طراحیهیوندای

استعفای لوک دانکر ولکه از مدیریت طراحی گروه هیوندای

لوک دانکر ولکه طراح مشهور بلژیکی از مدیریت بخش طراحی هیوندای، کیا و جنسیس استعفا کرد. او چهار و نیم سال قبل در این سمت مشغول بکار شده بود.

بنا به گزارش اتونیوز، دانکر ولکه دلیل استعفای خود را مسائل شخصی اعلام کرده است. این طراح زبردست با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است:

سهیم بودن در شکل‌دهی آینده‌ی هیوندای، کیا و جنسیس افتخار بزرگی برای من بوده است. جسارت و علاقه آن‌ها به پیشرفت باعث شد من مرزها را پیش برده و چالش‌های زیادی را تجربه کنم.

دانکر ولکه اواخر سال ۲۰۱۵ و پس از ترک گروه فولکس‌واگن به هیوندای پیوست و از جمله بارزترین کارهای او می‌توان به خودروهای کنا و پالیسید اشاره کرد. او همچنین به پا گرفتن جنسیس به عنوان یک برند لوکس جدید کمک کرد. دانکر ولکه همچنین کار طراحی سدان های G80 و G90 و شاسی‌بلند GV80 را انجام داده است.

آلبرت بیرمن مدیر تحقیق و توسعه گروه هیوندای هم با تحسین کارهای دانکر ولکه گفته است:

او الهام‌بخش همه‌ی ما بوده و یک رهبر قابل‌توجه است که به‌طور موفقیت‌آمیزی بخش طراحی کمپانی را متحول و وارد مرحله جدیدی کرده است.

هیوندای فعلاً جانشین مدیر طراحی خود را معرفی نکرده اما کارهای مدیریت طراحی برندهای هیوندای و جنسیس همچنان توسط سانگ یوپ لی ادامه پیدا می‌کند. کریم حبیب نیز سال پیش به این گروه کره‌ای پیوست و همچنان مدیریت طراحی برند کیا را بر عهده دارد.

Luc Donckerwolke

دانکر ولکه کار خود را در سال ۱۹۹۰ و با پژو آغاز کرد. دو سال بعد او به گروه فولکس‌واگن رفت و طراحی اولین نسل اشکودا اوکتاویا و فابیا را بر عهده گرفت. او همچنین به طراحی آئودی A4 آوانت، R8 لمانز مسابقه‌ای و A2، لامبورگینی دیابلو VT، مورسیه لگو و گالاردو کمک کرده است.

این طراح ۵۵ ساله همچنین مسئول طراحی سئات ایبیزا نسل چهارم، کانسپت های تریبو و IBE، بنتلی فلایینگ اسپور و EXP 10 اسپید ۶ بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3410 ديدگاه)

    هیوندای باید همان فردی که میلیاردها دلار خرج کرد تا از شرکت بی ام و استخدام کند برای طراحی هیوندای ازرا گرنجور نسل پنجم ،دوباره استخدام کنه برای طراحی ماشینهای هیوندای

  2. مهدی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    از پدال بابت اینکه چالش طراحی هارو خبر میده متشکرم

  3. محمد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    بهتر که بلاخره رفت ، گند زد به هیوندای با اون طراحی سوناتاش

  4. net

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3410 ديدگاه)

    طراح خوبی نبود و تو ۴ سال اخیر طراحیهای هیوندای خیلی بد شده

  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    بشخصه فکر میکنم ، هیوندای دست طراحان را بسته و نمیگذارد مثل قبل با اختیار مانور بِدَن .
    در هر صورت متاسفم برای هیوندای که به شدت از کیا عقب افتاده .
    دیروز داشتم به اپتیما جدید نگاه میکردم ، به عنوان یه طرفدار ژاپنی و تویوتا تبریک باید گفت به کیا با این کاریزمای طراحی که برای محصولاتش ساخته بخصوص اپتیما و سورنتو .
    صد هیف که دیگه وارد نمیشوند و خیابونهامون بوی مرگ گرفته و این در حالیه که کشورهای جنگ زده سوریه و عراق هم آخرین مدل ماشینها را دارند سوار میشوند .
    چند تا دوست عراقی دارم که قشنگ نگاهشون نسبت به قبل به ما ایرانیها عوض شده و از روی غرور با ما برخورد میکنند و انگار دارند منت چیزی را سر ما میگذارند که ما وابسته به خرید عراقیها هستیم و دقیقاً هم هستیم ، متاسفانه .

  6. iman

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (171 ديدگاه)

    عزیزان این فرد مدیر طراحی بود مگه سوناتا رو اون طراحی کرده که کارش بد بوده . طراحان طراحی میکردن اون نظارت میکرده کدیران می پسندیدن

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      ایمان عزیز
      خودتون جواب خودتون را دادین و میگین این فرد مدیر بود .
      پس کار یه مدیر چیه ؟؟؟
      کار مدیر اینه که اِشراف داشته باشه به تمام عملکرد کارمندانش و دستاورداشون و در آخر تصمیم نهایی را بگیره .
      بوق که نیست که ، میگن مدیر نه آبدارچی .

      1. حالا یکی

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (165 ديدگاه)

        چه فرمایشه میکنید؟
        کار مدیر بخش طراحی اینه که بشینه تا بقیه طراحان بیان از جلوی میزش رد بشن و بهش سلام کنن و مواظب باشه دیر نیان سر کار.
        بقیه طراحان دزدو میکنن بیچاره مدیریت چه تقصیری داره؟ هن؟

  7. joojoo

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (277 ديدگاه)

    دانکرولک طراح افسانه ایست به اسم مورسیه لاگو. اینکه به خاطر خط مشی غلط هیوندای مجبور شد طراحی های ساختار شکنانه انجام بده ربطی به توانایی و هنر دستش نداره. سوناتا و ازرا باید متفاوت طراحی میشدن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا