هر دو پرچمدار پرفورمنس فعلی هوندا بهطور بیرحمانهای سریع هستند.
هوندا سیویک تایپ R از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو نیرو میگیرد. این پیشرانه توانایی تولید قدرت ۳۰۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری را داراست. نتیجهی این امر تبدیل شدن تایپ R به قدرتمندترین و سریعترین هاچبک دیفرانسیل جلوی هوندا بوده است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسمی این خودرو ۵.۷ ثانیه و سقف سرعت آن ۲۷۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
طرف دیگر ماجرا هوندا/آکورا NSX ست که از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو و حمایت ۳ پیشرانهی الکتریکی بهره میبرد. خروجی کل این مجموعه قدرت ۵۸۱ اسب بخاری و گشتاور ۶۴۵ نیوتون متری است. این نیرو از طریق گیربکس ۹ سرعته ی اتوماتیک به تمامی چرخها منتقل میشود. نتیجهی کار ثبت رکورد صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیهای و سقف سرعت ۳۰۷ کیلومتر در ساعت است.
خب حالا درگی درون خانوادگی بین تایپ R و NSX برگزار شده است؛ اما چه اتفاقی میافتد اگر شما هاچبک هوندا را ۵ ثانیه زودتر از سوپرکار شرکت راه بیندازید؟!
نشریه انگلیسی اتواکسپرس به فرودگاه Bruntingthorpe رفته است. این فرودگاه طویلترین باند فرود در کل بریتانیا را دارد.
خب ۵ ثانیه زمان زیادی است اما در طول مسابقهای یک کیلومتری شما انتظار دارید که NSX سرعت کافی برای عبور از سیویک را داشته باشد. اینطور نیست؟
علیرغم شرایط مرطوب، سیویک در زمان ۲.۵ ثانیه به سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت و در ۵.۷ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد. ۷ ثانیهی بعد نیز این خودرو از سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت عبور میکند.
NSX شروعی طوفانی و شگفتانگیز دارد اما در ۱.۸ ثانیه از سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت و در ۳.۵ ثانیه از سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت عبور میکند. عبور از سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت نیز ۷.۴ ثانیه طول میکشد. با این تفاسیر NSX بسیار سریعتر از سیویک است.
اما این اعداد روی ساعت هستند. داستان واقعی در باند فرودگاه و در زمان عبور از خط پایان تعریف میشود. سیویک در زمان ۲۵ ثانیه و با سرعت ۲۱۲.۴ کیلومتر در ساعت از خط پایان عبور میکند. این رکورد برای NSX برابر با ۲۰.۸ ثانیه و سرعت ۲۵۴.۶ کیلومتر در ساعت است.
NSX نسبت به فاصله ۴.۲ ثانیه سریعتر بوده اما به یاد داشته باشید که سیویک ۵ ثانیه زودتر استارت زده است؛ بنابراین این خودرو در حقیقت ۰.۸ ثانیه زودتر از برادر بزرگتر خود از خط پایان عبور کرده است.
peyman
۱۳ دی ۱۳۹۵برادر کوجیکه شاخ شده ها??
سامان اذری
۱۳ دی ۱۳۹۵عالی بود
کاش هوندا یه مدل از سیویک تایپ ار رو 2 دیفرانسیل تولید کنه اونوقت فکنم شتابش تا 4.5 بیاد پایین مخصوصا مدل جدیدش که هم زیباتر شده و هم قدرتشم افزایش پیدا کرده
ONE MAN ARMY
۱۳ دی ۱۳۹۵یه سوال این شب روز و منو پر کرده،چرا هوندا nsx و تحت برند accura عرضه نکرد؟
فرشاد سجادیان
۱۳ دی ۱۳۹۵تو بعضی از کشورها تحت برند Acura به فروش میرسه.
madjid911 Gt2
۱۳ دی ۱۳۹۵چون اکیورا ما هونداست.
مثل سایپا 141 یا پراید 141 !! هر دوش یکیه! البته دور از جون هوندا و اکیورا.
وحید
۱۳ دی ۱۳۹۵هوندا با nsx ورود موفقی داشته
به امید آینده درخشان برای این هایپر کار
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۴ دی ۱۳۹۵امیدوارم NSX مثل نسل قبلش ، تاریخ ساز باشه.
علی
۱۴ دی ۱۳۹۵به نظر من سیویک یه سوسک زشته… امیدوارم تو فیس لیفت بعدی حداقل به یه سوسک قابل تحمل بدل بشه
والا ما انتظارمون زیاد نیست…