هیوندای

بررسی هیوندای الانترای کوپه ۲۰۱۳

هیوندای یکی از کمپانی‌های مطرح خودروسازی در جهان است که رشد بسیار سریعی دارد. هیوندای النترا کوپه مدل ۲۰۱۳ نیز در راستای همین رو به جلوی هیوندا ست. در ادامه، سعی داریم که مدل SE کوپه دیفرانسیل جلوی النترا را بررسی کنیم. این کوپهٔ جدید، طراحی مخصوص به خود را دارد و به عنوان یک خودروی اسپرتی و در کنار سدان محبوب النترا، ارائه شده است.

2013 Hyundai Elantra Coupe
۲۰۱۳ Hyundai Elantra Coupe
النترا کوپه با اینکه از شرایط اسپورتی برخودار است، ولی در عین‌حال، می‌تواند همانند یک خودروی معمولی مورد استفاده روزانه قرار گیرد. این مدل تفاوت‌های زیادی از لحاظ ابعاد و طراحی با النترا سدان دارد و همچنین، تغییراتی که در سیستم تعلیق آن انجام گرفته، باعث می‌شود که رانندگی با ثبات‌تر و با کنترل بهتر انجام شود. اولین چیزی که در مورد النترا کوپه خودنمایی می‌کند، طراحی کشیده و صاف و صیقلی آن است. البته برای یک کوپه متوسط با درهای بزرگ، احتمالاً در پارکینگ و فضاهای کوچک، برای باز و بسته کردن درها مشکل پیش خواهد آمد. از عناصر دیگر طراحی این خودرو، طرح زیبای چراغ‌های عقب است که شبیه به یک کمربند برای ماشین به نظر می‌رسد، و همچنین اگزوز کروم دوتایی که این مدل را از سدان متمایز می‌کند.
2013 Hyundai Elantra Coupe
۲۰۱۳ Hyundai Elantra Coupe
بهینه‌سازی سیستم تعلیق
کنترل کوپه‌های اسپورتی، تفاوت زیادی با دیگر مدل‌ها دارد. مهندسان هیوندای برای این کوپه جدید، برخلاف سیستم تعلیق T-beam به کار رفته در سدان، سیستم تعلیق چرخ‌های عقب V-beam را درنظر گرفته‌اند. در نتیجه، خودروی ۲ در، می‌تواند سواری راحت‌تری داشته باشد و هنگام پیچیدن، لغزش کمتری مشاهده شود. همچنین النترا کوپه با چرخ‌های ۱۷ اینچی خود، ویژگی اسپورتی بودن و حسّ رانندگی بهتری ایجاد کرده است.
2013 Hyundai Elantra Coupe
۲۰۱۳ Hyundai Elantra Coupe
البته، النترا کوپه برای آن‌هایی که دنبال رانندگی اتومبیل‌های لوکس هستند، زیاد خوشایند نیست. النترا کوپه برای هیجان و مانور در جاده طراحی شده و با این که از نیرومحرکه قوی برخوردار نیست، ولی نیازهای یک راننده مشتاق را برآورده می‌کند. برای آن‌هایی که دنبال قدرت بیشتر هستند، خودروهایی مانند جنسیس کوپه یا ولاستر توربو، گزینه‌هایی مناسب خواهند بود. ولی این‌جا بحث بر سر النترا کوپه و النترا کوپه، خودرویی است که وقت شما را در پمپ بنزین تلف نخواهد کرد. طبق برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، این خودرو در شهر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶/۴۲ لیتر مصرف می‌کند و این مقدار در بزرگراه به ۴/۶۸ لیتر کاهش می‌یابد. این آمار مربوط به حالت گیربکس اتوماتیک است و در صورتی که از تعویض دنده دستی استفاده شود، ۰/۲ لیتر به مصرف سوخت النترا کوپه اضافه می‌شود.
2013 Hyunda Elantra Coupe engine
۲۰۱۳ Hyundai Elantra Coupe engine
پیشرانه النترای کوپه
النترا کوپه از موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندری استفاده می‌کند که ۱۴۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و گشتاور خروجی آن ۱۷۶/۲۵ نیوتن‌متر است. همراه این موتور، می‌توان هم از سیستم گیربکس شش دنده اتوماتیک و هم از سیستم شش دنده دستی استفاده کرد. این خودروی دیفرانسیل جلو، به نسبت، وزن کمی دارد و وزن کلی آن به ۱۲۲۵ کیلوگرم می‌رسد. هنگام رانندگی در جاده، متوجه صدای نویز در داخل کابین می‌شویم که برای کلاس خودروهای کمپکت، طبیعی است و در واقع، موتور چهار سیلندر، قدرت زیادی برای پیشرانه خودرو ایجاد می‌کند. خودرویی که برای تست استفاده شد، دارای سیستم گیربکس اتوماتیک با شیفت‌ترونیک بود که بسیار آرام و متین، دنده‌ها را تعویض می‌کرد.
2013 Hyundai Elantra Coupe Interior
۲۰۱۳ Hyundai Elantra Coupe Interior
ورود به اتاق
تنها نکتهٔ منفی که در طراحی النترا کوپه مشاهده می‌شود، فاصله کم برای پاها و همچنین فضای ناکافی برای سر در صندلی‌های عقب است. از این رو، صندلی‌های عقب بیشتر به درد سوار شدن بچه‌ها و یا حمل وسایل می‌خورند و بزرگ‌ترها بهتر است جلو بنشینند. ولی در جلوی کابین، جایی که راننده و سرنشین می‌نشینند، فضای بسیار خوبی برای مانور پاها درنظر گرفته شده است. طراحی داخل کابین به خوبی انجام شده و با این‌که در اکثرجاها از پلاستیک استفاده شده، جذاب و فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

تجهیزات استاندارد زیادی برای داخل کابین النترا کوپه استفاده شده است: صندلی راننده می‌تواند در شش جهت مختلف تنظیم شود، سیستم کنترل هوای خودرو به صورتی است که می‌توان آن را به صورت دستی تنظیم کرد، سیستم کنترل عملکرد خودرو، فرمان تنظیم شونده و تلسکوپی و شش اسپیکر برای سیستم صوتی با قابلیت پخش سی‌دی، رادیوی ماهواره‌ای و اتصال USB و آی‌پاد در این خودرو استفاده شده‌اند. همچنین سیستم دزدگیر و آینه‌های ضدّ رطوبت از دیگر تجهیزاتی هستند که بدون هزینه آپشن‌های اضافی، به مشتری ارائه می‌شوند. از این‌رو، خریدار یک النترا کوپه، با انبوهی از تجهیزات داخلی خودرو مواجه می‌شود.

وقت دست به جیب شدن
خودروی النترا کوپه SE با قیمت ۲۰ هزار و ۷۴۵ دلار در تست استفاده شد. اگر بسته تکنولوژی، شامل سیستم گیربکس اتوماتیک، سیستم کنترل دمای دوگانه، سیستم راهبری با نمایشگر ۷ اینچی، سیستم صوتی آپگرید شده ۳۶۰ واتی، دوربین عقب و چراغ‌های اتوماتیک، انتخاب شود، قیمتی برابر ۲۳۰۹۵ دلار خواهد داشت. [jwplayer mediaid=”۵۳۹۹۷″] در مجموع، هیوندای الانترا کوپه SE مدل ۲۰۱۳ یکی از بهترین‌های کلاس کوپه کامپکت است. این خودرو، طراحی بیرونی فوق‌العاده‌ای دارد و تجهیزات داخلی بسیاری در آن به کار رفته است. در همین حال، از لحاظ مصرف سوخت نیز بهینه است. در نهایت، ویژگی اسپورتی بودن، الانترا را تبدیل به یک ماشین جذاب کرده است. الانترا از حالت متوقف تا رسیدن به ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، بیشتر از ۸/۳ ثانیه زمان لازم ندارد و تخت گاز به سرعت ۱۹۴/۷ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. suv

    ۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (34 ديدگاه)

    نسبت به پولی که میدی عالیه.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. حمادی

      ۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (303 ديدگاه)

      ما که پولشو نمیتونیم بدیم کدوم نسبت کئوم پولی که میدی !!!!

    2. محمد حسین

      ۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (184 ديدگاه)

      کولر هاش بد جا نیست ؟

      موافقم 0
      مخالفم 2
  2. جلال

    ۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    سدانش قشنگتر بود
    کوپش یه مقداری زشته
    خصوصا قسمت جلوش
    ولی از هم بد نشده
    میشه گفت زیباست….

  3. زیگما

    ۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    بیاید منطقی باشیم.
    1.هیچ رقیبی توی خاورمیانه نداره(کیا سراتو کوپ که با این فرقی نمیکنه!!)
    2.طراحی خارجیش الحق که مشکلی نداره.
    3.طراحی داخلی حوصله سر بره(البته نسبت به رقبا)
    4.داشبورد از پلاستیک سخت هست و از مواد نرم کم استفاده شده.
    5.مشخصات فنی سیستم تعویض دنده تعلیق هندلینگ فرمان پذیری نسبت به رقبا خوبه.
    6.رقبای این خودرو در سطح جهان:سایون tc که فقط تو امریکا هست که هیچی.هوندا سیویک کوپه.خودروی دیگه ای به یادم نمیاد.سدان شهری دو در خیلی نداریم….

    1. جلال

      ۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (585 ديدگاه)

      سلام
      تویوتا gt86 هم رقیب اینه
      قیمتش هم همین قدره
      موفق باشی

      1. زیگما

        ۷ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        اون اسپورته.و مهم تر از همههههههه محمور عقبه.یعنی اصلا شهری محصوب نمیشه

        1. امیرحسین

          ۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (239 ديدگاه)

          ماشین فقط محور عقب مثل آردی که فوق العاده هستش . . .

      2. فقط سری۳

        ۷ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (130 ديدگاه)

        کجای جی تی ۸۶بااین یکیه؟!!
        جی تی ۸۶باید با جنسیس کوپه مقایسه بشه که شده .

        1. hero

          ۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (593 ديدگاه)

          درود
          دوست عزیز
          جی تی 86 رو واسه رقابت با اسبهای آلمانی ساختن
          نه برای قاطرهای کره ای

  4. حمزه

    ۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    کلا کارشون درسته. خیلی خوشم اومد. راجع به این ماشینش نمیکما. کللللااااااا… همش کارمون شده حسرت بخوریم. از دست این آقایون….. آخه این وضعیت اسفبار تا کی؟! فرغون سازی و فرغون سواری تا کی؟ ای خداااااااا… خیلی حالم گرفتس

  5. کرمانشاه

    ۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    رقیبش نسل جدید مزدا 3 هستش که مدل کوپه هم داره که احتمالا بهترم هست.الانترا ماشین خوبیه اما اون سامورایی یه چیز دیگس

  6. parsa

    ۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    زیبا

  7. امین

    ۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    I HATE HYUNDAI

    1. امیرحسین

      ۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (239 ديدگاه)

      نه آقا اینطوری نگو خیلی از ماشیناش خوب از آب در اومده.
      البته نظره دیگه . . .

  8. یه پسل باهوش

    ۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    بیس هزار دلار قیمت پایه

    تازه فول اپشنش با اون همه امکانات 23 هزار دلار

    من نمی گم محشره که یه موقع دوستان متعصب نگن اگه این محشره مرسدس بنز پس چیه

    ولی با این حال چه ما بخوایم چه نخوایم

    امثال هیوندا بود که کارخونه های خاک گرفته رو به تکاپو انداخت تا دست به قلم بشن و خودشونو اپدیت کنن

    که به وضوح می ببینین مدتی تویوتا هم از اون سبک خسته و کبریتی طراحی بیرون اومده تا بلکه بتونه با کره جنوبی رقابت کنه

    و الی ما هنوز باید جلو پنجره های یکنواخت و خاک گرفته بنز رو تماشا می کردیم

    حرفام تموم شد می تونید دیسلایک بزنید:)

  9. رضا

    ۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واسه ی هیوندا خوبه

  10. DAVOOD

    ۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این چه بررسی بود ؟!!! فقط یه نفر سوا میشه و میگازونه.اخه یه توضیحی در مورد امکانتشم بدید.

  11. km

    ۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    باور کن خسته شدیم از بس از این کره ای ها عکس گذاشتین. یه مطلب از آلمانی ها بزارید لطفا… مثلا مقابسش کنید یا همینطوری بررسی کنید میرزه به این آشغالای کره ای

  12. اسی

    ۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    وقتی فک میکنم سال تاسیس هیوندا وایران خودرو (ایران ناسیونال) یکی بوده دیوونه میشم دود از کلم میاد بیرون اونا دارن دور خیز می کنن به اینده ما دور خیز می کنیم برای گذشته ااااااااااااااااخ قلبم درد گرفت

    1. altima3600

      ۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (138 ديدگاه)

      اسی داداش دود که از کله تو بلند نشده از ملت داره بلند میشه.بااین […] که ماکردیم و پسرفتی که خودرو سازا کردن هیچ تشابهه ای درش دیده نمیشه انقلاب ما دنیا رو تکون داد خودرو سازا مارو به لرزه آورد با این اشغالهایی که دست مردم میدن یعنی خدایش اینهایی که دارند مدیریت میکنند نمتونند الگو برداری کنند و بیان میز گرد بگیرند و بگند چاره کیست تا با دنیا رقابت بکنیم حتی خودشون هم نرفتند جلو از ژاپن یا آلمان یا ایتالیا تقاضای همکاری کنند که بتونند رقابتی کار کنند حدود 7تا8 خودرو ساز در کشور هست یکی از یکی بی عرضه تربا دوو کار میکردیم دیدند دوو رفته بایک شرکت آمریکایی همکاری میکنه قطع رابطه کردرفته با چین همکاری میکنه بابا خریت از خودشونه نه از اوناست آدم یک بار اشتباه میکنه دیگه تکرار نمیکنه ولی ما تاکی می خوایم تکراری باشیم

  13. mds

    ۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    فقط کره جنوبی فقط هیوندای و کیا قیمت مناسب امکانات و کیفیت فوق العاده

  14. محسن.د

    ۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    سدانش معقول تره. اگه کسی یه کوپه بخواد با هیجان بیشتر(البته یخرده هم گرون تر!) جنسیس کوپه یا gt86 خیلی جذاب تره.

  15. آیهان

    ۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    من قبلا با دیدگاه منفی به محصولات هیوندا نگاه میکردم ولی تازگیا با سانتافه جدید والانترا خیلی بش امیدوار شدم! به نظر من الانترا میتونه رقیب خوبی برا دوج دارت GT باشه ولی بازم خیلی راه مونده تا بهتکنولوژی هم رده های آمریکایی اروپاییش برسه

  16. hero

    ۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    ظاهر زشتش رو از سوناتای چروکیده به ارث برده که خیلی زود ازچشم مردم افتاد

  17. ارین

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ب نظر من حیف 110 میلیون بدی ماشین 1800سی سی سوار بشی.اگه ب کوپه بودنش توجه نکنیم اپتیما خیلی بهتره…
    یا حتی میشه سوناتا نیمه فول خرید…
    در ضمن شتابش 8/3ثانیه نیست وچیزی حدود10/5 یا بیشتر هست

    1. مک میسل

      ۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اقای hero الان هیوندا سوناتا چروکیده است.مثل اینکه همین مردم بودن موقعی که ماشین ارزون بود 500تا500تا میرفتن سوناتا 2012میخریدن.

  18. محمدرضا

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    سـوار سدان ارس پلاکش شدم .
    توش چنگی به دل نمی زنه
    در مقابل کیا به نظر من هیوندا زیاد خوب نیس

  19. مک میسل

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    منم رفتم تو پلاک ارس ان سوار شدم.درسته مواد داخلیش خوب نیست.ولی ماشینو روشن کرد. هیرت زده شدم.موتورش عالی بود.کاپوتشو زد بالا موتورش مثل هیوندا جنسیس بود.می خواستم بخرمش ولی گفتندتا تبریز بیشتر نمیتونی ببری.پلاک شدش توتهران کم پیدا میشه.

  20. mahsa

    ۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (293 ديدگاه)

    از اینکه ارسو داریم میلی خوشحالم
    شنیدم یه اقایی که اسمش یادم رفته سال ۸۰تصمیم گرفته ارس رو ازاد منه و بعد ده سال تلتش به این جا رسوندتش هرکسی هست واقعا دستش درد نکنه جامعه ی امروز ایران به همچین ادمای خیلی نیاز داره من که نشاناخته نوکرشم
    ازاد شدن ارس خیلی به نفعمونه

  21. mds

    ۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    بنازم بهت کره که دهنه کل دنیا رو بستی

  22. hero

    ۱۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    سلام
    یعنی
    منظور شما اینه که اون موقع که ماشینا ارزون بودن مردم این آشغالارو
    کیلویی (ببخشید تنی) میخریدن؟؟؟!!!
    یا منظور شما اینه که این ماشینا چون تند تند خراب میشن هر نفر
    500 تا باید بخره؟؟؟؟ روزی یه ماشین!

  23. رضا

    ۲۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرم شباهت زیادی ازلحاظ طراحی کابین و آپشنها به ام جی ۳۵۰ داردبا این تفاوت که ام جی ۳۵۰ به خاطر قیمت پایینترحدود۲۰میلیون و تحویل زمانی پایینتر فروش موفقتری دارد

  24. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

    ۱۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود.

    اصلا قشنگ نیست.

    عینه گوژ پشت میمونه.

    بد طراحی شده.بازم دمه ریو گرم.

    ((( ایران و المان )))

  25. علی

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من جدیدا تمام فولش را خریدم نسبت به قیمتش واقعا خیلی عالیه.

  26. شیوا

    ۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید وقتی از ی ماشین بدتون میاد دیگه فحش ندین من هیوندا النترا دارم واقعا عالیه . باهاش هر روز سفر میرم . خارج از کشورم رفتم باهاش . محشره . ولی از من کوپ نیست . با ماشینایه ایران خودرو و سایپا هم مقایسه نکنین ک ادم خندش بگیره . من کمری و سوناتا هم داشتم ولی النترا واقعا ماشینه با کلاسیه . سوناتا یه دست میکشه .

  27. علی رضا car

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    شیوا خانم همه النترا شون میفروشند میرند سوناتا وکمری میخرند شما رفتید برعکس کار انجام دادید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا