هوندا

هوندا N-Box پرفروش‌ترین خودروی ژاپن در سال 2019

بازار خودروی ژاپن را می‌توان عجیب‌ترین بازار در دنیا دانست زیرا خودروهای زیادی وجود دارند که فقط در این کشور به فروش می‌رسند و به آن‌ها کی کار گفته می‌شود. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که کی کارها بر بازار داخلی ژاپن حکومت می‌کنند اما آیا می‌دانستید یکی از این خودروهای کوچک طی سه سال گذشته پرفروش‌ترین خودروی این کشور بوده است؟ دربارهٔ هوندا N-Box صحبت می‌کنیم یعنی خودرویی که در سال ۲۰۱۹ با رسیدن به رکورد فروش ۲۵۳,۵۰۰ دستگاه، پرفروش‌ترین خودروی بازار ژاپن بوده است.

اولین نسل N-Box در سال ۲۰۱۱ راهی بازار ژاپن شد و هوندا در اواسط سال ۲۰۱۷ نسل دوم آن‌را معرفی کرد که بسیار موفق بوده زیرا از زمان رونمایی تاکنون همواره در لیست پرفروش‌ترین خودروهای بازار ژاپن جایگاه نخست را داشته است. N-Box از زمان عرضهٔ اولیهٔ در سال ۲۰۱۱ تاکنون مجموعاً ۱.۷ میلیون دستگاه فروش داشته است. به یاد داشته باشید که این رقم فقط فروش یک خودرو از یک خودروساز است درحالی‌که در بازار ژاپن کی کارهای بسیار زیادی عرضه می‌شوند.

N-Box در سه نسخهٔ مختلف شامل معمولی، Slash و Custom به بازار عرضه می‌شود. قیمت پایهٔ این خودرو در ژاپن از ۱,۴۱۱,۳۰۰ ین معادل ۱۲,۸۹۰ دلار برای مدل معمولی، ۱,۴۴۷,۶۰۰ ین معادل ۱۳,۲۲۰ دلار برای Slash و ۱,۹۹۶,۵۰۰ ین معادل ۱۸,۲۴۰ دلار برای Custom آغاز می‌شود. برای همهٔ این نسخه‌ها امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد. هوندا اما علاوه بر N-Box، سه کی کار دیگر شامل N-One، N-WGN و رودستر موتور وسط ۶۶۰ را هم به بازار ژاپن عرضه می‌کند.

کی کارها در سال ۱۹۴۹ توسط دولت ژاپن ابداع شدند و امروزه همهٔ خودروسازان ژاپنی در بازار خانگی خود کی کارهایی را عرضه می‌کنند. طبق جدیدترین مقررات که در سال ۱۹۹۸ وضع شدند، کی کارها باید از پیشرانه‌های با حداکثر حجم ۶۶۰ سی‌سی و حداکثر قدرت ۶۴ اسب بخار استفاده کنند. در همین حال، این ماشین‌ها نباید طولی بیشتر از ۳,۴۰۰ میلی‌متر و عرضی بیشتر از ۱,۴۸۰ میلی‌متر داشته باشند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    جون میده باهاش بری لاس وگاس مسافرکشی ?

  2. Farzad

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    چه خوشگله لامصب .

  3. doubt

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (258 ديدگاه)

    چقدر مسخره ب نر میاد

  4. Malt hill

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    اینا فازشون چیه؟

    1. سامان اذری

      ۲۴ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      پارکینگهای مدرنشون همشون بر اساس این ابعاد ساخته شده که بتونه راحت و به تعداد زیاد این ماشینها رو تو خودش جای بده
      ژاپن کشور کوچیک با تراکم جمعیته زیاده

  5. Alireza

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (639 ديدگاه)

    مجبورن از این نوع خودروها استفاده کنن،تو ژاپن مشکل تراکم جمعیت و شلوغی زیاده و اگه همه بخوان ب ام دبلیو و بنز سوار شن خیابونا و پارکینگاشون به فنا میره
    این کی کار هارو ساختن ک در عین کوچکی کاربردی و نسبتا جاداره

    1. سجاد

      ۲۳ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (235 ديدگاه)

      درسته اینم اضافه کنم ژاپن مالیات خودرو بالاست! و این سایز خودرو یا کی کار ها مالیات کمتری دارن

    2. شاهرخ

      ۲۴ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (10 ديدگاه)

      من الان چندین ساله دوو ماتیز دارم. منهای شتابش واقعا برای تهران مناسبترین ماشینه

  6. Mercede kaviani

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام
    بهترین وکابردترین اتوموبیل ها کی کارها هستند با قیمت بسیار مناسب وطراحی بی نطیر جبعه ای شکل
    باتشکر مرسده کاویانی

  7. Elmiraj

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    چیه خدایی…
    تو صندوق عقب شورولت سابربن جا میشه…?

  8. هادی 8 سیلندر

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (458 ديدگاه)

    هوندا فیت قیمتش با این یکیه قدرتشم بیشتره چرا اینو میخرن !

  9. حسین دهمرد

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    اگه ژاپونیا چینو میگرفتن الان این کلاس خودرویی وجود نداشت.
    به نظرم واسه تاکسی تو شهری خوبه.بهش میخوره مصرفش حدود سه لیتر باشه.هیچ جا میزان مصرف بنزینشو ندیدم
    س و ب

  10. فرهاد

    ۲۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کل ژاپن اندازه کرمان و سیستان بلوچستانه. بعد تو همین مساحت ۱۲۶ میلیون ادم زندگی میکنن.
    ژاپنیها نه مجبور هستن این ماشین ها رو بخرن نه کسی بهشون زور کرده. اما عقلشون میرسه. باهوشن. میدونن اگه یه ماشین گنده بخرن کشورشون میشه یه کشور خاورمیانه ایی.
    برا همین با کمال میل کاشینای کی میخرن. بعدم اونقدر سیستم حمل و نقلشون پیشرفته هست طرف حتی ماشین لازم نداره.
    برین کشور خودمونو ببینین بعد بیایین به ژاپنیها گیر بدین.

  11. دانیال

    ۲۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (148 ديدگاه)

    مجبور که هستن چون هزینه ی سوخت و مالیات برای خودروهای کلاس های دیگه خیلی بالاتره و مخصوصاً بخاطر تراکم جمعیت، دولت باید فضاهارو با سخت گیری مدیریت کنه، لطفا بدون اطلاعات نظر ندید. گنده ترین ماشین هارو هم آمریکایی ها میخرن، اونا کم عقلن؟

  12. Hadi jafari

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    کاربردی و خیلی باحاله
    کاش تو ایرانم جای پراید از اینا میساختن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا