هوندا

رونمایی از کوچولوی دوست‌داشتنی هوندا N-One جدید

با معرفی نسل جدید N-One سبد محصولات Kei هوندا جان دوباره‌ای گرفته است.

اولین نسل این خودرو در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و قدیمی‌ترین خودروی Kei با نشان N در ژاپن بود زیرا مدل N-Box در سال ۲۰۱۷ بازنگری شده و نسل جدید N-WGN نیز سال پیش عرضه شده بود. به همین خاطر نوبت به معرفی دومین نسل N-One رسیده است. هوندا پیش از رونمایی رسمی آن در پاییز سال جاری پیش‌نمایشی از N-One تازه‌نفس داشته است.

همان‌گونه که در تصاویر دیده می‌شود هوندا N-One 2021 از نظر طراحی روش تکاملی را نسبت به نسل پیشین در پیش‌ گرفته و تناسبات اصلی نسل اول را حفظ کرده است.

تفاوت‌های نسل جدید در جزئیاتی همچون نمای جلوی تغییر یافته می‌باشد. در این بخش مواردی همچون جلوپنجره جدید و چراغ‌های تمام LED با دیلایت های یکپارچه دیده می‌شوند. در بخش عقب نیز چراغ‌های LED و سپر جدیدی بکار رفته است. مشتریان قادر خواهند بود از بین سه تریم اوریجینال، پریمیوم و RS یکی را انتخاب کنند که هر نسخه دارای جلوپنجره خاص خود بوده و در مدل‌های پریمیوم و RS مه شکن‌های LED روی سپر نیز نصب می‌شوند.

داخل کابین N-One 2021 از طراحی مینیمالیستی تر نسبت به قبل استفاده شده و بنابراین دکمه‌های فیزیکی کمتری بکار رفته تا صفحه‌نمایش بزرگ‌تری نصب شود. از دیگر تغییرات این خودرو می‌توان به حذف نیمکت جلویی و استفاده از صندلی‌های جداگانه اشاره کرد.

نسل جدید این خودروی کوچک دارای پلتفرم جدیدی است که اولین بار در نسل دوم N-Box در سال ۲۰۱۷ دیده شده بود. با توجه به قوانین سفت و سختی که دولت ژاپن در این کلاس وضع کرده، نیروبخش این خودرو هنوز هم پیشرانه ۳ سیلندر ۰.۶۶ لیتری توربو می‌باشد. البته خبر خوب اینکه مشتریان می‌توانند گیربکس ۶ سرعته دستی را برای اولین بار سفارش دهند.

در نظر داشته باشید که برای استفاده از گیربکس دستی سفارشی باید مدل پرچم‌دار RS را انتخاب کرد. تمامی تریم های N-One جدید به‌صورت استاندارد از گیربکس CVT استفاده می‌کنند و البته سیستم چهار چرخ محرک نیز به‌صورت سفارشی در تریم های اوریجینال و پریمیوم عرضه می‌شود.

در نهایت باید گفت هوندا بسته ایمنی خود را به‌صورت استاندارد در N-One 2021 نصب ‌کرده که از جمله سیستم‌های کمک‌راننده آن می‌توان به کروز کنترل تطبیقی و حسگرهای پارک جلو و عقب اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    بهترین راه برای آینده خودرو ها هیمن ماشینا هستن ،
    با در نظر گرفتن آلودگی تولید برق این ماشینا چندین برابر پاک تر هستن.
    بهترین نوع ماشینای شهری همین نوع هست که ابعاد کوچکی داره و فضای داخلی خوب و اگه وزن کمی هم داشته باشه ، قدرت موتور جبران میشه، آلودگی و مصرف سوخت مناسبی دارن با
    قیمت کم (احتمالا)

    موافقم 38
    مخالفم 3
  2. ممد ژانگولر

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    این کولوچه دوست داشتنی اگر باهاش تصادف کنید میشه کتلت دوست داشتنی ?
    بیشتر به درد هدیه دادن میخوره تا خودت سوار بشی ?

    موافقم 11
    مخالفم 21
    1. sina

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2658 ديدگاه)

      البت کسی با این نمیره مسافرت تو جاده مث هموطنان ما با پراید
      این خودروهای شهری هستن که اغلب اجازه رانندگی تو جاده های بزرگ رو ندارن.
      تاکسی های لندن مثلا

      موافقم 27
      مخالفم 3
  3. احمدرضا

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (877 ديدگاه)

    بهترین کوچولوی دوست‌داشتنی دنیا فقط فیات 500 جدید ?

    موافقم 14
    مخالفم 8
  4. زیزیگولو

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    این بدرد کلانشهرای شلوغ ایران که مشکل ترافیکو آلودگی هوا دارن میخوره …. راحت میشه هر جایی پارکش کردو راحت توی هر سوراخو سمبه ای باهاش رفت

    موافقم 24
    مخالفم 1
  5. حسین دهمرد

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    ابعادشم بنویسید تا بدونیم در حد کدوم ماشینه بتونیم تجسم کنیم. هرچند این ماشینا به سلیقه ی ایرانیا نمیخوره زیادی شبیه کوفته قلقلیه.

    موافقم 4
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا