حتی اگر در دنیای خودروسازان «پرمیوم» نیز چنین رقابتی وجود داشته باشد، رسیدن به جایزهای برای قابلیتاطمینان وسیله نقلیه، دستاورد مهمی تلقی میشود؛ مخصوصاً اگر رقیبان ادعای زیادی بر سر ویژگیهای مشابه خود داشته باشند.
هیوندای به خاطر هزینههای تعمیر پایینتر از حدّ متوسط و دفعات سرویس و تعمیر کمتر در میان دیگر خودروسازان، تبدیل به کمپانی شماره یک CarMD در سال ۲۰۱۵ در زمینه «شاخص سلامت وسیله» شده است. این در حالی است که در این لیست، خودروسازان مطرحی چون تویوتا، هوندا، فورد، کرایسلر، کیا، جنرالموتورز، مزدا، نیسان و فولکسواگن نیز حضور داشتهاند.
شاخص CarMD تعداد ۱۰ تولید کننده برتر خودرو، ۱۰۰ وسیله نقلیه برتر و ۳ خودروی برتر هر گروه از وسایل نقلیه و تعمیرات معمول برای برندهای مختلف را ردهبندی میکند. در سال ۲۰۱۵، این ردهبندیها قابلاعتمادترین خودروها را در بین بیش از ۳۸۰۰ مدل مختلف (تولید شده در ۲۰ سال گذشته)، مشخص کردهاند. برای این منظور، از آنالیز بیش از ۲۵۱ هزار گزارش متفاوت در بین اول اکتبر ۲۰۱۴ تا پایان سپتامبر ۲۰۱۵ استفاده شده است.
فرانک فاررا (Frank Ferrara)، معاون اجرایی رضایت مشتریان در هیوندای موتور امریکا در این زمینه میگوید:
دستیابی هیوندای به شاخص سلامت وسیله نقلیه CarMD در سال جاری، از تعهد ما به طراحی وسایل نقلیهای با دوام، کیفیت و قابلیتاطمینان بالا خبر میدهد. در مقایسه با سایر تولیدکنندگان اتومبیل، مالکان محصولات هیوندای کمتر به تعمیرگاههای خودرو سر زدهاند. علاوه بر این، التزام ما به خدمات و رضایت مشتریان به شکلی ویژه که توسط «بیمه هیوندای» نیز پشتیبانی میشود، مشتریان ما را به سلامت وسیله نقلیهای که دارند، متقاعد میکند.
سال گذشته این عنوان به «هوندا» رسید؛ کمپانیای که اکنون برای سال ۲۰۱۵ در جایگاه سوم و پشتسر هیوندای و تویوتا قرار گرفته است. همچنین جایگاه جنرالموتورز از چهارم به هفتم تنزل یافته و این در حالی است که فورد به خاطر کمترین هزینههای تعمیرات، به جایگاه چهارم رسیده است.
برای مشاهده نتایج کامل این بررسی و دیگر گزارشهای مرتبط، از این لینک استفاده کنید. مشاهده جزئیات هزینههای تعمیر و حتی هزینههای سرویس مدلهای هیبریدی، میتواند راهنمای مناسبی برای خریداران اتومبیل در آینده باشد.
zippo
۱۳ دی ۱۳۹۴منتقد های عزیز من و کسایی که فکر میکنند من اشتباه میکنم الان بیا تحویل بگیرن
این که دیگه من نیستم
“”””هیوندای به خاطر هزینههای تعمیر پایینتر از حدّ متوسط و دفعات سرویس و تعمیر کمتر در میان دیگر خودروسازان، تبدیل به کمپانی شماره یک CarMD در سال 2015 در زمینه «شاخص سلامت وسیله» شده است. این در حالی است که در این لیست، خودروسازان مطرحی چون تویوتا، هوندا، فورد، کرایسلر، کیا، جنرالموتورز، مزدا، نیسان و فولکسواگن نیز حضور داشتهاند.””
اینو یک موسسه معتبر بین المللی گفته
هیوندای داره کم کم همه حریفا رو کنار میزنه
شک نکنید تا چند سال اینده خبر هایی رو میشنوید که از این هم جالبتره
فک کن هیوندای از تویوتا در خودرو های عادی هم داره جلو میزنه تو کیفیت
پیش به سوی بنز وبی ام و و لکسوس با برند جدید و لوکس جنسیس
الان دقیقا منقد ها که میگفتن تا 100 سال دیگه هم به فلان کمپانی نمیرسه چی دارن بگن
هیوندای یعنی قیمت کمتر امکانات و راحتی بیشتر الان کیفیت هم اضافه شده
به به
zippo
۱۳ دی ۱۳۹۴در ضمن این رو هم بگم که حقیقتا و از عمق وجودم برای کشورم وصنعت کشورمون و به خصوص خودروساز ها مون ( شما بخونید مونتاژ کارانی که متخصص ضایع کردن حق مشتری هستند ) متاسفم
کره چند سال بعد ما شروع کرد و الان داره قله های صنعت اتومبیل رانی رو در حداقل زمان ممکن فتح میکنه
ما چی کار کردیم ؟؟؟؟؟؟؟؟
خودتون میدونید چی کار کردیم
جز تاسف خودرن کاری نمیشه کرد
امیر
۱۳ دی ۱۳۹۴زیپو جان بزار دوستان منفی بدن شاید یکم خنک بشن.عیب نداره یادتون میره.خخخخ.حالا فکرشو بکن هیوندای همزمان با المان و ژاپن شروع به کار میکرد الان سفینه میساخت.
sina
۱۳ دی ۱۳۹۴داداش این طرز فکرت خیلی سطحی و بچگانس چون هیوندا یه هدف داره بهشون برسه ولی خئدرئ سازای بزرگ مثل ژاپن و المان با خودشون رقابت میکنن پیشرفت میکنن از این افراد خارجی پر تو شرکت هیوندا از طراح بگیر تا مدیر بازاریابی! چی اگه با اونا شروع میکرد فلان میشد دلت خوشه :)
امید
۱۳ دی ۱۳۹۴خودم فردا یه موسسه میزنم ایرانخودرو رو اولین و سایپا رو دومین خودرو ساز دنیا معرفی میکنم ….
great britain
۱۳ دی ۱۳۹۴آره باهات موافقم.
پیش بینی من اینه که در 10 سال آینده هیوندای به طور کامل جای تویوتا رو خواهد گرفت.
البته من عاشق تویوتا و برندهای ژاپنی به جز(لکسوس) هستم.
ولی باید با واقعیت کنار اومد.
درود بر کره ی جنوبی و درود بر هیوندای………..
maha
۱۳ دی ۱۳۹۴بعضیا از بچگی با خودرو های آلمان همزاد پنداری کردن. آرزوی داشتنشونو از بچگی داشتن. بهشون حس نستالژی دارن. نمیتونن ببینن اسطوره ی کودکیشون کمتر از خودروهای دیگه باشه. اینه که بعضیا با تعصب چسبیدن به بنزو بی ام و.
moein
۱۳ دی ۱۳۹۴داداش بزار یه مثال بزنم برات سال چهارم پیش دانشگاهی بودم یه حاجی آوردن سر کلاسمون شروع کرد به بحث کردن می گفت کشور های اروپایی و آمریکایی دیگه رشدشون کم شده و جوانان کشور ما با سرعت دارن می رن که برسن به قله و اون ها رو هم رد می کنیم
ولی با خودش فک نمی کرد که وقتی مام به نزدیک قله برسیم سرعتمون کم می شه (حالا اگه برسیم ) اونام که منتظر ما نمی مونن که برسیم بهشون
حالا همین مثال رو در مورد کره و اروپا ببین دوست من سرعتشون خوبه ولی تجربه رو باید با کسب زمان به دست بیارن و تجربه چیزی نیست که با سرعت به دست بیاد.
M.R.K
۱۴ دی ۱۳۹۴عزیز من ما تو بعضی از صنعت ها از اروپا و خود امریکا جلوتریم ، بگذریم
ما در خودرو سازی سال ۵۰ و ایران یکی از قطب های خودرو سازی بود که کره نمیدونست خودرو چیه
متاسفانه نمیخوان تو این زمینه پیشرفت صورت بگیره وگرنه هم امکاناتش هست هم علمش
Armin
۱۳ دی ۱۳۹۴تو بررسی جداگانه سگمنتها که همش تویوتاس چجوریه که تو جدول هیوندا رو اول گذاشته???
امید
۱۳ دی ۱۳۹۴الان اون جدوله که 5تا از خودرو های تویوتا توش اولن چیه؟
بعد هر وقت هیوندا ( اصلا کل کره جنوبی ) تونست یه ماشین کروک ساده یا یه وانت در حد کوچیک ترین وانت تویوتا مثل هایلوکس بسازه و در همینطور سوناتارو از فورد فیوژن و سانتافه رو از فورد اج کپی نکنه اونوقت تازه خودروساز مستقلی میتونه باشه که تو محاسبات وارد بشه ………………….
Armin
۱۴ دی ۱۳۹۴بخدا به این چیزا توجه نکنیم ،،، جدا خود کره ای ها همچین ادعایی رو ندارن و واسه ژاپنیا کری نمخونن ،،، این جویه که ت یه جامعه ای مثل ما که سرانه مطالعه و تحقیقمون ده ثانیه تو روزه واسه خودمون دراوردیم و طرفدارا به جون هم افتادن و افرادی مثل زیپو چنین تعصب و ادعایی دارن که مدیران کره ای هم ندارن ،،، کره ای ها اروم و بی ادعا دارن کارشونو میکنن و اگه پیشرفتی هم کردن در نتیجه همین رفتارشون بوده و هـیچ جای دنیا تو سایت و تبلیغی نمیبینین که اونا ادعا کرده باشن ما میخایم ژاپنو بگیریم ،،، اینارو ما از خودمون دراوردیم و به جای اینکه به فکر پیشرفت و ترقی کشور خودمون باشیم ،،،،،،
امین
۱۳ دی ۱۳۹۴به به بفرمایید دوستان فدایی ژاپن و آلمان
مدرک از این محکم تر میخواین؟؟!!
great britain
۱۳ دی ۱۳۹۴امین جان بعضی طرفداران متعصب ژاپن و مخصوصا آلمان تاکید میکنم بعضی.
نمیتونن واقعیت ها رو ببینن.
فکر میکنن تا ابد خودرو هاشون برتر میمونه.
و بقیه کشورها تا ابد توانایی ندارن بر خودرو هاشون قلبه کنن. دنیا داره تغییر میکنه و بعضی ها از این تغییر خوششون نمیاد دست خودشونم نیست.
من یه پیشنهادی بهت میکنم.
فقط نظرات این بعضی کاربرها رو بخون و بخند همین.
چون فایده ی دیگه ای نداره.
بازم میگم درود بر کره ی جنوبی و درود بر صنعت فوق پیشرفته کره ی جنوبی.
بهزاد
۱۳ دی ۱۳۹۴ممنون بابت مطلب خوب و زیبا.
در 100 خودرو اول قابل اطمینان 18 عددش برای تویوتا بود و 5 تا هیوندای ولی در کل رتبه ای که هیوندای بدست آورده قابل تقدیره و نشان از تلاش مضاعفش داره.
رضا
۱۳ دی ۱۳۹۴باشه آقا ،،،شما هم فدایی کره جنوبی و هیوندای باش …البته من هم اگه پولامو داده بودم هیوندای خریده بودم شاید اینطور غیرت داشتم نسبت به هیوندای و کشته مردش بودم …
(*مهرداد*)
۱۳ دی ۱۳۹۴اگر پیشرفتی هیوندای کرده تبریک به کشور کره جنوبی ،مردمش و سهامدارای شرکت هیوندای …!!
REZA
۱۳ دی ۱۳۹۴حالا هی بگید سوناتا کیفیت لوازم و قطعاتش پایینه…
مهرداد
۱۳ دی ۱۳۹۴دوستان ژاپنی باز قبل اظهار نظر به تعداد نمایندگان بنز و لکسوس توجه کنید
MjM
۱۳ دی ۱۳۹۴اینایی که هی میگن کره ای بدر نمیخوره مثل کسایی هستن که فک میکنن IOS و اپل بی چون و چرا از اندروید و سایربرندهای موبایل بالاتره….هه
shayan
۱۳ دی ۱۳۹۴با احترام به شما ولی آ او اس با اختلافم بالاتره …
ali ayat
۱۳ دی ۱۳۹۴بسیار زیبا ولی اولا بار اول بود اسم این شرکت تست کننده رو شنیدم و دوما هم اگه قرار بود خودرویی بخرم این لیست هیچ گونه تغییری در طرز تفکر من انجام نداد
احمد باقری
۱۳ دی ۱۳۹۴پیشرفت خوبی کرده.
سعید
۱۳ دی ۱۳۹۴جدول رده بندی یه خورده عجیب غریب شده ها؟
مثلا مزدا اون آخرا شده یا یه سری چیزای دیگه
امیر
۱۳ دی ۱۳۹۴حدود ۳سال کمری داشتم.به واسطه کارم اکثرا بین شهری در رفت امدم.از کمری راضی بودم.حدود دوسال ۲۰۱۳ سوناتا خریدم.اگه بهتر از کمری نباشه کمتر هم نیست در برخی موارد حتی سرتره .شتاب خوب در جاده.چسبندگی عالی.ارامش داخل کابین.خستگی کمتر نسبت به کمری در سفرهای بین شهری.با اینکه دست دو گرفتم ماشینو مثل ماشین صفر میمونه فقط خرج بنزین.واقعا از انتخابم راضیم
ان دي
۱۳ دی ۱۳۹۴اقای امیر نظر شما محترمه ولی یک مقایسه درست اینه که تشما نسل جدیدی از سوناتا رو با نسل جدیدی از کمری مقایسه بفرمایید نه با نسل قدیم.
ارمان
۱۳ دی ۱۳۹۴تا وقتی سوار ماشین المانی نشدید درباره اش نظر ندید
هیوندای هر چقدرم تلاش کنه راه داره تا به المان برسه
shayan
۱۳ دی ۱۳۹۴تا وقتی هم سوار آمریکایی نشدید کلا در مورد خودرو نظر ندید:))))
ali ayat
۱۳ دی ۱۳۹۴حدیث و روایتی احیانا گفته نشده راجب اون دسته سوار نشدنو تعصب دارن؟؟
ان دي
۱۳ دی ۱۳۹۴من متوجه نمیشم چرا ما باید یر یک برند خاص تعصب داشته باشیم
من خودم ژاپن رو دوست دارم و استفاده هم میکنم چون بهم اثبات شده
حالا هیوندای هم خودشو اثبات کنه در کیفیت،عدم استهلاک،ایمنی و… و نشون بده از ژاپن سر تره چرا که نه..(البته نه در یک مورد و یک محصول)
رقابت هرچه بیشتر کمپانی ها فقط و فقط به نفع مشتریه
امین
۱۳ دی ۱۳۹۴جالبه هیچ کدوم از خودروهای فرانسوی توی این لیستها جای نگرفته اند
امین
۱۳ دی ۱۳۹۴سردبیر گرامی پدال
اگر ممکنه لینک این گونه خبرها و مقاله های ترجمه شده را در انتهای آن قرار دهید
با تشکر
سردبیر
۱۳ دی ۱۳۹۴سلام. امین عزیز، در داخل مقاله به منبع هم اشاره شده و لینک هم دارد. ممنون
mds
۱۳ دی ۱۳۹۴کره ای ها با تلاش و کوشش فراوان در کمتر از ده سال پیشرفت خارق العاده ای کردن و مبنا ی همه ی این دستاوردها سخت کوش بودن مردم این سرزمین از هر جامعه ی دیگری هست و من به این پیشرفت افتخار میکنم، اگر به کره افتخار نکنم پس به سایپا افتخار کنم!
کره یه دنیایی واسه خودش و من هم عاشق سینه چاکش، و دلیل این علاقه رو یک متعصب هیچوقت درک نمیکنه
علیرضا
۱۳ دی ۱۳۹۴خدایی این شرکته دسته بندی خودروهاشو درست کنه نمیخواد در مورد کیفیتشون نظر بده!!! فورد فیوژن تو رده کامپکت سوناتا تو رده سدان والا فورد فیوژن اگه از سوناتا بزرگتر نباشه عمرا کوچیکتر نیست اینو دیگه با چشما ی خودم دیدم( تو کیش) این شرکتای نا معتبر اصلا نتایجشون معتبر نیست بعید نبود بی ام و رو هم به عنوان کم استهلاک ترین خودرو بگه!!
sunmartin
۱۳ دی ۱۳۹۴اقایون من یه هفته کامنت نزاشتم ببینید چی شده؟؟
بعد از کانسومر سرویس کار ام دی با ز نشون داد کره جنوبی با هیوندای و کیا جزو 6 خودروی اول تمام تست هاست البته دراین گزارش هیوندای اول شده در برنامه خودروی هفته که اکثرا مشاهده کردید از سوناتا جدید 2015 بعنوان چهارمین خودروی برتر بازار آمریکا یاد شد گزارشگر این برنامه تلوزیونی از کیفیت و کم استهلاکی این خودرو صحبت میکرد
درست 9 ماه پیش کیاموتورز پس از پورشه دومین خودروی باکیفیت jdpower شد و در یک تست دیگه که در انگلیس انجام شد کیا ریو و هیوندای اکسنت بعنوان بی استهلاک ترین و مطمئن ترین خودرو ها در جایگاه اول قرار گرفتن جالب اینجاس که mg دوستان چینی باید درس بگیرن که حتی یک مورد از خودروهای چینی در این آمار جایگاهی ندارن حالا بازم بگید mg از کیا هیوندا سرتره..
امیرحسین
۱۳ دی ۱۳۹۴آقا جان، این بررسی میگوید هزینه تعمیر پایین و دفعات سرویس کمتر و…این چه ارتباطی با برند لوکس جنسیس،تکنولوژی برتر یا قابلیت فنی داره؟؟؟
پراید هم هزینه تعمیر پایین داره،ببینید در زمینه ماشین های کاربردی و اسپرت به کجا رسیدن؟؟؟رتبه ها مشخص هست
من نمیگم کره بدرد نخور هست ولی باید درست نقد کرد،اینکه در زمینه سدان کامپکت و سدان متوسط و کراس اوور شهری توانستند بازارها رو کسب کنند دلیل برتری آنها نیست.بعضی کلاسها برای بازار آمریکا و اروپا کالایی مصرفی مثل لوازم خانگی یا گوشی تلفن هستن و نمیشه آنها رو با کلاسهایی مثل تراک یا suv یا سوپر لوکس مقایسه کرد
بهزاد
۱۳ دی ۱۳۹۴یک مشکل کوچکی در آمار هزینه سرویس و تعمیرات وجود داره و احتمالا دوستانی که دنبال کننده خودروهای لوکس هستند در جریان هستند؛
خودروسازان لوکس مثل bmw و بنز و لکسوس و… یک گارانتی 3 تا 5 ساله با کیلومتر مشخص دارند که هیچگونه هزینه ای بابت سرویس یا تعمیر نمیگیرند و تمامی امور مربوط به خودرو کاملا رایگان انجام میشه و از این بابت در جدول میباید این خودرو سازها در اولویت لیست هزینه ها به خصوص در سال اول قرار بگیرند. البته به لینک اصلی سر نزدم شاید این موضوع در نظر گرفته شده باشه.
علی رضا
۱۳ دی ۱۳۹۴بهزاد جان همیشه از خوندن نظرات منطقیت لذت میبرم واقعا نظراتت ارزش خوندن دارن
ahmad
۱۴ دی ۱۳۹۴واقعا سرعت رشد فوق العاده ایی داشته نمیشه منکر شد.ما واقعیت نمیبینیم ما برند باز شدیم مصرف گرا متاسفانه پوچ.هیوندا با مباحث مدیریتی صحیح به این نقطه رسیده و این امار بیشتر نشاندهنده مدیریت درست در تولید و بازاریابی و فروش نهایی بوده .حالا اینکه من یا یک عده المانی و ژاپنی دوست داریم سلیقه و نظر شخصی و نمیتونیم منکر موفقیت جهانی و کلی یک سیستمی که صحیحکار کرده باشیم.من قبلا خدمت دوستای عزیز عرض کردم امروز رقابت بر سر فروش نهایی که قیمت کمتر و امکانات بیشتر حرف اول میزنه البته در کلاس خودروهای عام جهان.من خودم واقعا تویوتا لکسوس خیلی دوست دارم ولی از هر کسیم که هیوندای داشته پرسیدم راضی بوده تو ایران که همینو گفتن فقط قطعات مصرفی عوض کردن و قیمت قطعاتم بسیار مناسب اصلی باور کنید کارکرد بالا صد و پنجاه هزار کیلومتر.ولی در کل اگه با این قیمت و این امکانات و این خدماتی که تو دنیا داره میده بازم کار کنه خیلی بیشتر موفق میشه .تویوتا هم یک عمر وتا همین الان با همین مباحث درست مدیریتی به این جایگاه وبرند رسید که اینجا جا گفتن نیست فعلا.بهرجهت اینا بیشتر واسه صنعت خودرو سازی ما زنگ خطر و باید کار اساسی کرد که از نظرمن واسه کار اساسی کردنم خیلی خیلی دیره.ممنون از همه
نویدی
۱۴ دی ۱۳۹۴سلام…اول بگم:واقعا جای تحسین داره که خودروسازی هیوندای به این سرعت داره پیشرفت میکنه و در سطح جهانی مطرح شده.به این میگن پشتکار و آینده نگری..،ولی فعلا زوده که بخواد با خودروهای آلمانی،ژاپنی و آمریکایی مقایسه بشه،چرا که هم انجین و بعضی تکنولوژیها و همچنین طراحیهاشو ازآلمان و آمریکا قرض میگیره و هم هنوز نتونسته مثل بنز و bmw و سایر خودروهای اروپایی و آمریکایی به یک طراحی اصیل دست پیدا کنه و هرسال از لحاظ ظاهری و طراحی دستخوش تغییرات و کپی برداری میشه …..دراروپا و آمریکا خودروهای کره ای برای قشر متوسط رو به پایین جامعه در نظر گرفته میشه،بیشتر به همین دلیله که انقد روی استهلاک و هزینه نگهداری پایین تمرکز و تاکید میکنن.
محمد
۱۹ دی ۱۳۹۴ماشین فقط فقط ژاپنی وامریکایی واروپایی وتمام…یکی از یکی محشرتر
بعد ماسینای کره ای .بعدشم حح ایرانی