هیوندای نامی است با مسما و در زبان کرهای به معنای «مدرنیته» است و از حق نباید گذشت که از بدو تأسیس تا به امروز، این ویژگی را در خود حفظ نموده است. شاید دهه نخست قرن بیست و یکم را از یک لحاظ بتوان دوران طلوع خودروهای کرهای و در رأس آن هیوندای برشمرد؛ همانگونه که دهههای پایانی قرن بیستم با نام ناموران ژاپنی عجین و قرین گشته است. امروزه هیوندای نهتنها در میان رقبایش به عنصری تأثیرگذار و برتر مبدل شده بلکه میرود که مشی نوگرایانه و جوانپسند خویش را بر دیگر سازندگان عالم نیز تحمیل کند. این برند نهتنها یکی از عامهپسندترین سازندگان دنیاست، بلکه از لحاظ کیفی هم از میدانداران برتر این عرصه است. مردمان کره رفاه و بهروزی خویش را تا اندازه بسیاری به این برند مدیوناند زیرا همین برند نقش برتر را در رشد و توسعه این اقلیم ایفاء نموده و بار مصائب را بیشازپیش بر دوش کشیده است.
از جدیدترین تولیدات هیوندای میتوان به نسل نوین کراساوور نامآشنای آن یعنی توسان و یا همان IX35 اشاره داشت. نسخه نهایی این خودرو برای نخستین بار، در ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی و در نمایشگاه ژنو سوئیس پا به عرصه وجود نهاد و چند ماه بعد از آن نیز، بهعنوان توسان مدل ۲۰۱۶ راهی بازارهای جهانی شد. بسته به بازار هدف، این خودرو با پیشرانههای متعددی عرضه میشود که از مهمترینشان میتوان به نسخه ۲ لیتری تنفس طبیعی،۱.۶ لیتری توربو شارژ و ۱.۷ لیتری دیزل اشاره نمود. در حال حاضر، این خودرو علاوه بر کشور کره، در جمهوری چک، چین و اندونزی و… نیز تولید میشود. از چندی پیش بدین سو، ثبتنام از نسخه ۲ لیتری این خودرو در کشورمان آغاز شده است. چندی پیش، مطلبی از این خودرو در سایت «DRIVEARABIA» منتشر گردید که در اینجا برگردان آن را تقدیمتان میکنم.حدس میزنیم که این متن محبوبترین گزارش ما در این ماه باشد. آیا می دانید که هیوندای توسان پرفروشترین خودروی کلاس خود در چندین کشور متفاوت بوده و این امر شامل امارات هم میشود؟ صادقانه بگویم، با آنکه مدل پیشین این خودرو در آغاز کارش محصول درخوری نبود ولی با این حال، بهسادگی توانست فروش بیشتری را نسبت بهتمامی رقبایش رقم زند. اما نسل جدید توسان بهتمامی و از پایه خودرویی متفاوت است. از همین رو ما برای یافتن یک نسخه از آن راهی جزایر قناری (CANARY) اسپانیا شدیم. نمونهای از این خودرو که در اختیارمان قرار گرفت بهجای کره، ساخت جمهوری چک بود. نسل جدید توسان (مدل (۲۰۱۶ از لحاظ طول کمی بلندتر از نسل قبلی خود است و همین مسئله آن را در رقابت و رویارویی با خودروهایی همچون تویوتا RAV4 و هوندا CR-V در جایگاه بهتری قرار میدهد. در عین حال، کماکان هیوندای توسان از طول کمتری نسبت به این دو خودرو برخوردار است. نکته جالب اینجاست، با آنکه این خودرو از طول کمتری نسبت به تویوتا و هوندا بهره میبرد ولی در عوض، از فاصله بین دو محور بیشتری نسبت به خودروهای مذکور برخوردار است (منظور فاصله بین دو محور جلو و عقب این خودرو است). طراحی بدنه نسل نوین توسان، بهنوبه خود بسیار خوب و ممتاز به نظر میرسد و در حال حاضر، این خودرو از کابینی سود میبرد که نهتنها از پلاستیکهای سخت و ارزانقیمت در آن استفاده نشده بلکه بخشهای متعددی از سطوح درب و داشبورد را هم پوششی نرم فرا گرفته است. حتی در جاهایی همچون ستون جلوی A، تکیهگاه زانوی راننده و محفظههای داخلی دربهای عقب نیز، از مواد نرم و مرغوب استفاده شده است. اینها ازجمله مکانهایی هستند که دیگر خودروسازان عمدتاً آنها را نادیده گرفته و یا از بهرهگیری از متریالی مشابه (نرم) در آنها دریغ میورزند. این خودرو از فضای داخلی خوب و درخوری بهره میبرد و از صندوق بار بسیار بزرگتری هم نسبت به نسل پیشین خود برخوردار است. همچنین گزینههای انتخابی (تکنولوژی) بسیاری در آن تعبیه شده که هر چیزی، اعم از صفحه نمایشگر لمسی چندرسانهای – هدایت ناوبری تا سامانه ردیابی نقاط کور اطراف خودرو و نیز سامانه هشداردهی ترافیک را دربر میگیرد. گذشته از تجهیزاتی همچون ترمز پارک الکتریکی، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب و درب عقبی که تنها با ایستادن شخص در مقابل آن باز میگردد، این خودرو از سامانه استارت بدون کلید هوشمند و سقف پانورامیک هم بهره میبرد. علاوه بر این، از تعداد کافی کیسه هوا هم جهت کسب ۵ ستاره در آزمون تصادف برخوردار است. با این همه، برای تملک تمامی این تجهیزات، احتمالاً مجبورید که تنها مدل فول آن را خریداری نمایید. خودرویی که با آن رانندگی نمودیم نمونه فول هیوندای توسان بود و کماکان از یک پیشرانه پایهای ۲ لیتری و از یک گیربکس ۶ سرعته خودکار بهره میبرد و همچنین نمونهای دیفرانسیل جلو نیز بود. ما این خودرو را – با جعبهدندهای که بهخوبی برنامهریزی شده بود- تنها در پیرامون شهر راندهایم. با این حال و همانگونه که انتظارش میرفت زمانی که پدال گاز آن تا ته فشرده شد، طبیعت کند و آهستهاش برملا گردید. رانندگی با این خودرو در جادههای پر پیچوخم کوهستانی کمی چالشبرانگیز است و در عین حال، حتی در این وضع هم اصلاً مجبور نیستید که به پیشرانه فشار چندانی وارد نموده و برخوردی چکشی با آن روا دارید. کماکان پیشرانه ۲ لیتری این خودرو، گزینه منتخب بیشتر خریداران در کشورهای حوزه خلیجفارس (GCC) خواهد بود اما اگر شما خواهان دستیابی به پیشرانهای دیگر هستید یک نسخه ۲.۴ لیتری از آن هم با کمی تأخیر رونمایی خواهد شد. گزینه ایده ال توسان، نسخه ۱.۶ لیتری و توربو شارژ آن است که از یک گیربکس ۷ دنده دوکلاچه بهره میبرد (این نسخه هماکنون در بازار آمریکا عرضه میشود). ما معتقدیم که تمامی نسخههای هیوندای، به نحو بارزی از یک سواری خوب بهرهمندند و بیشک توسان جدید هم از این قاعده مستثنی نیست. با این وجود، ویژگیهای متفاوتی در خودروی جدید وجود دارد و در قیاس با نسل قبلی – که از نظر سواری بسیار نامطلوب بود – در نسخه جدید توسان، نوسانات و تکانهای بدنه کاملاً محدود شده و این خودرو از چسبندگی خوبی هم در سرعتهای میانی برخوردار است که بیشک در این میان، تایرهای سفارشی ۱۹ اینچی آن بسیار مدد دهنده هستند. از آنجایی که ما این خودرو را در محدوده تواناییهایش به چالش نکشیدهایم بنابراین با اطمینان نمیتوانیم بگوییم که این خودرو بهتمامی یک کراساوور “اسپرتی” است. فرمان این خودرو به نحو درخوری سبک است ولی در عوض، از بازخورد خوبی بهره نمیبرد. دیسکهای ترمز آن نیز نسبتاً خوب هستند و نیازی به درگیری مداوم سامانههای ABS و ESP نیست. هیوندای مدعی است که توسان جدید از قابلیتهای آفرودی در برخی از جادههای شنی و ماسهای برخوردار است، از این رو، یک قفل دیفرانسیل با تقسیم گشتاور ۵۰/۵۰ در آن تعبیه نموده است و در مدلهای دو دیفرانسیل (4WD) هم یک سامانه کنترل در سراشیبیها نصب نموده است. به نظر میآید که سامانه مذکور کار خود را بهخوبی و روشنی انجام میدهد. هرچند که به نظر ما، این سیستم در جادههای کفی (شنی) بهتر از تپههای شنی با شیب تند، عمل میکند. حقیقتش را بخواهید ما زمان سخت و دشواری را جهت یافتن هر نوع عیب و ایرادی در این خودرو سپری نمودیم. اما درمجموع، هیچ نکته گلهآمیزی در هیوندای توسان وجود ندارد. با توجه به افزایش بهایی که انتظار میرود کمی بیش از نسل پیشین آن باشد، ما معتقدیم که نسل جدید توسان رقبایش را در جداول فروش “مغلوب” خواهد نمود، بیش از آن چه که تاکنون شاهدش بودهایم.
توضیح: نویسنده اصلی متن بهجای لغت مغلوب، از لغت قتل یا کشتار (MURDER) استفاده نموده است! که البته چون در نوشتار فنی چندان مصطلح نیست از همان کلمه “مغلوب” در این متن استفاده شده است.
مشخصات فنی هیوندای توسان
پیشرانه ۲ لیتری (نسخه سفارش ایران):
حجم موتور: ۱۹۹۹ سیسی
توان: ۱۵۵ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۹۷ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۱.۱ الی ۱۱.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
نسبت تراکم موتور: ۱۱.۵
مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۱ الی ۸.۸ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو:
حجم موتور: ۱۵۹۱ سیسی
توان: ۱۷۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۵۴ نیوتنمتر در ۱۵۰۰ الی ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۸.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۰۴ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۸ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
نسبت تراکم موتور: ۱۰.۱
سیستم فنربندی جلو: مکفرسون استرات به همراه فنرهای مارپیچی، کمکفنرهای گازی و میله تثبیتکننده ۲۴.۷ میلیمتری
سیستم فنربندی عقب: مستقل، اتصال چندگانه، کمکفنرهای گازی و میله تثبیتکننده ۲۳ میلیمتری
نوع کالیپرهای ترمزهای جلو و عقب: دیسکی
طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۷۵/۱۸۵۰/۱۶۴۵ میلیمتر
فاصله بین دو محور جلو عقب: ۲۶۷۰ میلیمتر
وزن: ۱۴۵۶ الی ۱۵۹۸ کیلوگرم
ظرفیت باک بنزین: ۵۵ لیتر
گنجایش محل بار: ۱۴۱۴ لیتر ایمنی
5 ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا (با نرخ ایمنی سرنشینان بزرگسال معادل ۸۶ درصد)
8 عدد کیسه هوای ایمنی (نسخه سفارش آمریکا)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم کمکی ترمز (BA)
سیستم کنترل پایداری (ESC)
سیستم کنترل کشش (TCS)
سامانه مدیریت پایداری خودرو (VSM)
ستون جمع شونده فرمان
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
سامانه ردیابی نقطه کور (BLIND SPOT DETECTION)
سامانه کمکی حرکت در بین خطوط (LANE KEEPING ASSIST SYSTEM)
ترمز خودکار اضطراری (AUTONOMOUS EMERGENCY BRAKEING)
سامانه کاپوت فعال (ACTIVE BONNET SYSTEM)
پشتسری فعال (ACTIVE HEADRESTS)
ترمز پارک الکتریکی (EPB)
و…
توضیح: برخی از سامانههای ایمنی که در سطور فوق از آنها نام برده شد بهصورت سفارشی و آپشن در هیوندای توسان ارائه میگردد و در حالت استاندارد، عرضه نمیشود. همانطور که خودتان بهتر آگاهید، استانداردهای ایمنی اعمالی در ممالک توسعه یافتهای همچون اروپا و آمریکا و استرالیا و … با آسیا و آفریقا و آمریکای جنوبی تفاوت بسیار دارد و بهمراتب نیز سختگیرانهتر است، به همین سبب، خودروهای صادره به این نواحی به لحاظ ایمنی مجهزترند. تجهیزات (مدل فول ۲ لیتری، دو دیفرانسیل در بازار امارات)
در حال حاضر، هیوندای توسان تنها با یک پیشرانه ۲ لیتری و دو نسخه تک و دو دیفرانسیل در بازار امارات عرضه میشود که نسخه دو دیفرانسیل در حالت استاندارد از تجهیزات ایمنی و رفاهی به شرح ذیل بهره میبرد:
2 عدد کیسه هوای ایمنی – سیستم ترمز ABS – سنسورهای پارک – دوربین دید عقب – فرمان الکتریکی حساس به سرعت – سقف شیشهای پانورامیک – استراحتگاه دست جلو – چراغهای اتوماتیک جلو – آینههای جانبی به همراه راهنما – شیشه عقب بخارزدا – ریل سقفی – سیستم هوشمند ورود بدون کلید – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت USB،AUX به همراه اتصالات بلوتوث – تهویه مطبوع دستی و…
آپشن های سفارشی: سردکن و گرمکن صندلیها – کروز کنترل تطبیقی – درب صندوق هوشمند – ۶ عدد کیسه هوای ایمنی – سیستم کمک پارک (PAS) و… قیمت
در ایران: ۱۵۷ میلیون تومان (نسخه ۲ لیتری، ثبتنام در نمایندگی شرکت)
در امارت: ۷۳,۰۰۰ درهم (نسخه ۲ لیتری، تک دیفرانسیل) و ۷۸,۰۰۰ درهم (نسخه ۲ لیتری، دو دیفرانسیل)
در آمریکا: ۲۲,۷۰۰ دلار (نسخه ۲ لیتری) و ۲۹,۹۰۰ دلار (نسخه ۱.۶ لیتری توربو، تیپ LIMITED)
محل ساخت هیوندای توسان سفارش امارات: جمهوری چک (اروپای مرکزی)
[دانلود ویدئو] منابع دیگر:
WIKIPEDIA.ORG
YALLAHMOTOR.COM
و…
نوشته: سام کاویانی
شاهین
۵ اسفند ۱۳۹۴سلام و خسته نباشیدی عرض میکنم خدمت سام عزیز و همچنین بخاطر مطالب مفیدش تشکر میکنم.
مطمئنا توسان جدید در فروش موفق خواهد بود و با کیفیتی که هر روز داره بالاتر میره،به نوعی لکسوس عصر حاضر شده!
احسان آرسنالی
۵ اسفند ۱۳۹۴شاهین کجا افتادی؟ پسر خدمت من خخخ
شاهین
۵ اسفند ۱۳۹۴سلام احسان
ممنون از اظهار لطفت :دی
افتادم شهر خودمون ;)
احسان آرسنالی
۵ اسفند ۱۳۹۴پس راحت شدی سپاه تقریبا همه جا بومی برمیداره خوشحال شدم.
سام
۵ اسفند ۱۳۹۴سلام بر دوست عزیزم جناب شاهین
امیدوارم هر جا که هستید شاد و تندرست باشید و خدمت نظام وظیفه تان را به بهترین نحو به پایان برسانید.
@@سرباز وطن@@
۵ اسفند ۱۳۹۴درود بر همگی…به هیچ وجه از سامانه ی تولید نیروی محرکه ی این ماشین خوشم نیومده و نمیاد…به هیچ وجه به سیرت ماشین نرسیدن…
Hamid
۵ اسفند ۱۳۹۴به نظر من عبارت ” رقبا رو قلع و قمع خواهد کرد” بهتر منظور نویسنده رو میرسونه تا “مغلوب کردن” . چون اگه منظورش این بود، از کلمات “defaeat” یا “coming over” و … استفاده می کرد.
سروش
۵ اسفند ۱۳۹۴با تشکر از اقای کاویانی عزیز مطلب بسیار خوبی بود
از طراحی بیرونیش خیلی خوشم اومد خیلی اسپرت و به روزه ولی به نظرم میتونسته داخلش رو کمی بهتر و جذاب تر طراحی کنه
سام
۵ اسفند ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما
MT82
۵ اسفند ۱۳۹۴قناری مال کدوم باغ اناری؟?
Hamid
۵ اسفند ۱۳۹۴همه فکر میکنن معنی اسم جزایر (Canary) به زبان اصلی میشه قناری. اما جالبه بدونید به زبان لاتین معنیش میشه سگ.
عباس
۵ اسفند ۱۳۹۴با تشکر از سایت پدال بابت این مقالات,شما که زحمت ترجمه مقاله ها رو میکشید بی زحمت زیر نویس این فیلم های معرفی خودرو رو هم قرار بدین!
رضا
۵ اسفند ۱۳۹۴مطلب بسیار مفید و کاملی بود و باید از آقای کاویانی و همچنین سایت
پدال بابت مطالب به روز و خوب آنه تشکر کرد
سام
۵ اسفند ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم رضا عزیز،لطف داری شما
shz
۵ اسفند ۱۳۹۴من کلا با ماشینهای ساخت کره مشکل دارم
armin
۵ اسفند ۱۳۹۴منم همینطور … ولی انصافا این یکی طراحی فوق العاده ای داره
احمد باقری
۵ اسفند ۱۳۹۴خیلی خوب پیشرفت کرده.
شوخی
۵ اسفند ۱۳۹۴استاد خیلی وقته از پورشه سخنی نگفتی. نکنه میخوای محروممون کنی از کسب فیض؟
کوتاه نیا استاد، بزن تو دهنش و تا نابودی کاملش به مخالفت ادامه بده. من حتما بهت رای میدم
tv
۵ اسفند ۱۳۹۴نسبت وزن به اسب بخارش اصلا خوب نیست … کنده .
علی -کیوج
۵ اسفند ۱۳۹۴واقعا خون امریکاییها از ما خیلی رنگین تره! هرچی موتور با عملکرد بالاست میره اونجا!
ساسان
۵ اسفند ۱۳۹۴با این قیمتش تو ایران, روندنش واسه ما رویاست :(
Zonda R
۵ اسفند ۱۳۹۴@F
با سپاس از سام عزیز
نمیدونم تا کی قراره این سیاست فروش مدل جدید تو ایران درست بشه
مشکلات از این قراره
در تمام موارد اول یه عده…میان به تعداد محدود وارد میکنن و قیمت رو بسیار بالا تعیین میکنن
هر نوع جدیدی از اعم از فیس لیفت یا مدل جدید با فاصله زیاد از مدل قدیمی فروخته میشه
مثلا راو4 فیس لیفت بعضا تا 60 میلیون هم با مدل قدیمی فاصله داره
و امسال هم که سیل عظیم از هیوندا کیاهای فیس لیفت و جدید قراره بیاد با قیمت فضایی
نمیدونم واقعا چرا
سوناتا تو سال 2010 با قیمت حدود 44 تومن فروش میرفت اما با اومدن نسخه جدید تا 70 تومن قیمت گزاری شد
این در صورتی بود که هیوندا تنها 270 دلار گرونش کرده بود
اپتیما هم در مدل 2016 جدید 190 تومن در مدل فول هست 30 میلیون گرونتر چرا؟
سام
۵ اسفند ۱۳۹۴با سلام
خواهش فرزاد عزیز،لطف داری شما
ارادت
moein
۵ اسفند ۱۳۹۴خدایی مثلا خودرو جدید تولید کرده !!!
متور تکراری 2 لیتری
جلو پنجرشم باید یه ساعت نیگا کنی تا فرقی با سانتافه ببینی
Maha
۵ اسفند ۱۳۹۴ایراد حرفه ای نمیتونی بگیری؟
Maha
۵ اسفند ۱۳۹۴مرسدس با اون عظمتش چی؟! میتونی فرق بذاری بین جلو پنجره C و E و S؟!
moein
۵ اسفند ۱۳۹۴شما تفاوت نمی بینی بین انواع جلو پنجرش ولی حالت چراغ انواع کلاس های بنز متغیره و متور های متفاوتی داره در ضمن این چراغ های عقبشم شبیح سانتافس تا حدودی اینو کچای دلم بزارم
حسين
۵ اسفند ۱۳۹۴درود. آقا معین اینجا جا داره که بگم شما اگر C43 AMG کوپه رو با Sکوپه مقایسه کنی به سختی میتونی توی جلو پنجره و چراغها (عقب و جلو) اختلاف پیدا کنی. بحث سر شباهت مدلهای مختلف کمپانی ها سابقه طولانی ای داره. زمانی که آلمانیها مدلهاشون شبیه هم باشه خیلیا بهشون ایراد میگیرن و از تنوع طراحی در شرکتهای غیر آلمانی حرف میزنن. الان میبینیم که شرکتهای غیر آلمانی هم دارن محصولاتشونو شبیه هم میکنن. اما اصلا شبیه بودن یا نبودن محصولات یک شرکت نقطه ضعف یا قوت مهمی محسوب نمیشه. شرکتها بعد از کلی تحقیق و بررسی یک طرح رو انتخاب میکنن و محصولاتشون رو بر اون اساس تولید میکنن. این طرح ممکنه چند سال یه بار عوض بشه (که میشه زبان طراحی) ولی یه سری ویژگیها ثابت هستن (که میشه ویژگیهای سنتی کمپانی). به نظر خود من، اگه محصولات یه شرکت شبیه هم باشن (حتی اگه بعضی مدلهاشون خییلی شبیه باشن) بهتر از اینه که کلا متفاوت باشن.
اما یه موضوع دیگه: حتی اگه طراحی تکراری رو عیب محسوب کنیم، موتور تکراری دیگه عیب به حساب نمیاد!! کمپانی یه موتور رو ممکنه روی 10 مدل ماشین سوار کنه. این که عیب نیست! حتی از یه موتور ممکنه برای دو نسل از یه ماشین استفاده بشه (که خیلی هم رایج و عادیه).
hamid
۵ اسفند ۱۳۹۴نه اینکه تنوع موتور تو محصولات رنو موج میزنه :))
Maha
۵ اسفند ۱۳۹۴از لحاظ فنی و موتور نمیدونم، ولی طراحی ظاهری و داخلیش تقریبا بدون ایراده.
창세기
۵ اسفند ۱۳۹۴عزیز چیو نمیدونی!! مقاله داره میگه توسان تو چندین کشور پرفروشترین تو کلاس خودش شده از جمله امارات که آزاد ترین بازارو داره، بعضیا واقا حالشون خوب نیست فک میکنن اگه از ماشینای کره ای تو فضای مجازی بد بگن میتونن از فروش و ورود خودرهای کره ای توسط دلال ها جلوگیری کنن.. حالا گیرم چند نفری از بازدید کنندها رو به سمت ماشینای ژاپنی منحرف کردید بعد طرف میره ماشین ژاپنی میخره و سودش میره تو جیب دلال ژاپنی چه فرقی به حالشون میکنه نمیدونم..
شکوفه های کویری
۹ اسفند ۱۳۹۴البته بهتره بجای دلال ژاپنی بگین دلال ماشین ژاپنی
مهدی
۵ اسفند ۱۳۹۴به نظر MG-GS خیلی بهتر از این باشه
بیرون توسان شبیه سانتافه شده و داخلش هم انگا بی حوصله طراحی شده منو یاده خودروی سانگ یانگ انداخت داخلش!
REZA
۵ اسفند ۱۳۹۴آقا جریان چیه شما همه ماشین هارو با ام جی جی اس مقایسه میکنی؟؟!!یعنی نشده یبار کامنت بزاری و از ام جی جی اس حرف نزنی!!!
saeid
۵ اسفند ۱۳۹۴این که همون سانتافست . فقط موتورش ضعیف تره . این ماشین با این موتور راه هم میره؟
آخه موتور 2000 با 155 اسب اونم رو یه شاسی بلند.
وقتی تو جاده یا تو یه سربالایی داری میری یه ماشین 30 40 تومنی راحت ازت رد میشه و ماشین تو داره جون میکنه یه کم حالت گرفته میشه اونوقت دیگه هیچکدوم از این آپشنهای زیاد به دردت نمیخوره.
این ماشین با قیمت 160 170 تومن با این موتور ارزش خرید نداره.
قبل از خرید این حتما یه آریون2013 رو تست کنید که اونم قیمتش تقریبا همین حدوده.
آپشناش مطمئنا کمتره ولی یه موتوری داره واقعا بی نظیر و پرقدرته و به نسبت کم مصرف
تو رنج قیمتی خودش و کمی بالاتر هم ماشینی بهش نمی رسه
ایمان
۶ اسفند ۱۳۹۴بله راه میره!!!!! شتاب صفر تا صدش 11.1 الی 11.5 ثانیه است(البته موتور 2 لیتری) که واسه یک کراس اوور کوچک برای مصراف عادی کافیه.( صد البته بدرد مسابقه درگ نمیخوره!!!!!!!!)
در کشورهای پیشرفته خصوصا اروپایی مهمترین فاکتورهای خرید خودرو ایمنی، مصرف سوخت، میزان آلایندگی، کیفیت و امکانات و خدمات پس از فروشه. در مملکت ما هم مهمترین فاکتورهای خرید خودرو:
1. ماشین 30 40 تومنی راحت ازت رد میشه یا نه؟؟؟
2. ماشینی بهش نمی رسه؟؟؟
3. تند میره یا نه؟؟
واقعا که….
سعید
۷ اسفند ۱۳۹۴اون شتابی که شما میگی شتاب اعلامی کارخونست و مطمئن باش تو ایران با این کیفیت بنزین بالای 13 است .
اگه منم تو دوران میانسالی یا بالاتر بودم شاید مهم نبود ماشینی که این همه هزینه میکنم راه میره یا نه ، موتورش به درد میخوره یا نه ،
در ضمن برای من هم کیفیت و ایمنی و مصرف مهم هستن. برای کی مهم نیست که شما برای خودت پیش داوری کردی؟!؟
برای همین ماشینی مثل آریون رو پیشنهاد دادم . که علاوه بر کیفیت و ایمنی و مصرفش یه موتور پرقدرت و عالی داره . البته پیشنهادم بیش تر برای جوان ها و کسانی که قدرت و شتاب براشون مهمه .
ایمان
۸ اسفند ۱۳۹۴در کامنت حضرت عالی فقط نگرانی از سبقت ماشین 30 40 بود و حرفی از ایمنی و کیفیت و.. نزدید!!
خواهشا مقیاس کیفی” راه رفتن” را تبدیل به یک مقیاس کمی کنید تا ما هم متوجه منظورتان شویم یا در مورد آن توضیح دهید!!! اگر منظور شما این است که این ماشین کند است! اشتباه می کنید. چون با توجه به کاربری که برای آن تعریف شده شتابش کافی است!
چند شب پیش در بلوار ارتش(تهران) یک آریون مشکی رنگ به دلیل سرعت زیاد واژگون شد(سقف ماشین کنده شده بود) و راننده آن متاسفانه فوت کرد!
احتمالا اون خدا بیامرز هم نگران سبقت یک ماشین 30 40 میلیونی از تویوتاش بوده!!!
توان فنی مهندسان ابر خودروساز تویوتا در مقابل ضعف فرهنگ رانندگی ما کاری از پیش نمیبرد!!! کاش فرهنگ رانندگی هم همراه با خودرو به این کشور وارد شده بود!!!!!!!!
창세기
۵ اسفند ۱۳۹۴چه میکنه این کره دمش گرم، اینو چند وقت پیش دیدم خیلی خیلی قشنگ شده، سونوتا جدیدو هم که دیدم دیوونش شدم خیلی قشنگ شده تیپ بالاش. سوار سونوتا هم شدم البته نروندم داشبردش فوق العاده باکیفیت و زیباس
اس 7 جدیدم که چه کرده رقیب نداره ضد اب. ضد خاک. رم خور. خنک کننده داخلی پردازنده فوق العاده. صفحه نمایش بینظیر. بدنه المینیوم، از بچگی عاشق برندای کره ای بودم سامسونگ هیوندای اما چه فایده که دست من ازشون کوتاهه
sina
۵ اسفند ۱۳۹۴ماشین خوبیه ولی عقبش شبیه i20 مدل 2016 مخصوصا چراغ های عقب. و اینکه سپرجلوش مخصوصا طرح مه شکن هاش شبیه سانتافه مدل 2016
alireza
۶ اسفند ۱۳۹۴در ضمن اسان موتور 157 تومن علی الحساب میگیره نه اینکه 157 تومن میده.
اطلاعات اشتباه ندید.
قیمت مدل قدیمیشو حدود 180 تومن میده بعد اینو میده 157 تومن؟؟؟؟؟؟
حسن
۶ اسفند ۱۳۹۴تو هم بیکاریا چه فرقی می کنه مثلا اصل رقمش که درسته
alireza
۶ اسفند ۱۳۹۴تعرفه بالاست به جهنم بازم یه قانونه.
لااقل نمیشه که مثلا شرکت هیوندای خودش یه نمایندگی رسمی و مستقیم توی ایران تعیین کنه؟؟؟؟؟
حالا که دیگه تحریما برداشته شده.
تا این شرکت *** اسان موتور که خودشو نمایندگی رسمی هیوندای تو ایران معرفی میکنه سفرش جمع بشه؟؟؟؟
تا دیگه اسان موتور و اطلس خودرو و ……نتونن خودرو را به هر قیمتی که دلشون خواست به مشتری بدن..
شما ببینید این ماشین با کیفیت تر شده و تجهیزات بیشتری هم داره ولی قیمتش نسبت به نسل قبلی فقط مقداری گرون تر شده.
حالا اینجا خودروی فیس لیفت را چند ده میلیون میزارن روش و میدن به این مردم فلک زده.
کسی هم جلوشونو نمیگیره.
اخه کی میخواد جلوی کی رو بگیره؟؟؟؟ این مافیا که نمیتونه جلوی اون مافیا را بگیره چون دست هر دو تا مافیا توی یه کاسست.
alireza
۶ اسفند ۱۳۹۴به نظر من خودروهای کره ای توی دو مورد از خودروهای ژاپنی عقب تر هستن یکی کیفیت متریال داخل اتاق خودرو و دیگری هندلینگ وکیفیت سواری خودرو.
در مورد کیفیت متریال داخل خودرو که فاصلشونو خیلی کم کردن که فکر کنم در نسل بعدی خودروهاشون به ژاپنیها برسن.
و در مورد هندلینگ و سواری حداکثر توی دو سه نسل اینده(حدود 5-6 سال دیگه) به ژاپنیها هم میرسن که بزرگترین تهدید برای خودروهای ژاپنیه چون میتونن خودروهای در حد ژاپن ارایه بدن با قیمت کمتر و امکانات بیشتر.
خودرو سازهای ما هم با سرعت روبه پسرفت هستن چون همه ماها میدونیم که مثلا 206 مدل 90 از 206 مدل 94 کیفیتش بهتره چون قطعات فرانسوی را با قطعات بی کیفیت چینی و هندی جایگزین کردن.
حميد
۶ اسفند ۱۳۹۴اخه ژاپنی ها مه وای نمی ایستند تا کرهای ها بهشون برسند
saeid
۱۰ اسفند ۱۳۹۴فقط یه چیز میشه گفت موتورش ضعیفه و با این موتور به درد نمیخوره
فریدون محمدی خرسند
۲۳ مرداد ۱۳۹۵با سلام من حدود روز نیو توسان 2400 از منطقه ازاد ارس البته از نمایندگی مجاز اسان خودرو تبریز کهنمویی گرفتم با 5 سال خدمات پس از فروش اسان موتور قبلا نیو سوناتا 2012 داشتم ولی این ماشین چیز دیگریه هم نرم فرمان نرم وبلند دیگ به هیچ جا برخورد نمی کند البته 2400 خوبه من توصیه می کنم البته با پلاک وبیمه تبریز 90 میلیون اب خورده
حمید
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶موتور 2400 خوبه
hosein
۳۰ مرداد ۱۳۹۶آخه این نون باقسما کره ای هم شدن ماشین… هروقت خواستی ماشین کره ای بخری به این فکر کن که داری پولتو به جیب کسانی میریزی که حیوان باوفا و باهوشی مثل سگ رو میکشن و میخورن… باشد که نباشد چنین موجوداتی در این کره خاکی… خیلی باید پست باشی که حیواناتی که شعورشون بالاست رو بکشی و بریزی تو اون حلقوم… جدا از این مساله کره بره کنار بذاره باد بیاد… زنده باد اسلام و ایران…یا علی