کراساوور کاملاً جدید هوندا UR-V آمادهٔ عرضه به بازار چین است. این خودرو همانند بامو X6 یک کراساوور کوپهٔ اسپرت است. البته UR-V اساساً همان هوندا Avancier است که در قسمتهایی چون کاپوت، جلوپنجره، چراغهای جلو، سپرها و چراغهای عقب با آن تفاوت دارد. البته ممکن است تعجب کنید که چرا هوندا قصد دارد دو خودرو تقریباً یکسان را به بازار عرضه کند.
علت این است که هوندا در چین با دو خودروساز چینی سرمایهگذاری مشترک یا جوینت ونچر انجام داده است که این دو سازندهٔ چینی با یکدیگر در رقابت بوده و میخواهند خودروهای مشابه همدیگر را به بازار عرضه کنند. شرکتهای دیگری هم مانند تویوتا و فولکسواگن در چین دو سرمایهگذاری مشترک انجام دادهاند و مشکلی مشابه مشکل هوندا را دارند. Avancier توسط سرمایهگذاری مشترک گوانگژو-هوندا تولید میشود درحالیکه UR-V از طریق سرمایهگذاری مشترک دانگفنگ-هوندا به تولید میرسد. این در حالی است که هوندا همچنین به همین طریق دو کراساوور کامپکت Vezel و XR-V را نیز به ترتیب توسط گوانگژو-هوندا و دانگفنگ-هوندا در چین تولید میکند.
Avancier از ماه اکتبر گذشته در بازار چین عرضه شده است اما UR-V بهتر از آن به نظر میرسد چراکه بهعنوانمثال منافذ هوای تزئینی زشت زیر ستون A که در Avancier وجود دارند در UR-V حذف شدهاند؛ اما پیشرانهٔ این دو کراساوور یکسان است و هر دو از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکنند که نیروی آن از طریق یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک ZF به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند.
البته برای Avancier یک موتور ۱.۵ لیتری توربو نیز ارائه میشود که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد و احتمالاً برای UR-V هم ارائه خواهد شد. این دو کراساوور در عرض، ارتفاع و فاصلۀ محوری کاملاً یکسان هستند بهنحویکه هردو ۱.۹۴ متر عرض و ۱.۶۷ متر ارتفاع دارند درحالیکه فاصلۀ محوری آنها نیز ۲.۸۲ متر است اما به خاطر طراحی متفاوت دماغه، طول آنها کمی متفاوت است بهگونهای که Avancier طولی برابر با ۴.۸۱ متر دارد اما UR-V با ۴.۸۲ متر طول، حدود ۱ سانتیمتر کشیدهتر است.
UR-V در عقب دارای چراغهایی متصلبههم است که نمایی بروز و مدرن دارند درحالیکه دو سر اگزوز هم در طرفین سپر عقب آن دیده میشود. با توجه به طراحی اسپرت Avancier و UR-V، این دو کراساوور قطعاً پنجنفره بوده و فضایی برای نصب ردیف سوم صندلیها ندارند.
نمای داخلی این دو ماشین نیز یکسان است. تریم داشبورد به رنگ خاکستری بوده و یک پانل چوبی در مقابل صندلی سرنشین جلو به چشم میخورد. صفحه آمپر از نوع آنالوگ است درحالیکه درست مانند Avancier یک صفحهنمایش لمسی ۱۰.۱ اینچی هم در مرکز داشبورد نصب شده است.
ELDORADO
۷ اسفند ۱۳۹۵چقد خوشکله باید کنارcr_vاینوهم میاوردن البته باقیمت معقول?
ELDORADO
۷ اسفند ۱۳۹۵چوب دستشه میگه من باکیفیتم از وسط نصف میکنه این کره ای هارو?
بابا این قانون 2500سی سی چقد مسخرس همه ماشینا مرده و بیجون شدن .
ماشین باید حجیم باشه .????
Tirdad
۷ اسفند ۱۳۹۵کیفیت خیلی بالایی داره برای افرادی که ماشین با دوام و بی دردسر میخوان مناسبه داخلش مثل تویوتا ساده نیست و داخلش لذت بخش از نظر کیفیت و طراحی نسبت به قیمت
حمیدرضا
۷ اسفند ۱۳۹۵من همیشه گفتم بهترین برند ژاپنی برای ما ایرانی ها هونداست هم اصطحلاکش کمه هم به فرهنگ رانندگی ما که خودروهای تیز دوست داریم میخوره
Ace
۸ اسفند ۱۳۹۵رفیق جسارتا در یک کلمه 3 تا غلط داری ???
ص» س
ط » ت
ح » ه
استهلاک رو به چه کلمه ای تبدیل کردی ?????
Mohamad
۷ اسفند ۱۳۹۵عجب ماشین قرص و جونداریه
ظاهرش که اینو میگه
sina
۷ اسفند ۱۳۹۵مخصوص بازار چینه فقط ؟؟؟
حالا یکی
۷ اسفند ۱۳۹۵چقدر طراحی جلوش قشنگه
عالی
شایان
۸ اسفند ۱۳۹۵نمیدونم چرا هروقت ماشین ژاپنی بحثش میشه کره هم میاد وسط…نمیدونم تویی که از کره بدت میا د چرا انقد حرفشو میزنی..بخدا من حاضرم قسم بخورم که ارزوشه همین کره ایی رو یرب سوار شه!کل دنیا داره پیشرفت کره رو تحسین میکنه اونوخ اقا لفظ میفرمایند کره فلان کره بیسار…
هومن
۱۶ اسفند ۱۳۹۵هوندا برند فوق العاده خوبیه من که عاشق آکوردم مخصوصا 2017 که زیبا و باکلاسه و فوق العاده ماشین خوبیه و دوست محیط زیسته امیدوارم نمایندگی گلرنگ فامیلی قوی تر فعالیت داشته باشه برای خدمات و فروش و نمایندگی های بیشتر ،واقعا حیف این برند خوبه باید قدرشو بیشتر بدونند