پس از معرفی طی یک برنامهی ویژه در نمایشگاه خودروی توکیو، فروش کراس اور کوچک هوندا وزل از بیستم دسامبر در ژاپن آغاز میشود. در حالی که ممکن است این خودرو با نام فعلی وارد اروپا و آمریکا نشود، در نهایت خودرو با نام CR-V و در صف خودروهای کراس اور و SUV هوندا وارد این بازارها خواهد شد.
این مدل سال آینده در آمریکا و در سال ۲۰۱۵ در اروپا عرضه خواهد شد، و بنا به گفتهی یوشیهارو ایتایی، مهندس ارشد کراس اور هوندا، در مصاحبه با Automotive News، شرکت قصد دارد تا این خودرو را با یک موتور ۱.۵ لیتری توربو وارد بازار آمریکا کند. وی میگوید: ما هنوز تصمیم نگرفتهایم که مدل آن چه سالی خواهد بود، ولی آن را در برنامههای خود داریم. ما در حال ایجاد یک پکیج هستیم تا سیستم توربوشارژر بتواند بر روی این مدل نصب شود. در حال حاضر، هوندا وِزِل در ژاپن با دو آپشن موتور عرضه میشود: یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی و یک مدل هیبریدی که ترکیبی از یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی تزریق مستقیم همراه با یک موتور الکتریکی خروجی بالا میباشد.
هوندا مشخصات خروجی موتور الکتریکی را اعلام نکرده است، ولی آنها می گویند که خودروی هیبریدی قدرت فوق العاده بالایی برابر با یک موتور ۲ لیتری ارائه مینماید، اگر چه ما نمیدانیم که آنها دقیقاً به چه موتور ۲ لیتری اشاره میکنند.
علاوه بر این، از مدل هیبریدی انتظار میرود تا بهترین میانگین مصرف سوخت را در کلاس خود در ژاپن داشته باشد. سیستم انتقال نیروی چهار چرخ متحرک به عنوان یک آپشن در همهی مدلها ارائه خواهد شد، و بدین ترتیب مدل هیبریدی Vezel به اولین خودروی هیبریدی هوندا با سیست چهار چرخ متحرک تبدیل خواهد شد.
بنا به گفتهی هوندا، صندوق عقب خودرو ظرفیتی معادل ۴۵۳ لیتر خواهد داشت، به گونهای که برای نگهداری سه کیف گلف به اندازهی کافی جا خواهد بود. در مدل چهار چرخ متحرک بنزینی این حجم شامل ظرفیت جعبهی بار در زیر صندوق عقب نیز میشود. حجم صندوق عقب مدل هیبریدی چهار چرخ متحرک ۴۰۴ لیتر میباشد.
تمامی مدلهای Vezel تکنولوژیهایی مانند ترمز پارکینگ الکتریکی و نگهداری ترمز خودکار را به عنوان تجهیزات استاندارد خواهند داشت. قیمتها در ژاپن از ۱۷,۹۵۰ دلار برای مدل پایهی ۱.۵ لیتری چهار چرخ متحرک شروع میشود.
میلاد بی انصافی نکن،قشنگه! مخصوصا اگه یخرده با زاویه به عقبش نگاه کنی نه تمام رخ! اتفاقا اون تیکه سفید مال خودشه باید باشه، اگه حذفش کنی میشه یه طراحی تکراری که خیلی از شرکتها قبلا اونجوری زدن! البته بازم همه این حرفا برمیگرده به سلیقه هرکس.
میلاد اکثر خودروهای بومی که فقط واسه خودشون ژاپنی ها میسازن خیلی عجیب هستن.مثلا برخی خودرو های تویوتا که فقط تو ژاپن عرضه میشن ، هر کدومشون یه لوگوی خاص جلوشون نصبه!یعنی لوگوی تویوتا نیست.میتونید به سایت ژاپنی زبان تویوتا مراجعه کنین.
با سلام خدمت دوستان عزیز یک سوال داشتم. این ماشین جهار در یا دو در؟ به نظر من می رسه 4 در باشه ولی دستگیره های در های عقب که از بیرون باز بشن کجاست؟ از داخل داره ولی از بیرون نتونستم پیدا کنم
نا امید چرا داداش؟ این یه مثال کنایی بود من زدم ولی در کل این قیمتش برابر الانتراست(آوانته ی جدید) اما نصف امکانات اونم نداره اگرم بگی تو یه کلاس نیستن این مقایسه درست نیست اینو بگم که خیلی از ویژگی های کراس ها شبیه سدان ها و هاچبک هاست فقط اس یو وی نما درست میشن واسه قشری که پول خرید اس یو وی واقعی رو ندارن
PEUGEOT
۸ دی ۱۳۹۲دوستان به نظر شما جلوش شبیه لکسوس RX350 نیست؟
carbonado aventador
۸ دی ۱۳۹۲چجور موتور الکتریکی هست که می تونه اندازه ی یه موتور 2 لیتری قدرت تولید کنه!!!!!!!!!!
خاوری مزراتی
۷ اسفند ۱۳۹۲نه اصلن شبیه نیست و بنظرم هوندا جدیدن در طراحی سردرگمه. کاش به روزای اوج برگرده هوندا. کمپانی فوق العاده ایه
محسن.د
۸ دی ۱۳۹۲نمای عقبش واقعا قشنگه همینطور طراحی داخلیش.قیمتشم که عالی، فقط ممکنه موتور1.5لیتری خیلی راضی کننده نباشه واسه یه شاسی بلند!
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۸ دی ۱۳۹۲درود.
محسن عقبش قشنگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کجاش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته حرفتو زمانی قبول میکنم که اون تیکه ی پایین چراغاش که راهنما و
شبرنگ سفید داره حذف بشه.
((( ایران و المان )))
محسن.د
۸ دی ۱۳۹۲میلاد بی انصافی نکن،قشنگه! مخصوصا اگه یخرده با زاویه به عقبش نگاه کنی نه تمام رخ! اتفاقا اون تیکه سفید مال خودشه باید باشه، اگه حذفش کنی میشه یه طراحی تکراری که خیلی از شرکتها قبلا اونجوری زدن! البته بازم همه این حرفا برمیگرده به سلیقه هرکس.
PEUGEOT
۸ دی ۱۳۹۲طراحی قشنگی داره هم داخل هم خارج.
ولی موتورش ضعیفه
P E U G E O T
javid
۸ دی ۱۳۹۲این هم مثله ایران شد ، حالا چرا اون 50 دلار رو کم کرده
زیگما
۸ دی ۱۳۹۲مدل تولیدی با این عکس فرق داره.
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۸ دی ۱۳۹۲درود.
عقبش خیلی ضایع است.مخصوصا در عکس اخر و با رنگ سفید.عین ماشین های چینی
شده.رنگهای دیگش قابل تحمل تره.ولی کلا اون تیکه ی پایین چراغ عقب ماشینو
زشت کرده.
از جلو هم که تپل شده.
جلو داشبوردشم که طرف شاگرد خیلی بیخوده.
دریچه کولراش یکیش خیلی درازه.میتونست 2 تا بذاره.
موتور و قیمتشم که حرف ندارن.
مفته.
(( ایران و المان ))
زیگما
۸ دی ۱۳۹۲میلاد اکثر خودروهای بومی که فقط واسه خودشون ژاپنی ها میسازن خیلی عجیب هستن.مثلا برخی خودرو های تویوتا که فقط تو ژاپن عرضه میشن ، هر کدومشون یه لوگوی خاص جلوشون نصبه!یعنی لوگوی تویوتا نیست.میتونید به سایت ژاپنی زبان تویوتا مراجعه کنین.
امین
۸ دی ۱۳۹۲خیل زیباست. بخصوص جلوش و بقلش.
زیگما
۸ دی ۱۳۹۲عقبش مثل کرولایی میمونه که قد کشیده!
carbonado aventador
۸ دی ۱۳۹۲به نظر شما ها اگه بیاد ایران چند میلیون می شه؟؟؟؟؟؟؟
زیگما
۸ دی ۱۳۹۲خودرو های مخصوص بازار ژاپن هیچ وقت پاشون به هیچ کشوری باز نمیشه.
farzad
۸ دی ۱۳۹۲واقعا عالیه
zondar
۸ دی ۱۳۹۲F.A
خاصه.البته acura zdx هم شبیه اینه البته لوکس تر و گرونتر اونم خاصه و زیباست.
محمد
۸ دی ۱۳۹۲با سلام خدمت دوستان عزیز یک سوال داشتم. این ماشین جهار در یا دو در؟ به نظر من می رسه 4 در باشه ولی دستگیره های در های عقب که از بیرون باز بشن کجاست؟ از داخل داره ولی از بیرون نتونستم پیدا کنم
محمد
۸ دی ۱۳۹۲دوباره سلام و پیدا کردم . خدایش اوج طراحی این دستگیره در های عقب
ab12
۸ دی ۱۳۹۲این کراس اورهای جمع وجور واقعا سایز باحالیه. هوندا این سری واقعا خوشکل کار کرده
کیانوش
۹ دی ۱۳۹۲هیچی به جز قیمتش توجه منو جلب نکرد خدایی این اگه بدون تعرفه حساب شه با دلار فعلی میشه زیر 60 تومن خیلی عالیه حد اقل از ایکس 60 […] که بهتره!!!!
نخود آش
۹ دی ۱۳۹۲واقعا ناامید شدم. آقا کیانوش شما میفرمایین این از x60 بهتره عایا؟
وقتی این باشه x60 فرقون هم حساب نمیشه.
کیانوش
۹ دی ۱۳۹۲نا امید چرا داداش؟ این یه مثال کنایی بود من زدم ولی در کل این قیمتش برابر الانتراست(آوانته ی جدید) اما نصف امکانات اونم نداره اگرم بگی تو یه کلاس نیستن این مقایسه درست نیست اینو بگم که خیلی از ویژگی های کراس ها شبیه سدان ها و هاچبک هاست فقط اس یو وی نما درست میشن واسه قشری که پول خرید اس یو وی واقعی رو ندارن
e.scamp
۹ دی ۱۳۹۲من نمیدونم این هوندا چجوری تا حالا نابود نشده آشغاله
مصطفی
۱۹ دی ۱۳۹۲کره ایی ها فعلا تو دیزاین برن بوق بزنن خیلی مدرن و هماهنگه داخل و بیرونش