جنسیسهیوندای

تشریفات به سبک کره‌ای: بررسی جنسیس G80 اسپرت

جنسیس G80 نشان‌دهنده وقوع تغییراتی در خصلت‌های تشریفاتی و لوکس شرکت هیوندای است. با قابلیت‌های دینامیکی ویژه و استایلی زیبا، این خودرو در صدد به چالش کشیدن رقبای نام آشنایی همچون BMW 540i و کادیلاک CTS V-Sport است. همانند آن خودروها، جی۸۰ نیز از پیشرانه شش سیلندر غیر تنفس طبیعی بهره می‌برد. قلب تپنده V-6 تویین توربوشارژ به حجم ۳.۳ لیتر و قدرت ۳۶۵ اسب بخار، مختص تریم اسپرت ارایه شده است و نیروی حاصل توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود. سامانه چهارچرخ محرک به صورت سفارشی و با پرداخت مبلغ ۲۵۰۰ دلار، قابل نصب خواهد بود.

جنسیس G80 اسپرت
با قیمت ۵۶,۲۲۵ دلار، جی۸۰ اسپرت جایی بین مدل پایه با بهای ۴۲,۷۲۵ دلار، مسلح به پیشرانه V-6 به حجم ۳.۸ لیتر و توان خروجی ۳۱۱ اسب بخار و نسخه مجهز به موتور هشت سیلندر وی شکل به حجم ۵ لیتر و قدرت ۴۲۰ اسب بخار به قیمت ۵۷,۹۷۵ دلار، برای خود دست وپا نموده است.


علیرغم کمبود ۵۵ واحدی توان این خودرو نسبت به مدل V-8، تقریبا در اکثر تست‌های شتاب‌گیری عملکرد بهتری از خود بروز داده است. بازه زمانی ۰ تا 96km/h، معادل ۴.۹ ثانیه است و یک چهارم مایل را طی مدت ۱۳.۵ ثانیه با حداکثر سرعت ۱۶۹ کیلومتربرساعت پشت سر می‌گذارد که ۰.۱ ثانیه سریع‌تر از نسخه هشت سیلندر است. همچنین گشتاور ۵۱۰ نیوتن-متری نیز از دور موتور 1300rpm تا ۴۵۰۰ دور، در دسترس است.

جنسیس G80 اسپرت
با این همه، جی۸۰، سنگین وزن ۲۰۴۱ کیلوگرمی به دلیل جرم بیشتر نسبت به ب ام و 540i و کادیلاک سی تی اس V-sport، از چابکی کمتری در مقایسه با آنها برخوردار است. حدود ۱۸۰ کیلوگرم وزن کمتر باعث شده تا دو اتومبیل کادیلاک و ب ام و به ترتیب به میزان ۰.۴ و ۰.۲ ثانیه در تست شتاب ۰تا 96km/h، سریع‌تر باشند. همچنین در تست شتاب جانبی، G80 نمره متوسط ۰.۸۴ جی را کسب نمود و پس از فشردن پدال ترمز در حین حرکت با سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت، مسافت ۵۴.۶ متری را برای توقف کامل طی نمود که این رکورد به اندازه ۰.۰۲ جی کمتر و ۳.۶ متر بیشتر از مدل هشت سیلندر است.

جنسیس G80 اسپرت
کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر موجب بهبود کیفیت سواری و هندلینگ G80 اسپرت نسبت به نسخه هشت سیلندر ۲۰۱۵ شده است. تقویت کنترل بدنه توسط سیستم تعلیق بدون قربانی کردن آسایش سواری، موجب کاهش حرکات ناخواسته‌ اتاق شده است. البته از نظر چابکی، کنترل و کیفیت عمومی رانندگی با خودروهایی همچون CTS V-Sport و جگوار XF S، هنوز فاصله دارد.

جنسیس G80 اسپرت

از نظر طراحی ظاهری، G80 بسیار زیبا به نظر می‌رسد. چهره خشن‌تر در نمای روبرو و پشت خودرو، جلوپنجره مشبک، رینگ‌های ۱۹ اینچی با پره‌های شکاف‌دار و چراغ‌های LED عقب، در بوجود آوردن این ظاهر جذاب دخیل هستند. بعلاوه استفاده از رگه‌های مسی رنگ در بخش‌هایی نظیر اطراف جلو پنجره، قسمت میانی رینگ‌ها، هواکش‌های پایینی و داخل چراغ‌های جلو، جلوه خاصی به این خودرو بخشیده است. همچنین رنگ مسی در ساعت آنالوگ واقع شده در میانه داشبورد و دوخت روکشهای چرمی صندلی‌ها به چشم می‌خورد.

جنسیس G80 اسپرت
تریم‌های فیبرکربنی، پوشش آلومینیومی پدال‌ها و هدلاینر مشکی رنگ، از جمله دیگر مشخصات بصری کابین هستند. سیستم اطلاعات سرگرمی شامل صفحه نمایشگر لمسی ۹.۲ اینچی به همراه سامانه مسیریاب و قابلیت اپل کارپلی و اندرویداتو است که از طریق کلید کنترل چرخان واقع بر روی کنسول میانی، می‌توان آن را به کار گرفت. سیستم‌های صوتی و تهویه مطبوع نیز از طریق دکمه‌های مربوطه، واقع در میانه داشبورد، قابل کنترل هستند.

از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:
نمایشگر شیشه جلو(هداپ دیسپلی)، سانروف پانوراما، حسگرهای پارک جلو و عقب، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و تهویه، کلید مجاورت و استارت دکمه‌ای، ترمز خودکار در مواقع اضطراری، کروز کنترل تطبیق پذیر، هشدار انحراف از مسیر، سیستم کمکی حرکت بین خطوط و نمایشگر نقاط کور. لازم به ذکر است که تنها آپشن‌های ارایه شده در این خودرو شامل قفل‌های چرخ و کفپوش به رنگ مات هستند. با یک چنین سطحی از امکانات، بایستی برای تصاحب رقبایی همچون ب ام و ۵۴۰ و کادیلاک CTS، به ترتیب در حدود ۱۴ و ۱۶هزار دلار بیشتر هزینه نمایید.
جنسیس G80 اسپرت ۲۰۱۸، خودرویی زیباست که به یک پیشرانه V-6 پرصلابت مجهز شده است اما از نظر کیفیت عمومی رانندگی و عملکرد، هنوز پشت سر رقبای مطرح خود گام برمی دارد. بایستی تا سال ۲۰۱۹ و ارایه نسل جدید این خودرو منتظر بمانیم و ببینیم که آیا G80 می‌تواند کاستی‌ها را جبران کند یا خیر؟

مشخصات جنسیس G80 اسپرت مدل ۲۰۱۸

  • قیمت پایه: ۵۶۲۲۵ دلار
  • پیشرانه: ۶ سیلندر V شکل با توربوشارژر دوقلو
  • حجم موتور: ۳۳۴۲ سی سی
  • قدرت: ۳۶۵ اسب بخار
  • گشتاور: ۵۱۰ نیوتن متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با شیفت دستی
  • انتقال نیرو: دیفرانسیل عقب
  • وزن: ۲۰۴۱ کیلوگرم
  • شتاب ۰-۹۶: ۴.۹ ثانیه
  • شتاب ۰-۱۶۰: ۱۲.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (با محدود کننده)
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۱۱.۷۶ لیتر در صد کبلومتر

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    طراحی خارجی زیبا و اسپورت
    کابین شیک و با کیفیت
    مجموعه فنی ارضا کننده
    قیمتم مناسب‌. . . می‌پسندمش ❤

    1. Amirho3ein

      ۲۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اما قبول کنید که اگر خواستید روزی ماشین بخرید بین جنسیس و کادیلاک و ب ام و اینو انتخاب نمی کنید تازه اون هم با ۱۷هزار دلار قیمت بیشتر
      انتظار داشتم که قیمتش کمتر باشه تا لااقل با قیمت رقابت کنه چون که با کادیلاک در لوکس بودن و با bmw تو پرفورمنس نمی تونه رقابت کنه
      دوتاشون پیشکسوت هستن

      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۲۱ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        امیرحسین جان، قیمت جنسیس G80 اسپرت مدل 2018، به ترتیب ۱۴ و ۱۶ هزار دلار از ب ام و 540 و کادیلاک CTS کمتره.

      2. امیر

        ۲۲ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (202 ديدگاه)

        تا الان ۵۰ نفر بهت لایک دادن یعنی ۵۰ نفر دیگه متنو خوندن اما نفهمیدن جنسیس ۱۷ هزار دلار ارزون تره

      3. پیام اکرمی پور

        ۲۲ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (2138 ديدگاه)

        حتما می ارزه که این قیمت میدنش. خارج مثل ایران نیست! چیزی ارزشش رو نداشته باشه سر شیش ماه فروشش متوقف میشه

  2. عشق ماشین

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    جنسیس برند خوبی هستش ولی نه تو کلاس اسپورت.ب ام و یا کادیلاک یه چیز دیگن لامصبا

  3. Pooriya_German_BMW

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    واقعا ماشین خوب و جذابی هست حداقل ۲۰۰۰۰ دلار از ب ام و ۵۴۰ ارزان‌تر هست واسه کسانی که نمی خوان پول زیادی هزینه کنن عالیه
    جنسیس برند دوست داشتنی هست

  4. امیر

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (236 ديدگاه)

    به نظرم جی ۸۰ قشنگ تر از جی نوده

  5. حمیدرضا

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    خوبه هم خوشگله هم پراپشن که ویژگی ماشینای لوکسه بالاخره همه باید از یه جایی شروع کنن کادیلاک و بی ام دبلیو هم از ماشینای خیلی معمولی رسیدن به اینجا
    برای کسانی که بودجه محدودی دارن عالی هست

  6. حامد

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    فکر نمی کردم شتابش انقدره

  7. arman fard

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    واقعا باید جایزه بهترین پیشرفت در چند اخیر به هیوندا بدن کار به این ندارم چی از رقبا کم داره یا در چه زمینه ای بهتره اما این میبینم که یک کشور جنگ زده و رو به نابودی چطور در این چند دهه تغییر کرده

  8. احمد

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    همه چیز عالی فقط قیمتش خیلی بالاست ایران بیاد500 600 میلیونی میشه

  9. Jast bentley continental

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (564 ديدگاه)

    ماشین زیبا و شیکیه
    پدال جان لطفا از zr1 مطلب بزار

  10. محمد

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (641 ديدگاه)

    اونایی که بعد از کره ای .. ماشینایی مثل بنز و هم رده هاش سوار میشن. دیگه کره ای تو کّتشون نمیره… هرچند طراحی جذابی داشته باشن کره ای ها…

  11. الهی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (641 ديدگاه)

    هیوندایی جنسیس بیشتر مال اونایی هست که تازه پولدار شدن و میخان ماشین خوب سوار بشن

  12. ali a

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (776 ديدگاه)

    عاشق طراحی بیرونشم…داخلش هم واقعا زیباست..سادگی و زیبایی در عین حال لوکس بودن رو یکجا داره…

  13. رضا تكيه

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوشگله ولی مازراتی کواتروپورته گرند اسپرت رو یه نگاه بندازید سپر ها مخصوصا

  14. یاس ی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    با اینکه قبلا اینو گفتم ولی دوباره میگم، باید به هیوندای و کیا دست مریزاد گفت واسه این همه پیشرفت، همینکه جنسیس جی 80 را بیان با بی ام 540 و کادیلاک سی تی اس مقایسه کنن نشان از پیشرفت بسیار زیاده، اگه بیست سال قبل را نگاه کنیم بی ام و همون موقع توی دنیا ابرقدرت بود ولی هیوندای یا کیا تقریبا مثل مثل ماشینهای چینی الان بودن. قطعا بی ام و همیت الان هم جزء بزرگان دنیای خودرو هستش و خیلی پیشرفت داشته نسبت به بیست سال قبل، ولی اگه به نسبت بخوایم حساب کنیم پیشرفت کره ای ها بیشتر بوده، البته منظورم این نیست که از بی ام و یا کادیلاک سرترن، صرفا پیشرفت خودشون منظورمه.

  15. یاس ی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    دوستانی که میگن قیمتش بالاست اینو در نظر داشته باشن که قیمت خود این ماشین 56000 دلار هستش، که اگه قیمت پایه ماشین و آپشنهای ماشین ودر نظر بگیری قیمتش خیلی بالا نیست، بالاخره اینهمه آپشن که به صورت استاندارد داره واسه کمپانی هزینه برده، اگه برند دیگه ای بود واسه بعضی از این آپشنها هزینه جداگانه درخواست میکرد.

  16. یاس ی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    کلمه خود اضافه تایپ شده، منظور قیمت جهانی ماشینه نه قیمت ایرانی که چند برابر میشه، وقتی تیبا 27 میلیون باشه این 300 میلیون کمشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا