بااینکه هنگام بررسی مدل GT هیوندای، از دادن لقب اسپرت به آن به واسطه قابلیتهای دینامیکی ضعیفش، اکراه داشتیم، اما لااقل در مورد طراحی ظاهری آن نمیتوان چنین قضاوتی داشت. مخصوصاً مدل فیس لیفت آن که در نمایشگاه شیکاگو رونمایی شده است.
النترای GT مدل ۲۰۱۶ از یک جلوپنجره مشبک بزرگتر با خطوط افقی برجسته استفاده کرده که بهتنهایی، قسمت عمده ای از خشونت و طراحی اسپرت خودرو را بر دوش میکشد. خطوط مختلف روی بدنه و چرخهای جدید ۱۷ اینچی نیز در ایجاد جلوه بصری جوانپسند به کمک این خودرو آمدهاند. در داخل کابین، به نسبت گذشته از تجهیزات بیشتری استفاده شده است. صندلیهای جلو با تهویه داخلی در این کلاس نادرند. سیستم مخابراتی BlueLink با ویژگیهای تشخیصی، ثبت اطلاعات رانندگی و نگهداری خودرو و ناوبری بهروزرسانی شده و امکان اتصال به ساعتهای هوشمند برای کنترل خودرو از راه دور، سیستم سرگرمی جدید با رادیوی HD و ادغام با دستیار اپل سیری، از موارد جالب النترای GT میباشند. قدرت این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر ۲.۰ لیتری تأمین میگردد که ۱۷۳ اسب بخار نیرو و ۲۰۸ نیوتن متر، گشتاور خروجی آن است. برای انتقال قدرت هم میتوان یکی از دو گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک با امکان کنترل و تعویض دستی را انتخاب کرد.۴۲ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
Mostafa&S
۲۵ بهمن ۱۳۹۳درود
خودروهای کره ای درسته ظاهر خوبی دارن ولی کیفیت ندارن
امروز اپتیما رو بردم کارواش دیگه روشن نشد…
afish
۲۵ بهمن ۱۳۹۳با عرض ادب و احترام دوست عزیز این اتفاق 1000 تا دلیل ممکنه داشته باشه و دلیله پایین بودن کیفیت نیست
NA-NikandreosApotheon-NA
۲۵ بهمن ۱۳۹۳حالا چرا هاچ بکش کردن.ماشین ارزان و خوب کره ای
Milad
۲۵ بهمن ۱۳۹۳سانتافس که!!!!!!
4MATIC
۲۵ بهمن ۱۳۹۳النترا خداییش درحد قیمتش خوبه
ارشیا
۲۵ بهمن ۱۳۹۳پس کرولا , سوپر خوبههه!
جی تی ار
۲۵ بهمن ۱۳۹۳نمی دونم اپتیمای شما کدومه و مشکلش چی بوده, ونمیخوام بگم ماشین های کره ای کیفیتی درحد ژاپنی ها دارند,اما توی یه مقاله که ترجمش هم تو مجله ماشین این ماه هست, توی یه مقایسه ی شش تایی متشکل از بهترین های این کلاس رتبه دوم را کسب کرد,ضمنا ازکابین و کیفیت آن والبته امکاناتش هم به شدت تعریف شده بود…
مقامات جنسیس جدید راهم که مستحضر هستید. پس دیگه به راحتی نمی توان راجع به ماشین های کره ای نظر داد و ایراداتی چون کم کیفیتی یا طراحی غیراصولی یا… راگرفت,هرچند به نظرم هنوزهم خودروسازی کره تا رسیدن به رقبایی مانند ژاپن کارداره…
فرهاد تبریزی
۲۵ بهمن ۱۳۹۳با درود
شاید محصولات هیواندای بعد از مدت 5 یا 7 سال مشکل داشته باشه(شاید)ولی کیا فکر نکونم.
سجاد
۲۵ بهمن ۱۳۹۳هیوندا و کیا جز معدود شرکتهایی هستن که علاوه بر اروپا ، تونستن بطور گسترده به بازار امریکا هم راه پیدا بکنن!
همین دلیل برای اثبات کیفیتشون کافیه .
ممل
۲۵ بهمن ۱۳۹۳مشکل از شماست نه ماشین. اگر زحمت میکشیدید درب کاپوت رو بالا میزدید دقت می فرمودید که مشخصا نشون داده که “موتور شویی نشود!” ( علامتش یه دونه از این دسته ابپاش های کارواششیه که یه ضربدر خورده روش”. شما مطمئنا ماشین رو بردید موتورشویی.
مشکل اینه که یکبار هم دفترجه راهنمای محصول رو نخوندید بالام جان
شهریار
۲۵ بهمن ۱۳۹۳دروغ به این تابلویی…زشته به خدا ..به خاطر به کرسی نشوندن حرفتون هر چی از دهنتون در میاد میگید…والا زشته
بنده ضمن تجربه رانندگی و مقایسه این مدل با چند خودرو دیگر اون رو خیلی با کیفیت دیدم و فکر میکنم این حرفها رو فقط از روی قرض ورزی و از روی عادت کل گذاشتن با بقیه دوستان که به عادت روزمره ما تبدیل شده به زبان می آورید.
محمد
۲۶ بهمن ۱۳۹۳آخه برادر من رفتی آب پر فشاری که باهاش سنگ برش میزنن رو گرفتی به موتور بدبخت، میخوای چیزی بمونه دیگه واست …
military
۲۴ فروردین ۱۳۹۴ماشین بد بخت رو موتور شویی نکرده باشی صلوات
MOHAMAD TBAG
۲۵ بهمن ۱۳۹۳خیلی هم عالی …..
قیمتش هم که خوبه …..
ولی من از این مدل خودروها زیاد خوشم نماد ….
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۵ بهمن ۱۳۹۳خیلی قیمتش عالیه
18 هزار دلار!
به پول ایران میشه حدود65 تومن
با این پول فقط میشه تو ایران جک اس5 رو خرید!
این کجا جک اس5 کجا!
واقعا کره دیگه جزو بزرگان شده
ژاپن رو دیگه داره تو جیبش میذاره
به افتخار کره دست،جیغ،هورا!
خخخخخخخخخخ
amin
۲۵ بهمن ۱۳۹۳داداش الان کره بدجوری ژاپن کرده تو جیبش -_-
کل فروش کارخونه های کیا و هیوندا رو همدیگه اندازه یک تویوتا نیست :/
واقعا آدم میمونه چه جوری جواب بعضی ها رو بده :)
نوید
۲۵ بهمن ۱۳۹۳داداش چرا حرف الکی میزنی
فروش النترا در یک ماه از کل فروش تویوتا و زیر مجموعه هاش در یک سال بیشره!!!!!!
اینو دیگه همه میدنن!!!!!!
amir
۲۶ بهمن ۱۳۹۳شما النترا رو بدون مالیات حساب کردی اس ۵ و با مالیات الترا با مالیات میشه حدود ۱۴۰ تومن که اصلا قیمت خوبی نداره در برابر لنسر و مزدا۳ و …
E 36
۲۵ بهمن ۱۳۹۳با 173 اسب بخار و این جثه باید قابلیت دینامیکیشم خوب باشه ک !
mahdi
۲۵ بهمن ۱۳۹۳درود
قدرت و گشتاورش خوبه
173ph و 203 گشتاور n
النترا قیمت مناسبی داره البته نسبت به رقیبانش
زنگ خطر برای رقیبان به صدا در آمد
ژاپن دیگه نباید احساس تنها بودن کنه
کم کم باید مزیت کیفیت بالای ژاپنی ها در برابر کیفیت نه چندان بالای کره ایها رو به فراموشی بسپاریم
کره رو به جلو داره حرکت میکنه
این یه واقعیته
مهدی (فرزند کوروش)
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۲۵ بهمن ۱۳۹۳قبلاً گفتم بازم میگم پیشرفت کره رو در خودروسازی تحسین میکنم.من خودم به شخصه شورولت خیلی دوست دارم اما علیرغم این که در کل شوی خیلی جلوتر از هیوندای است طراحیش خیلی قدیمی شده و دلیل اصلی هم پسرفت جنرال موتورز و ضرردهی های پیاپی بود.شورولت اسپارک طراحیش خیلی ضعیف شده بود،ایکوناکس و سونیک و کروز هم پسرفت داشتن.حتی کامارو با اون طراحی معرکش در عوض کابینش از سال 2010 تا الان تنها یک مونیتور بهش اضافه شده هرچند عملکردش تن رقباش رو میلرزونه.میخوام بگم تمام این مدل های مذکور الان باید خیلی بهتر میبودن.به عنوان طرفدار دو آتیشه ی جنرال و شورولت اعتراف میکنم هم اکنون از نظرم حداقل طراحی خودروهای هیوندای بهتر از شورولت هست.(هرچند استثنا هم داریم)
به جرات میتونم بگم الان بیشترین زحمت رو جنرال موتورز برای کادیلاک میکشه چه از نظر طراحی و چه از نظر عملکرد.
کامارو طی این 5 سال پیشرفت نسبتاً خوبی داشته اما در حد رقیب اصلیش یعنی موستانگ.این قدر دلیل برای اثبات برتری کامارو دارم اما موستانگ طی این 5 سال کابینش ارتقای زیادی پیدا کرده.اگر در شرایط فعلی از من بپرسن که کابین کامارو دوست دارم یا نه جوابم بله خواهد بود اما اگه پنج سال پیش میپرسیدن میگفتن عالیه عالی!!!
ببخشید سرتون رو درد آوردم اما دعا میکنم این مدت شورولت و در اصل جنرال موتورز به دوران اوج برگردن.
مصطفی
۲۵ بهمن ۱۳۹۳با سلام خدمت اقای باربد عزیز …مطالب شما باعث شد چند خطی بنگارم…
مقایسه میان شرکت فورد با کل مجموعه ی جنرال موتورز نیز به سختی قابل انجام است چه برسد به انکه بخوا هیم یکی از زیر مجموعه های ان مانند شوی را با فورد مقایسه کنیم.و این مهم دلایل متعددی دارد.
فورد به دلیل واحد بودن و کار انفرادی فرصت بیشتری برای کار بروی محصولات خود را دارد.و تمامی محصولات فورد دارای یک زبان طراحی خاص و مشخص هستند.
جنرال موتورز با وجود چند زیر مجموعه و مدل های بسیار متنوع فقط 50 پلتفرم را تا سال 2013 ایجاد کرده بود این در حالی است که فورد به تنهایی 47 پلتفرم را تا سال 2013 ایجاد کرده بود.
همانطور که خود شما گفتید تمرکز بیشتر جنرال موتورز بروی خودرو های کادیلاک است.
خودرو های نامبرده از شورولت به هیج وجه توانایی رقابت با خودرو های فورد را ندارند به عنوان مثال خودرو های اسپارک و سونیک در هیچ سطحی از طراحی تا عملکرد قابلیت رقابت با همتایان خود مانند فیستا و فوکوس را ندارند.
یا به عنوان مثال خودروی ایکوناکس اصلا محبوبیت و عملکرد خودروی ادج یا اکسپلوررفورد را ندارد.
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۲۶ بهمن ۱۳۹۳درود بر شما مصطفی عزیز.
حرف های شما رو تاحدودی قبول دارم اما برای نمونه موستانگ رقیب دیرینه ی کامارو هست و رقابتشون داستان طولانی ای داره اما بله باقی خودرو های مذکور ارتقای چندانی نداشته اند تا توان رقابت با مدل هایی مثل فورد کا،فیستا و فوکوس رو داشته باشند.
اسپارک و سونیک مدل هایی از شورولت هستند که به طور کل رقیب فورد محسوب نمیشن.
اما مدل هایی از شورولت اعم از کامارو،سیلورادو،تاهو،سابربن و… رقیب هایی از کمپانی فورد دارن.
کافر مقدس
۲۵ بهمن ۱۳۹۳هیوندا کولن عادت داره ادا Ford رو دربیاره!
REZA
۲۵ بهمن ۱۳۹۳اون وقت ها که هیوندای هیچی نبود عاشقش بودم عععاااششششققققق
ولی الان ازش خوشم نمیاد نمیدونم چرا
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۵ بهمن ۱۳۹۳چون اون موقع پیشرفتشو تحسین میکردی
ولی الان که جز بزرگان شده دیگه نیازی به پیشرفت زیادی نداره!
برای همونه
REZA
۲۵ بهمن ۱۳۹۳دقیقا
رامتین
۲۵ بهمن ۱۳۹۳بنظرم کسی که 150 تومن پول داره و برای ماشین کره ای میده، پس میتونه تا 100 تومن دیگه هم خرج کنه و اونوقت اگه ماشین سدان دوست داره میتونه تویوتا آریون- هوندا آکورد و یا بی ام و320 بگیره و اگه شاسی بلند دوس داره فقط و فقط به سمت بی ام و x1 بره. این یعنی درست فکر کردن…
ارشیا
۲۵ بهمن ۱۳۹۳داری میگی 100 میلیون نمیگی هزار تومن که!
با 150 میلیون کرولا و میتسوبسشی ای اس ایکس و اپتیما یا سوناتا 2015 بهترین گزینه اند!!!
100% بهتر از النترا هستن!!!
erfan
۲۵ بهمن ۱۳۹۳از اون حرفا زدیا
نوید
۲۵ بهمن ۱۳۹۳مافیا4
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۲۵ بهمن ۱۳۹۳محصولات هیوندای طراحی خوبی دارن ولی در مورد طراحی النترا و سونوتا زیاد خوب عمل نکردن چون قیافه اغراق آمیز داره.
ولی من در تعجبم من یه مطلب خوندم که النترا استاندارد های آمریکا رو بدست نیاورده و نمیتونه تو آمریکا النترا بفروشه .دقیق نمیدنم تو پدال خوندم یا نه ولی این که قیمتشو واسه آمریکا زده
نوید
۲۶ بهمن ۱۳۹۳عزیز من
النترا سال 2014 جزو 20 خودرو پرفروش بازار آمریکا بود اون وقت شما می گی نتونسته استاندارد آمریکا را به دست بیاره؟!!
سعید
۲۵ بهمن ۱۳۹۳چه GT قدرتمندی!!!
داخلش که خیلی قشنگه ولی جلوپنجرش زشته!
علی
۲۶ بهمن ۱۳۹۳عالیه
راد
۲۶ بهمن ۱۳۹۳کی میگد 140 میلیون
از 110 تا 120 میلیون
تو خیلی کشورها ناوگان تاکسی رانیست
اگر کیفیت نداشت تاکسی نمیشود
بهزاد
۲۶ بهمن ۱۳۹۳یک سوال از دوستانی که بارها عنوان فرمودند ژاپن تنها نیست و زنگ خطرش به صدا دراومد و کم کم دارن میرسن و دم از این صحبتها و… مگر شرکت های کره ای برای اروپایی ها و آمریکایی ها رغیب نیستند یا تو کلاس کاریشون خودروسازانی به غیر از ژاپنی وجود نداره؟
مثلا فردی تو این رده بخواد انتخاب کنه فقط الانترا و مثلا مزدا3 و تویوتا auris و … وجود داره و فولکس و اوپل و آلفا و فورد فوکوس و … جزو رقبا به حساب نمیاد و خطری برای اونها نیست؟
نوید
۲۶ بهمن ۱۳۹۳واقعا درود
sunmartin
۲۶ بهمن ۱۳۹۳خنده دار ترین جمله ای بود که در صفحات پدال خوندم خدا از مفرحی کمت نکنه دادش شمایی که میگی اپتیما بی کیفیته واقعا شوخی جالب بود
حامد
۲۶ بهمن ۱۳۹۳سلام ما 1 ماه اپتیما2015 داریم هر وقت میشینم پشتش یه حس تازه ای دارم این ماشین در حد اس 500 هست
سامان
۲۷ بهمن ۱۳۹۳من کاملا میفهمم چی میگی چون خودم وقتی بعد از سانتافه 3500 خریدمش انتظار همچین کیفیت و سواری رو نداشتم حالا ببین کادنزا چی میتونه باشه
سامان
۲۷ بهمن ۱۳۹۳150 میلیون کجا و 250 میلیون کجا برادر به نظر من کره ای ها واقعا دارن قوی کار میکنن مخصوصا تو این رنج اپتیما و بالاتر و کلاس لوکسش کادنزا… من فکر میکنم ژاپنی ها البته نمیشه همشونو گفت منظورم تویوتا هست که از لحاظ دیزاین خییییلیی عقب موندن از بقیه حتی تویوتا همجنان به طراحی ضعیف اتاق و امکانات رفاحی کم ادامه میده فقط کیفیت شرط نیست جون همه بهش رسیدن من اپتیما 2014 دارم و بی نهایت ازش راضی هستم