هیوندای از ۲۵ ماه می جاری تولید نسخه فیسلیفت هیوندای i30 را در تأسیسات Nošovice جمهوری چک آغاز میکند. نسل قبلی i30 نیز اولین خودروی این شرکت بود که در سال ۲۰۰۸ در این کارخانه روی خط تولید رفته و به رقم فروش بیش از یک میلیون دستگاه رسیده بود.
به گفته کریستف هافمن، معاون بازاریابی هیوندای در اروپا، i30 به طور مداوم یکی از محبوبترین خودروهای این شرکت در اروپا بوده است. این خودرو برای اروپا ساخته شده و تمام مراحل آن از طراحی و توسعه تا تولید نهایی در این قاره انجام شده است. جدیدترین نسخه هیوندای i30 نیز با طیف وسیعی از پیشرفتها به عنوان خودرویی شیک، ایمن و مطمئن در کلاس C به مشتریان عرضه میشود.
نسل جدید i30 در میانه عمر خود در سه سبک بدنه هاچبک، فستبک و واگن ارائه میشود. همه این مدلها از طراحی جدید، فناوریهای پیشرفته و پیشرانههای جدید سود خواهند برد. ازجمله ارتقاهای جدید، یک سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی برای این خودرو است. بعلاوه برای نخستین بار، مدلهای اسپرت N لاین هم در نسخه واگن قابل سفارش خواهند بود.
علاوه بر تغییرات ظریف در طراحی بیرونی خودرو، درون کابین با مجهز شدن به نمایشگری ۱۰.۲۵ اینچی با یک نمایشگر پشت آمپر دیجیتالی ۷ اینچی، پیشرفت خوبی را نشان میدهد. سازگاری با اندروید اتو و اپل کارپلی به صورت استاندارد ارائه میشود و یک شارژر بیسیم هم برای گوشی موبایل وجود دارد.
ترکیب موتورها با یک سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی در مدل ۱ لیتری سه سیلندر توربوی پایه با قدرت ۱۱۸ اسب بخار، ۱.۶ لیتری دیزلی ۱۳۴ اسبی و ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی ۱۵۷ اسبی صورت گرفته و در نهایت با یک گیربکس شش سرعته دستی یا ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه جفت میشود.
meysam
۳ خرداد ۱۳۹۹جلوپنجره واقعا بیریخت
معلوم نیست چه شکلیه
هیچ توازنی نداره
Mad.z.Max
۳ خرداد ۱۳۹۹هذلولیه ?
لعنت به هذلولی با اون محاسبه مساحت مسخرش، بعد از کلی سال هنوزم از اسمش بدم میاد
کیان
۳ خرداد ۱۳۹۹متاسفانه من دیروز با کنایه مطلبی گفتم دوبار اما جز یک نفر (farzad)، هیچ کس متوجه نشد چی میگم !!!
چند وقت پیش یه خانم مجری اومد تلویزیون گفت هرکی راضی نیست جمع کنه بره از ایران
منم گفتم هرکس از ماشین کره ای خوشش نمیاد جمع کنه از پدال بره، چون اینجا هم شده همون بحث
اینکه حتی تو پدال ک یه سایت هست مطالب و لایک خوردن و سانسور در جهت جلب نظر طرفدارای ماشین کره ای هست،عناوین تخریبی نسبت به خودروسازهای دیگه و… پس بهتره خیلی ها از پدال بریم تا اونا بیان به هم نون قرض بدن.
در مورد جایزه هاشون صحبت کنن، در مورد امار فروش موهومی صحبت کنن و …
Farzad
۳ خرداد ۱۳۹۹الان که گفتی سرچ کردم اون تیکه که مجریه اینو گفت نگاه کردم ، ما به معنای واقعی کلمه جهان سومیم و فقط میتونم بگم داریم به قهقرا میریم … !
ارسلان
۳ خرداد ۱۳۹۹اخرین باری که تلویزیون ایران رو دیدم ساله 86 بود … خیلیا اینطوری هستن … اینو رو هم در نظر میگرفتی !!
اینکه خیلیا توی ایران طرفدار ماشین کره ای هستن چن تا دلیل داره اول اینکه فقط به ماشین کره ای اجازه داده شد با اون حجم زیاد به ایران وارد بشه و این کار درست زمانی انجام شد که بازار از دست تولیدات غیر متنوع داخلی دچار خفقان شده بود و این واردات با دلار 1000 تومنی انجام شد که باعث شد قیمتش جوری بشه که در دسترس خیلیا قرار بگیره نه مثله الان با دلار 16000 تومنی که نتیجش بشه ماشین اقتصادی با قیمت 900 میلیونی دلیل دومش هم اینه که ملت ماشین بهتر از کره ای سوار نشدن و واقعا فک میکنن دیگه کره ای ته تهشه
مطمننا اگه همین شرایط برای ماشین ژاپنی و المانی هم مهیا میکردن الان ماشین کره ای جایی توی ایران نداشت ادم حس میکنه ایران به صنعت خودروسازی کره رانت داده شایدم واقعا بگیر و ببندی بوده و بعید نیست سفیر کره توی ایران دیده ایران یه بازار تشنه هست و صنعت خودروسازی کره یه صنعت ورشکسته هست و شرکتاشون در مسیر شرکت دوو قرار گرفتن اومدن یه مذاکره با مسولین ما کردن و خلاص
زمان قدیم مردم ایران حتی نگاه ماشین ژاپنی هم نمیکردن فقط دنبال امریکایی و آلمانی بودن که بیشتر روی برندهای کادیلاک فولکس و بنز تمرکز داشتن من خودم از بچگی با ماشین آلمانی اشنا هستم پدرم اولین ماشینش یه بنز w111 1970 بود همین الانم صد تا جنسیس و هیوندا و کیا رو میزاره جیبش … باور نداری برو توی بخش سرچ عکس گوگل سرچ کن w111 1970 interior کیفت کابین رو ببین نه مثله کره ای پلاستک خشک رو رنگ میکنه تا کیفیت ضایع کابین رو مخفی کنه چند سال هم که داشبورد دستمالی شد رنگش میره و سیقلی و براق میشه … چن سال بعدش یدونه بنز 190 مدل 1988 گرفتیم کسایی هم که دارن این کامنت رو میخونن فک نکنن منم ماشین آلمانی دارم من فقط یه دوچرخه دارم اینجوری فکر کنن اعصاب خودشونم هم راحت تره چون حوصله کل کل ندارم بخاطر این بحثای کودکانه برای همین اینو گفتم …. طرفدارای ماشین کره ای این ماشینا رو سوار نشدن بفهمن ماشین چیه از پراید و 405 رسیدن به النترا و اپتیما و سانتافه و سورنتو و حسابی ذوق مرگ شدن اکثرشون هم متولد 1375 به بعد هستن
اینکه طرفدارن کره ای بحث فروش رو برای باد کرن ماشین کره ای مطرح میکنن هرچند بازم فروش شون از بقیه شرکتا خیلی پایینتره و دلیل بر خوب بودنش میدونن باید بهشون بگی هر وقت قبول کردی که فروش بالای پراید ( فک کنم از زمان تولید فقط توی ایران تا حالا بیشتر از 40 میلیون دستگاه فروخته باشه ) دلیل بر عالی بودنش هست و فروش پایین بوگاتی دلیل بر آشغال بودنش اون موقع ماهم قبول میکنیم فروش ماشین کره ای هم دلیل بر خوب بودنشه نمیدونم اینا حتما فک میکنن تمام مردم دنیا محدودیت پولی و بودجه ندارن و طرف مثلا میتونسته لامبورگینی سوپر ولوچه اسپایدر بخره ولی بجاش اومده ماشین کره ای مثلا اوپتیما یا جنسیس خریده و چون بهتر از اونتادور بوده ??? برای همین میگم افکار و دیدگاه کودکانه دارن
پدال هم مجبوره چیزی بزاره که مخاطب میپسنده … پسندیدن کره ای چیزه بدی نیست هر کسی حق انتخاب داره که محترمه ولی باد کردن ماشین کره ای و مقایسه ش با بزرگان واقعا خنده داره و اصلا در سطح سایت پدال نیست
ارسلان
۳ خرداد ۱۳۹۹به پاراگراف دومم اینو یادم رفت اضافه کنم درباره صنعت خودروسازی ورشکسته کره … دوو که ورشکست شد جنرال موتورز خریدش ولی چون برندهای کره ای بی ارزش هستن جنرال موتورز دیگه نیومد ماشین با برند دوو عرضه کنه و دره این شرکت برا همیشه تخته شد ولی مثلا لندروور که افتاده دست هندیا یا ولوو که افتاده دسته چینیا و اوپل که افتاده دست فرانسوی ها چون این برندها برندهای با ارزشی هستن با اینکه ورشکست شدن ولی بازم با اسم همین برندها خودرو تولید میشه همین کیا داشت ورشکست میشد هیوندای خریدش سنگ یانگ چون مثله هیوندای حضور پر رنگی توی ایران نداشت ورشکست شد و ماهیندرا خریدش ولی بازم سایه ورشکستگی دنبالشه … آره عزیزم ایران هم موش آزمایشگاهی کره بوده ولی خیلیا بچه سال هستن سن شون قد نمیده و فک میکنن فقط چین هست که این کاره و کرده … وقتی آزمایشات کره ای ها توی ایران تموم شد و صنعت شون از ورشکستگی نجات پیدا کرد رفتن به اروپایی ها و امریکایی ها ماشین بفروشن … بنده همیشه اخبار خودرو رو دنبال کردم شاید شما یادتون نیاد اما زمانی که ایران موش آزمایشگاهی کره بود همین هیوندای آزارا که کلی توی ایران بادش کردن اولین نسلش که توی ایران با قیمت شصت میلیون اومد فقط تونست 3 تا دونه توی کشور فرانسه بفروشه ??? حقیقت همیشه تلخ مخصوصا برای طرفداران کره ای … خبرش خیلی قدیمی هست لینک خبر رو پیدا کنم براتون میزارم
مهدی
۴ خرداد ۱۳۹۹الان گروه هیوندا نزدیک ۷ میلیون ماشین در سال تولید میکنه و در سراسر جهان میفروشه که بعیده بیش از ۲۰ هزار تاش امده باشه ایران واقعا نمیدونم کارشناسان عکس چطور همچی نظری میدن
ارسلان
۵ خرداد ۱۳۹۹این آمار و ارقام رو از رویاهات در میاری؟؟ ??? ولی من بهت سند واقعی میدم … فقط کافیه توی گوگل سرچ کنی ” حجم واردات ماشین کره ای به ایران ” اونوقت توی نتایج این عبارت رو میبینی ” کره جنوبی بزرگترین صادرکننده خودرو به ایران ”
یه نگاه به لینک زیر هم بندازی بد نیست که خبرش برای نیمه اول سال 1397 که میگه فقط توی شیش ماه اول 97 فقط 13 هزار خودرو به ایران صادر کرده حالا توی شیش ماه دوه 97 و سالهای خیلی قبلتر رو دیگه حساب نکردیم که تعداد سر به فلک میکشه کره از ساله 1380 داره به ایران ماشین صادر میکنه که اگه همه رو جمع بزنیم راحت 600 هزار دستگاه رو رد میکنه وقتی فقط توی پنج ماه از 97 میاد 13 هزار تا صادر میکنه به ایران دیگه سالهای عقب تر که قیمتاشون پایینتر بود که دیگه واویلاست
JDM
۳ خرداد ۱۳۹۹پدال لطفا درگ جدید هنسی که بین کوروت C8 و لامبو هوراکان برگذار کرده تو سایت بذار،خیلی باحال بود
نویدی
۳ خرداد ۱۳۹۹انگار جلو پنجرشو برعکس نصب کردن?
حسین
۳ خرداد ۱۳۹۹وقتی میخوای به تقلید از بزرگان جلوپنجره بزرگ بسازی ولی خرابکاری می کنی. دلم واسه بنده خدا هیوندای میسوزه دعا می کنم به جمع فناشوندگان اضافه نشه?
فرهاد
۳ خرداد ۱۳۹۹اوج سردرگمی در طراحی
Farzad
۳ خرداد ۱۳۹۹چقدر از پلاک روی جلو پنجره بدم میاد ، حالا هر ماشینی میخواد باشه …
حسن
۳ خرداد ۱۳۹۹درسته ، جلوپنجره ی شش ضلعی که تا دو سه سال پیش استفاده می کرد خیلی شکیل و زیباتر بود،نمی دونم چه اصراری بر این جلوپنجره داره؟
البته شاید هم سلیقه ی ما ایرانی ها از بس خودروهای ۳۰_ ۴۰ سال پیش رو دیدن به نوآوری عادت ندارن.