هیوندای

بررسی هیوندای توسان کارکرده

زمانی که هیوندای در سال ۱۹۸۲ با خودروی پونی وارد بازار بریتانیا شد جوک‌های زیادی درباره‌ی این خودرو ساخته شد؛ اما این خودرو برای افرادی که خواهان خودرویی ارزان و بی حاشیه بودند گزینه‌ی چندان بدی هم محسوب نمی‌شد.

2009 hyundai santa fe
اولین شاسی‌بلند هیوندای در سال ۲۰۰۱ با نام سانتافه عرضه شد که سورپرایز کننده نبود اما بازهم در میان خریدارانی که بیشتر به دنبال خودرویی ارزان بودند جا باز کرد.


این رویه تا سال ۲۰۰۹ و زمانی که اولین نسل توسان عرضه شد ادامه داشت اما زمانی که دومین نسل توسان در سال ۲۰۱۵ عرضه شد مصرف‌کنندگان فاکتورهای زیادی را یکجا دریافت می‌کردند: ارزش بالا، ظاهری تیز، پیشرانه‌های مناسب، لیست تجهیزات به‌روز و سواری خوب.

2016 Hyundai Tucson 1.6T Limited AWD
دومین نسل توسان از سال ۲۰۱۵ تاکنون در بازار حضور داشته و یک شاسی‌بلند میان‌سایز است که در بخش ارزش در برابر مبلغ پرداختی و منعطف بودن قوی عمل کرده است.

  • تاریخچه هیوندای توسان نسل دوم

این خودرو در سپتامبر سال ۲۰۱۵ جایگزین مدل ix35 شد. خریداران می‌توانستند از بین پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و توربو و پیشرانه‌های ۱.۷ یا ۲ لیتری دیزلی یکی را انتخاب کنند.

2016 Hyundai Tucson 1.6T Limited
اگرچه پیشرانه ۱.۷ لیتری تنها ۱۱۵ اسب بخار را با گیربکس دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند اما نسخه ۲ لیتری خروجی‌های ۱۳۵ و ۱۷۵ اسب بخاری داشته و یک گیربکس دستی یا اتوماتیک نیرو را به چرخ‌های جلو یا تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند.

از ماه مارس ۲۰۱۶ مدل ۱.۷ لیتری با گیربکس دوکلاچه اتوماتیک هم در دسترس بود. همچنین اوایل امسال هم مدل‌های فیس لیفت شده‌ی توسان وارد نمایندگی‌ها شده‌اند. این نسخه‌ها دارای داشبورد جدید، دماغه و بخش عقب به‌روز شده، رینگ‌های جدید، سیستم اطلاعات سرگرمی بهبود یافته و سیستم‌های کمک‌راننده‌ی بیشتر هستند. یک پیشرانه ۱.۶ لیتری CRDi جایگزین پیشرانه ۱.۷ لیتری قبلی شده و همچنین نسخه هیبریدی ملایم هم در دسترس است.

2016 Hyundai Tucson
تمامی مدل‌های توسان از تجهیزات مناسبی سود می‌برند. حتی نسخه‌ی پایه‌ی S دارای رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی، سیستم تهویه مطبوع، شیشه‌های برقی، رادیو DAB و فرمان چندکاره هستند.

تریم SE از رینگ‌های ۱۷ اینچی، سیستم تهویه مطبوع، آینه‌های برقی و گرم شونده و همچنین صندلی‌های جلوی گرم شونده، کروز کنترل و حسگرهای پارک عقب سود می‌برند.

2016 Hyundai Tucson
یک پله بالاتر نسخه‌ی SE Nav قرار می‌گیرد که از جمله تجهیزات آن می‌توان به صفحه لمسی ۸ اینچی با ناوبری اشاره کرد. نسخه‌ی پریمیوم توسان دارای صندلی‌های عقب گرم شونده، رینگ‌های ۱۹ اینچی، صندلی‌های جلوی برقی، حسگرهای پارک جلو و پوشش چرم صندلی‌هاست. در نهایت به مدل پریمیوم SE می‌رسیم که چراغ‌های جلوی LED، سقف پانورامیک، درب پشتی برقی و سیستم کمک پارک از جمله ویژگی‌های آن محسوب می‌شوند.

  • رقبای هیوندای توسان

نزدیک‌ترین رقیب هیوندای توسان پسرعموی این خودرو یعنی کیا اسپورتیج است که زیرساخت مشترکی دارند. این دو خودرو از یک پلتفرم و پیشرانه‌های مشترک استفاده می‌کنند. البته کیا گارانتی ۷ ساله دارد درحالی‌که هیوندای گارانتی ۵ ساله ارائه می‌کند.

kia sportage
دیگر رقیب مهم توسان خودروی نیسان قشقایی است که مدلی کاربردی بوده اما ضرورتاً به آن اندازه که انتظار دارید قابل‌اعتماد نیست. خودروی دیگر پژو ۳۰۰۸ است که ظاهری هوشمند دارد و ارزش خوبی در بازار کارکرده‌ها نشان می‌دهد. همین موضوع درباره‌ی فورد کوگا هم صادق است.

2015 Nissan Qashqai
رنو کجار دیگر رقیب شیک توسان است که از نظر مکانیکی با قشقایی قرابت دارد. همچنین نباید هوندا CR-V و مزدا CX-5 را از یاد برد.

  • نکاتی که باید در زمان خرید مدنظر قرار داد

کلاچ
2016 Hyundai Tucson
کلاچ توسان های دیزلی مجهز به گیربکس دستی می‌تواند لرزش‌های زیادی داشته باشد و این موضوع باید در زمان خرید مدنظر قرار گیرد. خوشبختانه مدل‌های وارداتی به ایران بنزینی بوده و چنین مشکلی ندارند.

کمک به حرکت در سرپایینی

تمامی مدل‌های توسان دارای کنترل حرکت در سرپایینی هستند که امنیت بیشتری را در زمین‌های خیس به ارمغان می‌آورد.

یدک کشی

دستیار پایداری تریلر در تمامی مدل‌ها به‌صورت استاندارد وجود دارد و در زمان یدک کشی بسیار به کار می‌آید.

لاستیک زاپاس

توسان های پایه دارای کیت پنچرگیری هستند درحالی‌که مدل‌های بالاتر از SE (به استثنای مدل ۱.۶ GDi BlueDrive) با زاپاس فول سایز عرضه می‌شوند.

کابین

توسان از کابینی خوش‌ساخت، مجهز و جادار سود می‌برد و مدل‌های فول آن که دارای صندلی‌های گرم شونده و تریم چرم هستند فضای داخلی بسیار مطبوعی دارند. سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو مناسب بوده و در عقب هم فضای پای زیادی وجود دارد. همچنین صندوق خودرو فضای معقول ۵۱۳ لیتری را ارائه می‌کند که در زمان خواباندن صندلی‌ها به ۱۵۰۳ لیتر می‌رسد.

هزینه‌های نگهداری

سرویس اساسی توسان هر دو سال یک‌بار یا هر ۳۲ هزار کیلومتر است. سرویس اولیه هزینه‌ی ۱۸۰ پوندی و سرویس بعدی هزینه‌ی ۳۰۰ پوندی دارد.

فراخوان‌ها

دومین نسل توسان تنها یک‌بار و در جولای ۲۰۱۶ فراخوان شده است. این فراخوان تعداد ۱۴۷۷۵ دستگاه خودرو را تحت تأثیر قرار داد. مشکل این خودروها به قفل ایمنی کاپوت مربوط می‌شد که احتمال باز شدن کاپوت در سرعت‌های بالا را به وجود می‌آورد.

نظرسنجی میزان رضایت درایور پاور

توسان در نظرسنجی میزان رضایت درایور پاور امسال رتبه‌ی مناسب ۲۳ را کسب کرده است. مالکان گفته‌اند فضای کابین و بار زیاد، تجهیزات ایمنی و سیستم اطلاعات سرگرمی توسان را به همراه کابین راحت آن دوست دارند. کمترین امتیاز این خودرو به هزینه‌های نگهداری، عملکرد پیشرانه و گیربکس تعلق گرفته است.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین وی

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    با احترام تمام به کره ایی بازا
    ولی همیشه در خرید ماشین کارکرده ماشین های ژاپنی رو انتخاب میکنم

    1. حامد

      ۱۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (831 ديدگاه)

      اره دقیقا ولی این در مورد محصولات جدید کره ای صدق نمیکنه
      محصولات قدیم هیوندای تا همین اواخر به معنای واقعی کلمه از نظر کیفیت اشغال بودن

    2. حسن

      ۱۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (154 ديدگاه)

      تو ماشىنهاى دست اول و دوم هم ژاپنى بهتره از هر نظر

      1. Arman

        ۱۷ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (297 ديدگاه)

        کارشناس کدوم برنامه هستی شما؟ گرند تور یا موتور ترند؟
        اونی که سوار شده با این اعتماد بنفسی که تو گفتی نظر نمیده که تو دادی :)))

        1. کیان

          ۱۷ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1491 ديدگاه)

          شما ولی فک کنم سهامداراش هستی ؟
          شما از کجا میدونی این بنده خدا سوار نشده که از روی تعصب داری این طور برخورد میکنی ؟!
          دیگه ماشین سوار شدن و فهمیدن اینکه صدا میده و … مدرک کارشناسی نمیخواد که ، میخواد ؟!!!
          یکم به نظرات همدیگه احترام بذاریم

    3. محمد

      ۱۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (297 ديدگاه)

      این حرفت ۱۰ سال پیش درست بود نه الان

  2. Arman

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    بین این رقبایی که ذکر شده بنظرم از همشون بهتره

    1. Ali.usa

      ۱۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (335 ديدگاه)

      عموم داره بک ماه هم زیر پام بود
      پلاک منطقه
      واقعا بی کیفیت سواری خیلی بد
      جوری که 405 من خیلی بهترش بود بخدا
      خیلی خشت خیییلی خشک تا سوار نشید متوجه نمیشید
      مصرف بالا خودش میزد تو شهر صدی 13 میسوزوند
      بیرون شهر به با هزار یا علی 150 رد میکرد
      اینای که میگم رو بخدا تجربه کردم
      هیوندا کیا اصلا قابل مقایسه نیستن با ژاپن آمریکا یا اورپا

      1. Arman

        ۱۸ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (297 ديدگاه)

        همونجا که گفتی ۴۰۵ بهتر هست حساب کار دستم اومد :))))
        بیشترین درصد رضایت مندی امریکا رو کره ای کسب کرد :)))

        1. محمدامین

          ۱۸ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (32 ديدگاه)

          Arman جان کلا بعضیا هستن نظر مخالف بدن!
          پدال تبلیغ لامبورگینی هم بزاره،یه عده میان میگن لامبورگینی داشتم فروختم از بس می کوبید،مصرفشم بالا بود.تو دوزی هاش به درد نمیخوره.بعد از ۳ ماه هم فیبرکربنش کَنده شد.پراید من ازون پرشتاب تره.و پرایدمو دارم ولی فروختم لامبورو???

        2. Ali.usa

          ۱۸ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (335 ديدگاه)

          داداش امید وارم جوری بشه که همه سوار بش
          ولی بخدا مالی نیست
          من اشتفاده کردم فقط دارم تجربه استفادم رو میگم

      2. پدرام

        ۳۰ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مطمئنم یکبار سوار توسان یا اسپورتیج نشدی…

  3. مزدا

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2097 ديدگاه)

    هیوندای تو کلاس شاسی بلند ها خیلی زود و خوب پیشرفت کرد و داره میکنه

  4. حسن

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    تو دست دوم ها ژاپنى به مراتب بهترن تا کره اى
    کى ماشىن ساخت ژاپن رو ول مىکنه بره کره اى بخره؟
    ماشىنهاى کره برا 5 سال خوبه بعد اون بندازش دور و نو بخر

  5. معین م

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    آقا شاهین اگه امکانش باشه از مراسم رونمایی لامبورگینی دست ساز تو لاله پارک تبریز گزارش تهیه کنید
    چون خبرنگار های زیادی قرار بود برن به این مراسم

  6. مهدی

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله خودروبانک تست هوندا آکورد کارکرده رو داشتم میخوندم.که میگفت درهمین مسیری که الان باآکورد دارم رانندگی میکنم قبلابا هیوندا سوناتا هم رانندگی کردیم که ازاتاقش انواع صداها شنیده میشد ازداشبورد وستون هاوصندلی هاو… اما الان درآکورد هیچ گونه صدایی به گوش نمیرسه در حالیکه کارکرد هردو به یک اندازه است.تفاوت یعنی این

  7. Omid

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    اپشن های خودرو های کره ای خیلی زیاده و از این نظر عالی عمل کردن ولی از لحاظ موتور و گیربکس و کیفیت و… ضعیف عمل کردن

    1. کیان

      ۱۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      اصلا ماشین مطمئنا همون موتور و گیربکس هست تا اپشناش
      موتور و گیربکس خوب از همه جهات به همه چیز ارجحیت داره

  8. NAVID۰۰۹۸

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    برای کسی که پشت توسان قدیم نشسته (( موتور ۲۴۰۰ cc )) و حالا پشت فرمون اتاق جدید با موتور ۲۰۰۰cc میشینه ، به درک واقعی فاجعه و ضعف در کشش خودرو پِی میبَره .
    اما هیچ مُنافاتی در تیتر مقاله با شرح مقاله ندیدم ، و گویی شرح حال توسان بود تا بررسی .

  9. emad1990

    ۱۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    2جفت لاستیک برای اسپورتیج=4.5 میلیون
    لنت جلو=2میلیون
    قیمت قطعات بدجوری رفته بالا
    شاهین جان اگه مقدور بود یه مطلب راجع به قیمت قطعات بذارید

  10. NAVID۰۰۹۸

    ۱۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    emad جان ، قیمت ۲ جفت لاستیک اسپورتیچ حدود ۹ میلیون تومان در میاد و با لاستیک توسان ، سانتافه ، سورنتو و راو۴ برابر هست و من لاستیک هانکوک ۲۳۵R۱۸ با فاق ۵۵ یا ۶۰ را مثال میزنم .

    اما واقعا قیمت قطعات خودروها ، بخصوص مصرفیهایی به مانند لنت و…. بسیار سَرسام آور شده و این روزها بیشتر قطعات فِیک در بازار یافت میشوند با قیمتهای بسیار کمتر از اصلی و در آینده باید منظر عیوب عجیب و قریب باشیم در خودروهای خارجی و داخلی

    1. emad1990

      ۱۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      اشتباه تایپی بود نوید. درست میگی ۲جفت ۹میلیون

  11. ADAK

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    نیسان قشقایی مدلی کاربردی بوده اما ضرورتاً به آن اندازه که انتظار دارید قابل‌اعتماد نیست ؟!!؟
    بخدا پناه می برم …

  12. parsa

    ۲۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    توسان یه اتاق قدیم داشت که شش سیلندر هم بود هنوزم تا مدل 2010 میشه پیدا کرد بعد از اون2011 یه اتاق دیگه زد 4 سیلندر2400 تا 2015 که یه اواخر 2015 یه فیس لیفت کوچولو انجام داد و بهش میگفتن فیس سانتافه ای و بعد که فیسش به کلی عوض شد و مدل 2016 و 17 با ظاهر جدید و موتور ضعیف 2000 اومد که فکر کنم میشه سه نسل!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا