هیوندای

اولین تجربه رانندگی با بایون، کوچولوی بامزه هیوندای!

این خودروی جدید هیوندای بایون است، یک شاسی‌بلند با ابعاد یک سوپرمینی که بر اساس آخرین نسخه i20 بنا شده و ظاهر بامزه و جالبی دارد.

اگرچه بحث زیبایی امری سلیقه‌ای و شخصی است اما این خودروی جدید که رقیب سئات آرونا می‌باشد ظاهری عجیب داشته هرچند نمی‌توان آن را زشت دانست.

در بخش جلوی این خودرو شاهد استفاده از چراغ‌های جداگانه و دیلایت های نازک هستیم. از دیگر ویژگی‌های بایون می‌توان به ستون C بزرگ و پروفایل زیگزاگ درب پشتی اشاره کرد. در بحث طراحی ظاهری اختلاف زیادی بین بایون و i20 که مبنای شکل‌گیری این شاسی‌بلند بوده وجود دارد.

با توجه به جایگاه این خودرو در سبد محصولات هیوندای باید گفت بایون می‌خواهد یک شاسی‌بلند کوچک کاربردی‌تر در مقایسه با کنا باشد. این خودرو کوتاه‌تر بوده و پهنای کمتری دارد اما ارتفاعش اندکی بیشتر بوده و محفظه بارش نیز اندکی جادارتر است.

البته درحالی‌که کنا با قوای محرکه تمام الکتریکی نیز عرضه شده و در آینده نزدیک نسخه اسپورت N آن با قدرت ۲۸۶ اسبی ارائه خواهد شد، بایون نسخه‌های کمتری دارد. تمامی نسخه‌های این خودرو از پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو به همراه سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی استفاده کرده و قدرت ۹۹ یا ۱۱۸ اسب بخاری دارند. بایون به‌صورت استاندارد از گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده می‌کند اما می‌توان گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه را سفارش داد.

قیمت مدل پایه SE کانکت بایون از ۲۰۲۹۵ پوند شروع می‌شود. این مدل دارای رینگ‌های ۱۶ اینچی، چراغ‌های جلوی خودکار با دستیار نوربالا، کروز کنترل، حسگرهای پارک عقب، پشت آمپرهای دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی و نمایشگر مرکزی ۸ اینچی است.

تریم رده میانی که توسط ما تست شده پریمیوم نام داشته و از تجهیزاتی همچون رینگ‌های ۱۷ اینچی، شیشه‌های دودی، چراغ‌های جلوی LED، نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم تهویه مطبوع خودکار و فرمان گرم شونده سود می‌برد. نسخه پرچم‌دار خانواده هم اولتیمیت نام داشته و از نظر طراحی دارای برخی ریزه‌کاری‌های متمایز و سیستم صوتی Bose می‌باشد.

با ورود به داخل کابین بایون متوجه اشتراکاتی با سایر محصولات هیوندای از جمله i20 خواهید شد. از پلاستیک‌های سخت مشکی در جای‌جای کابین استفاده شده و بنابراین کیفیت آن خیلی از i20 دور نیست. کلیت کابین این خودرو جذابیت فولکس‌واگن تی کراس و طراحی سطح بالای خودرویی همچون پژو ۲۰۰۸ را ندارد.

تمامی مدل‌ها دارای فرمان چرمی بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی نیز جزو نقاط قوت بایون است. نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای چنین خودرویی بسیار بزرگ بوده و کاربری راحت را با منوهای ساده و گرافیک تیز ترکیب کرده است.

از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توان به جعبه‌داشبورد با ابعاد خوب، فضای درون درب‌های زیاد و فضای ذخیره‌ای کوچک در زیر سیستم تهویه مطبوع اشاره کرد که می‌تواند برای شارژ گوشی‌های هوشمند بکار رود. البته فضای ذخیره‌ای مرکزی که بین صندلی‌های جلو نصب شده ابعاد بسیار کوچکی دارد و بخش جلوی کابین نیز کمی تنگ احساس می‌شود. وضعیت بخش عقب کابین بهتر بوده و فضای پای مناسب به این معنی است که دو فرد بزرگ‌سال مشکل چندانی در مسافرت با این خودرو نخواهند داشت.

فضای بار ۳۳۴ لیتری بایون با خواباندن صندلی‌ها به ۱۰۲۵ لیتر می‌رسد. تمرکز این خودرو روی کاربردی بودن باعث شده درب پشتی با پهنای مناسبی باز شده و دسترسی مناسبی داشته باشد. همچنین کف قابل تنظیم محفظه بار نیز باعث می‌شود اشیای بیشتری را در آن جای داد.

بایون عمده تمرکز خود را روی کاربردی بودن گذاشته و نباید از آن انتظار اسپورت بودن داشت. پیشرانه ۱ لیتری توربوی هیبریدی خودرو جزو نقاط قوت بوده و نسخه ۱۱۸ اسبی تست شده پرفورمنسی خوب و کافی برای شاسی‌بلندی با این ابعاد و قیمت دارد.

سیستم‌های کنترلی خودرو به‌طور استثنایی سبک هستند. به‌طور مثال فرمان کوچک خودرو فاقد بازخورد بوده اما دقت خوبی دارد. در حالت اسپورت رانندگی فرمان کمی سنگین‌تر می‌شود.

گیربکس هم فواصل تعویض دنده کوتاهی داشته اما جذاب‌ترین گیربکس موجود در بازار نیست. پدال کلاچ هم بسیار سبک بوده و البته خبری از اتصال مکانیکی بین آن خود کلاچ نیست. این سیستم iMT eClutch هیوندای است که از سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی برای کلاچ استفاده می‌کند.

عادت کردن به سواری بایون شاید کمی زمان ببرد اما زمانی که با آن آشنا شدید شاهد سواری بی حاشیه و ریلکسش خواهید بود.

علاوه بر تجربه رانندگی آرام و بی‌دردسر شاهد گارانتی ۵ ساله بدون محدودیت کارکرد نیز خواهید بود.

شاسی‌بلند جدید هیوندای بایون درست به هدف زده است. این خودرو کاربردی بوده و از تجهیزات مناسب و سواری راحت و بی‌دردسر سود می‌برد. بایون یک شاسی‌بلند لوکس برای رقابت با رقبایی همچون فولکس‌واگن تی کراس نبوده و البته دینامیک سواری خودرویی همچون فورد پوما را ندارد اما در کل محصولی جذاب و بی حاشیه به نظر می‌رسد.

مشخصات هیوندای بایون پریمیوم ۱.۰ T-GDi 120PS 48v

  • قیمت: 23745 پوند
  • پیشرانه: 3 سیلندر ۱ لیتری توربوی هیبریدی ملایم
  • قدرت/گشتاور: 118 اسب بخار/۱۷۲ نیوتون متر
  • گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 10.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 185 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: اعلام نشده

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. MC20

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2346 ديدگاه)

    ……گرچه بحث زیبایی امری سلیقه‌ای و شخصی است اما این خودروی جدید که رقیب سئات آرونا می‌باشد ظاهری عجیب داشته هرچند نمی‌توان آن را زشت دانست.

    پدال تو رو خدا سر جدت بس کن . شان سایت رو با این زباله ها ، خواهشن پایین تر ، نیارید .

    (دقت و وقت گذاری مترجم ، آقای احمد زاده ، برای ترجمه جای تشکر داره ، این به کنار )

    موافقم 4
    مخالفم 12
    1. پارسا عشق ماشین سابق

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (66 ديدگاه)

      من یه سوال دارم از دوستان عزیز شما اگر این ماشین بیاد بازار خب این محصول رو می خرید یا فیدلیتی هم قیمتن ؟
      سوال برام خیلی مهمه این محصول اپشن خاصی نداره لطفا فقط قبل از نظر دادن تمام ویژگی های هر‌محصول رو تگاه کنید ممنون میشم جواب بدید

      1. MC20

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2346 ديدگاه)

        اگر این هیوندای بایون ، بیاد ایران ، با فیدیلیتی هم قیمت نخواهد بود و در ضمن ، احتمالا ، بقیه برند ها هم می آیند و در آن صورت ، من یک فیات 500 لانگ می گیرم . اجالتا تا اون موقع ، اتو نیاوران ، یه دونه ( صفر 2016 اگر اشتباه نکنم ( زرد ، تک مدل وارد شده به ایران ) ) داره و یک چرخ اون به کل صنعت کره و مربا می ارزه با احترام و من اگر بتونم اون رو می خرم .

        1. علی

          ۲۰ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (374 ديدگاه)

          خخخخخ هم قیمت نخواهد بود ؟

          داداش ما تو جامعه ای داریم زندگی میکنیم که هیوندای i20 صفرش اندازه تیگو 7 دست دوم قیمت داره

  2. مهراد

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/author/mpower/
    جناب آقای شاهین احمدزاده همین 3هفته پیش همجین مطلبی گذاشت پدال!👇
    https://www.pedal.ir/%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c/hyundai-bayon-2021/

    لطفا این مطلبی که الان نوشتید رو حذف کنید عوض تست درایو میباخ s680 رو بزارید🙏
    یا تست درایو جیپ واگنییر🙏 یا تست درایو لکسس LS مدل2021 🙏 همه شون توسط موتورترند تست شده

    بی زحمت انجام بدید. چون مطلب الان گذاشتید تکراریه

    موافقم 7
    مخالفم 3
  3. حیدر

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (87 ديدگاه)

    پدال چرا اینو دوبار گذاشتی؟ چند وقت پیش همین بایون رو گذاشته بودی!!!

    موافقم 4
    مخالفم 3
  4. MC20

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2346 ديدگاه)

    با تشکر از زحماتتون ، ولی این خبر رو 3 هفته پیش هم با یک تیتر دیگه گذاشته بودین و همین 99 درصد همین مطالب توش بود . نمی دونم این چه معنی داره . خود هیوندای هم ، این قدر برای این زباله هاش ، وقت نمی گذاره که شما می گذارین . به عنوان یک دلسوز میگم اگه خلاقیتتون نم کشییییییییییییییییده خواهش میکنم ، راه های دیگر رو برای افزایش کمی و کیفی سایت امتحان کنین قول می دم جواب بگیرین .

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. شاهین

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (4711 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      دوست عزیز لطفا پیاز داغشو یه کم کمتر کنید.
      بنده به علت کثرت مطالب ترجمه شده ندیده بودم که قبلا تست فنی این خودرو ترجمه شده و از این بابت عذرخواهی میکنم.
      بین ۱۷ هزار تا مطلبی که تا حالا کار کردم طبیعیه که چند مورد تکراری هم باشه.

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. MC20

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2346 ديدگاه)

        درود بر شما مترجم گرانقدر باد و حق ، باشماست . فقط یک پیشنهاد دارم . با احترام لطفا شما هم گوشت ش رو بیشتر کنید .
        قوام خورشت به گوشت هست و قوام هر خبر یا مقاله ای به محتوی ( من مترجم نیستم ، ولی به عنوان یک نویسنده ، تا حدودی ، سختی های ، همیشه بهترین بودن رو ، درک می کنم ) .
        سسسسسسسسسسسسسسسپاس فراوان و خسته نباشید .

        موافقم 2
        مخالفم 3
        1. شاهین

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (4711 ديدگاه)

          ممنونم از شما
          قبلا بنده وقت آزاد بسیار بیشتری داشتم اما متاسفانه الان مشغله ها خیلی زیادتر شده ولی بازهم تمام سعی و تلاشم اینه که تمام قد در خدمت شما عزیزان باشم و جدیدترین اخبار و مقالات رو بی منت در اختیارتون بزارم.
          ان شالله که شرمندتون نشم تو این راه.
          یا حق

      2. Sina10

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2428 ديدگاه)

        سلام اقا شاهین
        اول یه خسته نباشید به شما و تیم پدال باید بگم
        به نظرم ایرادی نداره حالا یه مطلب تکراری ‌که چیز خاصی نیست
        واقعا این سایت تو رده بالاتری از بقیه سایت های خودرو کار میکنه
        یکم تو اخبار داخلی کمتر کار کردین که به نظرم واقعا اخبار داخلی چیزی جز ناراحتی نداره ، همون بهتر که زیاد کار نمیکنین
        و اینکه امیدوارم شرایطش فراهم بشه خودتون بتونین بررسی خودرو انجام بدین ، تنها عیبی که میشه از پدال گرفت همینه ولی در عوض ترجمه بررسی ها رو از تقریبا همه رقبا بهتر انجام میدین
        چند وقتی هم هست که بازم مطالب سایت داره روز به روز بهتر میشه ، مخصوصا برای اینکه تعداد بررسی های گروهی تکی خودرو ها رو بیشتر کردین!
        خیلی ممنون!

  5. حسین

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1010 ديدگاه)

    اگه به سلیقه‌ی من باشه،طراحی این ماشین و جلوپنجره های بی‌ام‌وی و ماستانگ مک ای قشنگه اما تسلا مدل آی زشته.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. MehdiTurbo

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2396 ديدگاه)

    طراحی داخلیش دوست دارم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. با مهربونی جهان زیباتره

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    سه سیلندر یک لیتری
    چ کاریه برن دوچرخه بخرن

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. حسین

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1010 ديدگاه)

      شتابش نزدیک به پژو ۴۰۵ هست.با همین موتور یک لیتری.

      1. علی

        ۲۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (374 ديدگاه)

        اوه چه شتاب حیرت انگیزی کف کردم !!!

        405 خودش چه توفعه ای هستش که این ماشین هیوندای شتابش نزدیک اینه هان ؟

  8. Reza Waffen SS

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5346 ديدگاه)

    واسه من که زیباست

  9. AMG GT R

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1088 ديدگاه)

    با عقبش دارم کنار میام ولی جلوش می تونستنن بهتر طراحی کنن

  10. MC20

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2346 ديدگاه)

    مترجم گرانقدر ، جناب آقای احمدزاده ی عزیز ، ما قدردان زحمات شما هستیم و توفیقات روزافزون همه ی شما دوستان سایت پدال رو ازخداوند مهربان خواستاریم . لطفا پیش داوری عجولانه ی من رو به بزرگواری خودتون ببخشید . من شرمنده ام . سربلند باشید .

    1. شاهین

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (4711 ديدگاه)

      شما تاج سری
      ارادت

  11. مهردادکمال

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2014 ديدگاه)

    زیبایی امری سلیقه ایه تا حدی من که ظاهرشو دوست نداشتم

  12. علی

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (374 ديدگاه)

    من ظاهرشو دوست ندارم اگه بیاد ایران مسلما از هیوندای i40 قیمتش بیشتر خواهد بود که واقعا نمیرزه طرف با پول این میتونه یه فیدلیتی یا تیگو 8 پرو بخره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا