بچه شاسیبلند هیوندای که رقیبی برای نیسان جوک خواهد بود بار دیگر و درحالیکه بدنه و کابینی کاملاً پوشیده داشت شکار عکاسان شد البته این بار شانس این را داشتهایم که از نزدیک نیمنگاهی به درون خودرو نیز بیندازیم.
با اینکه داشبورد خودرو پوشیده شده اما هنوز هم میتوان جزئیاتی نظیر صفحهنمایش لمسی، ورودیهای هوای واقع در مرکز داشبورد و کنترلرهای سیستم تهویه را دید.
علاوه بر این، نشان دهندهی خودرو طراحی آنالوگی داشته و شبیه نمایشگرهای مستطیلی بوده که کامپیوتر سفری نیز در میانهی آنها قرار گرفته است.
در بیرون خودرو شایعات بیان میکنند طراحی خودرو از کانسپت Intrado که در سال ۲۰۱۴ در ژنو به نمایش درآمده بود الهام گرفته است. کانسپت یاد شده زبان طراحی مجسمهی سیال هیوندای را توسعه داده است. هنوز هم میتوان خودرویی را دید که طراحی مشابهی با i30 کنونی و توسان داشته و البته میتوان چراغهای جلوی آن را مشابه جیپ چروکی و سیتروئن C4 پیکاسو دانست.
این شاسیبلند سگمنت B احتمالاً بر پایهی پلتفرم مدل i20 ساخته شده و از قطعات این مدل و i30 استفاده کرده است. برخی شایعات وجود دارند که خودروی موردبحث از برخی پیشرانههای i30 کامپکت جدید استفاده خواهد کرد و نسخههای دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل آن قابل سفارش خواهند بود.
اگرچه هنوز نامی برای خودرو انتخاب نشده اما بچه شاسیبلند هیوندای به مصاف رقبایی چون نیسان جوک، رنو کپچر و اوپل موکا X خواهد رفت. گفته میشود این خودرو امسال رونمایی خواهد شد.
amin
۱۸ دی ۱۳۹۵خودروی بدی به نظر نمیاد.من کلا از این سگمنت خوشم میاد
ولی به یاد دارم همین 2-3روز پیش یکی از دوستان به شدت کره ای پرست به شدت رنو داستر و کپچر و خصوصا پژو 2008 رو بر مبنای 208 تکوین یافته رو کوبیده و تحقیر کرده بودند به این دلیل که بر پایه پلت فرم یک سدان یا هاچبک شکل گرفته اند و این کار یعنی شکل گرفتن یک خودروی شاسی بلند بر مبنای یک خودروی سدان رو به باد تمسخر و استهزا گرفته بودند و این قبیل خودروها را فاقد هرگونه قابلیت میدونستند.اما حال که این خودرو برمبنای هیوندای آی20 شکل گرفته این دوستان چه برای گفتن دارند؟
در ضمن به خاطر دارم که همین دوستم به شدت به تیپ پایه نیسان جوک به دلیل تک دیفرانسیل بودن انتقاد کرده بود و این خودرو را ضعیف خوانده بود.اما اینجا هم که با یک خودروی دیفرانسیل جلو در تیپ پایه روبرو هستیم!
ناشناس
۱۸ دی ۱۳۹۵دوست عزیز حرفای این کره ای پرستارو زیاد جدی نگیر. تقصیر خودشون نیس. ماشین خوب سوار نشدن.
yas
۱۸ دی ۱۳۹۵خودتون رو ناراحت نکنید.به هر حال اینترنت و موبایل در دسترس همه هست و هرکسی با هر سطح فکری نظر هایی میده که فقط باید نادیده گرفت اون نظر رو.چه در این سایت چه در جاهای دیگه.
amin
۱۸ دی ۱۳۹۵بله دوست عزیز.در عصر ارتباطات و گردش اطلاعات به سر میبریم و هرکسی هم در ابراز عقیده اش آزاد است اما نظرات نباید منجر به توهین و تحقیر سایرین بشه.اینجاست که فرد از دایره منطق و ادب خارج میشه
DR ADRENALiNE
۱۸ دی ۱۳۹۵کرتا چی بود پس ؟؟
اونم می گفتن رقیب نیسان ن
جوک هست که !!!
yas
۱۸ دی ۱۳۹۵اون فقط برای بازار هند هست
Mehdi
۱۸ دی ۱۳۹۵اگه اسمش رو اشتباه ننویسم ، هیوندای یه شاسی بلند جنع و جور دیگه که درست هم اندازه با جوکه داره به اسم سراتا.اگه اینم اضافه بشه، دو تا شاسی بلند هم رده و هم کلاس چه لزومی داره آخه.
فريد
۱۸ دی ۱۳۹۵اون بازار هدفش فرق داره وهسه یه منطقه خاصه این ماشین احتمالا توضیح وسیع تری داره این رو توی فولکس واگن هم مشاهده میکنیم
sunmartin
۱۸ دی ۱۳۹۵فعلا مشخص نیس اینخودرو چه فرمی است اما قالب کلی خودرو بییار زیبا بنظر میرسه در این سبک خودروهای فرانسوی و ژاپنی زیادی وجود دارند که رقابت با اونها برای هیوندا مشکل میشه بخصوص رنو و پژو که مهارت خاصی در راه اندازی یک خودروی جدید بروی یک شاسی مشترک و تنها با اضافه کردن چند میلیمتر ارتقاع دارند باید هیوندای این خودرو را که مثل “کرتا” است که پیشتر برای بازار هند بود آنقدر یبا و با کیفیت و اصولی و با قابلیت های مناسب بسازه که مشتریان به سمتش برن بهر حال با وجود کپتئور (یا همان کپچر فارسی) و نیز 2008 و 3008 بخصوص که خودروی فوق العاده خوب زیبا و با کیفیتی است کار 100%ب ای هیوندا مشکل خواهد بود اما همیشه عنصر کیفیت و استهلاک کم و زیبایی جزو لاینفک محصولات کیا هیوندای است
amin
۱۸ دی ۱۳۹۵کپچر فارسی نه.کپچر واقعی و کپچر انگلیسی و کپچر بین المللی!!!!
این کپتئور است که گویش خاص بعضی دوستان است!!!!!وگرنه کسی که کوچکترین شناختی از زبان داشته باشه میدونه که لغت Capture چگونه تلفظ میشه و چنین گافی نمیده!!!
شما احتمالا به گوشی سامسونگتون هم وقتی میخواید فرمان بدید که عکس بگیره هم میگید کپتئور یا میگید کپچر؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Madjid R8 V12 TDI le Mans
۱۸ دی ۱۳۹۵.
احتمال این که هیوندای در 15 سال اخیر به جمع 3 شرکت بزرگ تولید کننده ی خودرو بپیونده رو اصلا دور از ذهن نمیدونم.
یاسین
۱۸ دی ۱۳۹۵و من باز هم میگم بهترین در کلاس کراس اوور های ساب کامپکت مزدا CX_3 است هم از نظر طراحی هم از نظر فنی واقعا فکر نمیکنم تو طراحی هیچکدوم حریف CX-3 بشن
مهدي
۱۸ دی ۱۳۹۵باید قبول کنیم هیوندایی و کیا به سرعت در حال پیشرفت هستن.مثل سامسونگ و الجی
بهرام
۱۸ دی ۱۳۹۵به نظر من این ماشین هیوندای نیست و کیا هستش . به خاطر شکل فرمون خودرو. این مدل فرمون در خودروهای کیا به کار رفته شده.
جوکر
۱۹ دی ۱۳۹۵به نظر منم هیوندای نیست، یا کیا هست به خاطر فرمون و داشبورد، یا جیپم میتونه باشه :(
احمد
۱۹ دی ۱۳۹۵استارتش دکمه ای نیست هیوندا هی داره در مسیر تویوتا و دزدین مال پیش میره