برند لوکس کرهای یعنی جنسیس شاید برخی پیشرانههای بنزینی پرفورمنس را در سبد محصولات خود داشته باشد اما مدیر این کمپانی گفته که پیشرانه بنزینی پاسخ کامل به حد نهایی عملکرد نیست.
Manfred Fitzgerald معاون ارشد جنسیس در زمان معرفی مدل کاملاً جدید G70 گفته که معتقد است الکتریکی سازی درک مرسوم از خودروی پرفورمنس را از بین خواهد برد.
او گفت:
اگر به ارزش عملکرد یک خودروی الکتریکی امروزی نگاه کنید، پیشرانههای احتراق داخلی زیادی وجود دارند که از نظر برابری پرفورمنس با نمونههای الکتریکی به تقلا میافتند.
او ادامه داد:
حالا فاکتورهای زیاد دیگری وجود دارند که یک خودروی پرفورمنس واقعی را میسازند و بزرگترین دشمن شما در خودروی الکتریکی وزن است. بنابراین برای به دست آوردن نسبت قدرت به وزن مناسب مهندسان وظیفه خطیری در آینده خواهند داشت؛ اما من کاملاً مطمئن هستم که در آینده خودروهای زیادی با پرفورمنس بالا را خواهیم دید.
Fitzgerald همچنین گفت که احساس میکند نیازی به ایجاد بازوی پرفورمنس در جنسیس همانند مرسدس-ایامجی، بامو M یا آئودی اسپورت نیست.
او تصریح کرد:
هرکسی میتواند یک پیشرانه الکتریکی ساخته و در یک خودرو نصب کند؛ بنابراین ارزشهای پرفورمنس تقریباً یکی خواهند بود. فکر میکنم بازی به زمین سطح تکنولوژی کشیده خواهد شد.
او درباره بازیگران موجود و تثبیت شده بازار خودرو گفت:
من در آن زمان بزرگ شدهام بنابراین میدانم شما از کجا آمده و آنها از کجا آمدهاند. من تنها به جلو نگاه کرده و آینده را میبینم و باور دارم که در آینده معنای قدرت فرق خواهد کرد.
این یک دیدگاه جالب برای برندی است که G70 جدید آن با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری بای توربو قدرت ۳۶۵ اسبی داشته و قادر است شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۴.۷ ثانیه پر کند.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۷ شهریور ۱۳۹۶این حرفا فایده نداره هیوندای عزیز.
به قل خودتون هرکسی میتونه یک پیشرانه ی الکتریکی بسازه.
اینا همش ضعف مهندسیه که نمیتونین انجین بنزینی بسازین که پرفورمنس بالایی داشته باشه.
مسائل ایرو داینامیک و گیربکس و ….هم که بماند.
(( اما مدیر این کمپانی گفته که پیشرانه بنزینی پاسخ کامل به حد نهایی عملکرد نیست.))
خب بگید بلد نیستین دیگه.
حالا باز بعضیا الان میان میگن کُره تو این مدت پیشرفت های شگفت انگیزی داشته و با خودروسازان داخلی قابل مقایسه نیستن??((که البته ربطی هم نداره))
بعدشم مثلا یه ماشین پرفورمنس الکتریکی ساختین به قل خودتون.
با کی میخواد رقابت کنه؟؟
میژن e
مک لارن
یا ….؟؟
ضعف مهندسی هیوندای نصبت به رقبا اینجا خودشو نشون داد.
چند ماه دیگه وارد سال 2018 میشیم و هیوندای و کلا کُره ای ها نتونستن ماشینی بسازن که زیر 4 ثانیه به 100 تا برسه.
مسعود
۲۷ شهریور ۱۳۹۶من از طرف هیوندای از شما معذرت میخام.
یه طور میگی زیر 4ثانیه برسه به 100مگه خوم رنگ رزی ا؟؟؟معلومه علم و دانش رو نداره چون قدمت صنعت خودرو سازی کره مثل ایرانه.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۷ شهریور ۱۳۹۶دوست من دانمارک هم خودروسازی نداره به اون شکل ولی zenvo رو دارن که شتابه زیر 4 ثانیه داره ماشیناش تاسیسش هم سال 2004 هستش.
خیلی بی تجربه تر از کره ای ها هم هستن.
کره ای که این همه طراح و مهندس از اروپا و آمریکا برای خودروسازیش استخدام کرده،انتظار من خیلی بیشتر از این حرفاس.
اون موقعی که بعضی دوستان کیا و هیوندای رو تو رتبه بندی ها بالای جدول میبینن،سریع جوگیر میشن و میگن کره ای ها دارن جا پای ژاپن میزارن و فلان و…..
اونوقت اینجا میشن بی تجربه و بی قدمت؟؟
:::فرشاد:::
۲۷ شهریور ۱۳۹۶به آینده روشن برند جنسیس امید دارم، واقعا آیندهنگر و کاربلد هستن.
پیام اکرمی پور
۲۸ شهریور ۱۳۹۶اولا قرار نیست که هر برندی فعلا الکترونیکی هم بزنه!!! مثل میباخ دوما برای پی بردن به قدرت هیوندای برید آیونیک رو با پریوس و بقیه خودروهای الکتریکی مقایسه کنید. دنیای بعضی از خودروسازی ها داره با رشد هیوندای به سر میاد!!! مثل میتسوبیشی!!! کاری که سامسونگ با سونی کرد هیوندای داره با برندای ژاپنی میکنه.همین الانش فولگس واگن ماشین الکتریکی در حد آیونیک نداره.