هیوندای انتظار دارد قیمت خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۰ به دلیل محدودیتهای تأمین افزایش یابد.
در سالهای اخیر بهای خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی و مخصوصاً بهای خود باتریها به سرعت کاهش یافته است. این خودروساز کرهای اعتقاد دارد این رویه دیگر ادامه نخواهد یافت.
معاون گروه خودروسازی هیوندای میگوید:
از نظر قیمت همهچیز در جهت مثبت حرکت نمیکند. تا به اینجا بهای باتری با سرعت بالایی کاهش یافته اما این سرعت تا سال ۲۰۲۰ با کاهش قابلتوجهی مواجه خواهد شد و یا اینکه در حالت ثابتی باقی خواهد ماند.
در ۵ سال منتهی به ۲۰۱۶ بهای باتری لیتیوم-یونی حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است. البته همانقدر که خودروسازان بیشتری شروع به ساخت خودروهای الکتریکی میکنند، تقاضا برای مواد معدنی شامل نیکل، کبالت و لیتیوم که برای ساخت باتریها بکار میروند به سرعت افزایش خواهد یافت. متعاقب این امر تأمین این مواد اولیه میتواند با محدودیتهایی روبرو شود.
دیروز هیوندای-کیا اعلام کرد کمپانی کیا تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۳۸ خودروی سبز را ارائه خواهد کرد.
به نظر شما پیشبینی هیوندای در چند سال آینده محقق خواهد شد؟
Saeed Boroomand
۲۵ آذر ۱۳۹۶پیش بینی اش به درد خودش میخوره.
الان بوش طرح داره که یه گیگا فکتوری ۲۰۰ گیگاواتی امداث کنه. خود گیگافکتوری تسلا تا یکی دوسال دیگه به اندازه تمام تولید فعلی دنیا ظرفیتشه. شرکت های چینی ده ها گیگاوات سرمایه گذاری کردن. و خب معلومه که چون بازار بزرگی وجود داره همه سعی میکنن تولید رو افزایش بدن. اما
اما مسیله نرخ رشده که اکانامی آو اسکیل به زودی به محدودیت های خودش میرسه و دیگه نمیشه با تولید انبوه تر قیمت رو از یه حد کمتر کرد. تنها عامل کاهش قیمت اون موقع افزایش ظرفیت با متریال و نیروی کار یکسانه. که خب باتری های لیتیوم یون هنوز شش هفت سال دیگه ظرفیت دارن و بعدش هم که سالید استیت ها هستن.
همه جیم ظرفیت که نیست، الان اگه باتری بسازن که توی بازه جریان و دمای بزرگی بتونه مقبول باشه میشه سیستم خنک کننده های مایع و پکجینگ پیچیده رو حذف کرد و خودش یک سوم کاهش وزن پکیج و شاید همین قدر کاهش قیمت به همراه داره و خب بالطبع افزایش عملکرد ناشی از حدود یکصد کیلو وزن به ازای حدود ۵۰ کیلووات ساعت باتری،
هیوندایی منظورش ال جی هست که بهتره بجنبه…
پیام اکرمی پور
۲۵ آذر ۱۳۹۶اینکه قیمت میره بالا یه چیز طبیعی هست. وقتی تقاضا بره بالا پس قیمتم میره