به نظر میرسد هیوندای بهزودی از نسخه فیسلیفت سدان کامپکت رده C خود یعنی النترا یا آوانته رونمایی کند. تصاویر درز یافته از این خودرو توسط یک وبسایت کرهای نشان میدهد که این نسخه تفاوتهای ظاهری زیادی با مدلهای فعلی النترا خواهد داشت و بهآسانی میتواند با نسل جدید اشتباه گرفته شود.
النترای بهروز شده، فراتر از یک فیسلیفت ملایم بوده و بهطورکلی چهره آن دگرگون میشود. نمای تجدیدنظر شده در جلو، با چراغهای مثلثی شکل کارتونی و پروژکتورهای دوبل LED و DRL تغییر یافته است. هرچند در نسخههای پایه میتوان انتظار چراغهای هالوژن بهجای LED را داشت. نوک چراغها تا درون جلوپنجره و هواکش بزرگ و جدید سپر نفوذ کرده است. حتی چراغهای مه شکن نیز به شکل مثلثی درآمدهاند.
در قسمت پشت خودرو هم شاهد چراغهای بازطراحی شدهای هستیم که از دو نوار LED با فرمی شکسته بهره میبرند. نام خودرو البته نام نسخه کرهای آن یعنی آوانته نیز همانند سوناتای جدید بهصورت حروف جدا از هم روی درب صندوق و زیر آرم هیوندای به چشم میخورد. برخلاف مدلهای جاری، در نسخه جدید جای پلاک هم از درب صندوق به قسمت پایینتر و روی سپر منتقل شده است.
در مجموع طراحی فیسلیفت النترا با رویکردی جسورانه و تأکید بر المانهای اسپرتی بوده و کاملاً دگرگون شده است.
در داخل کابین شاید تغییراتی گسترده صورت نگیرد. گفته میشود ویژگی شارژ بیسیم گوشی همراه به کنسول النترا افزوده میشود. اما ممکن است داشبورد فعلی هم همانند بدنه با تغییراتی وسیع همراه شود و مخصوصاً جای نمایشگر آن به سبک تبلت مانند هیوندای آیونیک شبیه شود.
در مورد قوای محرکه هنوز نمیتوان اظهار نظری کرد اما به نظر میرسد موتور ۲ لیتری MPi فعلی و موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر GDI حفظ شوند و شایعاتی از اضافه شدن یک نسخه هیبریدی خفیف برای اولین بار نیز به این خودرو شنیده میشود. این نسخه هیبریدی با سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی احتمالاً در توسان فیسلیفت نیز عرضه خواهد شد.
به روز رسانی: تصاویر جدیدی از النترای ۲۰۱۹ نیز منتشر شدهاند. به نظر شما طراحی النترای فیسلیفت میتواند در برابر رقبایی چون نسل آینده تویوتا کرولا رقابت نماید؟
NAVID۰۰۹۸
۱۹ تیر ۱۳۹۷فیسلیفت? ، به این زودی آخه!
داره به سوناتا نزدیک میشه .
خدایی نسل قبلش هنوزم زیباست و انگاری از نمای جلو داره میخنده ، اما نسل جدیدش بی روح ولی شیک شده .
دوران طلایی هیوندای سال ۲۰۱۱ شروع شد ، اما از ۲۰۱۵ تا الان ، مدام داره اُفت میکنه .
اما خبر از سونوتای نسل بعدی میاد که میخواد بترکونه و اتفاقاً رِندرهاش بسیار شبهه همین الانترای فیس لیفت اما اسپورتر و کشیده تر شده .
کیان
۱۹ تیر ۱۳۹۷داداش نگرشت و دوس دارم واقعا.
فک کنم رویه که هیوندای پیش گرفته حتی برخلاف کیا این هست که روزی یه ماشین تولید کنه و حتما هم با مدل فبلیش از نظر ظاهر فرق داشته باشه.
اینکه اصالتی نصف و نیمه در طراحیش باشه براش معنی نداره
یعنی من اینطور فک میکنم به این نتیجه رسیده که باید مدلای جدید کاملا متفاوت از مدل قبلی باشن
مثه سوناتا و سانتافه جدید ، مخصوصا سانتافه
علی
۲۰ تیر ۱۳۹۷چقدر زیباتر شده . الانترا همیشه دوست داشتنی بوده . امیدوارم داخل بهتر شده باشه نسبت به قبل. من که لذت بردم . هیوندایی و کیا یکی از بهترینها تو طراحی خودروهای پرفروش هستن .
با تچکر
امین
۲۰ تیر ۱۳۹۷خوب انگار نداره دیگه واقعا داره میخنده بهمون که پول نداریم بخریم و فقط باید نگاش کنیم مثل دختری که نمیتونی بگیریش و فقط باید نگاش کنی و حسرت بخوری
amir
۱۹ تیر ۱۳۹۷face lift or face drop!!!!?
emad1990
۱۹ تیر ۱۳۹۷اصالت؟!!!
واژه ای که الان نقل قول سایتای خودرویی و کاربراش شده
تعریفش از نظر کاربرا :خودرویی که کمترین تغییرات ظاهری ممکن رو داشته باشه البته همره با بروز رسانی های کوچک
اگه اینطور باشه پراید و 405 و سمند و ….. اصیل ترین ماشین های 3 دهه اخیرن
اصالت بیشتر به بطن و ذات یه چیز یا نفر مربوط میشه تا به ظاهرش
منتها در اینکه مردم امروز هم ظاهربین شدن تو این قضیه بی تاثیر نیست
Sajjad
۱۹ تیر ۱۳۹۷معمولا اصالت به معنای حفظ زبان طراحی در چندین سال متمادی معنی میشه
مثل چلنجر که کاملا بر اصل طراحی خودش پایبند بوده
حسین دهمرد
۲۰ تیر ۱۳۹۷تعریف خودت از اصالت رو به بقیه نسبت نده لطفا.
اینکه شما معنی اصالت رو خوب متوجه نشدی تقصیر ما نیست.
نوید جهرمی
۲۰ تیر ۱۳۹۷حداقل باید جوری باشه که اگه ماشین آرم نداشت یه فرد عادی هم بتونه بفهمه مال کدوم برنده.
MjM
۱۹ تیر ۱۳۹۷این نوع طراحی سپر و هواکشهای کناری سپر جلو رو کی مد کرد خدایی؟! همه دارن اینجوری میزنن از موستانگ گرفته تا لکسوس و… زشته خداوکیلی دیگه!
sina
۲۰ تیر ۱۳۹۷به عنوان یکی از تحسین کننده های هیوندای باس بگم بسی زیبا نیست این ماشین متاسفانه!
مزدک
۲۰ تیر ۱۳۹۷تو همه عکسا پشت درب صندوق نوشته آوانته نه الانتراطراحیچ عقبگش خوبه ولی جلوش پسگ فته شبیه پیو ۴۰۵ اس ال ایکس یا نهایتا پژو ۳۰۱ شده
کارشناس طراحی
۲۰ تیر ۱۳۹۷مثل نقاشی یه بچه از یه ماشینه
کج و کوله
افتضاح
ali a
۲۰ تیر ۱۳۹۷همین نسل اخرش که ایرانم اومد خیلی طراحی خوبی داره…ولی با این طراحی خیلی حال نکردم…بعدش چه زود فیس لیفت میخواد بده بیرون هیوندایی !!
پرهام
۲۰ تیر ۱۳۹۷هیوندای حوصلش سر میره یه فیس لیفت میده !!!! چهره قبلی جذابتر بود البته دیدن ماشین از نزدیک خیلی فرق میکنه شایدم زیبا باشه !!.
مهدی
۲۰ تیر ۱۳۹۷فکر کنم الان دیگه میشه گفت دنای خودمون از این جذابتره
Amir
۲۰ تیر ۱۳۹۷خیلی زشت بیشتر شبیه کانسپت تا خودرو
سام
۲۰ تیر ۱۳۹۷به تمام معنا زشت و بد ترکیب! ….از هیوندای واقعا بعید بود که چنین فیس لیفتی را بیرون بدهد.
احمد
۲۰ تیر ۱۳۹۷نسل الانش طوری شاهکار طراحی که بنز و بی ام و شبیه ش زدند بی ام و سری 8 جدید چراغ جلو و جلوپنجره شباهت زیادی به النترا داره
سام
۲۰ تیر ۱۳۹۷آره شما درس میگی!…فقط یادت رفت که اسم فراری و لامبورگینی و رولزرویس رو توی لیست خودت بیاری!
اشکان
۲۱ تیر ۱۳۹۷چراغای جلو رو دوس ندارم هم قبلی بهتر بود هم شبیه ماشینای قدیمی پژو شده
Amir
۱۳ فروردین ۱۳۹۸هیوندای بی هویت . تنها چیزی که میتونم بگم . زیادی تغییر کرده.
این سیاست برد -باخت هست که ممکن یکسری مشتری ها به سمت خودش جلب بکنه و یکسری ها را از خودش دور میکنه . چون هر بار طراحی هاش کلی عوض میکنه به خصوص تو سوناتاهای 2020 که طراحی اش به کل تغییر کرده
کیا طراحی های شبیه هم دارد و بدون آرم برندش هم میشه فهمید این ماشین کیا هست ولی هیوندای خیلی به این شکل نیست