هیوندای بجا رها کردن کلاس خودروهای شهری (چیزی که خودروسازان زیادی انجام داده و میدهند) موقعیت خود در این کلاس را با عرضه نسخه اسپورت تری از نسل جدید i10 تقویت کرده است.
اما خیلی هیجانزده نشوید زیرا نسخه N Line فرسنگها با یک هاچبک پایه و داغ فاصله دارد. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی جدید با قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ نیوتون متر قرار گرفته است. این پیشرانه با یک گیربکس ۵ سرعته دستی همکاری میکند. نزدیکترین رقیب به i10 N Line فولکسواگن آپ GTI است که تاکنون این گوشه از بازار را در قبضه داشته است.
تریم N Line با برخی تغییرات ظاهری همچون جلوپنجره جدید با دیلایت های LED یکپارچه، رینگهای ۱۶ اینچی، نشانهای N Line، دو خروجی اگزوز، فرمان و صندلیهای مخصوص و… متمایز میشود. قطعاً تغییرات یاد شده باعث شدهاند این خودروی شهری گزینه جذابتری به نظر آید.
البته خود پیشرانه خبر بزرگی محسوب میشود. این پیشرانه با استقبال ما روبرو شده زیرا گزینههای دیگر از نوع ۱ و ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی هستند که حتی در چنین خودرویی با ابعاد کوچک فاقد قدرت کافی هستند.
هیوندای میگوید i10 N Line با این پیشرانه جدید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۰.۵ ثانیهای دارد و خب با خودروی بسیار سریعی طرف نیستیم؛ اما این رقم بازگو کننده کل داستان نیست زیرا از حالت سکون شاهد بهبود پرفورمنس خودرو هستیم که دلیلش گشتاور بیشتر در دورهای پایین است.
شتاب گیری خودرو از سرعت ۹۰ کیلومتر به بعد افت پیدا میکند اما توربو باعث میشود عملکرد خودرو در سبقتها بهتر از قبل باشد. یکی از نقاط ضعف I10 گیربکس دستی آن است در حال که آپ GTI از گیربکس ۶ سرعته استفاده کرده و تجربه بهتری را در بزرگراهها ایجاد میکند.
هیوندای در حرکتی نسبتاً سورپرایز کننده برخی بهبودها در شاسی را نیز انجام داده است. میزان بازی فنرها بیشتر شده و از جذب کنندههای شوک جدید استفاده شده است. نتیجه هم ایجاد سواری و هندلینگی احساسبرانگیز و پایدار نسبت به جثه است. سواری خودرو کمی سفت بوده اما سیستم تعلیق به خوبی ناهمواریها را جذب میکند و i10 کاملاً حس یک خودروی بالغ را منتقل میکند.
با وجود پرفورمنس بهتر، i10 N Line یک خودروی کوچک و هیجانانگیز برای سواری است اما خب از نظر هندلینگ و توانایی در پسِ فولکس آپ GTI قرار میگیرد. فرمان خودرو تیزی فرمان آپ را نداشته و پیشرانه رقیب ژرمنی نیز پرفورمنسی فوقالعاده ارائه میکند.
البته هیوندای کوچکترین محصول خود را کاملاً غنی از تجهیزات کرده است. سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل، دوربین دندهعقب، صفحه لمسی ۸ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی، درگاههای شارژ USB و بلوتوث جزو تجهیزات i10 N Line هستند.
سپس نوبت به لیست تجهیزات ایمنی میرسد که شامل هشدار خروج از مسیر، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، دستیار کمک به حرکت در سربالایی و کیسههای هوا میباشد. آپ GTI از این نظر نمیتواند به هیوندای نزدیک شود و i10 N Line با قیمت ۱۶۱۹۵ پوندی ارزانتر از رقیب آلمانی است.
هیوندای i10 یک خودروی شهری کوچک و عالی است. این خودرو پر از تکنولوژیها و تجهیزاتی است که معمولاً در این کلاس دیده نمیشود. به این موارد باید پیشرانه ۱ لیتری توربوی جدید را نیز اضافه کنیم که بر پرفورمنس خودرو افزوده است. سواری i10 N Line به اندازه فولکسواگن آپ GTI هیجانانگیز نیست اما خب خودرویی ارزانتر بوده و با پول پرداختی خود چیزهای بیشتری به دست میآورید.
مشخصات هیوندای i10 1.0 T-GDi N Line
- قیمت: 16195 پوند
- پیشرانه: 3 سیلندر ۱ لیتری توربو
- گیربکس: 5 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
- قدرت/گشتاور: 100 اسب بخار/۱۷۲ نیوتون متر
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 10.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: 185 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
محمد
۸ مرداد ۱۳۹۹با نمکه
NAVID۰۰۹۸
۸ مرداد ۱۳۹۹فقط کافیه مقایسه بشه با ورژنهای مختلف تویوتا یاریس تا پِی به زشت بودن این خودروی هیوندای ببرید .
جداً i10 باید باشه تا یاریس ، مزدا۲ ، آپ یا حتی کیا پیکانتو به چشم بیاد .
کیان
۸ مرداد ۱۳۹۹انصافا طراحی تیبا ۲ از این بهتره !!!
اخه این چ طراحی ای هست ؟؟؟ قبلیش معقول تر بود واقعا
مزدا
۹ مرداد ۱۳۹۹هیوندایی خیلی سعی میکنه یک جلو پنجره مخصوص به خود رو داشته باشه ولی تو هر ماشینی یه جور جلو پنجره میزاره .این فرم جلو پنجره هم اصلا جذاب نیست
رضا
۸ مرداد ۱۳۹۹سوس ماس?
مهرداد كمال
۸ مرداد ۱۳۹۹زشت
عماد
۸ مرداد ۱۳۹۹مناسب خانوما
حسین دهمرد
۸ مرداد ۱۳۹۹من نمیدونم چه اصراری به این جلوپنجره ی چیپ دارن . انگار با مشت زدی تو دهنش چهارتا دندونای جلوش ریخته دوطرفش مونده گند میزه رو کل زحمت طراحی ماشین نگاش میکنی انگار از این اسباب بازی پلاستیکیاس. ولی بقیه ش خوبه.
زیزیگولو
۸ مرداد ۱۳۹۹به نظر من ماشین جمع و جورو خوبیه و بدرد شهرای شلوغو پرجمعیت میخوره
AMG///
۸ مرداد ۱۳۹۹فلفل نبین چه ریزه
آرش وان
۸ مرداد ۱۳۹۹3 خودروی پرفروش این سگمنت در ژوئن ۲۰۲۰ در ۲۷ کشور اروپایی طبق برآورد JATO
1- فیات ۵۰۰ ??
۲- فیات پاندا ??
۳- رنو توئینگو ??
پارسا عشق ماشین
۹ مرداد ۱۳۹۹از وقتی هیوندای از ایران رفته چرت و پرت میزنه به جز بعضی ها!