از آنجایی که صنعت خودرو به خاطر سختتر شدن استانداردهای آلایندگی در حال تغییر رویه است به همین خاطر پیشرانههای دیزلی آسیبپذیرترین جزو این برنامه محسوب میشوند. رسوایی دیزل گیت فولکسواگن تأثیرات شدیدی روی پیشرانههای دیزلی گذاشت و اگرچه این نیروگاههای آهنین در اروپا محبوب هستند اما آمار فروش نشان میدهد که خودروهای هیبریدی و الکتریکی در حال حاضر محبوبتر از دیزلیها هستند.
به همین خاطر جای تعجبی ندارد که خبر توقف توسعه پیشرانههای دیزلی جدید توسط هیوندای منتشر شده است. یکی از نشریات کرهای به نقل از منابع مطلع گزارش داده که هیوندای توسعه پیشرانههای دیزلی را از نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به حال تعلیق درآورده است. اگرچه خبری از نسل بعدی پیشرانههای دیزلی نخواهد بود اما پیشرانههای فعلی در آینده بهروزتر خواهند شد؛ به عبارت دیگر هیوندای فعلاً بهطور کامل با پیشرانههای دیزلی خداحافظی نخواهد کرد.
اما پیشرانههای بنزینی فعلاً در امان هستند زیرا هیوندای در سالهای پیش رو محصولات هیبریدی و پلاگین هیبریدی را عرضه خواهد کرد. به همین خاطر پیشرانههای بنزینی مورداستفاده قرار خواهد گرفت و مهندسان این خودروساز به بهبود راندمان آنها ادامه خواهند داد.
انتظار میرود قوانین آلایندگی یورو ۷ از اواسط دهه جدید میلادی عملیاتی شوند بنابراین تمامی خودروسازان حاضر در قاره اروپا باید روی کاهش آلایندگی محصولات خود کار کنند. خودروسازان همچنین آماده ورود به عصر الکتریکیها شدهاند و سرمایهگذاری سنگینی را روی پلتفرمهای جدید خودروهای فاقد پیشرانههای درونسوز انجام دادهاند.
هیوندای میخواهد تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۲۳ خودروی تمام الکتریکی را ارائه کند و آیونیک ۵ جدید که ماه آینده معرفی خواهد شد نشانهای از موج جدید محصولات الکتریکی این شرکت است. کیا هم آماده تولید ناوگانی از خودروهای بدون آلایندگی میشود؛ اما برند لوکس جنسیس نیز در آینده وارد همین بازی خواهد شد.
رضا
۲۷ دی ۱۳۹۹اونا تو فکر استاندارد یورو هفتن بعد ما این جا تو یورو سه زاییدیم.
Ramin
۲۷ دی ۱۳۹۹فقط 4 خط آخر مطلب خوندنی هست….
جنسیس…. هیوندای…. کیا….
همه گی میخوان با هم وارد شن…. ??
ولی از نظر من کره ای فقط جنسیس…
کیا که…. اصلا هیچی…. ( محصولات خوب داره ولی محصولات خوبش کمه )
هیوندای هم… بدک نیست… همه محصولاتش خوب نیست….
جنسیس… همه محصولاتش خوبه…
ولی… ولی…
همه دارن برقی میشن…
فقط خودرو های داخلی برقی نشدن…
دیگه همه دارن برقی میشن…
فکر کنم سال 2022 بشه انقلاب خودرو های برقی…. ???
پدال بزار کامنتم منتشر بشه… با سپاس…
مهدی
۲۷ دی ۱۳۹۹فک کنم ۰۰ هنوز خوابه
رامین
۲۷ دی ۱۳۹۹خدایا علم و تکنولوژی چقدر سریع داره پیشرفت میکنه اینا فقط سمند و پراید در شکلهای گوناگون میچپونن به ما بیچاره ها خدا ازتون نگذره آینده ما که نابود شد آینده بچه هامون چی میشه ای خدا????
زیزیگولو
۲۷ دی ۱۳۹۹میشه گفت ماشینای دیزلی مدرن کم مصرفتر از پسر عموهای بنزینیشون هستن
فرشاد
۲۷ دی ۱۳۹۹چرا همون موقع نرفتن تو کار LPG مزایای خیلی بیشتری نسبت ب بقیه داشت اگه یه سسرچ ساده بزنید متوجه میشید
MOHAMMAD.n.r
۲۷ دی ۱۳۹۹سایر کشور ها منابع گازی زیادی ندارن و نمیتونن از گاز به عنوان سوخت خودرو استفاده کنن.
در بیشتر کشور ها از برق برای اجاق آشپزی و گرمایش منزل و… استفاده میکنن.
فرشاد
۲۷ دی ۱۳۹۹ممنون از توضیحاتتون
حسین دهمرد
۲۷ دی ۱۳۹۹دوستانی که تو اروپا زندگی میکنن و خودروهای سواری دیزلی کم حجم از نزدیک دیدن یا استفاده کردن. بوی گازوئیل و صدای این ماشینا اذیتشون نمیکنه؟ میدونم کیفیتش بالاتر از گازوئیل داخل ایرانه ولی خب ماهیتش که تغییر نمیکنه.