هیوندای

تیزر جدید بایون 2021، جدیدترین عضو خانواده کراس‌اوورهای هیوندای

هیوندای روز سه‌شنبه از آیونیک ۵ رونمایی کرد هرچند به زودی محصول جدید دیگری نیز توسط کره‌ای‌ها معرفی خواهد شد. این خودرو هم یک کراس اوور است اما خب از پیشرانه درون‌سوز استفاده می‌کند. نام این عضو جدید خانواده کراس اوورهای هیوندای بایون است که در جایگاهی پایین‌تر از کنا نشسته و به عنوان معادل خودروی Venue آمریکا برای بازار اروپا محسوب می‌شود. هنوز مشخص نیست که میزان ارتباط این دو خودرو با یکدیگر چقدر است اما احتمالاً جایگاه آن‌ها در سبد محصولات هیوندای مشابه یکدیگر بوده و فقط محل عرضه آن‌ها متفاوت است.

این خودروساز کره‌ای بیش از ۲ سال پیش به عرضه یک کراس اوور کوچک احتمالی در بازار اروپا اشاره کرده بود و بنابراین تولید محصولی کوچک‌تر از کنا تعجب‌آور نبوده است. این خودرو باید با رقبای متنوعی در قاره همیشه‌سبز رقابت کند که از جمله آن‌ها می‌توان به فورد اکو اسپورت، فیات پاندا سیتی کراس و داچیا ساندرو استپ وی اشاره کرد. همچنین بایون به خاطر کاهش هزینه‌ها فقط به‌صورت دیفرانسیل جلو در دسترس خواهد بود.

انتظار می‌رود این خودرو از همان استایل عجیب هیوندای با چراغ‌های جلوی جداگانه و چراغ‌های عقب عمودی استفاده کند. بایون همچنین می‌تواند جایگزین معنوی i20 اکتیو محسوب شود چراکه از پلتفرم i20 کنونی استفاده می‌کند. به همین خاطر انتظار می‌رود این خودرو با پیشرانه ۳ سیلندر توربو که حداکثر قدرت ۱۱۸ اسب بخاری دارد عرضه شود. همچنین احتمال عرضه بایون با پیشرانه ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی ۸۳ اسبی نیز وجود دارد.

به احتمال زیاد این خودرو با گیربکس‌های ۵ و ۶ سرعته دستی در دسترس خواهد بود و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه نیز با پیشرانه توربو همراه خواهد شد. همچنین انتظار داریم ارتفاع سیستم تعلیق بایون اندکی بیشتر از i20 باشد و برخی ویژگی‌های کراس اوورها همچون پوشش‌های پلاستیکی اطراف بدنه در این خودرو بکار روند.

این خودرو طی چند روز آینده رونمایی شده و از نیمه اول سال جاری میلادی روانه بازارهای اروپایی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    عقبش جالب نشده

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. parsa_ashgh.mashine

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (226 ديدگاه)

      ببین داداش طراحی داره به سوی اینده میرود و باید این پرش اولیه که شاید برامون دلنشین نباشه رو درک کنیم اگر هیوندای طراحی متفاوت رو تولیید نکنه بازار طراحی خودرو خسته کننده میشه اگر بی ام و همچین طراحی خخشن و به نظرم ناموزون رو نزنه که بازار طراحی تکان نمی خوره . و من فکر می کنم اینده به همچین طراحی هایی با خط های شکسته و خشن به بازار عرضه میشوند و این نظر من بود ولی بازم به نظرم دارم به اینجور طراحی ها عادت می کنم توسان اون شد این که یک دهم توسان هم زشت نیست و میشه تحملش کرد و اون توسان هم بعد از چند روز وچند ماه الان حس می کنم خیلی طراحی خوبی داره توسان ……

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. زیزیگولو

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        به هر حال نظرا متفاوته ….. ولی من از طراحی سانتافه و توسان ۲۰۲۱ خوشم اومده

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. parsa_ashgh.mashine

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (226 ديدگاه)

          به نظر منم الان توسان و سانتافه خیلی خوشگل شده ولی اوایل نمیدونم چرا بهم حس خوبی نمیداد ولی الان بهتر شده و خیلی دوسش دارم

          موافقم 5
          مخالفم 3
    2. Audi s8

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      دوستان ببخشید ولی شما چجوری عکس پروفایل می زارید؟

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. Porsche

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    شاهین جان دستت درد نکنه ???

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      مخلصم داداش انجام وظیفه اس

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. Porsche

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (261 ديدگاه)

        پاسخ به شاهین عزیز

        ?????
        یدونه ای???

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. شاهین

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          من مخلص شمام ❤

          موافقم 4
          مخالفم 1
  3. Ramin

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    https://commons.wikimedia.org/wiki/file:changan_uni-t_005.jpg

    دوستان امید وارم بتونید لینکو باز کنید.

    خواهشنا به قرار گیری محل و الگو دی لایت و هالوژن ها و … خلاصه اون پایین uni T توجه کنید.

    این خودرو واسه 2020 هست. و خیلی وقته معرفی شده. و خیلی وقته تو چین عرضه شده.

    حالا این خودرو یعنی هیوندای بایون به طرز عجیبی به اون شباهت داره.

    خواستم بگم چینی ها کپی نمیکنن. بلکه این کره ای ها هستن که از چینی ها کپی میکنن !! مدرکشم از زمان ساخت خودرو ها میشه فهمید.

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

    موافقم 12
    مخالفم 9
    1. mahan

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      تو خوبی و چینی ها!ما همه بد دیگه ول می کنی جونه دل!
      انشالله که یک رگ چینی داشته باشی که این قدر سنگشونو به سینه میزنی و ازین سیات به اون سایت و منبع!
      به جا این همه تلاش در این جهت اگه سر کاری تلاش میکردی الان المانی سواری ژاپنی سواری چیزی بودی و ازین ماشینا تمجید می کردی

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. Ramin

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اقای ماهان

        حداقل خوبی uni T اینه سیستم خودران سطح 3 و اتو پارک و صد البته سیستم تشخصیس چهره. و سیستم in call که میتونم با خودرو حرف بزنم رو داره.

        و…. کلی امکانات دیگه که بگم تموم نمیشه. 5 سال گارانتی یا 150 هزار کیلومتر گارانتی. تمام این تکنولوژی فقط 21 هزار دلار.

        میشه یه خودرو ژاپنی یا اروپایی نام ببری که اینارو داشته باشه ؟؟ با قیمت 21 هزار دلار….

        اصلا وجود نداره. وجود نداشته. و وجود نخواهدم داشت.

        شما مراقب مرسدس باش. یادت نره 12 درصد از سهامشو جیلی داره ها….

        پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس….

        موافقم 4
        مخالفم 9
        1. mahan

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          رامین جان تو فقط یک ماشین نمیخری!ماشین جزئی از اکسسوریت هم هست!
          وقتی پول یک ماشین میدی فقط پول اهن و نفت و لاستیک و چرم نمیدی که!پول اصالت گاهی خاص بودن ماشین و پرستیژشم میدی!چه درست چه غلط باید قبول کنیم امروزه یکی از معیار های اجتماعی ماشین افراد هستش وقتی با یک شخصیت مهم قرار داری نمی تونی با لیفان 820 ببریش بیرون که!ازین گذشته داینامیک و هندلینگ رانندگی که اصل مطلب هست رو فراموش کردی.من به شخصه برای اینکه پیچ های جاده چالوس و هراز و … با سرعتی که دلم می خواد طی کنم و ماشین رو به چالش بکشم حاظرم هر چه قدر خرج بی ام و کنم یه کم دیدت رو عوض کن همه چی قیمت و پول نیست!پول ارزش نداره که این قدر چرتکه میزنی.تو این سایت هستی چون مثل همه ماهایی که هستیم ماشین بازی .پس اگه امکان داری ماشین گرون و خوب بگیر و براش خرج کن مطمئنا پیر نمیشی

          موافقم 3
          مخالفم 2
  4. ?Ali Hossein?

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    اون چراغ های تنگش شبیه C3 شده
    در کل قشنگ نشده
    یه حسی میگه طراحی های قدیمی هیوندا بهتر بود (2000تا 2014)

    موافقم 4
    مخالفم 1
  5. mahan

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    سلام دوستان یه سوال داشتم.می خواستم 5 تا ماشین بگیرم برای مدیران شرکتم با اتفاقات جالبی رو به رو شدم براتون میگم و در ادامه سوالم هم ازتون میپرسم خوش حال میشم کسی که اطلاع داشته باشه راهنمایی کنه!
    اولین چیز جالب اینکه در گیلان منطقه ازادی وجود داره که قیمت خودرو های منطقه اش نزدیک به ملی هست!یعنی اگه روی یک ماشین 800 میلیونی منطقه چیزی بین 100 تا 200 بزارید ملیشو میخرید!! دومین چیز جالب اینه که 5درصد ژاپنی و 10 درصد امریکایی و سرجمع 5درصد اروپایی هست مابقی یعنی 80 درصد کره ای هست!و قیمت کره ای ها هم گرونتر از مابقی هست براتون مثال بزنم که خنده دار بودن قضیه رو درک کنید!فورد اج قیمتش 450 میلیون به زور هستش ولی توسان اسپورتیج حدود 700 و سانتافه 800 به بالا. یا فورد تاروس که ابعادش کمتر از کراس اور نیست این سدان بزرگ واقعا هم پرشتاب و نرم هست رو میشه با 470 خرید ولی اپتیما بی جون 850 تومنه!بگذریم که انگشت شمار راوفور هست و یکی دوتا هوندا و چهار پنج تا ایکس تریل اکثرا بیسیک و یکی دوتا اوتلندر و تقریبا 10تا کولیوس مابقی همهش کره ای هست!

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. mahan

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      ببخشید برای اینکه پیامم طولانی نشه پشتش سوالمو میپرسم .من خواستم چند تا اسپورتیج بخرم بعد دیدم همهشون دوتا ایربگ دارند واقعا عجیبه یعنی دوتا ؟؟ بعد تصمیم گرفتم توسان بگیرم براشون برام عجیبه .توسان هایی که دیدم 3 تا جلوپنجره دارند یکیش که بهش میگند سانتافه ای یکیش که خیلی چیپ بنظر میرسه و پلاستیکی هست خیلی بد فرمه یکیش رو همون پلاستیک کروم کاری شده و جالبه اپشناشون هم فرقی نداره جز موارد اندک و همه به اصطلاح فول هستند و چراغ پشتشون هم یا دور قرمز توش سفید هست یا اینکه بالا قرمز پایین سفید هست.من واقعا موندم این همه تفاوت یعنی چی؟بعد همه هم فول اند؟
      من سررشته ای توی کره ای ها ندارم از دوستانی که اطلاع دارند می خوام اگر مقدور باشه راهنمایی کنند.

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. Amir

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (261 ديدگاه)

        نمیدونم چرا تو باقی مناطق ازاد اینقدر گرون هست ماشین،تو منطقه ازاد اروند خیلی ارزون تر هست! واسم سؤاله این همیشه
        ماشین امریکایی وسایلش گیر نمیاد اینجا و خریدش اشتباهه حداقل تو گیلان مطمئنم باز اروند بیشتر هست
        تو کره ای ها هم توسان بنظرم بهتر از اسپورتیج هست ألبته نمیدونم تو گیلان تا چه سالی وارد شده اروند تا اخر ۲۰۱۸ و بعضیا فیس ۲۰۱۹ وارد شده ولی اگر مدل قبل ۲۰۱۶ مد نظرت هست قطعا توسان از اسپورتیج بهتره اما بعدش دیگه یه طورایی سلیقه ای هست که بنظم توسان سواری بهتری داره ولی خب اینجا هم هرکی اسپورتیج داره راضیه چون نسبت به نسل قبلش خیلی بهتر شده
        سانتافه هم اگر خواستی بگیری حتما موتور gdi بگیر
        اگر هم میخوای ماشین تو کلاس فورد تاروس بگیری که آزرا بهتر هست چون قطعاتش هم کامل گیر میاد اینجا که ألبته با چیزهایی که گفتی فکر کنم خیلی گرون باشه اونجا

        اون مدل هایی که میگی ۲ تا ایربگ دارن بیسیک هستن چون توسان و سانتافه فول ۸ تا ۱۰ ایربگ دارن

        موافقم 3
        مخالفم 4
        1. mahan

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          من خودم نمی خوام اعتقادی به ماشین های کره ای ندارم برای مدیرام می خوام.خواستم ملی بگیرم بعدش مشورت کردم تصمیم گرفتم 5 تا خودروی منطقه بگیرم.خب منطقه ماشین ژاپنی نداره تصمیم گرفتم کره ای بگیرم چون کره ای ها برای کار های روزمره و عادی خوب هستند چه بسا جنسیس و وراکروز هایی که برای شرکت تهرانمون گرفتم معرکه هستند و چندتاشونو می خوام بیارم گیلان برای کار های خارج از استان!تو گیلان هم تک و توک کره ای ها تا 2018 اومده ولی مدنظرم 5تا توسان 2016 اتاق قدیم هستش موتور 2400 ولی الان سوال من اینه که چرا اینقدر ظاهر توسان ها باهم فرق میکنه؟
          در ضمن احساس می کنم سواری اسپورتیج ولی بهتر هست یکی از عزیزان اسپورتیج داره ولی امکانات توسان بیشتر و داخلش شکیلتره!برای امنیت من تصمیم گرفتم توسان رو براشون بگیرم چون واقعا 2 تا ایربگ خنده داره یعنی چی اخه! ولی جفتشون وقتی می خوان از 80 گاز بدی تا 140 اینا مثل پیرمرد هایی هستند که پاشون سر میخوره واقعا این قدر از لگ و افت شتاب رو درک نمی کنم ماشین باید اشاره کنی بره!
          تاروس هم چند ماه دستم بود و واقعا نمیشه با ازرا مقایسه کرد!جایی که وقتی تو پرادو میشینی داری همون قدر فضای اضافی تو تاروس داری

          موافقم 4
          مخالفم 2
        2. Amir

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (261 ديدگاه)

          اینایی که من گفتم همه اتاق و فیس جدید هستن ألبته جدید منطقه منطورمه نه جهانی ولی توسان و اسپورتیج ماشین خانوادگی هستن شتاب عادی واسشون همین هست کسی انتظار شتاب بالا نداره تو این کلاس
          آزرا هم که اثبات شده هست اصلا نیازی نیست راجع به کیفیتش صحبت کرد هرکی داره خیلی راضیه،کابین با کیفیت و آپشن های زیاد و شتاب خوب
          من به شخصه سواری توسان رو بیشتر از اسپورتیج قبول دارم! اون دو ایربگ هم که میگی بیسیک هست ایربگ با تعداد بالاتر باید فول یا نیمه فول پر آپشن بگیری

        3. mahan

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          امیرجان الان مشکلم اپشن نیست منظورم اینه که 5تا توسان 2016 اتاق قدیم پیدا کردم چرا ظاهرشون با هم فرق میکنه؟دلیل این فرق ظاهری چی هست؟
          درضمن واقعا شتابشون افتضاح هستش و یه جور گیجی حس میشه کرد.اره ازرا بد نیست ولی خب تو خرید کره ای ها فاکتور قیمت مهمه که تو قیمت خودشون ارزنده هست.

        4. 2646

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          ماهان جان

          واقعا حس کردی سواری اسپورتیج بهتره؟
          آفرین، خوشم اومد!
          چون اگرچه پلت فرم کیا اسپورتیج و هیوندا توسان دقیقا یکی هست اما تنظیمات سیستم انتقال قدرت اسپورتیج اون رو بیشتر در حالت دو دیفرانسیل (AWD) نگه می داره که باعث میشه پایداری و هندلینگ به مراتب بهتری نسبت به هیوندا توسان داشته باشه.
          من اگر می خواستم بین توسان و اسپورتیج انتخاب کنم، کیا اسپورتیج رو انتخاب می کردم. مدل 2015 اسپورتیج Facelift کوچیکی هم داشته که شامل کابین، آمپرها و چراغ های عقب میشه. سفارش اروپا مدل 2015 فول ترین مدل هست.

        5. mahan

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          با سلام خدمت برادر عزیزم 2646 جان!
          راستش ماها که اهل ماشین بازی هستیم دوستای ماشین باز داریم اگرم نباشند ماشین باز میشند!!من مالکیت توسان و اسپورتیج رو نداشتم ولی طی یک سفر یک بحثی بین دو دوست پیش اومده بود و من تصمیم گرفتم در طول مسیر این دو خودرو رو تست کنم و در رانندگی با اسپورتیج دقیقا مثل خودت حس بهتری گرفتم و معتقدم هندلینگ بهتری داره و احساس می کنم نرمی توسان و سانتافه یک نرمی مصنوعی هستش!من برخلاف برخی عزیزان معتقدم خودروی کره ای برای یک ماشین اقتصادی و رانندگی معمولی بد نیست و با توجه به قیمتش یک پک نسبتا خوبی رو میده .هم زیبایی و هم اپشن و هم اینکه به هر حال یک رانندگی که بد نیست! در حد خودش خوبه.خب طبیعتا با جنس ادوات و این احساس لقی دکمه های فرمونشون اصلا حال نکردم ولی خب خودت بهتر میدونی هر چه قدر پول بدی همون قدر اش میگیری

        6. mahan

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          راستش می خوام برای مدیرای کارخونه ماشین بخرم.تصمیم گرفتم منطقه بخرم به دلیل اینکه ماشین باید داخل شهر استفاده بشه گرچه متاسفانه تفاوت چشمگیری رو قیمت ها نیست ولی عجیبه که بازار خیلی خوبی دارند و راحت خرید و فروش میشند.
          برادر بهتره از خودت مشورت بگیرم برای من سنگ محک هستی!اول می خواستم 5تا اسپورتیج بردارم اما دیدم تعداد 2 کیسه هوا در نسخه نیمه فول منو پشیمون کرد گفتم توسان 2015 تا 2016 اتاق قدیم بگیرم براشون حداقل 6کیسه هوا داره و در نسخه نیمه فول امکانات بیشتری داره و طبق رسم ارزون تر از کیا اسپورتیج هست مثل همیشه و اینکه خب با ماشین باید برن خونه و کارخونه دیگه یا اینکه داخل شهر جایی قراری باشه برند و بیاند دیگه نیاز به لذت رانندگی ندارند.تصمیم گرفتم دو تا وراکروز و یک جنسیس از تهران بفرستم برای وقتی که کار های بیرون استانی بهشون خورد.بنظر خودت چی بگیرم براشون الان 5تا توسان جاهای مختلف با قیمت شکاری در دیدرس هست منتظر شکار شدن هست.
          1.بنظرت چه ماشینی بگیرم؟
          2.چرا یکسری جلوپنجره به اصطلاح سانتافه ای یکسری انگار پلاستیکی و یکسری همون پلاستیکی هستند روشون یک نوار کروم هست.و اینکه چراغ پشتشون متفاوت هستند به صورت رندوم!و از لحاظ اپشن فرق های خاصی ندارند

        7. 2646

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          ماهان عزیز

          در مهارت بالا رانندگی ات شکی نداشتم و ندارم. واقعا تشخیص ات فوق العاده بود. نظراتت در مورد محصولات کیا و هیوندا هم به نظر من هم درست است. واقعا به سرعت در حال پیشرفت هستن و اگر طراحی های رادیکال هیوندا رو بگذاریم کنار (سلیقه شخصی)، راندمان خوبی دارن.

          یکم مغرور هستن این دو تا شرکت کره ای، که البته این غرورشون ناشی از نتایج خوبی است که در بازار به دست آوردن. به نظرم اگر مثل تویوتا ساخت ماشین های پرفورمنس شون رو به کمپانی های قوی تر می سپردن، نتیجه بهتری می گرفتن. قطعا Toyota GT86 و Toyota Supra از Hyundai Genesis coupe و Kia Stinger بهتر هستن اما فرق مهم شون اینه که ژاپنی ها و کره ای ها دو راه مختلف رو برای ورود به بازار خودروهای اسپرت و ساخت محصولات پرفورمنس برای ارتقای برندشون استفاده کردن. تویوتا پلت فرم رو آماده خرید و صرفا در پروژه ها مادر خرج بود اما هیوندا/کیا با استخدام مهندسان آلمانی سعی در ساخت یه ماشین پرفورمنس از پایه داشت. فارغ از نتیجه، سعی کره ای ها برام ارزشمند است!

          اما در مورد خرید شما …
          حقیقتا خرید ماشین منطقه آزاد زمانی برای من توجیه داشت که تفاوت قیمت ها محسوس بود. اون اوایل داستان، یکی از اقوام که در منطقه آزاد زندگی می کرد، با 2 میلیارد تومن حرکت جالبی انجام داد. زمانی که Lexus LX570 پلاک ملی حدود 1.000.000.000 تومن بود و پلاک منطقه اش حدود 320.000.000 تومن، با پول دو تا لکسوس پلاک ملی، یه دونه Lexus LX570 پلاک ملی و 3 تا پلاک منطقه برای خانم و دختر و پسرش خرید. همه شون ماشین خوب سوار میشدن، هر کسی هم نیاز به سفر داشت، ماشین اش رو با ماشین پلاک ملی عوض می کرد و با پلاک ملی می رفت مسافرت.
          برای من خرید ماشین پلاک منطقه صرفا این طوری منطقی است و گرنه با محدودیت هایی که گذاشتن، بخوام برم دنبال مرخصی، آیا مرخصی بدن یا ندن. واقعا نه وقت اش رو دارم، نه حوصله اش رو دارم و نه زندگی ام این قدر برنامه ریزی شده است که از 2 هفته قبل بدونم قرار به مسافرت دارم که برم توی صف گرفتن مرخصی! از طرف دیگه، همون طور که گفتی واقعا تو این وضع اقتصادی 100 تومن، 200 تومن معنایی نداره، شما هم که وضع مالی تون خدا رو شکر رو به راه هست، پس من اگر جای شما بودم، پلاک ملی می خریدم که اگر روزی هم نیاز به فروش یا ارتقا بود، نصف روزه همه شون رو بشه فروخت. علاوه بر این استهلاک وراکروز و جنسیس به شدت بالاتر از اسپورتیج هست، به هر حال ماشین های لوکس تری هستن و قیمت قطعات شون به شدت بالاتره. از طرف دیگه هم جفت شون قطعات شون خیلی سخت تر نسبت به توسان و اسپورتیج گیر میان.

          * یه نکته خیلی کوچیک مدیریتی هم هست که قطعا شما بهتر از من می دونی. وقتی یه خودرو رو به یک نفر می سپاری، اگر اتفاقی بیفته (خسارت، تصادف و یا هر داستان دیگری)، صرفا مسئولیت با یک نفر هست، بنابراین هم حواس اش بیشتر هست و هم کسی نمی تونه از زیر بار مسئولیت شونه خالی کنه، بنابراین از دید من خرید 5 تا توسان یا اسپورتیج پلاک ملی نسبت به 5 تا ماشین پلاک منطقه و جنسیس و وراکروز مشترک، چه از نظر استهلاک و چه از نظر داستان های بعدی در اولویت است.

          حقیقتا من از قیمت و بازار خبر ندارم که قیمت اسپورتیج و توسان در چه حدی هستن اما مطمئنم اسپورتیج نسخه فول تر از توسان در ایران وجود داره (6 ایربگ، 4 گرم کن، دو سرد کن، آمپ عقب، سنسور جلو و عقب فابریک با نمایش در مانیتور وسط آمپر). ولی در کل چندان تفاوت محسوسی بین هیوندا توسان و کیا اسپورتیج در استفاده روزانه نیست و اگر توسان با قیمت مناسب وجود داره، انتخاب معقول تری است.

          در مورد تفاوت جلوپنجره، نوع سیستم صوتی و … ماشین های کره ای، ظاهرا مربوط به کشور سفارش دهنده است. هیوندا با سفارش کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، آذربایجان، گرجستان، مغولستان، روسیه و … تو ایران دیدم. از طرف دیگه جلوپنجره فول (که به مدل سانتافه ای مشهوره) تا اون جایی که یادم میاد، آخرین فیس لیفت قبل از نسل جدید توسان بود. از اون جایی که سیستم گمرک ما در اکثر موارد به خوبی عمل نمی کنه، بنابراین ماشین های ساخت اواخر 2015 و 2016 رو هر دو با مدل 2016 کارت دادن. این داستان تو BMW X4 هم هست، بعضی از مدل های 2016 ایران فرمون های قدیم و بعضی هاشون فرمون جدید دارند. خیلی نکته مهمی نیست و ارزش فکر کردن نداره.

        8. mahan

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          مرسی 2646 جان!دوست خوبم حرفت درسته منم برای کیا و هیوندای ارزش و احترام قائل هستم و معتقدم پیشرفت هم می کنند و این تلاش و پشتکارشون رو دوست دارم و مخصوصا اون قسمتی که با استخدام مهندسان المانی دارند پیشرفت خوبی می کنند و کپی دیگه نمی کنند و احساس می کنم از اول دوست نداشتن کپی کنند و همیشه می خواستند خودشون باشند و بنظرم غرور بد نیست و از این غرورشون خوشم میاد اره غرور وقتی درسته که برای کار های کرده باشه نه کار های نکرده!
          در ضمن اگه اشتباه نکنم اقوامتون فکر کنم خودشون تو کار ساخت و ساز و شهرک سازی هستش و از دوستان بنده باشند.اسمشونو نمیگم ولی فامیلیشون جناب تقی پور هستش؟ اگه ایشون باشه که بهشون خیلی ارادت داریم و سلامم رو حتما بهشون برسونید و خونه شون هم.همسایه دهکده ساحلی ما هستند.
          در مورد ماشین من تجربه فورد تاروس منطقه رو تو چند ماه داشتم.البته برای داخل شهری.گفتم از تهران بیام به دلیل بنزین خراب بی ام و رو پارکینگ بزارم و دلیل دیگه ام اینکه اولین بار این ماشین رو تو خیابون دیدم خوشم اومده بود.منم باهات درمورد خرید خودرو منطقه هم نظر هستم و بیشتر بدرد این میخوره ادم یه ماشین خاصی که پلاک ملی نباشه بخره تو پارکینگ ویلاش بزاره اومد باهاش تفریح کنه که الحمدالله ماشین های خاصی نداره زیاد!به دلیلی که می خواستم براشون منطقه بخرم این بود که محدودشون کنم که مثلا ماشین رو برندارند برند خارج شهرمیدونی که ماشین های جاده صاف هستند و گیلان پر از جاهای مختلف هست که به ماشین فشار نیاد!ولی اره واقعا دیگه 200 .300 میلیون پولی نیست که ادم ملی نخره مخصوصا چون خانواده از واردکننده های خودرو بودند و دوستان زیادی داریم میتونم زیر قیمت بازار همین تهران بخرم باید بمونم بعد عید که یک جهش نزولی قیمتی همیشه هست بخرم!و واقعا بنظرم تفاوت فاحشی ندارند هرکدوم که ارزونتر و سالمتر بود میخرم.فوقش به ماشین ها جی پی اس وصل میکنم!البته باید کم کم به فکر عوض کردن وراکروز و جنسیس ها باشم تقریبا کیلیومترشون بین 180هزار تا 240 هزار هستش تا قبل 300 هزار باید بفروشمشون و جالب اینجاست که تا حالا جز دو تا سه بار خرج خاصی براشون نشده و جنسیس ها بیشتر خرج داشتند و خرجشون برای کمکشون بود بیشتر! احتمالا برای تهران از لکسوس بخرم

        9. 2646

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          خیلی زود لو رفتم!
          انتظار خودم خیلی بیشتر بود …
          :))

        10. mahan

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          2646 جان همینه دیگه دنیا خیلی کوچیکه!اقا جدا ارادت صدبرابر خیلی خوش حال شدیم که فامیل مهندس تقی پور هستید.جالب شد فعلا که یک هفته هست یک پروژه گرفتن توی کاشان تعمین اهن و میله گردش با ماست .حتما به خاطرت شده هم یک تخفیف توپ علاوه بر اینکه برای خودشون قائلم به خاطرت میدم!دوست خانوادگی ما هم هستند یعنی خیلی به من ارادت دارند باور میکنی گاهی اوقات من نهار شام پیششون هستم و بالعکس!عاشق غذا های روسی من هستند.پسرشون اقا اشکان و دخترشون خواهر برادر منند!و انشالله که بتونم به اشکان فنون مدیریت و بیزینس رو یاد بدم و اتفاقا تو سفر بحرین با خودم بردمش!و شما عزیز دل اگه اشتباه نکنم چون نمی خوای اسمتو نمیگم البته حدس میزنم شما باشید.تابستون اومده بودید فکر کنم خودروتون ان ایکس هیبرید سفید بود و می خواستید توی زیباکنار یک دهکده ویلایی vip بزنید با نماهای هلندی اگه اشتباه نکنم و تشریف اوردید با مهندس پیش ما و فکر کنم اون موقع هم من از ان ایکس هیبرید ازتون پرسیده بودم !منتها متاسفانه یک کاری پیش اومد مجبور شدید برید تهران فورا.حیف شد می خواستم شام درخدمتتون باشیم.
          اگه اشتباه نکنم شما همون فردی که فکر میکنم هستید درسته؟

  6. Ali

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    چه نمای عقب بدی داره
    ولی تو نمای جلوییش خوبه

  7. Sina10

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    نمای عقبش جالب نبود ولی جلوش رو دوست داشتم
    نمیدونم چرا طراحی ها هیوندای اینجوری شدا که یکیشون خیلی زیباست یکیشون خیلی زشت ، یا جلوشون زیبا در اومده پشتشون زشت
    مثلا همه ی هاچبک های هیوندای ظاهر زیبایی دارن
    ولی مثلا ظاهر سانتافه و کنا فیس لیفت و الانترا زیبا نیست
    حالا سانتافه رو میشه نادیده گرفت
    ولی مثلا توسان جدید جلوش زیباست ، عقبش متوسط رو به پایین

    مشول بعدی درباره اینه که هیچ کدوم از طراحی هاشون با نسل قبلی کمترین شباهتی نداره
    که به نظرم یه مشکله ، طراحی هایی که همیشه نسبت به ماشین های قبلشون شباهتی دارن ، ماندگار تر میشن

    البته باید بگیم که طراحی های کیا عالی بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا