رگلاتورهای ایمنی ایالاتمتحده پروندهی تحقیقات از فراخوان حدود ۱.۷ میلیون خودروی هیوندای و کیا در این کشور را گشودهاند.
رویترز گزارش داده که این تحقیقات اندکی پس از افشاگری یک فرد اهل کره جنوبی گزارش شده به سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها صورت میگیرد. این فرد افشاگر قبلاً دولت کرهی جنوبی را مجبور به فراخوان حدود ۲۴۰ هزار دستگاه خودروی ساخت هیوندای و کیا کرده است.
رگلاتورهای آمریکایی چارچوب زمانی سه فراخوان این کمپانیها و کافی بودن میزان خودروهای فراخوان شده را بررسی خواهند کرد.
در سال ۲۰۱۵ هیوندای در ابتدا تعداد ۴۷۰ هزار دستگاه سوناتا را به علت نقصی که منجر به توقف پیشرانه میشد فراخوان کرد. در اواخر ماه مارس تعداد ۵۷۲ هزار دستگاه سوناتا و سانتافه اسپورت دیگر نیز به همین دلیل فراخوان شدند و اندکی بعد نیز کیا تعداد ۶۱۸۱۶۰ دستگاه از مدلهای اپتیما، سورنتو و اسپورتیج را فراخوان کرد.
فرد افشاگر یاد شده که Kim Gwang-ho نام دارد مدعی شده پیشرانهی خودروهای مورد بحث تحت تأثیر فرایندهای ساخت ضعیف نبوده اما در واقع نقص دارد.
Reza
۷ خرداد ۱۳۹۶ظاهر خوب.
باطن بد
PD
۷ خرداد ۱۳۹۶به همین خیال بمونید و از سواری خودرو های ملی لذت ببرید :)))
reza
۷ خرداد ۱۳۹۶نگران نباش هم از ملیش لذت میبریم و هم از ژاپنیش.شما هم تونستی لذت ببر
farnoud
۷ خرداد ۱۳۹۶فراخوان لازم نیست همین که یک ماشین 2000 سی سی مدعی به اسم کیا سراتو 14 لیتر در 100 مصرف میکنه نشان از کیفیت بالای کیا داره یا سوناتایی که بعد از 30000 کیلومتر کار مثل گاری به صدا میفته هم نشان از تکنولوژی و کیفیت بالای کره داره!!!!!!
یاسین
۷ خرداد ۱۳۹۶فرد افشاگر یاد شده که Kim Gwang-ho نام دارد مدعی شده پیشرانهی خودروهای مورد بحث تحت تأثیر فرایندهای ساخت ضعیف نبوده اما در واقع نقص دارد.
اگه به این جمله دقت کنی متوجه میشی که مشکل اصلی ربطی به کنترل کیفیت تولید نداره بلکه مشکل از مهندسی خود اون موتوره من سر اون پستی که بحث این بوده که کیا هیوندای میخوان از زیر این فراخوان در برن اینو گفتم یه وقتی هست در اثر تولید انبوه کنترل کیفیت دچار مشکل میشه و تا وقتی که حقیقت کاملا مشخص نشه نمیشه میزان تقصیر کیا هیوندای رو مشخص کرد و فقط بحث اینه که ایا این کمپانی برای ارزش خودش اونقدر شجاعت به خرج بده که از زیر این فراخوان در نره که در غیر اینصورت وجهه برندش خیلی خراب میشد ولی حالا که مقامات تحقیقی علت اصلی رو رو کردن مشخصه که کیا هیوندای یه خرابکاری مهندسی کردن که موتورشون حتی با وجود ساخت بی مشکل در واقع در عملکرد نقص داره و بهترین کار برای خراب نشدن ارزش برندشون اینه که کاملا مسولیت قضیه رو بپذیرن و در فکر حل این مشکل مهندسی تو موتورشون باشن
Toros
۷ خرداد ۱۳۹۶کیا و هیوندای برخی قطعات را خودشان نمیتوانند بسازند و سفارش میدهند تا شرکتهای دیگری برایشان بسازند به احتمال زیاد ایراد در قسمت قطعات سفارشی به وجود آمده