هیوندای سانتافه با بیش از نیم دهه قدمت، حالا دیگر حکم یک سیاستمدار کهنهکار را در سگمنت کراساوورهای میانسایز بازی میکند. در حالی که اجزای کلیدی پلتفرم خود را با برادر کوچکترش یعنی سانتافه اسپرت (نسخههای موجود در بازار ایران) به اشتراک گذاشته است، به میزان ۳.۹ اینچ فاصله محورها و ۸.۱ اینچ طول کلی بیشتری نسبت به مدل اسپرت دارد. همین افزایش طول، زمینه را برای اضافه نمودن ردیف سوم صندلیها با گنجایش دو نفر فراهم آورده است.
هیوندای سانتافه برای سال ۲۰۱۸، در سه نسخه SE، SE Ultimate و مدل سطح بالا Limited Ultimate روانه بازار میشود. این در حالیست که هر سه تریم به پیشرانه V-6 با حجم ۳.۳ لیتر و قدرت ۲۹۰ اسب بخار مجهز شدهاند و گیربکس اتوماتیک شش سرعته نیز وظیفه انتقال نیرو را بر عهده گرفته است. نیروی پیشرانه به صورت استاندارد، به سمت چرخهای جلو ارسال میشود اما با پرداخت ۱۷۵۰ دلار بیشتر، سامانه چهارچرخ محرک بر روی خودروی شما نصب خواهد شد.
نسخه پایه SE به ارزش ۳۱,۸۰۰ دلار از تجهیزات استاندارد ذیل بهره میبرد:
سه ردیف صندلی برای هفت نفر، تنظیمات دوگانه تهویه مطبوع، صندلی برقی راننده، صفحه نمایشگر لمسی هفت اینچی، اپل کارپلی، اندرویداتو و رینگهای ۱۸ اینچی.
همچنین مشتریان قادرند تا با انتخاب پکیج پریمیوم به ارزش ۳۶۵۰ دلار از امکاناتی نظیر: نمایشگر نقاط کور، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، استارت دکمهای به همراه کلید مجاورت، روکش چرمی کابین، صندلیهای جلو مجهز به گرمکن، درب پشت برقی و چراغهای مه شکن از نوع LED بهرهمند شوند.
تریم میانی SE Ultimate هم از تمام آنچه در پکیج پریمیوم موجود است، برخوردار گشته و با بهایی معادل ۳۹,۸۰۰ دلار از تجهیزات بیشتری نظیر دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف پانوراما، غربیلک فرمان و صندلیهای عقب مجهز به گرمکن، صندلیهای جلو مجهز به تهویه، صفحه نمایشگر لمسی هشت اینچی و رینگهای ۱۹ اینچی، سود میبرد. یک بسته فنآورانه نیز به ارزش ۲۱۰۰ دلار برای این تریم در نظر گرفته شده که شامل موارد زیر است:
کروز کنترل تطبیق پذیر، ترمز خودکار در مواقع اضطراری، هشدار انحراف از مسیر، چراغهای HID جلو، نوربالا خودکار و ترمز دستی برقی.
تازه های سانتافه برای سال ۲۰۱۸
پس از تازه سازی صورت گرفته بر روی سانتافه در سال قبل، این خودرو با کمترین تغییر و تحولی وارد سال ۲۰۱۸ شده است. قابل توجهترین تغییر، به حذف نسخه لیمیتد میان-رنج از خط تولید باز میگردد. همچنین سیستم ارتباطی بلولینک برای مدت سه سال به طور رایگان در اختیار مشتریان قرار داده شده است. از جمله خدماتی که در سامانه بلولینک موجود است میتوان به اگاهسازی خودکار برخورد و دسترسی به اپلیکیشن خدمات راه دور بلولینک اشاره نمود.
نکات دوست داشتنی
سواری سانتافه تا حد انتظار نرم و ملایم بوده و کابین نیز از سکوت کافی بهرهمند شده است، تا حدی انگار که فنرهای سانتافه را از جنس ابرهای آسمان تولید نموده باشند. این خودرو در مسیرهای مختلف کاملا آرام، خونسرد و راحت عمل میکند. همچنین مراتب تقدیر و تشکر فراوان خود را بابت صفحه نمایشگر لمسی پرسرعت به همراه کاربرد آسان سیستم اطلاعات سرگرمی را اعلان میداریم.
نکات دوست نداشتنی
اگرچه نباید از یک کراس اوور شاسی بلند انتظار عملکرد در حد خودروهای اسپرت را داشت اما بابت برخی حالات رانندگی اسپرت سانتافه ممنون هستیم. با این وجود، متاسفانه هیچ گونه حس خوشایند و دلپذیر رانندگی را در پشت فرمان سانتافه تجربه ننمودیم.مواردی نظیر: فرمان فوق تقویت شده، بادی-رول های اضافه و تمایل به کمفرمانی، ویژگیهای دینامیکی شبیه به یک مینی ون را به سانتافه اعطا مینمایند. در صورت خواباندن ردیف دوم و سوم صندلی، فضای بار تا ۸۰ فوت مکعب گسترش مییابد که البته در قیاس با حریفانی همچون شورولت تراورس و فولکس واگن اطلس، به ترتیب ۱۸ و ۱۷ واحد کمبود حجم خواهد داشت.
ضمنا داشبورد سانتافه نیز از طراحی نسبتا قدیمی، مملو از دکمه رنج میبرد و به طور کلی در داخل کابین، با مقدار بیش از حد اجزا ساخته شده از پلاستیک خشک مواجه هستیم که اصلا به گونهای خوشایند جلوه نخواهد کرد.
سانتافه یک خودروی راحت و بی هیجان خانوادگیست، والسلام.
PooRiyA:::BMW:::GERMANY
۲۴ دی ۱۳۹۶دیگه بررسی میخواست؟؟؟؟؟
آریا
۲۵ دی ۱۳۹۶خداییش من تو آمریکا باشم با این بازاز متنوع سمت سانتافه نمیرم
Madjid
۲۴ دی ۱۳۹۶.
الان دوستمون نت میاد میگه زشت شده و سانتافه اسپرت 2015 زیباترین ماشین تاریخ جهان خلقت بوده !!! :-)
به نظر من که سانتافه همیشه یه طراحی متوسط رو به بالا داشته.
#ali.m#
۲۴ دی ۱۳۹۶سانتافه طراحی بی نقصی داره اصلا از کره ای ها خوشم نمیاد ولی سانتافه و سورنتو همیشه طراحی عالی داشتن .✋
Raha
۲۴ دی ۱۳۹۶تو ایران که خیلی خوب جواب داده
Mohsen
۲۴ دی ۱۳۹۶تو ایران که رقیبی نداشت که سه ردیفه باشه فقط سورنتو رقیبش بود
PaRHaM
۲۴ دی ۱۳۹۶نظرتون چیه ک حدودا ۱۶ ساعت از معرفی سیلورادو و رنجر ۲۰۱۹ گذشته ؟؟؟؟
M.us
۲۴ دی ۱۳۹۶پرهام جان منم منتظر یه پست در همین موردم درضمن سانتافه ماشین خوبیه فقط یکم تو مدلای قبلی تعلیق نه خیلی نرمی داشت، یه صوتی که من با این ماشین دادم اونم دکمه modeبود که رو فرمون تعبیه شده و من نمیدونستم درحالی که تو ماشینایی مثل لندکروز رو داشبوردم داره یا سوناتا های قدیمی ،جدیداشو ندیدم
محسن
۲۴ دی ۱۳۹۶دوستان در مورد نور بالای خودکار کسی اگه اطلاعاتی داره توضیح بده ممنون میشم
datsun
۲۴ دی ۱۳۹۶ماشین به وسیله ای راداری که روش نصب شده تشخیص میده چه موقعه از نور بالا استفاده کنه که باعث کاهش دید ماشینی که روبه روی شماست یا ماشینی که شما پشت سر اون حرکت میکنید نشه
pool
۲۵ دی ۱۳۹۶اغلب ماشین ها وقتی ماشینی جلوت نباشه و از روبرو نیاد میزنه بالا نورو که توی بنز اصلا خاموش نمیکنه نور بالا بلکه قسمتی که ماشین جلویی یا روبرویی هست رو تاریک میکنه یعضی از ماشینه ها در صورت تشخیص ماشین کلا نور بالا خاموش میکنند بعضی ها مثل بنز تعقیب و فقط نور جهت میدن و خاموش نمیکنن نور بالا
Raha
۲۴ دی ۱۳۹۶فکر کنم بیشتر هیوندای های وارداتی فول آپشن هستند
درسته؟؟؟
Pooya
۲۴ دی ۱۳۹۶من حرفی ندارم فقط دیدم مطلب درباره سانتافه است گفتم این عکس رو ببینید. جالبه با تشکر.
http://uupload.ir/files/eowm_img_20180114_195623.png
مسعود
۲۵ دی ۱۳۹۶فک کنم تبریزه، درسته؟ پلاک رو دقیق ندیدم که ارس هست یا نه ولی این فورد رو تبریز دیده بودم
مهران
۲۴ دی ۱۳۹۶سانتافه خیلی خودرو محترم و دوست داشتنی هست ولی رقیب ژاپنی رو مزدا cx9 ترجیح میدم
فرید
۲۴ دی ۱۳۹۶این مدلی که ایران اومده 290 اسب قدرت داره؟
Mohsen
۲۴ دی ۱۳۹۶نه این خودرویی که ایران به اسم سانتافه اومد تو امریکا اسمش سانتافه اسپرته و یه از همه نظر متفاوته البته میزان تفاوتش کمه موتور سانتافه هایی که اومدن 2500 شایدم2400 بودن که زیر 200 اسب بخار هم قدرت داره
Khan
۲۴ دی ۱۳۹۶اونایی ایران اومده سانتافه اسپورته، پنج نفری. سانتافه اصلی که این باشه هفت نفره است موتورش قویتره. تو ایران نمیشه واردش کرد.
شایان
۲۵ دی ۱۳۹۶البته همیناییم که تو ایران ردیف عقبش باز میشه میشه 7 نفره
Khosrow
۲۴ دی ۱۳۹۶چه شروعی داره متن —- سانتافه با بیش از نیم دهه قدمت!! کهنه کار!!!! — خداوکیلی؟ ..
جواد
۲۴ دی ۱۳۹۶در عجب که همین سانتافه مدل 2018 در فول ترین آپشنش limited ultimate قیمتی در حدود 170 الی 180 میلیون داره ولی تو ایران???
NAVID۰۰۹۸
۲۴ دی ۱۳۹۶ماشینای کره ای خوبن ولی هیچوقت نتونستن حتی یه حِس کوچک رانندگی به راننده منتقل کنن و بسیار بی روحن .چنانچه در آخر این مطلب مطرح میکند.
و یکی دیگر از مشکلات خودروهای کره ای کیفیت متریال هست که حتی در جنسیس هم نتونسته اونیو که باید باشد ارائه بده
مصرف سوخت نسبت به حجم موتور در اکثر محصولات هیوندای بسیار بیشتره در صورتی که اونی که در کاتولوگ مطرح شده به هیچ عنوان به آن دست پیدا نمیکنید((در توسان و اپتیما به شخصه تجربه کردم)).
خودروهای کره ای از منظر طراحی روز و قیمت قابل تقدیرن ولی زود گذر
در حال حاضر هم کیا سورنتو را به سانتافه ترجیح میدم
سروش
۲۴ دی ۱۳۹۶با پرداخت 1750 دلار بیشتر، سامانه چهارچرخ محرک بر روی خودروی شما نصب خواهد شد.
اگه تو ایران بود چهل پنجاه ملیون واسه مشتریها اب میخورد این سامانه چهار چرخ متحرک
net
۲۵ دی ۱۳۹۶این مدل سانتافه زشته.هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ زیباست.هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ عشق منه
حسین وی
۲۵ دی ۱۳۹۶پشتش شبی تویوتا فرچونر
احمد
۲۵ دی ۱۳۹۶از زیبایش با قدمت 5 ساله این مدل از سانتافه کم نشده یا از مد نیفتاده ولی طراحی داشبورد طراحی داخلی باید تغییر میداد
کیوان
۱۰ بهمن ۱۳۹۶شاید بشه گفت سانتافه زیباترین و شکیلتربن شاسی بلنده تقریبا در ایران از نظر زیبایی رقیب نداره
بهنام
۱۴ بهمن ۱۳۹۶بنظرتون بین تویوتا راو۴ و سانتافه کدوم ارزش خریدن داره؟