جنسیسهیوندای

جنسیس با G70 جدید به سراغ ب‌ام‌و سری 3 می‌رود

نمایشگاه خودروی نیویورک امسال را به خاطر بیاورید: شاخه‌ی لوکس تازه متولد شده‌ی هیوندای یعنی جنسیس از خودرویی مفهومی با نام جنسیس نیویورک رونمایی کرد.

genesis-ny-concept-livepics-10
پیتر شرایر معروف جهت جدیدی را برای طراحی این برند و البته جالب‌تر تفسیری از چهره‌ی محصولات آینده و مخصوصاً رقیب سری ۳ را معرفی نمود.

genesis-ny-concept-livepics-3
خودروی اشاره شده در نهایت با نام جنسیس G70 ساخته خواهد شد. سدانی چهار درب با نسبت‌های مناسب یک خودروی دیفرانسیل عقب. خب نهایتاً این خودرو چه شکلی خواهد بود؟

genesis-ny-concept-livepics-15
یکی از قابل‌توجه‌ترین جنبه‌های کانسپت جنسیس کاپوت کشیده‌ی آن بود. این نوع طراحی بر حالت قدرتمند تأکید دارد. نمای جلویی خودرو تحت تأثیر جلوپنجره‌ی کرومی شبیه مدل G80، ورودی‌های هوای زاویه‌دار و چراغ‌های جلو قرار دارد.

genesis-ny-concept-livepics-8
درحالی‌که نمونه‌ی مفهومی جنسیس الگوهای ورودی جالبی روی گلگیرها دارد این طرح در همراهی با خط شانه‌ی قوی خودرو ظاهری جالب را برای خودرو به ارمغان می‌آورند. برای ایجاد نمای کوپه مانند، نمای نیمرخ کابین به‌صورت هنرمندانه‌ای به طرف عقب کشیده شده و تقریباً مخروطی شکل شده است.

2018-genesis-g70-sedan-previewed-by-genesis-new-york-concept_7
انتظار می‌رود که طراحی کابین نمونه‌ی تولیدی نسبت به نسخه کانسپت تعدیل شود اما برخی از جزئیات و ظرافت‌های همین نمونه را به همراه خواهد داشت. آرایش ۴ صندلی نمونه‌ی نمایشی به ۵ صندلی تغییر خواهد کرد و به منظور رقابتی شانه‌به‌شانه با رقبا G70 از فضای کابین و تجهیزات زیاد سود خواهد برد.

genesis g70 sedan
اما زیر کاپوت خودرو یکی از مهم‌ترین بخش‌ها است. نمونه‌ی نشان داده شده در نیویورک از قوای محرکه‌ی هیبریدی که در آن پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری به پیشرانه‌ای الکتریکی جفت شده استفاده کرده بود و توان تولیدی مجموع ۲۴۲ اسب بخاری را داشت. هرچند، با وجود گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک و انتقال قدرت به چرخ‌های عقب این خودرو می‌تواند به قدر کافی راننده را درگیر کرده و در بخش هندلینگ با رقبایی چون سری ۳ و جگوار XE سرشاخ شود.

New-Genesis-New-York-Concept_15
جالب اینکه حدس زده می‌شود G70 پلتفرم خود را سدان کیا GT که در آینده عرضه می‌شود به اشتراک خواهد گذاشت. اگر این کار صورت بگیرد راه برای استفاده از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توربو که می‌تواند قدرت نزدیک ۳۵۰ اسبی تولید کند باز خواهد شد.

جنگیدن با رقبای تثبیت شده‌ی لوکسی چون آئودی A4، ب‌ام‌و سری ۳، مرسدس بنز C کلاس و جگوار XE به‌هیچ‌وجه آسان نخواهد بود. هنوز برند جنسیس در ابتدای راه خود قرار دارد و برای رقابتی تمام‌عیار در این بخش به زمان نیاز دارد.
2016 BMW 3-Series facelift
۲۰۱۶ BMW 3-Series facelift
چه زمانی می‌توانیم ببینیم که این خودرو رنگ واقعیت به خود می‌گیرد؟ اگر حدس و گمان‌ها درست باشد،G70 در سه‌ماهه پایانی امسال یا اوایل سال ۲۰۱۷ می‌تواند روی جاده دیده شود. همچنین نسخه‌ای کوپه از این خودرو برای رقابت با مدل‌هایی چون آئودی A5 کوپه، ب‌ام‌و سری ۴ و مرسدس C کلاس کوپه تولید خواهد شد.
رندری از جنسیس G70
رندری از جنسیس G70
در نهایت، شما درباره‌ی برند جنسیس چه نظری دارید؟ آیا این برند یارای رقابت با بزرگان تثبیت شده‌ی این صنعت را دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. عیسی

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    حالا حتمن یه عده میخوان کامنت بزارن” کره ایا خیلی خوب پیشرفت کردن”…این کامنت همیشه تکراریو وقتی میخونم یاد توضیح واضحات جواد خیابانی میفتم…

    1. ZIPPO

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (248 ديدگاه)

      من بار ها گفتم والان هم در جواب شما میگم :
      کره نه تنها خیلی خوب و سریع پیشرفت کرده بلکه مرز های پیشرفت رو هم خیلی زود رد کرده و در خیلی از بازار های بین المللی امار فروش بسیاربهتری از خودروساز هایی چون تویوتا ونیسان و ……… در فروش خودروهای معمولی داره
      الان توبازار امریکا درسته النترا چند رده از کرولا عقب تره و لی داره باهاش رقابت میکنه وسهم قابل توجهی از بازار رو از ان خودش کرده
      کی 5 سال پیش فکر میکرد هیوندای همچین جایگاهی پیدا کنه ؟؟؟ واقعا هیچکس

      مطمین باشید تا چندسال دیگه هیوندای به راحتی جز 2 خودروساز برتر دنیا قرار میگیره و در رده های لوکس هم به راحتی با بنز و بی ام و و لکسوس رقابت خواهد کرد با قیمت پایین تر و امکانات و کیفیت بیشتر و مهمتر از همه شرایط فروش و خدمات پس از فروش بهتر

      1. Noble

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        درود بر
        جیوجیارو ؛ کریس بنگل و پیتر شرایر
        تنشون سلامت…

      2. Sina

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (384 ديدگاه)

        زیپو جان همچین میگی پیشرفت که انگار بقیه خودروسازان تو خواب زمستانی هستن ، عزیز من الان سرعت رشد چینی ها که دو برابر کره ای هاست که تو کمتر از دو دهه از دوچرخه به ساخت خودرو های روز رسیدن که کره ای ها بعد پنجاه سال خودروسازی تازه به اینجا رسیدن

      3. Alex@nder

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (19 ديدگاه)

        درود
        فروش خودروهای کره ای در کشورهای آفریقایی ، روسیه و ایران (کشورهایی که بازار آزاد خودرو ندارن) بالاس یعنی اینکه اگر برندهای سایر کشورها بیان هرگز ماشینای کره ای فروشی نخواهند داشت.
        خواهش میکنم هیوندای کلاهبردار رو هیچ وقت با برند معظمی مثل نیسان یا تویوتا و …. مقایسه نکن .
        هفته گذشته یکی از دوستان سانتافه new خریده وقتی وارد ماشین شدم احساس کردم وارد ماشین چینی شدم . جلوداشبوردش از بی کیفیت ترین پلاستیک ممکن ساخته شده و راه رفتنش هم که دقیقا مثل ماشینای چینی بیجون و با زور زدن بسیار
        با سپاس
        بدرود

        1. Noble

          ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          شما دوست گرامی حتما هر روز رولزرویس و بنتلی سوار میشین که داشبورد سانتافه به نظرتون اینقدر بی کیفیت اومده.
          شتابش هم برای قیمتش خیلی خوبه. با 200 تومن طبیعتا توقع شتابی در حد پورشه کاین 1 میلیاردی یا لندکروز 0.5 میلیاردی نباید داشت.

          با توجه به نظرتون در زمینه ی بازار فروش خودروها هم مشخصه سنتون خیلی خیلی کمه و اطلاعاتتون در حد زیر صفره.

        2. Hj

          ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (83 ديدگاه)

          از کامنتتون مشخصه تاحالا سوار سانتافه هم نشیدید یا قبل از سانتافه پورشه و بنتلی سوار بودید!!!کره کلاهبردار???این قسمتش خیلی باحال بود بهرحال ماکه حلال خور ترین خودروساز هارو داریم باید هم به کره بگیم کلاه بردار!!

  2. حميد

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    با سیستم فروش قسطی و کیفیت. و دوام حتما میتونه

    1. Vahid porsche

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (474 ديدگاه)

      جنسیس یک خودروی شتر گاو پلنگ
      جلو‌ پنجره آئودی چراغ ها مرسدس

  3. رسول

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه نکته جالبی توی مقاله بود که گفته : هنوز جنسیس در اول راه است.
    کاملا جمله درستی هست و جنسیس حتما یکی از رقبای سرسخت آلمانی تبارها میشه. ولی هنوز جای کار داره و نیاز به مهندسی بالاتری داره. طراحی فوقالعاده زیبای جنسیس رو نمیشه انکار کرد. اما از نظر پیشرانه فنی هنوز جای کار داره.

    1. amir

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (137 ديدگاه)

      از لحاظ پیشرانه که همیشه المانیا حرف اول رو میزنن و مطمیینا جنسیس راه زیادیو در پیش داره تا از لحاظ فنی به خودرو های المانی برسه

  4. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    صنایع خودروسازی کره همه چیش رو از امریکا داره و 100 البته از صنایع خودروسازی امریکا
    جونم امریکن کارز

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      ن دیگه دراین حد

  5. بهزاد

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    کلاس سدان نه تنها جای رشد نداره بلکه در حال کوچک تر شدن هست و سرمایه گذاری زیاد در این بخش سودآور نیست و اگر برند جنسیس به دنبال حضور قوی در بازار هست بهتره دو یا سه مدل کراس اوور یا شاسی بلند معرفی کنه وگرنه موفقیت زیادی پیش رو نخواهد داشت.

  6. محمد

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    اگه همت و تلاش پشتکار و مدیریت با وجدان و دلسوز باشه بخدا هر کاری میشه کرد
    یادم میاد سال 72 73 سامسونگ تلویزیون می زد ما مسخره می کردیم اون موقع برند aiwa معروف بود
    تلویزیونای سامسونگ پلیسه داشت کنارش ولی aiwa خوب بود و با کیفیت
    ولی الان ببین سامسونگ چی شده و اسمس از آیوا نیست
    این یعنی تلاش و پشتکار و همت
    آیه 11 سوره رعد همینو میگه

  7. REVENTоN ?

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    به نظر من یکی از دلایلی که حتما جنسیس موفق میشه، آرم بسیار زیبای اونه
    که وقتی یکی ببینش میفهمه که این ماشین لوکسه و با ارزشه

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      جنسیس کوپه که نتونست در برابر 3 قلدر امریکایی یعنی چلنجر و موستانگ و کامارو موفق بشه و تولیدش داره تموم میشه حالا ببینیم سدانش چه میکنه

      1. Hj

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (83 ديدگاه)

        به جنسیس کوپه بها نداد خوده هیوندایی ولی به سوناتا و توسان و … که بها داد شدن رقبایه جدیه اون کلاس!من خودم عاشق چلنجرم ولی تو در نسخه هایه ۶ سیلندر جنسیس به راحتی اون سه تارو میزنه

    2. Developer

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      آره حتما ! اونم لوگو و آرمی که از روی بنتلی کپی شده…حالا از کی تا حالا آرم و لوگو تضمینی برای موفقیت برند شده ؟!

  8. one:1

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    جنسیس در برابر سری 3 ؟
    محاله محاله محاله…
    ها ها ها …
    مردم از خنده…
    بی ام و لهش می کنه

    1. Noble

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      مگه BMW غلتک تولید میکنه؟

  9. m4

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (293 ديدگاه)

    جمله معروفی داریم ک میگه :
    شب دراز است و قلندر بیدار !!!

  10. sunmartin

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    باینکه طرفدار کیا هیوندای هستم اما بی ام دبلیو بنز و آئودی کیفیت سواری فوق تصوری دارند و با هیچ خودرویی بجز همکیشان آلمانی خود مانند پورشه و فولوکس قابل قیاس نیستند البته کیفیت سواری بی ام دبلیو فراتر از سایر آلمانی هاست و مقایسه با یک برند آسیایی که مغز متفکر آلمانی دارد هم زیاد معقول نیست

  11. امین

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (821 ديدگاه)

    هیوندا هم یاد گرفته
    تویوتا و لکسوز
    نیسان و اینفینیتی
    فلکس واگن و آئودی
    هیوندا و جنسیس!!!!!!
    انگور نشده مویز گشتی
    شاید از نظر ظاهر بتونه، اما از نظر هندلینگ و پیشرانه و کیفیت و دوام به این زودیا در برابر bmw و audi و مرسدس نمیتونه قد علم کنه.چرا که تجربه زیاد لازمه این کاره.

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      امین جان داداش چند روز پیش که من گفتم تجربه لینکلن بیشتر از لکسوسه همه عشق اسیای ها بهشون بر خورد گفتن نه تجربه ملاک نیست

    2. Bmw

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (21 ديدگاه)

      فقط کافیه به فرمول یک نگاه کنیم اونوقت فاصله صنعت خودرو سازیشون معلومه مثلا همین هوندا که تیوتا توش دستایی داره با اون موتورایه مکلارنش گند زده به این تیم تازه ژاپنیم هست هرچند که میدونیم مثلا مرسدس صدرصد تمامه توانشو تو فرمول یک بکار نبرده!!ولی راجبه خودروهایه کره ای بگم که واقعا خوبن و اگه نبودن نمیخوام توهین کنم اما ما بجز پراید و انواع پژو گزینه دیگه ای واسه خرید نداشتیم و این خودرو هم واقعا قشنگه مخصوصا داخلش حداقل با سلیقه من که خیلی جور درمیاد

  12. Hj

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (83 ديدگاه)

    جنسیس هنوز اول راه است
    بهترین جمله این مقاله!!!خب معلومه نمیتونه با رقبای المانی رقابت کنه فعلا!کسی از شماها اون موقع که تویوتا لکسوس رو معرفی کرد فک میکردید بتونه یروز با بنز و بی ام و رقابت کنه.یه چیزه جالبه دیگه اینکه دقیقا سناریویی که واسه ژاپن اتفاق افتاد واسه کره هم داره اتفاق میوفته !یادتونه قبلا جنس ژاپنی رو کاملا اشغال میدونستن ولی الان ژاپنیا از نظر کیفیت از همه بهترن!دقیقا همین موضوع واسه کره داره اتفاق میوفته مثلا ماشینای ۲۰۰۶ کره رو با ۲۰۱۵ کره مقایسه کنید دوامشون کاملا بهتر شده سواری و مصرف سوختشون هم همینطور و حتی در بازار های بزرگ رقیب های جدیی شدن واسه برند های دیگه در حالی که از سال ۲۰۰۹-۲۰۱۰ اینطور نبود

  13. حامد قدسی

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (262 ديدگاه)

    با سلام
    من معمولا زیاد نظر نمیدم هرچند که چند سالی میشه مقاله های این سایت رو دنبال می کنم.
    ولی یه نکته برام خیلی جالب شده اینکه چرا اینقدر جبهه گیری نسبت به یه محصول جدید و بهم زدن معادلات بزرگان این صنعت وجود داره.
    یه سوال دارم آیا قانونی وجود داره تو دنیا که به شما اجازه نمیده رقابت کنی؟ نه اقتصاد آزاد می دونید چیه؟ یعنی هر کسی محصول خودش رو ارائه میده و به میزان خوب بودنش هم می فروشه و سود می کنه . قرار نیست تعیین تکلیف کنید که کی حق داره چی تولید کنه و کی حق نداره تولید کنه. اصلا فرض کنید اون شرکت می خواد ضرر کنه. حقشه که انتخاب کنه چه استراتژی پیش بگیره.

    مشتری ها هم می تونن انتخاب کنن کسی حق نداره بگه تو اینو نخر به بقیه چه اصلا من می خوام یه آشغال بخرم کسی نباید مزاحم بشه.

    البته من یه جوابی برای این موضوع دارم اونم ساده است اینکه ما تو یه فضای انحصاری و اینکه مجبور شدیم همیشه و جایی برای انخاب نداشتیم زندگی کردیم تو ایران ( نه فقط تو خودرو تو همه چی) برای همینه که همیشه میخوایم برای بقیه تعیین تکلیف کنیم.

    به نظرم نظرات ما باید اینطوری باشه که چی خوبه و چی بد این نظر شخصیه ولی اینکه فلان برند نباید چی تولید کنه یا نکنه به کسی ربطی نداره

    1. نوید جهرمی

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      یکی از دلایل این مدل نظر گذاری ها که خیلی خوب بهش اشاره کردی به خصوصیت ما برمیگرده که ریشه ی قدیمی هم داره. ایرانیا صفر یا صدی و سیاه یا سفید نظر میدن. چیز نسبی کم برامون تعریف شده. سخت میتونیم خوبیا و بدیا رو کنار هم ببینیم.
      البته این یه نظر شخصیه

  14. آرش

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    فازغ از نام کشور سازنده و برند و قدرت رقبا و این ها… چقدر این خودرو زیباست.

  15. احمد باقری

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی قشنگی داره.

  16. American and japan

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (199 ديدگاه)

    واقعا کره پیشرفت کرده و پیشرفتش هم عجیب هست و غیر قابل باور ولی من در تعجبم که چرا یک ماشین برای آفرود های خیلی سنگین و سخت طراحی نمیکنه؟یا یه پیکاپ معمولی؟
    مثلا رقیب برای فورچونر یا رانگلر یا هایلوکس یا پاترول و…
    البته اگر هم بسازه به خوبی و خر کاری و خر جونیه این ها نمیشه و باید خیلی تجربه کسب کنه تا به اون حد برسه که مثلا یه عرب به جای لندکروز یا پاترول یه کره ای بخره برای آفرود!
    ولی باید از پیشرفت کره ترسید!!!!

  17. بهزاد

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    توازن در دنیا همیشه در حال چرخش هست الان کره داره اوج میگیره هم خوش سلیقه هستن و هم به علم آلیاژ دست پیدا کردن الان در صنعت گوشی موبایل هم کره داره یکه تازی میکنه در صنعت لوازم خانگی زیبا ترین طراحی مال کره هستش خداوکیلی ماشیناشون رو خیلی خوش صلیغه درست میکنن من خودم یک سانتافه نیو دارم واقعا راضیم ازش بینهایت نرم و راحته قبلا پرادو داشتم میکوبید من فکر میکنم بازار آیتده موبایل و ماشین در دست کره خواهد بود به یقین در کنار زیبایی ارزانی هم دارن

  18. hesan gh

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    منم با بهزاد 100درصد موافقم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا