن دیگه مشکل سوخت هم خیلی زیاد حل میشه !
    یکی ازمشکلات سلول های سوختی هم بحث خنک کردنش هستش که همین هواکش ها احتمالا برای اونهم بکار میره !

  4. خاوری

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    این خودرو به احتمال فراوون نسل جدید خودروی هیبرید و مشهور هوندا insight که رقیب مستقیم تویوتا پریوسه…از داشبوردش خیلی خوشم میاد

  5. Mostafa&S

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    خودروسازای داخلی تو خودروسازی دنبال چی می گردن

    1. مهدی .فقط آمریکا .فقط دوج

      ۲۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (89 ديدگاه)

      خودرو ساز؟ داداش اگه یه کم دقت کنی میبینی اینا همشون به زور مونتاژ کار حساب میشن

  6. علی

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (209 ديدگاه)

    تکنولوژی جدید عالی هوندا

  7. پیر پشمک موی

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (179 ديدگاه)

    زمانی خواهد رسید ک ما هم ب تکنولوژی سانروف و سوپر تکنولوژی توربوشارژ خواهیم زسید البته بعضی از همکاران طالع بین من پیشبینی کردن که تا ۱۴۴۴ موتورجایگذینی برایmuxپیدا خواهد شد

  8. نوید

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    به قول یه نفر
    پرچم بالاست

  9. h112

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    احتمالا تا چند سال دیگه یه خودرو میسازن با پنج تا موتور که هر چی بریزی تو باکش …..روشن میشه …..

  10. پژو سیتروئن

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    فقط و فقط اروپایی و بس تمام

  11. mk8mk

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    خیلی شبیه سیویک طراحی شده البته سیویک فضائی!

  12. ارش

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    همیشه از طراحیهای هوندا خوشم میومد واقعا کارش عالیه

  13. s.class

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    دوستان فرض کنید ایران خودرو بخواد مثلا یه موتور جدید 8 سیلندر بسازه فرضا

    من که میگم دوتا موتور XU7 رو پشت سرهم میذاره میل لنگاشونو بهم جوش میزنه میشه 8 سیلندر بعدشم میگه موتور8 سیلندر ملی

    حالا این موتور طویل رو زیر کاپوت کدوم ماشین جا کنه؟

    سمند با یه اسم جدید که سپر و کاپوت جلوییش از ال ایکس و سورن و دنا دراز تره و براحتی موتور 8 سیلنر ملی زیرش جا میشه

    قیمت این خودرو بنسبت قیمت دنا بالای 70-80 میلیون پیش بینی شده….

  14. احمد

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم
    خیلی غریبه میزنه

  15. علی

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (105 ديدگاه)

    فرمونش مثل فرمون کنسول های بازی میمونه. جالبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا