معرفی تکنولوژی پیشرفته CVVD در پیشرانه هیوندای سوناتا

پنج‌شنبه 13 تیر 1398 - 13:30
مطالعه 2 دقیقه
hyundai-cvvd
پیشرانه‌های درون‌سوز هنوز هم بین ما خواهند بود و اگر دراین‌باره شک دارید بهتر است نگاهی به تکنولوژی زمان‌بندی متغیر پیوسته‌ی سوپاپ هیوندای یا CVVD...
تبلیغات

پیشرانه‌های درون‌سوز هنوز هم بین ما خواهند بود و اگر دراین‌باره شک دارید بهتر است نگاهی به تکنولوژی زمان‌بندی متغیر پیوسته‌ی سوپاپ هیوندای یا CVVD بیندازید.

بنا به گفته‌ی این خودروساز کره‌ای، پیشرانه‌ی مجهز به این تکنولوژی 4 درصد پرفورمنس بهتر، 5 درصد مصرف سوخت و 12 درصد آلایندگی کمتر در مقایسه با پیشرانه‌ی فاقد این سیستم ارائه می‌کند.

اما طرز کار این تکنولوژی چگونه است؟ زمانی که خودرو با سرعت ثابتی رانده شده و قدرت کمی نیاز است، تکنولوژی CVVD سوپاپ جذب را از اواسط تا پایان سیکل احتراق باز کرده و با کاهش مقاومت ایجاد شده توسط احتراق باعث بهبود راندمان و مصرف سوخت می‌شود. زمانی که شتاب‌گیری و خروجی پیشرانه بالاست، سوپاپ جذب در آغاز سیکل احتراق بسته شده و همین امر میزان هوای بکار رفته در اشتعال را به منظور بهبود گشتاور به حداکثر می‌رساند.

تکنولوژی CVVD در پیشرانه‌ی 4 سیلندر G1.5 T-GDi که قدرت قابل‌توجه 180 اسبی و گشتاور 264 نیوتون متری دارد. سوناتا اولین خودرویی خواهد بود که از این پیشرانه استفاده خواهد کرد. این پیشرانه علاوه بر CVVD از گردش گاز اگزوز کم‌فشار و سیستم مدیریت گرمایی یکپارچه‌ی جدیدی سود می‌برد که پیشرانه را سریعاً گرم یا سرد کرده و به این ترتیب دمای عملیاتی بهینه ایجاد می‌شود.

آلبرت بیرمن مدیر تحقیق و توسعه‌ی هیوندای می‌گوید:

توسعه‌ی تکنولوژی CVVD مثالی خوب از چگونه بهبود تکنولوژی قوای محرکه‌ی گروه هیوندای می‌باشد. ما به تلاش‌های خلاقانه‌ی خود برای اطمینان از مدل تجاری پایدار خود در آینده ادامه خواهیم داد.

[embed]https://hw20.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/5f878f4d1df925fe1bbe93bbaa8da09315738996-360p__77169.mp4[/embed]

[دانلود ویدئو]

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.