سال ۲۰۱۷ درمجموع سال چندان خوشی برای هیوندای نبود. در هشت ماه نخست این سال، این برند محبوب کرهای با کاهش فروشی به میزان ۱۰.۴ درصد مواجه بود و فروش ۷ مدل از ۱۰ مدل اصلی آن کاهش یافت. کل فروش هیوندای در این بازه زمانی تنها معادل ۲.۸۳ میلیون دستگاه بود.
البته عملکرد هیوندای در تمامی نقاط دنیا با بد به یاری همراه نبود. در کشورهای عضو منطقه CIS (روسیه، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان، تاجیکستان و…..)، این برند توانست رشد بالای ۱۰ درصد را در قیاس با پارسال از آن خود کند. در اروپا و آمریکای لاتین هم بهطور مرزی عملکرد آن مثبت بود. اما در بازارهای بزرگ جهان، هیوندای با بدشانسی بسیاری مواجه بود. مثلاً در آسیا و در چهار بازار مهم آن ازجمله چین، ژاپن، هند و کره با افت فروشی به میزان ۱۴.۹ درصد سروکار داشت. در آمریکای شمالی هم از فروش آن در مقایسه با پارسال به میزان ۱۴.۱ درصد کاسته شد و بدتر از همه در کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیجفارس، با کاهش فروشی معادل ۱۸.۶ درصد نسبت به سال پیش از آن مواجه بود.
اگر تنها آمار سالانه را ملاک قرار دهیم. سهم مناطق مختلف جهان از مجموع فروش هیوندای در سال ۲۰۱۶ میلادی بدین ترتیب بود: چین با سهم ۲۳.۲ درصد بزرگترین بازار هیوندای در جهان محسوب میشود. سپس، آمریکا با سهم ۱۵.۸ درصد دومین بازار بزرگ هیوندای در جهان، کره جنوبی با ۱۳.۵ درصد سومین بازار، هند با سهم ۱۰.۳ درصد چهارمین و برزیل با سهم ۴.۱ درصد پنجمین بازار بزرگ هیوندای در دنیا بودهاند. نکته جالب توجه اینکه سهم بازار کره از فروش جهانی هیوندای از ۱۷.۹ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۱۶ کاهش یافت و در عوض، به سهم چین و آمریکا از فروش جهانی آن افزوده شد.
در جدول ذیل میزان فروش انواع هیوندای در هشت ماه نخست سال ۲۰۱۷ درج شده است.
رتبه فروش | نام خودرو | میزان فروش | درصد رشد سالانه |
۱ | هیوندای توسان | ۳۸۸,۹۳۵ | -۵.۶ |
۲ | هیوندای الانترا | ۳۷۶,۱۲۷ | -۲۲.۶ |
۳ | هیوندای سوناتا | ۱۹۵,۲۰۹ | -۲۵.۷ |
۴ | هیوندای i20 | ۱۸۷,۵۳۲ | +۹ |
۵ | هیوندای سانتافه | ۱۸۶,۲۸۲ | -۱۷.۶ |
۶ | هیوندای کرتا | ۱۴۶,۰۴۰ | +۹۰.۵ |
۷ | هیوندای اکسنت | ۱۳۴,۸۹۳ | -۲۳.۶ |
۸ | هیوندای گرند i10 | ۱۲۰,۱۲۲ | +۱۰.۶ |
۹ | هیوندای گرنجور | ۹۳,۰۰۷ | +۱۵۳.۲ |
۱۰ | هیوندای i10 | ۷۹,۳۳۰ | -۱۴.۵ |
big threat
۱ آبان ۱۳۹۶چند وقته این کره ایا رو میبینم ب ذهنم میاد که هیوندای از آئودی وکیا از بی ام و کپی میکنن،
نظرتون چیه؟
امین
۱ آبان ۱۳۹۶منظور شما فقط جلوپنجره هیوندای هست
در حالیکه اسلوب طراحی آئودی و هیوندای از زمین تا آسمون فرق داره
Ima
۶ شهریور ۱۳۹۷قدیمی شده این حرفا
sina
۱ آبان ۱۳۹۶کیا داره صابخونه رو میندازه بیرون
اشکودا هم داره همین کار رو با فولکس میکنه کم کم
حامد
۱ آبان ۱۳۹۶این خبر را بگذارید کنار خبر اخیر :
http://www.pedal.ir/رنو/رکورد-فروش-رنو-سال-2017
دنیا هم علیرغم عوام زدگی ، پس از مدت کوتاهی که کره ای ها در همه صنایع با بنجل فروشی و بزک دوزک ، سر همه را کلاه گذاشتند ، بالاخره فرق مهندسی و طراحی را با محصولات کپی و صرفا دارای طراحی فریبنده ، دارند درک می کنند و از خرید کالاها و مارک ها و برند های کره ای ، اجتناب می کنند . این اتفاق در سایر صنایع هم از جمله لوازم خانگی و الکترونیک هم داره می افته..!
لانتا
۲ آبان ۱۳۹۶یه رنو فروش بیشتر داشته کل صنعت کره رو بردی زیر سوال فروش بیشتر دلیلی بر برتری نیست کره ام فقط تو بخش اتومبیل هیوندای خلاصه نمیشه
Mohammadreza
۲ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز چی میگی دقیقا؟
رنو با فروش بی سابقه تازه به فروش 1.7 میلیون در سال رسیده
این در حالیه که هیوندا در هشت ماه دقت کن هشت ماه بیش از 2.8 میلیون دستگاه فروخته
دیگه کار ندارم هیوندا از لخاظ اعتبار و… هم خیلی بزرگ تره
علی
۱ آبان ۱۳۹۶پژو با اینکه افزایش فروش داشت همه تو کامنتا میکوبیدن تو سر پژو !!! ولی اینجا انگار نه انگار که افت فروش داره
فقط میتونم به اینا بگم
??? what the faz
مانی
۲ آبان ۱۳۹۶میبینین اوروپأیها که تو ماشین خریدن خیلی عقلانیتر عمل میکنن
کمتر از بقیه جاها هیوندأی میخرن،خیلی جالب بود برام