از زمان معرفی شاسیبلند ۷ نفره هیوندای پالیسید، این خودرو کاملاً در سایه موفقیتهای همزاد خود در کیا یعنی تلوراید قرار گرفته است. شاید طراحی آوانگارد این مدل هیوندای در برابر طراحی سنتیتر کیا یکی از دلایل این امر باشد.
در عوض هیوندای پالیسید میتواند از چهره اسپرت خود استفاده بهتری ببرد و با ارائه نسخه اسپرتی N خریداران جوان را به سوی خود جلب نماید. اگر پالیسید N به واقعیت بپیوندد، در واقع آن را در سطح بالاتر و همتراز جنسیس GV80 قرار میدهد که از موتور V6 با حجم ۳.۵ لیتر و توربو شارژر دوقلو بهره میگیرد.
هیوندای بهعنوان دروغ اول آوریل یا همان ۱۳ خودمان، رندرهایی از نسخه N پالیسید منتشر کرده است. البته تصاویر مدلهای دروغین N هیوندای شامل یک مدل کانسپت الکتریکی Prophecy EV و یک کراساوور هیدروژنی نکسو هم میشوند.
عبارت N که مخفف Namyang میباشد و حتی میتواند به مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در نوربرگرینگ هم اشاره داشته باشد اکنون شامل ولوستر N میشود.
NAVID۰۰۹۸
۱۴ فروردین ۱۳۹۹بنظرم اگر هیوندای دروغ اول آوریل را به حقیقت تبدیل کنه ، من هم که بیشتر اوقات منتقد این کرهای هستم ، تشویقش میکنم که واقعاً شاهکار کرده با خودرویی که هیچگاه نتوانستم درکش کنم .
اگر چنین کاری در حجم تولید بالا میکرد ، مطمئناً خریداران زیادی در سرتاسر دنیا بخصوص خاورمیانه و آمریکا به دست میاورد ، البته که با قیمتی رقابتی و نه فضایی .
ارسلان
۱۴ فروردین ۱۳۹۹هر شرکتی توی دنیای خودرو یا هر صنعتی … اگه میخاد احترام رقبا و مصرف کنندگان رو بدست بیاره و جایگاهش رو تثبیت کنه توی اون صنعت … باید همیشه جلوتر از زمان خودش عمل کنه یعنی اینکه با تولید دانش جدید در حوزه کاریش … خودش رو اثبات کنه و اعتبار برای خودش بدست بیاره و باعث پیشرفت اون صنعت بشه و به عبارتی مسیر راه آینده اون صنعت رو ترسیم کنه و باقی شرکتا از اون راهی که اون باز کرده بیان و پشت سرش حرکت کنن این باعث اعتبار اون شرکت خواهد شد و اونو ارزشمند میکنه و اعتبار به دنبال خودش پرستیژ و اصالت میاره و خیلی چیزای دیگه …. اما اگه بخاد آماده خور باشه و از راهی که بقیه شرکتا باز کردن استفاده کنه هیچ وقت احترامی بدست نخواهد آورد و در بهترین حالت همیشه گزینه ی آخر و یک محصولی که باید قیمتش کمتر باشه تا توجیه خرید پیدا کنه برای مصرف کننده خواهد بود …. مثلا لامبورگینی بخاطر طراحی هاش که جلوتر از زمان خودش بود تونست اعتبار امروزش رو بدست بیاره خودتون فک کنید اگه لامبورگینی مثله فولکس ماشین میزد الان جایگاه الانش رو داشت؟؟ فراری بخاطر انجیناش که جلوتر از زمان خودش بود اعتبار کسب کرد … بنز سازنده 40-50 درصد تکنولوژی های خودرو بوده که بطور مثال میتونم به ترمز ABS و از همه مهمتر تکنولوژی crumple zones که بنز ساخت و الان همه خودروساز استفاده میکنن که باعث نجات جان خیلیا شد در تصادفات … اعتبار بنز اینجوری بدست اومد یک تنه باعث پیشرفت چشمگیر صنعت خودرو مخصوصا در راحتی و لوکسی شد که الان اس کلاس تبدیل به یک نماد لوکسی و سنگ محک بقیه خودروسازها در سگمنت لوکس شده … فرقه کره ای ها با بقیه شرکتا هم دقیقا همینه … خندم ار ادمایی میگیره که میگن ماشین کره ای با المانی رقابت میکنه خخخ اخه مگه میشه من بتونم با کسی رقابت کنم وقتی دارم امروز از تکنولوژی هایی که اون چندین ساله پیش ایجاد کرده استفاده میکنم و فقط میخوام از لحاظ ظاهری با شبیه کردن خودم به اون و چپوندن چرم و چوب توی محصوالاتم بگم که منم چیزی کم ندارم …. وقتی من میتونم رقابت کنم که چیزی بسازم از لحاظ فنی که توی دنیا مشابه ش نباشه و فناوری قبل از خودش رو به باطل کنه و شرکتای دیگه رو مجاب به استفاده از فناوری من بکنه حالا باز توهم رقابت داشته باشید این حرفا رو من برای اهل فن زدم نه متعصبانی که چون کره ای از المانی ارزونتره برای همین گزینه ی نزدیک تری به جیب شون هست شدن طرفدارانی متعصب … به قوله معروف گربه دستش به گوشت نمیرسید بجاش فلافل میخورد بعدش میگفت فلافل میتونه با گوشت رقابت کنه و حتی بهتره خخخخ
NAVID۰۰۹۸
۱۴ فروردین ۱۳۹۹ارسلان عزیز
زیبا نوشتی و با شما کاملاً موافقم .
اما مسئلهای که هست ، اینه که اگر در دنیا خودروی چینی نباشه ، خودروی کرهای به چشم نمیاد و اگر کرهای نباشه ارزش خودروهای ژاپنی آلمانی آمریکایی به چشم نمیاد .
اگر کسی جنسیس سوار نشده باشه با قدرت ۲۷۰ اسب بخار ، دیگه ۲۷۰ اسب بخار و سواری تویوتا اوریون به چش نمیاد .
همیشه باید کلاغهایی در آسمان دور عقاب بال بال بزنند تا پرواز عقاب به چشم بیاد .
هنوز که هنوزه من نمیفهمم اون دکمه esp در جنسیس سدان حکم چی را داره وقتی عملاً هیچ کاراییای نداره ، اونهایی که سوار این خودرو شده اند خوب میفهمند حرف من چیه .
تا به حال دکمه اسپورت یا اِکو را در سانتافه یا اپتیما تست کردهاید ، واقعاً تغییری حتی کوچک احساس کردهاید ، عملاً بیشتر آپشنهای دهن پُرکن کره ایها برای مانوردهی در پروپاگاندای مطبوعاته و به درد ما ایرانیها میخوره که همه چیز را به آپشن میبینیم ولی آپشنهایی که عملاً حکم کلاس گذاشتن را داره اما بدون کارایی .
برای همینه که در تمام نقاط جهان محصولات کرهای را به چشم خودرو خدمتکاران میبینند و افراد خیلی ضعیف از نظر مالی به سمت خرید این خودروها میروند ولی میبینیم که عملاً در کشوری مثل آمریکا گزینه خرید رده چندمی برای این بازار رقابتیه و بیش از ۷ ساله که جزو حتی ۲۰ خودرو پرفروش هم نیستند .
اما واقعاً پشتکار کرهایها ستودنیست و محرک خوبی برای بزرگان این صنعت هستند .
در تجارت جایی برای استراحت نیست و مدام باید در تلاش و گسترش بیزینس خود باشید چرا که با کوچکترین اشتباه توسط رقیبان خورده میشوید .
اما خدایی پالیسید در این مقاله جالب شده و اگر تولید بشه ، حرف نداره و رقابت را جذابتر میکنه در این کلاس .
Milad
۱۴ فروردین ۱۳۹۹آقای navid0098 عزیز واقعا نظرات شما از خود پست ها دقیق تره و خیلی خوب در زمینه خودرو تجربه دارید من الان شاید بگم ازسال 93 پدال دنبال می کنم فقط کم نظر می دم و از نظرات دوستان استفاده میکنم انواع کاربر دیدم اما نظرات شما خیلی منصفانس و بدون تعصب و با نظراتتون حال می کنم
NAVID۰۰۹۸
۱۴ فروردین ۱۳۹۹از بزرگواری شماست .
شرمندمون نکنید ، ممنون .
فقط ای کاش بعضی دوستان اگر نقدی هم به نظرات من دارند ، توهین نکنند تا کمتر به حاشیه برویم .
ارسلان
۱۵ فروردین ۱۳۹۹NAVID۰۰۹۸@
????
مهدی
۱۴ فروردین ۱۳۹۹هیوندا واقعا فوق العاده پیش رفت کرده
رضاسعیدی
۱۵ فروردین ۱۳۹۹ببینیدشهروندایرانی رابه کجارسوندین که بجای سوارشدن ماشینهای خوب دنیا فقط مقاله اش رومی خونن ونظرمیدن ای خداااا شهاب سنگ د بیا