توسان N Line دومین خودروی هیوندای پس از i30 است که دارای چنین پکیجی میباشد. این خودرو دنبالهروی رقبا در تولید مدلهای اسپرتتری همچون فولکسواگن تیگوان R-Line، فورد کوگا ST-Line و رنو کجار GT Line میباشد.
توسان هم همانند این خودرو از برخی قطعات اسپورت سود برده اما خب خبری از ارتقای فنی و عملکردی نبوده است. توسان N Line قیمت پایهی ۲۵۹۹۵ پوندی داشته و در جایگاهی بین مدل SE Nav و پریمیوم قرار میگیرد.
این خودرو در بدنهی خود از ظاهری متمایز نسبت به سایر اعضای خانواده برخوردار است. در نمای جلو شاهد طراحی سپر هوشمندانهای هستیم که مشابه i30 N Line بوده و یک اسپلیتر هم در این بخش خودنمایی میکند. جلوپنجره نیز طراحی تیرهتری داشته و دیلایت های LED بومرنگ مانند نیز از دیگر ویژگیهای توسان N Line محسوب میشوند. پوشش آینههای جانبی، سقف و اسپویلر سقف و رینگهای ۱۹ اینچی نیز ظاهر تیرهرنگی دارند.
داخل کابین تریم مشکی و قرمزرنگ استفاده شده است. صندلیها ترکیبی از پوشش چرم غیرواقعی و آلکانترا را نشان میدهند. اهرم تعویض دندهی توسان مشابه همانی است که در هاچبک داغ i30 N بکار رفته است. در این شاسیبلند کرهای تمام تجهیزات ضروری همچون صندلیهای جلوی گرم شونده، ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع، حسگرهای پارک جلو و عقب و شیشههای تیره بهصورت استاندارد وجود دارند.
کابین به غیر از تغییرات یاد شده چیز دیگری ندارد. طراحی داشبورد بجای آنکه جالبتوجه باشد کاربردی بوده و کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد. استفاده از صفحه لمسی ۸ اینچی نیز به آسانی صورت میگیرد اما خب پاسخهای آن کمی کند است. فضای بخش عقب کابین توسان در حد و اندازهی بهترینهای کلاس نیست و صندلی وسطی نیز سفت بوده و برای نشستن مناسب افراد بزرگسال خیلی نازک است.
خریداران بریتانیایی توسان N Line دو پیشرانه را میتوانند انتخاب کنند که یکی از آنها جدید است. پیشرانهی ۱.۶ لیتری ۱۳۴ اسب بخاری دیزلی بکار رفته در این خودرو بهبود یافته و از سیستم هیبریدی ملایم سود میبرد. سیستم ۴۸ ولتی یاد شده انرژی را در زمان ترمز گرفتن در باتری ۰.۴۴ کیلووات ساعتی ذخیره میکند. این مجموعه در زمان شتاب گیری ۱۶ اسب بخار دیگر را برای کمک به پیشرانهی دیزلی تولید میکند.
از آنجایی که قدرت پیشرانهی کوچک الکتریکی برای برداشتن فشار از روی پیشرانهی دیزلی صرف میشود و تأثیر چندانی روی سرعت خودرو ندارد بنابراین پرفورمنس توسان N Line تغییری نداشته و همچنان زیر حد متوسط این کلاس است. آرامش و رفاه داخل کابین خوب است اما صدای این پیشرانهی دیزلی کمی بیشتر از پیشرانهی ۲ لیتری دیزلی بکار رفته در مدلهای فول تر پریمیوم و پریمیوم SE میباشد.
البته این خودرو از سیستم تعلیق ارتقا یافته برخوردار نیست و برای دستیابی به آن باید مدل مجهز به پیشرانهی ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی را انتخاب کنید. این پیشرانه در توسان کاملاً جواب داده و با قدرت ۱۷۵ اسبی خود پرفورمنس مناسبی دارد. صدای این پیشرانه در زمان شتاب گیریها مناسبتر بوده اما خب همچنان مناسب حرکت با سرعتهای بزرگراهی و پایدار است.
البته تغییرات صورت گرفته در سیستم تعلیق خیلی شدید نبوده است. سیستم تعلیق توسان N Line در جلو و عقب به ترتیب هشت و پنج درصد سفتتر شده است. اگر خودرو را تحتفشار قرار دهید شاهد سواری تیزتری خواهید بود اما راحتی سواری خیلی مختل نخواهد شد. با توجه به اینکه توسان بیشتر راحتی سواری را مدنظر قرار داده بنابراین N Line هم همچنان سواری مناسب و دلچسبی دارد.
هر دو مدل بنزینی و دیزلی این شاسیبلند با گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه در دسترس هستند. ما در هر دو مدل گیربکس دستی را انتخاب میکنیم زیرا تعویضهای مناسبی داشته و اهرم تعویض دندهی I30 N هم دوستداشتنی است؛ اما گیربکس اتوماتیک تعویضهای کندی داشته و به راحتی گیج میشود و هم اینکه ۱۲۹۰ پوند قیمت دارد. برای خودرویی که ادعای اسپورت بودن دارد، عدم وجود پدال شیفتر روی فرمان یک شرمساری محسوب میشود.
اما اوضاع دربارهی مصرف سوخت توسان N Line چگونه است؟ هیوندای اعلام کرده پیشرانهی جدید در صورت تجهیز به گیربکس دستی مصرف ۵.۶ لیتری در هر صد کیلومتر را بر جای میگذارد درحالیکه مصرف مدلهای مجهز به گیربکس اتوماتیک ۵.۸ لیتر است.
مشخصات هیوندای توسان N Line 1.6 T-GDi 177PS 2WD DCT
- قیمت: 27285 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 175 اسب بخار/۲۶۵ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 201 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 7.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
[دانلود ویدئو]
Arian
۳ خرداد ۱۳۹۸خب جوووووووونت دراد لامصب
چی میشد همه رو مثل این خوشگل و چشم خیره کن میساختی?
حالا یکمم گرون تر ازرقبا،چ اشکالی داشت
الان این چه سوناتای ۲۰۲۰ ایه که تحویل دادی…حال بهم زن ترین ماشین هیوندای تا الان!??
عوضش این جیگرو نگا
عشق میکنی نگاش کنی
NAVID۰۰۹۸
۳ خرداد ۱۳۹۸خودروی زیبائیست ، بخصوص رنگ مشکی .
اما کیفیت مواد به کار رفته در داخل ماشین یک فاجعست ، خودرو با کارکرد کم و حدود ۱۰/۰۰۰ km دیدم در نمایشگاه که اِنگاری ۱۰۰/۰۰۰km راه رفته .
کلاً نمیدونم چه فلسفه ایه ، نمای داخلی خودروهای هیوندای سریع از ریخت میوفتن ، چرا این اتفاق برای کیا کمتر میوفته ، چرا آخه از مواد با کیعیت تری استفاده نمیکنند ، تا کی نیخواهند به این رویه ادامه بدهند من نمیدونم ، کیفیت سواری و مصرف سوخت بالا که بماند .
با وراکروز هیوندای بیش از بقیه حال میکنم ، و واقعاً کاربردیه .
Ahmadreza 2002
۳ خرداد ۱۳۹۸به سلیقه تون احترام میزارم اما جدا تا حالا ندیده بودم کسی انقدر واله و شیدای توسان باشه
مزدا
۳ خرداد ۱۳۹۸داداش احمد رضا کاری به مقاله ندارم ولی وقتی به بازار ایران نگاه میکنی اگر این خودرو می اومد بازار تو این بی وارداتی خیلیا سراغش میرفتن.
Ahmadreza 2002
۳ خرداد ۱۳۹۸بعله خب
همینم برا خیلی ها از جمله من کاملا غیر قابل دسترسه
مزدا
۳ خرداد ۱۳۹۸خیلی خوب شده کاش تو خیابونهای ایران هم اینو میدیدیم??
بهراد
۳ خرداد ۱۳۹۸دوستان در ایران آپشن هایی مثل دنده پشت فرمان و دوربین 360 و حتی رادار نقطه کور و ریموت یدک برای ماشین (مثلا سانتافه)به صورت افتر مارکتی ارائه میدن،نظرتون چیه؟ کسی نصب کرده تا حالا؟ گارانتی رو باطل می کنه؟ چه ضرر هایی برای ماشین داره؟هزینش چقدره
NAVID۰۰۹۸
۳ خرداد ۱۳۹۸بهراد عزیز .
قابل نصب هستند در تهران ، اما ببین واقعاً چقدر نیاز حیاتی به این آپشنها داری و بیشتر برای پولتون ارزش قائل باشید .
من خودم اپتیما داشتم و از سرد کن گرم کن واقعاً سالی یکبار هم استفاده نمیکردم ، همینطور دنده پشت فرمان به جز جاده چالوس ، اما دوربین ۳۶۰ نداشتم ولی فکر کنم بسیار کاربردیه ، همینطور مثلاً سیستم صوتیهای اینفینیتی نسبت به ژاپنیها ، بسیار کیفیت صدای دلنشینی دارند .
رادار نقطه کور هم خوبه و نصب میکنند ولی آخه آینه بیشتر خودروهای وارداتی محیط زیادی را پوشش میدهند و بیشتر روی قیمت خودروی شما میاره تا اینکه حیاتی باشه و نیازی نیست مگر اینکه استاندارد کارخونه باشه .
دنده پشت فرمان برای سانتافه بیشتر تزئینیه تا کاربردی ، اما من در آلفارومئو جولیتا تست کردم و بسیار کاربردی و لذتبخشه .
در کل بنظر من پول خودتو حروم نکن ، چرا که اینهایی که میخواهی حداقل ۳۰ میلیون در این بازار خراب واست خرج داره و مکافاتهای دیگر که بماند .
دوستان نظر شخصی منه ، لطفاً توهین نفرمائید .
بهراد
۴ خرداد ۱۳۹۸ممنون نوید عزیز بابت اطلاعات خوب
منم همین نظرو داشتم که فابریک کارخونه نمیشه،البته برای ماشین خودم نمی خواستم برای یکی از اقوام که وضعشم خوبه میپرسیدم.ایشون هم با من مشورت کرده بود ووو البته چندین موارد آتش سوزی و اتصالی هم دیده بودم و بهتره که سادگی کارخونه روی ماشین بمونه.در مورد آینه نظرت درسته و منم تقریبا مشکلی ندارم ولی دوربین 360 موقع پارک کردن تو جا های تنگ و باریک واقعا به کار میاد .در مورد سرد کن هم منطقه ما تقریبا نیازی به کولر نداره و کمی سردسیره اما گرمکن شاید به کار بیاد
NAVID۰۰۹۸
۳ خرداد ۱۳۹۸بهراد عزیز .
قابل نصب هستند در تهران ، اما ببین واقعاً چقدر نیاز حیاتی به این آپشنها داری و بیشتر برای پولتون ارزش قائل باشید .
من خودم اپتیما داشتم و از سرد کن گرم کن واقعاً سالی یکبار هم استفاده نمیکردم ، همینطور دنده پشت فرمان به جز جاده چالوس ، اما دوربین ۳۶۰ نداشتم ولی فکر کنم بسیار کاربردیه ، همینطور مثلاً سیستم صوتیهای اینفینیتی نسبت به ژاپنیها ، بسیار کیفیت صدای دلنشینی دارند .
رادار نقطه کور هم خوبه و نصب میکنند ولی آخه آینه بیشتر خودروهای وارداتی محیط زیادی را پوشش میدهند و بیشتر روی قیمت خودروی شما میاره تا اینکه حیاتی باشه و نیازی نیست مگر اینکه استاندارد کارخونه باشه .
دنده پشت فرمان برای سانتافه بیشتر تزئینیه تا کاربردی ، اما من در آلفارومئو جولیتا تست کردم و بسیار کاربردی و لذتبخشه .
در کل بنظر من پول خودتو حروم نکن ، چرا که اینهایی که میخواهی حداقل ۳۰ میلیون در این بازار خراب واست خرج داره و مکافاتهای دیگر که بماند .
دوستان نظر شخصی منه ، لطفاً توهین نفرمائید .
net
۳ خرداد ۱۳۹۸رینگ مشکی زشت و سپر پلاستیکی اطراف گلگیر خیلی زشت و سپر جلو زیر چراغ جلو که رنگ مشکی هست و سوراخ بزرگ شده خیلی زشته و اگر صندلیها چرم یکپارچه مشکی بود و از پارچه استفاده نشده بود و اگر در طراحی داخلی از دوخت مشکی استفاده شده بود قشنگتر میشد تا دوخت قرمز که تو ذوق میزنه.این مدل ال سی دی های کلفت جدید هیوندای که دکمه های زیادی داره اطرافش خیلی زشته و هیوندای سانتافه نسل چهارم مدل ۲۰۱۹ هم همچین ال سی دی کلفتی روی داشبورد داره و اگر ال سی دی ها درون داشبورد نصب شوند خیلی قشنگتر میشه مثل ال سی دی زیباترین کراس اور جهان یعنی هیوندای سانتافه اسپرت نسل سوم مدل ۲۰۱۸ که خیلی قشنگه
حسين وي
۳ خرداد ۱۳۹۸چجوری با ۱۳۰ اسب بخار شتاب ۸.۹ داره اخه
اصلا با عقل جور در نمیاد
حداقل ۱۶۰ اسب نیازه برای این شتاب
مزدا
۳ خرداد ۱۳۹۸داداش حسین تا اونجا که من میبینم قدرتش ۱۷۵ اسب بخار هست??
sina
۴ خرداد ۱۳۹۸کاش همه هیواندای ها این زبان طراحی رو داشتن.
قشنگه
یاس ی
۵ خرداد ۱۳۹۸net عزیز دلمون برات تنگ شده بود، خیلی وقت بود نگفته بودی زیباترین کراس اوور جهان !!!!!!!!!!!!