هیوندای

نخستین تجربه رانندگی با هیوندای سانتافه 2019

نسل جدید هیوندای سانتافه که از اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی به معرض فروش گذاشته خواهد شد، جایگزین سانتافه اسپرت خواهد بود. همچنین جایگزین نسخه بزرگتر کنونی که با فاصله محوری بیشتری در خیابان‌ها مشغول تردد است، یک شاسی بلند سه ردیفه جدید خواهد بود که تحت نامی متفاوت از سال ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد شد. اگر هیوندای کنا جدید و مدل سلول-سوختی نکسو را نیز در نظر بگیریم و نسل جدید توسان را به همراه نسخه کوچکتر کنا که از سال ۲۰۲۱ وارد خط تولید خواهند شد، بدان اضافه نماییم، با شش محصول جدید و بازطراحی شده در میان خانواده کراس‌اوور و شاسی‌بلندهای این خودروساز کره‌ای مواجه خواهیم بود.

هیوندای سانتافه 2019
برگردیم به سراغ سانتافه (اسپرت) جدید که نشان می‌دهد هیوندای بر روی مسیر درست گام نهاده است. طراحی محصول جدید پخته‌تر و دلنشین‌تر شده است. شیشه عقب نیز عمودی‌تر از قبل در سر جای خود نشسته تا فضای بیشتری را برای سرنشینان ردیف سوم و محفظه بار فراهم آورد.

هیوندای سانتافه 2019
به واسطه طول بیشتر، فاصله بین محوری بیشتر، کاهش فاصله چرخ‌ها تا انتهای هردو سمت
خودرو(overhang) و افزایش جزیی طول دورتادور فضای داخلی، محیط کابین نیز از فضای زیادی برخوردار شده است. میزان دید داخلی نیز به دلیل آنچه افزایش ۴۱ درصدی سطوح شیشه‌ای کابین عنوان شده، به حد مطلوبی افزایش یافته است.

هیوندای سانتافه 2019
هیوندای جلو پنجره جدید خود را « آبشاری» نام نهاده که در رنگ‌های مشکی و آبی قابل حصول است و سبک طراحی آن در الگوی روکش صندلی‌ها و پوشش روی اسپیکرها تکرار شده است. در کل با کابین زیبایی مواجه هستیم که از اجزای باکیفیتی تشکیل شده است. اگر با متعلقات تغییرشکل نیافته اهرم تعویض دنده مشکلی ندارید، قطعا طراحی داشبورد و مجموعه کابین، به ویژه با آن صفحه نمایشگر لمسی هفت اینچی استاندارد که به طور عمودی آماده انجام وظیفه است، می‌تواند مورد پسند شما قرار بگیرد.

هیوندای سانتافه 2019
صفحه نمایشگر لمسی هشت اینچی نیز به همراه سامانه مسیریابی به صورت سفارشی قابل نصب بر روی داشبورد این خودرو است. صفحه سرعت شمار پشت غربیلک فرمان هم به صورت استاندارد از یک نمایشگر ۳.۵ اینچی تعبیه شده درمیان دو نشانگر آنالوگ دورموتور و سرعت خودرو تشکیل شده که در تریم‌های بالاتر، جای خود را به یک صفحه نمایشگر هفت اینچی خواهند داد. بسته به انتخاب نوع حالت رانندگی، رنگ تم صفحه سرعت شمار دیجیتال هفت اینچی تغییر خواهد کرد، به گونه‌ای که در حالت نرمال آبی می‌شود و در دو وضعیت اسپرت و اکو به ترتیب شمایل قرمز و سبز رنگ به خود خواهد گرفت.

هیوندای سانتافه 2019

قوای محرکه این خودرو از طریق یک پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۸۵ اسب بخار و یا پیشرانه توربوشارژ دو لیتری با توان خروجی ۲۳۵ اسب بخار تامین خواهد شد. سامانه تمام چرخ محرک نیز در دسترس قرار داده شده است. شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتربرساعت سانتافه جدید در حدود ۷ ثانیه تخمین زده می‌شود.


همچنین از سال ۲۰۲۰ یک پیشرانه چهار سیلندر ۲.۲ لیتری دیزلی، به قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۴۳۶.۶ نیوتن متر نیز برای این خودرو عرضه خواهد شد.

حجم محفظه بار در نسخه دو ردیفه معادل ۱۰۴۸ لیتر است که با اضافه شدن صندلی‌های ردیف سوم به میزان ۲۸.۳ لیتر از این حجم کاسته خواهد شد. در حدود یک اینچ نیز از فضای پای سرنشینان ردیف دوم در نسخه هفت نفره تقلیل خواهد یافت.

هیوندای سانتافه 2019
وظیفه خطیر انتقال نیروی پیشرانه هم بر عهده یک گیربکس جدید هشت سرعته نهاده شده که توسط هیوندای طراحی شده است.
هماهنگی میان جعبه دنده و پیشرانه در حد بسیار مطلوبی قرار دارد اما در هنگام روشن بودن سیستم استاپ/استارت، با اندکی ناملایمتی در استارت مواجه شدیم.

هیوندای سانتافه 2019

عملکرد پیشرانه دو لیتری نیز که در اینجا مورد بررسی قرار داده‌ایم کاملا رضایت‌بخش بوده است. سیستم برقی فرمان هم واکنش‌های میان سطح جاده و تایرهای ۱۹ اینچی را به خوبی منتقل می‌نماید. در ضمن رینگ‌های ۱۸ و ۱۷ اینچی نیز در دسترس هستند. کیفیت سواری کاملا در حد انتظار بوده و کابین از سکوت مناسبی برخوردار شده است.

هیوندای سانتافه 2019
از جمله تجهیزات و امکانات این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
شش عدد ایربگ، هشدار برخورد از جلو، ترمز خودکار اضطراری، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، هشدار انحراف از مسیر، نوربالای خودکار، مانیتورینگ نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، سامانه کمکی خروج ایمن از خودرو و هشدار سرنشین عقب.

هیوندای سانتافه 2019
سیستم جدید خروج ایمن از خودرو در صورت نزدیک شدن یک خودرو یا هر وسیله نقلیه دیگر از پشت سر به سرنشینان در هنگام خروج هشدار داده و در صورت نیاز درب‌ها را قفل می‌کند. سیستم هشدار سرنشین عقب نیز در صورت وجود هر گونه حرکت در صندلی‌های عقب، از طریق یک حسگر اولتراسونیک ارتعاشات را تشخیص داده و از طریق اپلیکیشن تلفن همراه و یا بوق، به راننده هشدار می‌دهد.

میزان مصرف سوخت و بهای این خودرو هنوز اعلام نشده اما پیش بینی می‌شود که نسخه پایه دیفرانسیل جلو با برچسب قیمتی معادل ۲۶ هزار دلار مواجه شود و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن نیز در حدود ۹.۸ لیتر بر صد کیلومتر برای پیشرانه ۲.۴ لیتری و در حدود ۱۰.۷ لیتر بر صد کیلومتر نیز برای پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ باشد.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. کارل شلبی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    الان که بیش تر نگاش میکنم نمای عقب خوبی داره.
    ولی جلوش هنوز فکر نکنم باب میل خیلیا باشه!

    1. حامد

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      قسمتی که مه شکناش و چراغاشو یکی کرده خیلی بد شده دل آدمو میزنه

    2. دانیال

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (134 ديدگاه)

      من زیاد با جلوش نمی تونم کنار بیام. بدم هم نیست. اما جلو پنجره اش برای زشت ترین جلو پنجره ای که دیدم. چراغ اش هم خیلی ریز و کوچیک شده

  2. Audi

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    هم چراغای عقب هم جلو رو از لکسوس nx300 اسکی رفته هیوندای

  3. شاهين

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    یادتونه ۵۰ میلیون بود ؟ اون *** رو لولو برد دیگه…الان ۴۰۰ تومن هم نمیدن دستت اینو..۸ برابر در کمتر از ۸ سال…

    1. mohsen

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      یادمه
      اون من تو یه بوتیک مشغول فروشنده بودم ماهای چهارصد هزار تومن دستمزدم بود
      الان دستمزد تو بوتیک یک تا یک و سیصده و قیمت سانتافه 250 میلیونه
      اون موقع که پنجاه میلیون بود من با حقوق 124 ماه میتونستم سانتافه بخرم
      الان اگه تو یه بوتیک مشغول بشم باید 250 ماه کامل کار کنم تا بتونم سانتافه بخرم.

      اینو به این علت گفتم که تو اروپا هر سال دستمزدها بر اساس توروم بالا میره و سندیکاهای کارگری که اینجا ممنوعه هر سال درصد اضافه شدن دستمزد رو اعلام میکنن به کارفرماها و کارفرماها بر همین اساس افزایش میدن.

      1. بهراد

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (537 ديدگاه)

        الانم نگران نباش بیزینس من های وطنی جوری شورشو در میارن که زیر ۴۵۰ نباشه، یکمم دلار بکشه بالا قیمتش میره بالای ۶۰۰ تومن
        پول بنز میدی سانتافه تحویل میگیری
        از بس انتخاب کمه، همون کم هارو هم رحم نمی کنن بهش، نمیشه که انتظار داشته باشیم حقوق کارگرا زیاد تر بشه و ماشینا ارزونتر، زشته آخه اینجا ایرانه
        هر چی که خارج دیدی برعکسش کن میشه ایران
        نسل ما باید آرزوی سوار شدن به اینجور ماشینا رو به گور ببره
        والا خیلیا تو همین پراید کارکرده اقساطی هم موندن یه شکاف بزرگ تو مارکت خودرو هست ، ماشینای ایرانی آشغال زیر۵۰ میلیون داریم(با استاندارد بالاتر از بنز و هیوندای???)، چینی ها و بقیه برادران زیر ۱۵۰ میلیونی(منظورم از چینی همه نوعش هست) و ماشینای واقعی بالای ۳۰۰ که شامل لکسوس و آلمانی ها هستن، بقیه که سهمشون از بازار کمه یا که حرامن

  4. امیرمحمد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (238 ديدگاه)

    به نظر من که طراحی بسیار زیبا و مدرنی داره خدا میدونه تو ایران چقدر قیمت میخوره وقتی ازرا ۳۷۰ قیمت خورده مطمیینا این حداقل ۳۵۰ به فروش میرسه

    1. محمدامین

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (48 ديدگاه)

      درحال حاضر سانتافه فول ۱۷ ،قیمتش ۳۶۰ هست.این از ۴۰۰ عبور خواهد کرد?

      1. امیرمحمد

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (238 ديدگاه)

        منم که گفتم حداقل ۳۵۰?

  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    رکستون جدید شیک‌تر و جذاب‌تره

    1. power active

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (171 ديدگاه)

      رکستون g4 آفرودشم خوبه این سانتافه آفرود نداره سوسولیه خخخخ

      1. حسن

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (28 ديدگاه)

        سانتافه از نظر ویژگیهای فنی بسیار شبیه کیا سورنتو است و به نوعی این دو پسرعمو هستند و فیلم آفرود سورنتو در مسیرهای بسیار صعب العبور موجوده.

        1. مصطفی

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (10 ديدگاه)

          با این تفاوت که سورنتو توسعه پیداکرده برای شرایط اسپرت تر و خشک تر و آفرود تر و سانتافه برای شرایط لوکس تر و نرم تر وشهری تر؛ البته به نظر من این عیب نیست برای سانتافه که آفرود آنچنانی نداشته باشه

  6. net

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3392 ديدگاه)

    از زمانی که عکس سانتافه ۲۰۱۹ دیدم هر روز سردرد میگیرم و اعصابم خورده واقعا هیوندای ناشیانه عمل کرده برای طراحی سانتافه ۲۰۱۹ فکر کنم هیوندای دیوانه شده و نباید طراحی سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ رو تغییر میداد.عیبهای سانتافه ۲۰۱۹ عبارتند از چراغ جلو و عقب زشت ،داشبورد و ال سی دی روی داشبورد زشت،چراغ بزرگ زیر چراغ جلو که در سپر جلو بکار رفته و از کیا سورنتو ۲۰۱۹ کپی کرده خیلی زشت،کراس اور رو ۳ ردیف صندلی براش گذاشته ،خط استیل زیر چراغ و بالای جلو پنجره واقعا مسخره هست و فلسفه این خط استیل هیچکس نمیدونه برای چی هست،سقف سانروف کوچک

    1. حامد

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      نت جان حرص نخور ):

    2. emad1990

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (999 ديدگاه)

      این net موجود عجیبیه.دوست دارم یه بار از نزدیک ملاقاتش کنم یا عکسشو ببینم
      خیلی دوست دارم بدونم چه شکلیه

  7. hamid

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (309 ديدگاه)

    جلوش افتضاحه. چراغا و جلو پنجرش واقعا زشت شده

  8. net

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3392 ديدگاه)

    تنها نکته مثبت سانتافه ۲۰۱۹ از بغل که نگاه میکنی خط استیل اطراف شیشه دربها که شبیه ماشینای کراس اور بی ام و شده و نسبت به سانتافه ۲۰۱۸ پهن تر و کلف تر شده قشنگه

  9. net

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3392 ديدگاه)

    هیوندای نباید طراحی داخلی و بیرونی سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ و گرنجور۲۰۱۷ نسل قبلی رو تغییر میداد

  10. عشق ماشین

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    داشبوردش شبیه محصولات مزدا نشده؟

    1. Ali

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      آره مثلا اومده از مزدا کپی کنه. ولی مزدا کجا و این کجا. یه نگاه به داخل CX-9 بندازید:
      https://www.newautogroup.com/wp-content/uploads/2016/11/2017-Mazda-CX-9-16.jpg

    2. Sardar

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (165 ديدگاه)

      الان اگه این سانتافه چینی بود همه میگفتن همه چیزش کپی هست ولی چون سانتافه هست کسی چیزی نمیگه . بنظر من داخلش کاملا از محصولات مزدا کپی زده

  11. Fk

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    اینم مثل لکسوس داره میشه
    جلوه خوبی نداره جلوش

  12. امید

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    داخلش که مشکلتر شده اما جلوش بنظرم یه فیس لیفت نیاز داره مخصوصا جلو پنجره.

  13. کیوان

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    سانتافه همیشه زیباترین کراس اور بوده مزدا از هیوندائی تقلید میکنه نه بر عکس

    1. Ali

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      صحیح!!!
      داداش خجالت نکش، میخوای بگو آئودی هم از هیوندای کپی میکنه

  14. رامـینـ

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    فکر کنم یادشون رفته بود عقب رو طراحی کن امدن از ایران خودرو کمک گرفتن.

  15. ahmad

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (566 ديدگاه)

    خوبه ولی بازم به کولیوس نمیرسه .

  16. Mehdi

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (158 ديدگاه)

    نمای عقبش به شدت شبیه جری تیگو هفت شده??
    تصویر دوم رو با تصویر زیر مقایسه کنین.
    https://goo.gl/images/2LKTdB

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا