به تازگی هیوندای کونا ۲۰۱۸ بدون هیچگونه پوشش استتاری در لیسبون پرتغال دیده شده است. این خودروساز کرهای کراس اوور ساب کامپکت جدید خود را به منظور رقابت با خودروهایی چون رنو کپچر و نیسان جوک آماده میکند.
این تصاویر در زمان تصویربرداری تجاری و تبلیغاتی هیوندای کونا ثبت شده و البته همانگونه که قبلاً گفته شده نام خودرو از منطقهی هاوایی گرفته شده است.
تا همین چند وقت پیش تنها ایدهای کلی از استایل کلی این خودرو داشتیم اما هماکنون میتوانیم مجموعهای از چراغهای جلویی را زیر LED های نازک قرار گرفته در هر گوشه از کاپوت ببینیم.
از شاخصههای طراحی هیوندای کونا میتوان به رنگآمیزی دو رنگ، قوسهای چرخ ویژهی جلو و عقب و چراغهای عقب نازک اشاره کرد. قبلاً توانستهایم بخشی از کابین این خودرو را نیز ببینیم و در آن شاهد طراحی کلاسیک و آنالوگ نشان دهندهها بودهایم. صفحهنمایش سیستم اطلاعات سرگرمی کونا نیز ظاهری گوشهدار داشته و در بالای ورودیهای هوا و اهرمهای سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته است.
این خودرو بر پایهی پلتفرم مدل i20 ساخته شده و گفته میشود از قطعات هر دو مدل i20 و i30 در آن استفاده شده است. همچنین احتمال استفاده از قوای محرکهی i30 در کونا وجود دارد.
بر پایهی تصاویر جاسوسی پیشین به نظر میرسد که زبان طراحی بخش جلوی کونا شاید در شاسیبلند جدید سانتافه نیز بکار رود. گفته میشود سانتافهی جدید در اواخر سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد.
هیوندای کونا ۲۰۱۸ یا در تابستان پیش رو و یا چند ماه بعد در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی رسمی خواهد شد.
Ace
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶هیچ چی از زیبایی کم نداره.
Ace
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶دیسلایک ها رو …
چه سوزی دارن حسودان به ماشین های کره ای … !
اصلا ماشین کره ای بد … ماشین کره ای کِخ ! … ماشین کره ای جیز !… خیالتون راحت شد؟
شباهت بین خیلی از ماشین ها وجود نداره.
خیلی ساده لوحانست اسمش رو بذاریم کپی کاری.
Sina
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶چون شما میگی زیباست دلیل نمیشه که بقیه هم همین نظر رو داشته باشن، زیبایی به سلیقه هست، پس قبل از توهین به مردم اول یکم فکر کن چرا بهت دیس دادن
Ace
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶من هیچ توهینی نمیکنم.
سوز یعنی غم و ناراحتی.
میگن سوز و گداز.
با (سوزش) فرق میکنه.
صرفا جهت اطلاع…
عطا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶آخه قیافه ماشین یه طرف
اسم ماشین یه طرف??
حامد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶شان گفتگوها و ادب نوشتاری را رعایت کنید
من در مدتی که از این سایت استفاده می کنم می بینم شما در همه گفتگوها درحال جدل با دیگران هستید و گهگاهی صحبت هایتان به بی احترامی به دوستان می انجامد
سایتی که همه دوستش داریم اسمش “پدال” است و نه “جدال”
Ace
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶.
وقتی طرفداران ماشین های ژاپنی میان در صفحه ی ماشین های کره ای ماشین های ژاپنی رو میکوبن تو سر کره ای ها و بعد دیسلایک میگیرن دقیقا همین حرف رو میزنن.
من دقیقا همون جملات رو تکرار کردم.
میخوای 10 جا بهت لینک بدم.
بخش دیدگاه برای همین بخث و جدله.
قرار نیست اینجا قربون صدقه ی هم بریم.
هیچ توهینی هم در کار نیست.
استفاده از محیط این سایت با رعایت قوانینش حق من و همه ی کاربرانه و هیچ کس در جایگاهی نیست که ما رو از این حق میحروم کنه یا حتی به خودش اجازه ی دخالت بده.
این سایت هم مدیر داره هم سردبیر …
احتیاج به مفتّش نداره…
شاهين
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶زیر دست و پای تویوتا chr و مزدا cx3 له میشه…
حميد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶نمی دونم چرا یاد کپچر افتادم
Mohamad
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ظاهر خوبی نداره
بدرد سلیقه های خاص میخوره
Wolf
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶واقعا زیباست یعنی اگه هیوندای این زبان طراحی رو پیش بگیره راحت میتونه به اون اصالت فقط در طراحی برسه
و راحت رقیبانش از جمله جوک؛ کپچر ؛asxرو بذاره شکست بده
واقعانمیدونم اینا تا کجا میخوان پیشرفت کنن
#ali.m#
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶این که کپی از محصولات جدید سیتروین هست .چه پیشرفتی . ؟
یاد یه دوستی افتادم تو پدال به نام zippo ایشون وراکروز رو بهترین افرودر دنیا میدونست .
ایشون اعتقاد داشت کره بهترین خودرو ساز دنیاست .نمیدونم الان کجاست.
Hamid...Audi
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶خخخخخخخخخخخ
یادش بخیر
همیشه بین مرسدس اس کلاس و هیوندای سنتنیال هیوندای رو بیشتر دوست داشت.
#ali.m#
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶چ روزای خوشی بود واقعا ????
شریفی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶جلوش کپی از سیتروئن c4 cactus
دوستان جوری میگن زبان طراحی که ادم فکر میکنه کره ای ها از منظومه دیگه ای اومدن.
شریفی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶جلوش کپی از سیتروئن c4 cactus
دوستان جوری میگن زبان طراحی که ادم فکر میکنه کره ای ها از منظومه دیگه ای اومدن.
یاسین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶چون این سگمنت سگمنت مورد علاقه منه هر ماشینی تو این سگمنت میاد دوست دارم مهم نیست سازندش کی باشه خیلی سگمنت خوبیه
طراحی کونا خوبه(فقط با عرض پوزش از دوستان کره ای دوست جلوش یکم کپی شده از مدلهای جدید سیتروئنه ) ولی جوون پسنده البته یادمه اول هیوندای میخواست ماشینی به اسم اینترادو رو معرفی کنه تو این سگمنت مثل اینکه اسمش رو عوض کرد
ولی مشخصه ارتفاع از سطح زمین زیادی نداره و مثل اینکه هیوندای از تعریف اروپایی این سگمنت استفاده کرده یعنی همونطور که خود متنم گفته یعنی شاسی یه هاچبک(I20 )رو گرفته و بزرگش کرده بر خلاف تعریف ژاپنی هابرای شاسی این سگمنت هیوندای این ماشینو برای هدف بازار اروپا درست کرده که رقیب کپچر و 2008 بشه باید دید تو بحث قدرت چه میکنه البته این تعریف شاسی معمولا چهارچرخ متحرک نداره
به نظر شخصیم بهترین های این سگمنت در حال حاضر تویوتا CHR و مزدا CX3 هستن ولی باید دید کونا چه میکنه
sunmartin
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶بنظر من طراحی خوبی داره مثل تویوتا chr خیلی بروی خواص اسپورت تاکید شده من کاملا به موفقیتش اعتقاد دارم آفرین هیوندای
حمید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶به هیوندا بودن و کره ای بودنش کاری ندارم ولی واقعا زشته یاد پونتیاک آزتک ماشین مرحوم والتر وایت افتادم.
سینا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶من کاری به ظاهر و کره ای بودنش ندارم….ولی به نظرم اسم خودرو واسه بازار ایران مناسب نیست…?
جواد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶خوشم نیومد یه جوریه. اون تیکه پلاستیک گلگیر عقب. عقبشو نا موزون کرده.
iman
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶این کره ای ها به هیچ چیز رحم نمکنند لعنتی ها همش کپی کاریه
مهدي بختياري
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶افرین به کره که با سرعت در حال پیشرفت.ولی ماشینتی کره ای با ماشینای ژاپنی و المانی خیلی فاصله دارن.