هوندا

ترک میدان اروپا توسط آکورد

هوندا آکورد به عنوان خودروی محبوب و پرفروشی در بازار امریکا شناخته می‌شود اما این روند در اروپا تکرار نشده است. در واقع آکورد اروپایی با نسخه آمریکاییان تفاوت‌هایی دارد. همان‌گونه که تویوتا کمری آمریکایی و اروپایی با هم متفاوت‌اند.

Honda Accord
Honda Accord
هوندا آکورد برای اولین بار از سال ۱۹۷۷ در اروپا معرفی شد. اما به گفته یکی از مدیران شعبه انگلستان هوندا، قرار نیست مدل‌های جدیدی از این خودرو در اروپا عرضه شوند. هوندا حتی جایگزینی هم برای این خودرو در این سایز معرفی نمی‌کند.
Honda Accord
Honda Accord
رقابت در این کلاس در اروپا بسیار دشوار است. جایی که فولکس واگن پاسات، فورد موندئو و حتی ب‌ام‌و سری ۳ و آئودی A4 حضور دارند.
Honda Accord
Honda Accord
Honda Accord
Honda Accord
Honda Accord
Honda Accord
هوندا معتقد است در آینده مدل‌های کراس اوور آن نظیر HR-V و CR-V فیس لیفت شده در اروپا بازار بهتری را تجربه خواهند نمود.
آخرین آکورد در اروپا، ماشین فوق‌العاده‌ای بود که بسیار شبیه دوقلوی آمریکاییان یعنی آکورا TSX است. در هر صورت هوندا، آکورد را در قبال مدل‌های موفق‌تر شاسی‌بلند از اروپا حذف خواهد نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام و باتشکر
    هوندا واقعا پیشرفت کرده
    مرسی از نویسنده محترم
    یک سوال دوستان ال 90 اتوماتیک نسبت به قیمتش می ارزه
    یا ماشین های چینی ایمنی بالا دارند

    1. حسین

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود. ماشین های چینی ایمنی بالا ندارند، غیر از جیلی که 4 ستاره از Euro NCAP دریافت کرده. ال90 اتوماتیک شتاب کمی داره و گیربکسش راضی کننده نیست. اما نکات مثبتی هم داره. من باشم ال90 معمولی رو ترجیح میدم

      1. نوید

        ۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        اگه انقدر زیاد ایمنی برات مهمه و چیز دیگه برات مهم نیست برو سراغ سمند
        اگه غیر از ایمنی چیزای دیگه ای هم میخوای از ماشین و دوست داری چند سال برات کار کنه و …
        برو سراغ ال 90 E2 نه اتوماتیک
        البته خب با این قیمتا

        1. 4MATIC

          ۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1051 ديدگاه)

          به نظرم نسخه امریکاییش که تو ایرانم هستش از نسخه ارو پایی سرتره

        2. حسین

          ۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          درود. نوید جان سمند ایمنیش از 206 کمتره. (گزارش تستشون توی مجله ماشین بود) به نظر من یه دست دوم ژاپنی خیلی بهتره. نه؟؟

      2. 4MATIC

        ۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1051 ديدگاه)

        حالا بذار کرولا 2015 بیاد تو ایران بازار اکورد وسوناتا واپتیما رو می تر کونه

      3. behzad

        ۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (55 ديدگاه)

        چانگان cs35 هم امنیت خوبی داره.چهار ستاره هم گرفته
        http://www.chinesecars.net/content/changan-cs35

    2. MAFIA

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      کیفیتشو قبول دارم ولی ازش خوشم نمیاد.

      آزرای ژاپنی

      1. امیر محمد

        ۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (279 ديدگاه)

        سوناتای ژاپنی میشه نه ازرا

        1. 4MATIC

          ۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1051 ديدگاه)

          اکورد که خیلی پر فروشه

      2. 4MATIC

        ۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1051 ديدگاه)

        منظورت سوناتاست دیگه؟؟

    3. E 36

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (917 ديدگاه)

      واقعا ماشین دوست داشتنی ای هست آکورد نسل آخریش هم ماشین شیکاس !

    4. علی

      ۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (209 ديدگاه)

      هوندا واقعا پیشرفت کرده حسین اقا شوخی میکنی؟چگونه به این نتیجه رسیدید؟ سواله

  2. علی - کیوج

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    طراحیش از نسخه ی امریکاییش زیباتر بنظر میاد

  3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    عاشق اکوردم . واقعا یک ماشین ژاپنی بی ادعا . اروپا کلا سیستمش فرق داره .

    بیشتر برندها برای حضور در بازار اروپا ، طراحیه خودروهاشون رو عوض میکنند .

    مثل تویوتا که مدل اونسیس فقط در بازار اروپا عرضه میشه .

    اما اکثر برندهای اروپایی تغییرات جزیی برای ورود به بازار آسیا و امریکا و

    … را تجربه میکنند و این نشان از طراحیه عامه پسند اروپاست .

    1. $@kasra@$

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      چراغی که بر خانه رواست بر مسجد حرام است.
      هوندا تونسته در ژاپن بازار خوبی درست کنه ولی در اروپا نه.
      اونم به خاطر طراحی ناپسند البته در نظر مردم اروپاست

    2. $@kasra@$

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      میلاد جان6000تایی شدنت تبریک راستی جایزه منو بده باید برم کار دارم

    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود کسری جان .

      سلیقه ی هرکسی فرق داره . اما من طراحی های هوندارو کاملا میپسندم . مخصوصا مدل

      های 92 . من قبلا هم گفتم ، ماشین های دهه 90 اکثر برندها از نظر طراحی واقعا

      عامه پسند و عالی بودند .

      1. P.G

        ۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (489 ديدگاه)

        میلاد جان،من خودم تجربه ى آکورد ۹۲ هم اتوماتیک و هم دنده ایش رو داشتم،باید بگم که اون مدل از آکورد در اکثر موارد مثل شتاب،کیفیت سوارى،راحتى و کیفیت اتاق،هندلینگ و به خصوص پایدارى واقعاً ماشین فوق العاده اى بود.اما چیزى که بیشتر از همه نظر منو جلب میکرد پایدارى فوق العاده این ماشین در هنگام دور زدن در پیچ هاى حتى شدید بود،طورى که حتى زمانى که شما با سرعت زیاد وارد پیچ میشدى نه کنترل ماشین برات سخت میشد و حتى سرنشینان ماشین ذره اى به سمت پیچ پرتاب نمیشدن و این به خاطر سیستم تعلیق و فنربندى عالى این خودرو بود.
        خلاصه که آکورد جزء ماشین هاییه که فوق العاده دوستش دارم؛)

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          درود .

          داداش خدا شاهده من ارزوی سوار شدنش رو دارم . اکورد . تویوتا

          کروان . کریسیدا . گالانت . عالی از همه نظر .

          من خیلی به جزییات و فنر بندی ماشین ها دقت میکنم . اتفاقا

          یک قطعه ایی در بالای چرخ عقب اکورد 93 هست که خیلی کم دیده

          میشه . نمیدونم شما دیدی یا نه . وظیفه و کار اون قطعه را

          نمیدونم ولی از توضیحات شما فهمیدم که مربوط به پایداری

          ماشین باید باشه .

          لازم به ذکر است که حدود 10 سال پیش مجله ماشین 10 نمونه از

          بهترین ماشین های ایران رو نام برد و یکیش همین اکورد بود .

          نوشته بود دقت تعویض دنده ایی که در اکورد اتوماتیک هست رو

          شما نمیتوانید در خودروی روزی همچون ماکسیما پیدا کنید .

          این جمله مجله ماشین همیشه تو گوشمه .

          راستی پی جی جان من همیشه از اطلاعات شما استفاده کردم .

          حتی اگر قبول نداشتم و یا به مزاج من خوش نیامده .

        2. P.G

          ۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (489 ديدگاه)

          شما لطف دارى میلاد جان،اطلاعات خودرویى ما در مقابل شما خیلى کمه!
          اتفاقاً من هم میخاستم همینو بگم که بالاى چرخ هاى عقب آکورد روى کمک فنر هاش قطعه اى وجود داره که کارش همین حفظ تعادل و جلوگیرى از کج شدن اتاق به سمت پیچ در هنگام دور زدن با سرعت بالاست،به طورى که قسمت بیرونى ماشین در هنگام دور که میخاد در اثر نیروى گریز از مرکز کج بشه و پایین بیاد،اتاق ماشین به اون پایه گیر میکنه و در واقع روى پایه سوار میشه و این باعث میشه اتاق خودرو در هنگام دور زدن مثل زمانى که خودرو در مسیر مستقیم حرکت میکنه موازى افق باقى بمونه و سرنشینان به سمت بیرون پیچ کج نشن

        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          درود .

          خیلی حال کردم با اطلاعاتی که دادی . اکورد ، واقعا بی ادعاست.

  4. پیکان جوانان

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    هوندا میگه:(اگه میخواهید هیچگاه به تعمیرگاه نروید آکورد سوار شوید)

    1. نوید

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      همه میگن:اگر میخواهید هیچگاه به تعمیر گاه نروید ژاپنی سوار شوید

      1. مرتضی

        ۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        یه سری به تعمیرگاههای ایران بنداز حرفتو پس میگیری چی تو ذهن شما کردند که اینقدر راحت غلو میکنین؟!!

        1. فرید

          ۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (179 ديدگاه)

          داداش هر ماشینی دوره سرویس داره اگه انجام ندی هر ماشینی باشه کارش ب مکانیکی میفته

  5. امیر محمد

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    این است خودروی ملی
    البته تو ژاپن

  6. احسان

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    هنوز مطلب تو سایت نیومده مافیا جان نظر میده

    1. نوید

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      بابا دیگه ول کنید این بنده ی خدا رو (و البته همچنین خودتون رو)
      اگه کسی بخواد هدایت شه که …
      اگرم نه که …
      .
      .
      .
      .
      دقت کردین چقدر جامع و کامل گفتم
      مخصوصا دو تا خط آخری
      خب چیکار کنم؟چی بگم؟خودتون دیگه میدونید

  7. mammad

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    هوندا اکورد واقعا ماشین محبوب و سنگینیه ولی متاسفانه تو ایران هنوز به طور کامل جای نگرفته وبه صورت نادر پیدا میشه البته چون ماشین های ازرا یا اریون خیلی شهرت پیدا کردن این ماشین نسبتا تازه وارد شهرت پیدا کردنش زمان میبره اخه مدل جدیدش از2013وارد شد

  8. یاروو

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    بچه ها شماها انگار درس عبرتتون نمییشه ها امثال این اقا اینجا زیاد اومدن برای خودنمایی و معروف شدن زیاد نظر میدن و خلاف واقعیت که فکر همرو درگیر خودشون کنن ( مسیح – زیگما و … ) پس انقدر در موردشون زیاد صحبت نکنید که به خواستشون سریع نرسن ! البته زیگما اوایل اینکارو میکرد .

  9. کافر مقدس

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    عکس چهارمی مربوط هست ب آکورد 2004 سرچ کنید ببینید آزار چقدر شبیه ش مخصوصا چراغ های عقب

  10. علی

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (209 ديدگاه)

    عالیه

  11. احسان(احسان سابق)

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    کلا اروپایی ها مردم جالبی هستن.پرفروش ترین ماشین انگلیس فورد فیستا هست که تو امریکا چزو 30 تا برتر هم نیست.از اینور وولکس واگن تو اروپا سروری می کنه اما تو امریکا با کاهش فروش درگیره.این هم از اوضاع اکورد.اما اکورد امریکا که اتفاقا تو ایران هم تعدادی دیدم از لحاظ شکل و قیافه خیلی بهتر از مدل اروپایی این ماشین هست
    کلا اروپایی ها سلیقه عجیبی دارن مثلا استفاده از اشتیشن واگن بجای شاسی بلند.با سلیقه امریکایی ها بیشتر حال می کنم

  12. hero

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    به جرات میگم بهتر از کمریه!
    این ماشین خرابی نداره!

  13. فرهاد

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (254 ديدگاه)

    آکورد و سیویک حس نوستالژی میدن به آدم. یکی اون بالا گفته اکورد پیشرفت کرده جدیدا! تعجب کردم.

  14. محمد کاظم

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام از سایت محترم سئوالی داشتم ایا شرکت وارد کننده خودروهای هوندا به ایران فعال هست؟ مدتی است که خبری از فامیلی موتور نیست و خودرو جدیدی هم به بازار عرضه نکرده اگر برنامه ای برای ادامه واردات این برند با کیفیت نداشته باشد واقعا باید گفت بازار ایران از یکی از بهترین برندهای خودرویی محروم خواهد شد وباید افسوس خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا