نسل جدید هیوندای توسان 2022 از نظر استایل، تکنولوژی و سیستمهای ایمنی دگرگونی کاملی را تجربه کرده است. هماکنون فرصت تست چالشبرانگیز و سخت گوزن در اسپانیا فراهم شده تا بتوانیم ارزیابی کاملی از عملکرد و هندلینگ این خودروی ارتقا یافته داشته باشیم.
نتایج به دست آمده برای توسان جدید نه خیلی ضعیف بودهاند و نه خیلی برجسته. اولین تست با سرعت ۷۶ کیلومتر در ساعت انجام شده و هیوندای تا زمان رسیدن به آخرین مخروطها عملکرد خوبی داشته اما در نهایت نتوانسته این تست را با موفقیت پشت سر بگذارد. علیرغم اینکه وضعیت خودرو خیلی خوب به نظر میرسد اما بیش از ۱۰ تست توسط دو راننده انجام شده تا در نهایت این تست با موفقیت پاس شود. توسان هیبرید در این تستها سرعت ۷۱ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است.
برای مقایسه با سایر کراس اوورها باید دانست جیپ کامپس که اندکی کوچکتر از توسان جدید است تست گوزن را با سرعت ۷۹ کیلومتر در ساعت پشت سر گذاشته است. فولکسواگن تیگوان و سوبارو فارستر نیز سرعت ۷۷ کیلومتر در ساعت را بر جای گذاشتهاند. تویوتا راو ۴ پرایم تنها خودرویی بوده که با سرعت ۶۳ کیلومتر در ساعت از عهده تست گوزن برآمده است.
این توسان هیبرید از دامپرهای تطبیقی سود میبرد اما حتی حالت اسپورت سفت تر نیز نتوانسته از کم فرمانی خودرو جلوگیری کند. البته واکنش توسان به تغییر مسیر ناگهانی ایمن و قابل پیشبینی بوده است.
سیستم تعلیق توسان جدید در تست اسلالوم نتایج خوبی را نشان داده است. اندکی تکان در بدنه وجود داشته اما فرمان خودرو پاسخهای مناسبی را ارائه کرده است.
این خودرو در آمریکا با پیشرانههای متنوعی در دسترس است. مدل پایه به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت ۱۸۷ اسب بخار و گشتاور ۲۴۱ نیوتون متر مجهز است و با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه میشود. نسخه هیبریدی از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو و واحد الکتریکی ۴۴.۲ کیلوواتی سود برده و قدرت ترکیبی ۲۲۶ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری دارد. این مدل به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز است. نسخه پلاگین هیبریدی توسان نیز در دسترس است که قدرت آن ۲۶۱ اسب بخار میباشد.
هیوندای توسان ۲۰۲۲ از بهار سال جاری میلادی در آمریکا عرضه میشود و نسخه پلاگین هیبریدی آن از فصل تابستان در دسترس خواهد بود.
[دانلود ویدئو]
علی
۱۴ اسفند ۱۳۹۹طراحیش خاصه !!!
پدرام
۱۴ اسفند ۱۳۹۹طراحیش خاص ، زیبا و متفاوته چون توسط کریم حبیب طراح سابق بنز و بی ام و طراحی شده
akrh78
۱۴ اسفند ۱۳۹۹خاص؟ فقط طراحی خارجیش از 10 مدل دیگه کپی برداری شده
ریویو مت واتسون رو ببین 5 دقیقه داره میگه اینجای ماشین از فلان ماشین کپی شده اونجاش از بهمان ماشین
حسین
۱۴ اسفند ۱۳۹۹شاسی بلند فقط برای آفرود.یه جیمینی پرت ته پارکینگ هر وقت آفرود خواستی ورش داری.
Malt hill
۱۴ اسفند ۱۳۹۹جیپ رانگلر دو در رو ترجیح میدم
روبیکان هم باشه که خیلی بهتر میشه!
محمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۹برا منم یدونه بگیر.
اصلا من به همین توسان هم راضیم.یا حتی همین خودرو که گفته با سرعت بیش از ۶۳ موفق نشده
حسین
۱۵ اسفند ۱۳۹۹جیمنی خیلی ارزونه و ایمنی و کیفیت خوبی داره و پابهپای رانگلر میره و تواناست.اما رانگلر ایمنیش کمتره، بی کیفیته ،جیپ زیاد قابل اعتماد نیست.
محمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۹جیمینی پا به پای رانگلر میره?
جیمینی موتورشو از رو یکی از موتورسیکلت ها برداشته
حسین
۱۵ اسفند ۱۳۹۹من ندارم.خواستم بنویسم پرت کنی ته پارکینگ اشتبایی نوشتم پرت ته پارکینگ.
زیزیگولو
۱۴ اسفند ۱۳۹۹از طراحی توسان جدید خوشم میاد ….. توسان جدید چیزای زیادی واسه ارائه داره و کابینش به زیبایی آراسته شده و امکانات رفاهیو لوکس زیادی رو هم در اختیار سرنشینا قرار میده
Amir
۱۶ اسفند ۱۳۹۹دقت کردین افراد یا عاشق این طراحی توسان هستن یا ازش متنفرن ؟
به نظر هیوندای راه خوبی انتخاب نکرده
به شخصه حالم از این طراحی نپخته و مسخره به هم میخوره
کره ایا فکر کردن خط خطی و طراحی اغراق آمیز الکی میتونن دل خریدارا رو به دست بیارن
داره مث ب ام و ریسک خیلی بزرگی میکنه
میخواد بازارشو با این کار بزرگتر کنه اما کلی از خریدارا رو با این طراحیش پرونده
این
MjM
۱۴ اسفند ۱۳۹۹با این طراحیش همون بره تو باقالیا بهتره!
محمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۹فعلا همه اعتقاد دارن بی ام و با این طراحی هاش رفته تو باقالیا
Dayan5775
۱۴ اسفند ۱۳۹۹طراحی داخلی و خارجی خیلی خوبی داره،داخلش که واقعا لوکس بنظر میرسه
طراحی خاصی داره بنظر من
Gatsby
۱۴ اسفند ۱۳۹۹شما هم یه لحظه فکر کردین بنزه؟
امیر
۱۴ اسفند ۱۳۹۹طراحی بیرونی عالیه واقعا به خصوص نمای جلو
میثم
۱۴ اسفند ۱۳۹۹طراحی جلوش تاسف آوره
این چیه آخه
kastech
۱۴ اسفند ۱۳۹۹همیشه طراحی اسپورتیج زیباتر از توسان بود از سال ۲۰۱۶ داستان برعکس شد