کمتر از دو هفته مانده به نمایش در نمایشگاه خودروی پاریس، هوندا نسخهی اروپایی هاچبک سیویک جدید را رونمایی کرده است.
تنها تفاوتهای مشهود بین نسخههای اروپایی و آمریکایی که اولین بار در ماه آگوست معرفی شده به لامپهای کناری کهرباییرنگ مربوط میشود. همچنین در نسخههای مخصوص آمریکا، مدلهای اسپورت دو لوله خروجی اگزوز در سمت راست دارند درحالیکه در نسخهی اروپایی شاهد خروجی لولههای اگزوز در مرکز سپر عقبی خواهیم بود.
در اروپا هاچبک جدید هوندا با دو پیشرانهی بنزینی توربو عرضه خواهند شد که یکی نسخهی ۳ سیلندر ۱ لیتری ۱۲۷ اسب بخاری و دیگری پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۸۰ اسب بخار خواهند بود. هر دو خودرو مجهز به پیشرانههای ذکر شده از نوع دیفرانسیل جلو خواهند بود و بهصورت استاندارد از گیربکس ۶ سرعته ی دستی و بهصورت سفارشی از گیربکس اتوماتیک CVT استفاده خواهند کرد. در نیمهی دوم سال آینده نیز نسخهی اصلاح شدهای با پیشرانهی توربودیزل ۱.۶ لیتری ۱۱۸ اسب بخاری به خط تولید این خودرو اضافه خواهد شد.
هوندا سیویک خاص آمریکای شمالی در تریم های LX،EX و EX-L دارای پیشرانهی بنزینی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۷۴ اسب بخاری و گیربکس CVT خواهد بود. تریم های اسپورت و اسپورت تورینگ از پیشرانههایی با خروجی ۱۶۲ و ۱۸۰ اسب بخاری و گیربکس دستی سود خواهند برد.
انتظار میرود نسخهی داغتر تایپ R با پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت بیش از ۳۰۰ اسب بخاری سال آینده در هر دو بازار در دسترس باشد. این خودرو به جنگ فورد فوکوس RS خواهد رفت.
با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۴۹۷/۱۸۰۰/۱۴۲۱ میلیمتری این خودرو به ترتیب ۱۲۷ میلیمتر طویلتر،۳۰ میلیمتر پهنتر و ۲۰ میلیمتر کم ارتفاعتر از نسل قبلی خود است. همچنین فاصلهی بین محورهای نسل جدید سیویک ۳۰ میلیمتر افزایش داشته اما وزن آن ۱۶ کیلوگرم کمتر از نسل قبلی است. هوندا قول داده که فضای پا و شانهی سرنشینان بهبود پیدا کرده و ظرفیت صندوق بار با ۱ لیتر افزایش به ۴۷۸ رسیده که بهطور قابلتوجهی جادارتر از فولکس گلف با صندوق ۳۸۰ لیتری است.
ارش
۲۹ شهریور ۱۳۹۵دوستان شنیدم کرمان موتور قراره دوتا از محصولات هیوندا رو منتاژ کنه.تو اخبار میگفت.خبری دارید کدوم محصولاته؟
احسان
۲۹ شهریور ۱۳۹۵بله درست شنیده اید، هیوندای I10 و I20
رضا پ
۲۹ شهریور ۱۳۹۵بعید ه نسخه اروپایه i10 رو مونتاژ کنه احتمالا نسخه هندیشه که ارزون وکم آپشن و زشته
کامیاب
۳۰ شهریور ۱۳۹۵ایران اگه تاتا نانو رو هم بیارن تولید کاملا بومی کنن،بازم از قدرت خرید بسیاری خارجه.
وقتی که درامد با میزان کار هیچ تناسبی نداره،هیچ انتظاری هم از صنعت خودرو نمیره.
حميد
۲۹ شهریور ۱۳۹۵خیلی جیگره مخصوصا طراحی عقبش
سامان اذری
۲۹ شهریور ۱۳۹۵این دیگه اخرشه
هوندا با سویک جدیدش ترکونده
uss zumwalt DDG-1000
۲۹ شهریور ۱۳۹۵خداییش اره
علي
۲۹ شهریور ۱۳۹۵طراحی بیرونش خیلی شبیهه زنبورهای قرمز و وحشیه .
احمد
۲۹ شهریور ۱۳۹۵هوندا سیویک خیلی خوب هستش
ولی النترای جدید یه چیز دیگس
سامان اذری
۲۹ شهریور ۱۳۹۵اتفاقا النترای جدید خیلی از مدل قبلیش (همینایی که تو ایران هست) خیلی زشتر شده
احمد
۲۹ شهریور ۱۳۹۵یعنی النترا زشت بود زشتر شده :))
علی
۱ مهر ۱۳۹۵سلیقه ای هست. به نظر من مدل جدیدش بهتره. البته در مدل قبلی طراحی گلگیرها و چراغای جلو رو خوشم نمیومد و با طراحی بخشهای دیگه مشکلی نداشتم
sina
۲۹ شهریور ۱۳۹۵خب خوشحالم که دقیقا همونی هست میخوام
بی نهایت زیبا و قدرتمند.
ایشالا تا اواسط سال میلادی اینده میخرمش.
مجید
۲۹ شهریور ۱۳۹۵هندا سیویک دو در هاچبک مدل 1990 که عالی بود ولی خدا داند این مدل چه جوریه!ظاهرش که منو یاد سامورایی های خشن میندازه!!!!!!!!!!!
احمد باقری
۳۰ شهریور ۱۳۹۵ظاهر زیبایی داره، نمای عقبش هم حرف نداره.
Mt
۲ آبان ۱۳۹۶آیا احتمال ورود به ایران رو داره