هیوندای به تازگی قیمتگذاری فیس لیفت ۲۰۱۷ کوچکترین فرزند خود، i10 را برای بازار بریتانیا اعلام کرد.
مدل پایه که با کد S شناخته میشود، حداقل ۹,۲۵۰ پوند (۱۱,۵۸۵ دلار) میطلبد. از خصائص استاندارد i10 S میتوان رینگهای ۱۴ اینچی فولادی و پنجرههای برقی جلو را نام برد. قوای فنی آن نیز به وسیله بلوک سه سیلندر ۱ لیتری و جعبهدنده پنج سرعته دستی تأمین میشود.
گونه SE کمی گرانتر است و برای تملک آن باید ۱۰,۵۰۰ پوند (۱۳,۱۴۷ دلار) پرداخت کنید. در بخش فنی دو گزینه برای آن وجود دارد: همان سه سیلندر ۱ لیتری و جعبهدنده پنج سرعته دستی؛ ۱.۲ لیتری چهار سیلندر و جعبهدنده پنج سرعته دستی یا چهار سرعته خودکار. با خرید i10 SE از دستگیرههای همرنگ بدنه، آینههای جانبی مجهز به گرمکن، کروز کنترل، بلوتوث و تریم داخلی آبی یا قرمز (به انتخاب مشتری) بهرهمند خواهید شد.
بالاتر از SE، کد SE Blue قرار میگیرد که تنها ۴۰۰ پوند (۵۰۰ دلار) گرانتر از آن بوده و با اضافه کردن فناوری استاپ گو هوشمند (Intelligent Stop Go) به بلوک ۱ لیتری مذکور، بیشترین بازدهی مصرف سوخت را بین گونههای مختلف i10 ارائه میکند.
قضیه اما به اینجا ختم نمیشود. فرزند ریزنقش هیوندای دو نسخه با نامهای پریمیوم و پریمیوم SE نیز دارد که به اصطلاح انواع لوکستر آن هستند و البته بهای بیشتری هم میطلبند.
قیمت پایه i10 پریمیوم ۱۱.۲۰۰ پوند (۱۴,۰۲۳ دلار) است. برای پیشرانه همان دو گزینه موجود در SE و SE Blue را ارائه میکند و علاوه بر موارد دیگر، چراغهای روشنایی در روز LED، رینگهای آلیاژی، غربیلک فرمان چرمی و محل اتصال تلفن همراه هوشمند در چنته دارد.
گونه پریمیوم SE نیز گرانترین گزینه بین مدلهای i10 بوده و با ویژگیهایی ازجمله نمایشگر ۷ اینچی لمسی، آندروید اتو، اپل کارپلی و رادیو دیجیتال، ۱۲,۸۰۰ پوند (۱۶,۰۲۷ دلار) قیمتگذاری شده است.
سعید
۱۳ آذر ۱۳۹۵والا یه همچی ماشینی که معادلش میشه پراید 111 اگه بخواد بیاد ایران رو با دلار امروز که نزدیک چهارهزارتومان هست حساب کنی میشه حدود 45 میلیون، دیگه هزینه گمرک و نمایندگی و این ور و اون ورش بماند!
پس تا مــــــــــــادامی که وضع این چنین است باید گفت زنده باد پراید
Efk
۱۳ آذر ۱۳۹۵بله معادل پراید اما پراید امروزی این2016 پراید 1980(دقیق نمیدونم)
امپراتور لامبورگینی
۱۳ آذر ۱۳۹۵مقایسه ی این با پراید خنده دار ترین حرفی هست که تا حالا شنیدم.
این ماشین امسال هست پراید ماشین 35 سال قبل.
این دیگه چه حرفیه…؟
علی
۱۳ آذر ۱۳۹۵پراید و i10 خودروهایی در سگمنت A هستن. خودروهایی که در یک سگمنت قرار دارن کاملا قابل مقایسه هستن. به خصوص اینکه امکانات این خودروها معمولا مشابه هست و اگر امکانات یک خودرو بیشتر باشه قاعدتا قیمت بالایی هم خواهد داشت که در مورد i10 هم این مساله قابل مشاهده است. این تصور که با کمتر از 30 میلیون تومان میشه خودرویی در حد الانترا یا کورولا یا حتی پیکانتو تولید و در بازار ایران عرضه کرد بسیار دور از ذهن هست.چنانچه پیکانتو در مدل پایه حداقل 30 میلیون قیمت داره و اتومات هم نیست.
علی
۱۳ آذر ۱۳۹۵واقعیت این هست که بر اساس تورم در داخل کشور قیمت دلار و پوند در ایران باید بالاتر باشه. شاید اگر بگیم دلار حداقل باید 2 برابر بشه اغراق نباشه. اما در داخل کشور، تورم باعث میشه که تولید کننده ها از تولیدکننده خودرو تا تولید کننده دستمال کاغذی، قیمت تمام شده بالاتری نسبت به رقبای خارجی داشته باشن. بنابراین اعمال تعرفه برای خودروهای خارجی تا زمانی که قیمت دلار واقعی بشه میتونه منطقی باشه. مگر اینکه بالاخره مدیران دولتی در ایران به نتیجه برسن که ایران توان خودروساز شدن نداره و موضوع تموم بشه و واردات خودرو به کلی آزاد بشه. البته با واقعی شدن قیمت ارز، قیمت قطعات خارجی هم بالاتر میره اما چون بخشی از قطعات خودروها داخلی سازی میشن میشه اثر واقعی شدن قیمت ارز رو در اینجا جبران کرد.
اما جدا از قیمت، مقوله کیفیت هم اهمیت زیادی داره که خودروسازهای داخلی فعلا توجهی به این موضوع ندارن و باید دولت فشار بیاره که در حالی که هر سال افزایش قیمت میدن کیفیت رو هم افزایش بدن.
KING
۱۳ آذر ۱۳۹۵نظاره گر باشید ضعیف ترین ماشین هیوندا چه کابین زیبایی داره وجدانا …..
کابین زیبا و به روز الان حداقل کاریه که یک خودروساز باید انجام بده و در سطح کیفی مناسب باشه
اگر پراید یا سمند یا هر لگن دیگه ی داخلی این نکته رو رعایت کنه خیلی خوب میشد
ولی اگه این نکته رو رعایت کنن باید پراید بخریم 50 تومن چرا چون تحریمیم برای تولید خودرو داخلی :-)
احمد باقری
۱۳ آذر ۱۳۹۵ماشین کوچیک و جمع و جوریه.
سیاوش
۱۴ آذر ۱۳۹۵با وجو رنو سیمبل با قیمت 6960 یورو وهاچ بک ان کی به این قارقارک پول میده ؟؟