انتظاری که از هیوندای توسان ۲۰۱۸ وجود دارد آن است که با سامانه چهارچرخ محرک و پیشرانه بنزینی ارائه شود، همان طور که از بقیه شاسی بلندهای میان سایز هیوندای نیز انتظار میرود. هیوندای توسان در بازار استرالیا با چهار تریم مختلف، تحت عناوین: اکتیو، اکتیو ایکس، الیت و هایلندر عرضه میشود که حدود ۷۷ درصد از کل فروش این محصول را دو نسخه اکتیو و اکتیو ایکس به خود اختصاص دادهاند. از این مقدار نیز مدل اکتیو ایکس توانسته با صندلیهای چرمی، شیفتر، غربیلک فرمان پریمیوم، رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی، آینههای جانبی مجهز به گرمکن و تاشوندگی برقی، حدود ۵۶ درصد فروش را به سوی خود بکشاند. قیمت نسخه اکتیو برابر ۳۱,۵۹۰ دلار استرالیا و مدل اکتیو ایکس معادل ۳۳,۶۵۰ واحد است.
اگر سامانه چهارچرخ محرک و پیشرانه بنزینی جزء معیارهای انتخابی شما باشند، بایستی به سراغ دو نسخه الیت و هایلندر که نیروی خود را مدیون پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر هستند، بروید که در این صورت به ترتیب در قبال آن دو باید ۳۹,۲۵۰ و ۴۵,۴۵۰ دلار استرالیا پرداخت نمایید.
شاید این سوال در ذهن شما نقش ببندد که آیا ۱.۶ لیتر میتوانید جوابگوی یک شاسی بلند ۱۷۰۰ کیلوگرمی باشد یا نه؟ توان این موتور معادل ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور آن ۲۶۵ نیوتن-متر است که از دور موتور ۱۵۰۰ تا 4500rpm در دسترس قرار میگیرد و به همین دلیل از قدرت و انعطافپذیری کافی در شرایط مختلف برخوردار است. برخلاف نمونه دو لیتری که با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و یا دستی همراه شده است، سامانه انتقال قدرت نسخه ۱.۶ لیتری از گیربکس هفت سرعته دوکلاچه بهره میبرد که البته عملکرد آن عالی نیست.
به لطف توربوشارژرهای دوقلو، کشش خودرو در دندههای سنگین مناسب و بانشاط است اما واکنش خودرو نسبت به پدال گاز در دنده سوم با تاخیر همراه است و گاهی اوقات نیاز به معکوس کشیدن احساس میشود. در هنگام گشت و گذار، ویژگی خاصی نظرات به سمت خود جلب نمیکند و جریان پایدار گشتاور برای دستیابی به سرعتهای بالا و گذر از سربالاییها، همواره تداوم دارد. سیستم فرمان توسان جزء موارد مورد پسند ماست، چرا که علاوه بر گردش راحت و آسان بویژه در هنگام پارک نمودن خودرو، برای مسافرتهای طولانی نیز مناسب بوده و از سفتی معقولی سود میبرد. اما انتظار چالاکی بیش از حد از سامانه فرمان نداشته باشید و در کل اندکی تنبل به نظر میرسد. سرزندگی خودرو در عبور از پیچها نیز مشهود است، در این مواقع توسان قرص و محکم عمل نموده و باصلابت در پیچ حرکت میکند. خبری از بادی رول نیست و سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و چند اتصالی در عقب، در کار خود کاملا ماهر هستند.
کیفیت سواری توسان در حقیقت یک مقوله پیچیده است، از همان ابتدا که سوار بر توسان شدیم، سفتی خاصی را از ناحیه کمک فنرها احساس نمودیم. ناهمواریهای بزرگ به خوبی جذب سیستم تعلیق میشود اما در جادههای ناصاف کم کیفیت، کمی بیشتر متوجه مشغولیت سیستم تعلیق خواهید شد و دیگر نمیتوان پیچ و خمهای این گونه مسیرها را با خونسردی تمام طی نمود.
صندلیهای چرمی، اگرچه بدن را به خوبی حمایت میکنند اما سفتی آنها بیش از حد انتظار بوده و درخور شان یک نسخه سطح بالا نیست. همچنین باوجود استفاده از مواد نرم در بسیاری از نقاط کابین، اما برخی مواد پلاستیکی خشک و کم کیفیت نیز به چشم میخورند که باعث کاهش رتبه کیفیت کابین توسان هایلندر خواهند شد. دید به بیرون خوب بوده و فضای کافی برای سر، پا و آرنج پنج سرنشین بزرگسال در کابین توسان یافت خواهد شد.
عایق بندی صوتی کابین در درجه بالایی قرار دارد و در ساعات اوج شلوغی و ترافیک، صدای چندانی از بیرون به داخل کابین راه نمییابد. حتی صدای پیشرانه نیز به داخل راه ندارد مگر آنکه دور موتور را به فراتر از ۵۰۰۰ برسانید.
از نظر فضای قراردادن اشیا نظیر تلفن همراه، بطری آب، کیف پول و غیره هیچ جای نگرانی نیست. همچنین دو عدد پورت برق ۱۲ ولت، یک عدد پورت USB و یک عدد پورت جک ۳.۵ میلیمتری در جلو وجود دارد. جعبه داشبورد نیز علاوه بر روشنایی، خنک هم میشود. محفظه بار هم علاوه بر جاداری، از روزنه بزرگ و ارتفاع زیاد برخوردار است که آن را مناسب جای دادن چمدانهای بزرگ و مواد مختلف مینماید. در داخل چرخ زاپاس که کف قسمت بار مخفی شده است، دو عدد جعبه کوچک برای قرار دادن اشیا قیمتی وجود دارد و کل اسباب و وسایلتان را نیز میتوانید به چهار قلاب تعبیه شده در محفظه بار، محکم ببندید.
سیستم ناوبری جدید، اپل کارپلی و اندرویداتو، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، صندلیهای برقی جلو مجهز به گرمکن و سردکن، سانروف پانوراما، چراغهای LED، آینه تاریک شونده، استارت دکمهای به همراه کلید مجاورت، درب پشت برقی و ترمز دستی برقی.
هیوندای توسان از بسیاری جهات خودروی مناسبی است، رانندگی خوبی دارد و از کیتهای مختلف تکنولوژیک بهرهمند شده است. اما به نظر ما نسخه الیت با توجه به صرفه جویی شش هزار دلاری که نصیب خریدارش میکند، گزینه مناسبتری باشد. مدل اکتیو ایکس نیز با همین مقدار کاهش قیمت نسبت به الیت و استفاده از رینگهای کوچکتر که موجب نرمی بیشتر سواری میشود نیز جزء گزینههای محبوب به شمار میرود. اگرچه گزینههای مختلفی در این سگمنت پرطرفدار وجود دارند که کار توسان را در بازار سخت خواهند نمود، نظیر هموطنش کیا اسپورتیج، اما رقبا نیز باید بدانند که با حریفی سرسخت باید دست و پنجه نرم کنند.
منبع: caradvice
Khan
۳۰ دی ۱۳۹۶با این وضعی کشور ما داره، تا چندسال دیگه همین توسان رو مجبوریم به قیمت پورشه کاین بخریم
محمد
۳۰ دی ۱۳۹۶از نزدیک جذاب تر از سانتافه… هست..
حامد
۳۰ دی ۱۳۹۶مزدا cx5 و توسان جز زیباترین خودروهای این سگمنت هستن
naser
۳۰ دی ۱۳۹۶به همراه تیگوان
NAVID۰۰۹۸
۳۰ دی ۱۳۹۶ماشین خوبی فقط هِیفو صد هیف که با موتور ۲ لیتری به بازار عرضش کردن
وقتی تو جاده یا تو خیابون کنارش حرکت میکنید توجه به نوع صدا و سبقتی که میخواد بگیره بفرمائید و ببینیند که چه ناله ای میکنه تا خودشو ببره جلو ، موتور ۲/۴ جون نداشت ولی بدم نبود یعنی کار راه بنداز بود ولی این یکی دیگه خیلی مضخرفه
یه مشکل دیگشم که به عینه دیدم کیفیت پائین متریال بکار رفته در داخل خودرو با کارکرد حتی ۲۰/۰۰۰کیلومتره که گریبانه بیشتر خودروهای کره ای را میگیرد
نکته جالب دیگری که میتوانید شما هم از دارندگان این خودرو سئوال بفرمایید مصرف سوخت بیشتر اون نسبت به موتور۲/۴لیتری هست (( در شهر حتی صدی ۱۸ مصرف میکنه)).
در کل ماشین بازار پسند و آپشنالی هست
در حال حاضر هم در بازار نسخه فول اون تا ۲۶۵ میلیون معامله میشود که حضمش برای من یکم سختهبا اینکه میدونم تمام قیمت خودروهای وارداتی وحشیانه بالا و بالاتر میره
خبر جدیدی هم که امروز متوجه شدم و اگر درست باشه اینه که در این چند ماه نابسامانی قیمتها ، (( ۹ ))نفر در کشور به سودی بالغ بر ((((( ۱۰۹ هززززاررر میلیارد تومان به جیب زده اند در صورتی که بودجه عمومی دولت در سال۹۷ کشور بالغ بر ۴۲۹ هزار میلیار تومان برای ۸۰ میلیون جمعیت ، یعنی عمق فاجعه رو توجه بفرمایید)))))
?
Saeed Boroomand
۳۰ دی ۱۳۹۶ممنون بابت اطلاعات مفید
خبر درست نیست، بیست هزار تا ماشین هم که وارد شده باشه توی این مدت روی هر ماشین بیست و پنج هزار دلار سود اگه کرده باشن حتی ، میشه دو هزار میلیارد.
جواد
۳۰ دی ۱۳۹۶۱۰۹ هزار میلیارد تومن حدودا میشه ۲۵ میلیارد دلار!!
کل واردات خودرو تو سال ۹۶ چیزی حدود ۲/۵ میلیارد دلاره!
به نظر اغراق آمیزه!
دانیال
۱ بهمن ۱۳۹۶من حرف شما رو تایید میکنم. وقتی سوار میشید مخصوصا وقتی که 260 تومن بابتش پول داده باشید حس می کنید نزدیک 100 میلیون پول نقد تو پاچه هاتون سنگینی می کنه.
داخلش میشینید قشنگه اما حس ی ماشین خوب اونم با این قیمت رو نمیده اصن
ADAK
۱ بهمن ۱۳۹۶صدی ۱۸ ؟!!!
دوست عزیز قصده سرایی بی خود نکن !!
Wrx
۳۰ دی ۱۳۹۶من کیا اسپرتیج جی تی لاین رو بهش ترجیح میدم با این که قیافش یکم نافرمه ولی برام بهتر از توسانه?موتور ۲۴۰۰جی دی ای داره سیستم صوتی جی بی ال داره و رینگ ۲۰اینچی داره شیفتر هم که جفتشون دارن
:::فرشاد:::
۳۰ دی ۱۳۹۶نیسان قشقایی رو صددرصد ترجیح میدم.
amin
۳۰ دی ۱۳۹۶دوستان میدونم که به این تاپیک ربطی نداره اما یک مشکلی برام پیش اومده که نمیدونم چیکار کنم
امروز کاپوت ماشین رو بعد از مدت ها زدم بالا دیدم آخرین بار که ماشین رو برده بودم نمایندگی برای سرویس کاور موتور رو برداشتند و من هم متوجه نشده ام
نه نمایندگی زیر بار میره نه امور مشتریان آرین موتور
چیکار میتونم بکنم؟
سورنا
۳۰ دی ۱۳۹۶برای من هم همچین مشکلی پیش اومده بود که زیر بار نمیرفتن ( هیوندای )
بعد که شاکی شدم و گفتم شکایت میکنم گفتن دوربین داریم
چک کردن دیدن حق با منه و اوکی کردن
برای مثلا آروم کردن من هم یه سرویس روغن رایگان انجام دادن
برو بگو دوربینارو چک کنن
عشق ماشین
۳۰ دی ۱۳۹۶ماشین های کره ای بخصوص توسان .اسپورتیج .الانترا سراتو متریال داخلی با کیفیتی ندارن و سواریشون نرم نیست .واقعا کیفیت داخل کابین خیلی مهم هستش به نظر بنده
M.us
۳۰ دی ۱۳۹۶ضعف موتور تو ماشینای هیوندای وجود داره شتابگیری سانتافنه که من دیدم پایین حالا این توسانم فکر نکنم بهتر از اون باشه همچنین متریال به کار رفته واقعا کیفیت پایینی داره بحر حال این ماشینیه که برای مردم درامد متوسط و پایین طراحی شده درحالی که تو ایران مهد دلیران قضیه فرق میکنه
net
۱ بهمن ۱۳۹۶این توسان چه رینگ زشتی داره
net
۱ بهمن ۱۳۹۶هر ماشینی هیوندای تولید کنه مثل هیوندای سانتافه اسپرت۲۰۱۸ و هیوندای گرنجور ۲۰۱۷ نسل قبلی نمیشه.این دو ماشین زیبای هیوندای اسطوره هستند از لحاظ طراحی داخلی و بیرونی و تکرار نشدنی
net
۱ بهمن ۱۳۹۶هیوندای زشت گرنجور نسل جدید هم وارد ایران شده خیلی زشته گرنجور نسل جدید حال ادم بهم میخوره
Raha
۱ بهمن ۱۳۹۶طراحی خوب و زیبایی دارهو همچنین جز محصولات محبوب هیوندای اما cx-5 و rav4 و قشقایی بیشتر میپسندم
شاهين
۱ بهمن ۱۳۹۶قطعا cx5
ali
۲ بهمن ۱۳۹۶چینی ها به سرعت درحال پیشرفت هستند اگه هیوندا بخواد روی این محصولات همین جوری تعلل کننه(کابین بی کیفیت-تعلیق خشک-موتورضعیف(نسبت به قیمت)) قطعا تا یکی دوسال دیگه از روش رد میشند(همین الان byd s7 با قیمتی خیلی کمتر داره عرضه میشه که چیزی کم نداره)