در جدیدترین درگ تراتل هاوس، سه سدانی حضور یافتهاند که بسیار همسطح و مساوی هستند. هر سه خودرو به پیشرانههای V6 توئین توربو با قدرت مشابه به همراه گیربکس اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و قیمت همهٔ آنها بین ۴۵ تا ۵۵ هزار دلار است؛ بنابراین حداقل روی کاغذ باید شاهد درگی بسیار نزدیک باشیم.
قوای محرکهٔ دو رقیب کرهای باهم مشترک بوده و هردو از یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکنند. بااینحال، در بین این دو خودرو هم همهچیز یکسان نیست زیرا G70 بهعنوان سبکترین عضو این جمع، با ۱۷۷۰ کیلوگرم وزن، حدود ۵۰ کیلوگرم از استینگر سبکتر است.
از سوی دیگر، اوضاع چندان به نفع تنها ژاپنی گروه یعنی TLX تایپ S که باید بهتنهایی به جنگ کرهایها برود نیست زیرا پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی این خودرو ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که ۱۰ اسب بخار و ۳۰ نیوتن متر از دو رقیب کرهای کمتر است. علاوه بر این، TLX با ۱۹۵۰ کیلوگرم وزن، ۱۳۰ کیلوگرم از G70 و ۷۵ کیلوگرم از استینگر سنگینتر است. البته گیربکس ۱۰ سرعتهٔ این خودرو ۲ دنده بیشتر دارد که شاید بتواند به آن کمک کند.
در نیمهٔ اول درگ، آکورا نمایش خوبی از خود نشان میدهد اما با افزایش سرعت، ضعف ناشی از قدرت کمتر و وزن بیشتر آشکار میشود و TLX عقب میماند. البته هنوز هم نمیتوان این خودرو را سدان کُندی دانست زیرا با اختلافی نهچندان زیاد سوم میشود. استینگر و G70 اما بهخوبی پابهپای هم پیش میروند که البته همینطور هم انتظار میرود زیرا قوای محرکهٔ آنها یکسان است. البته وزن کمتر جنسیس موجب برتری آن با اختلافی جزئی میشود. پسازاین درگ هم یک مسابقهٔ رولینگ برگزار میشود که میتوانید نتیجهٔ آنرا در ویدئوی زیر مشاهده کنید.
مشخصات فنی
آکورا TLX تایپ S | جنسیس G70 | کیا استینگر GT | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۳۵۵ اسب بخار | ۳۶۵ اسب بخار | ۳۶۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۸۰ نیوتن متر | ۵۱۰ نیوتن متر | ۵۱۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۹۰۰ کیلوگرم | ۱۷۷۰ کیلوگرم | ۱۸۲۵ کیلوگرم |
قیمت | ۵۴,۶۴۵ دلار | ۵۱,۴۴۵ دلار | ۴۳,۶۹۰ دلار |
AMIR / ARMI
۵ شهریور ۱۴۰۰جنسیس و استینگر یه مزیت بزرگ دارن نسبت به
آکورا TLX اونم اینه که
در واقع استینگر و G70 از پلتفرم دیفرانسیل عقب استفاده میکنن
در حالی که TLX از پلتفرم دیفرانسیل جلو استفاده میکنه
انتخاب من جنسیس
ممد ژانگولر
۵ شهریور ۱۴۰۰خدایش آکورا با وزن بیشتر خیلی کمتر باخت .خودتون ترجمش کنید 😁
محمد امین
۵ شهریور ۱۴۰۰من ک رو انتخواب میکنم، در خط مستقیم پرفورمنسی در حد جنسیس داره و کیفیت و اپشن های کاملا کافی و مطابق با اروپا، در این حال کم ترین قیمت رو هم داره با اختلاف
new RAMIN
۵ شهریور ۱۴۰۰مشخصات فنی خیلی خیلی نزدیکی دارن. قیمت هاشون هم تقریبا نزدیکه.
فارق از اینکه کی برندس انتخاب من جنسیس هست.
اما برویم سر ماجرایی خیلی خیلی مهم… کمپانی changan رسما داره به آلمانی ها سلام علیک میکنه. نه آمریکا نه ژاپن نه کره.. فقط آلمان!! پلتفرم جدید الکتریکی… سطح بدی خودران… حتی فراتر از تسلا!! هوش مصنوعی فوق پیشرفته و سخنرانی خودرو با شما !!!! و کانسپتی هم که رسما از سال 2032 اومده!!!!
و خبر تایید نشده ای هست که اقای نادر فقیه زاد طراح کمپانی bmw به کمپانی changan پیوسته!!! درست خوندید!!!(نادر فقیه زاده ،بیرون بی ام و سری 6 و طراحی داخلی سری 7 رو انجام داده)
تولید 2 کانسپت تایید شده(یعنیchangan c385 و changan E11 ) از اون ور 2 کانپست دیگه هم یکیش 7 ماه و دیگری 14 ماه دیگه معرفی میشه.
حضور در آمریکا و اروپا هم سال 2023/2024 در حال تاییده😯
اخبار این اتفاقات رو احتمالا تا 1 هفته دیگه خواهید شنید.
ولی من خب یه 2 ، 3 روز زودتر باخبر شدم.البته به لطف اینیستاگرام رسمی کمپانی.
پدال جان فکر کنم باید اخبارشو پوشش بدی😀😀😀
البته لینک هم خواستید بنده در خدمتم.🙂
محمد امین
۵ شهریور ۱۴۰۰خداوکیلی قیمتش هاشون نزدیک نیست مخصوصآ برای کیا حدود ۴۳ هزار تا و جنسیس هم ۵۱ و اکورا ۵۴ ، قیمت اکورا و جنسیس نسبتا نزدیک تره ولی خیلی فاصله با کیا داره
بهزاد
۵ شهریور ۱۴۰۰قیمت کیا الان اومده پایین به خاطر عدم تولید و تمام کردن موجودی ها و در سالهای قبل قیمت GT حدود ۵۲ هزار دلار بود.
بهنام
۵ شهریور ۱۴۰۰چینی فن 🍂🍂🍂
new RAMIN
۵ شهریور ۱۴۰۰جناب اقای محمد امین. دقت کنید گفتم تقریبا. اختلاف 6 ،7 هزار دلاری بین کیا استینگر و 2 رقیبش زیاد نیست و ارزش داره پول پیش تر داد یا آکورا tlx یا جنسیس G70 گرفت.
اقای بهنام
(چینی فن 🍂🍂)
از این 2 کلمه 133 هزار برداشت میشه کرد😂ولی تمام حرف های من راسته.
24 آگوست نمایشگاه کوچکی( که اسمش خیلی سخت بود انصافا نتونستم حفظ کنم😅) در چین برگزار شد که changan تمام برنامه هاشو از N تا Z برای 5 سال آینده گفت و از چندین تکنولوژی جدید رونمایی کرد.
این نمایشگاه 4 کانپست اسم هاشون مشخص شد. از 2 تا کانسپت ها اخبار محدودی در دسترسه اما یکیش اصلا معلوم نیست چیه یکی دیگه هم 7 ماه دیگه رونمایی میشه. changan از سطح بعدی سیستم اتو پارک معرفی کرد که بنا یه ادعای خودش اولین در دنیا هست…خودرو الکتریکی کانسپت changan که نامش فعلا c385 هست ((و همونطور که تو پست نگهداری تسلا مدل3 تازگی گفتم انگار uni v حواس پرت کنی بوده و خودروی اصلی c385 هست )) هم معرفی شد که اگر بگویم در بحث تکنولوژی خودرو مثل باطری کارایی مهندسی و… دست کمی از تایکان نداره دروغ نگفتم!!
جدا از این محصولات که نسخه تولیدشون چند ماه دیگه میاد changan یه کانسپت خیلی عجیب خلقی هم رونمایی شده که فقط اینو میگم یه ربات کوچک هست جلو جلو راه می افته جا پارک پیدا میکنه ، جای پارک پیدا شد رباته خودرو رو صدا میکنه بعد ماشین میره اونجا پارک میکنه!!😐( این چیز تایید نشده و یکی از طراح های چینی changan تو تویتر اینو گفته)
این فقط یه بخش کوچکی این کانسپت عجیب خلقه هست… درضمن خودرو هم با ساعت شما روشن میشه!! یعنی ساعت هوشمندتون رو میکنید تو قسمت مرکز فرمون ماشین روشن میشه😐
یه کانسپت نشون میده یه کمپانی چه قدر توانایی داره و احتمالا changanداره آینده رو به ما نمایش میده. این کانسپت طراحیش عجیب نیست… امکاناتش عجیبه…
حالا جدا از 4 کانپست که نسخه تولیدیشون تا چند ماه دیگه میاد و جدا از این کانپست فوق هوشمند کمپانی changan از پلتفرم جدید، کارایی جدید، طراحی جدید و… کلی چیز های دیگه رونمایی کرده.
درضمن همونطوز که گفتم خبر تایید نشده ای هست که اقای نادر فقیه زاد طراح کمپانی bmw به کمپانی changan پیوسته.
خبر هنوز شایعس. البته از اینستاگرام ایشون یه پست جدیدی گذاشتن که شباهت به changan E11 کانپست داره که چند روز پیش عکسش منتشر شد.
ممکنه اخبارشو تو گوگل پیدا نکنید چون از زمان این چیز هایی که گفتم مجموعا 30 ساعت هم نمیگذره… تا هفته دیگه اخبار میادش…
حالا اون موقع قضاوت کن چینی چیست…
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۵ شهریور ۱۴۰۰ما نمیگیم چین بده بلکه میگیم الان قدرت زیادی نداره تا چند سال بعد قوی میشه
ولی فقط اون رباته که جا پارک پیدا میکنه 😂😂😂
ارشیاsvj
۶ شهریور ۱۴۰۰میدونم خیلی خوشحال رامین جان اصلا هم نمیخوام حالتو بگیرم ولی تنها کسی که تو پدال به اخبار چینیا توجه میکنه شمایی😂😂😂
HamiD
۵ شهریور ۱۴۰۰واقعا هر سه تا شون خوشگلن و خصوصا عالی!
خیلی با طراحی عقب آکورا و جنسیس حال کردم!
دلم میگه آکورا
ولی عقلم میگه جنسیس!
احتمالا انتخابم هیچکدام خواهد بود یا هر دو!
مجتبی علیخانی
۵ شهریور ۱۴۰۰من که فیلمو تو یوتیوب نگاه کردم کیا استینگر تریم جی تی بود یعنی 2.5لیتری بود
R@m!n
۵ شهریور ۱۴۰۰اگر بخوام تو این کلاس ماشین بخرم قطعا بین کادیلاک CT4-V و مدل BLACKWING یا بی ام و M340 (اون ظاهر تهوع آور جلوشم با یه تعویض سپر حله) یکی رو انتخاب می کنم.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۵ شهریور ۱۴۰۰بلک وینگ فکر کنم از اینا گرون تره ، ولی باهاتون موافقم در بخش خودروهای پرفورمنس یا بهتر بگم در بخش نسخه های پرفورمنسشون همیشه بهتر آسیایی ها جلو رفتن ، من خودم هم بین اون و بی ام و سری ۳ و صد البته آئودی rs4 آوانت یکیو انتخاب میکنم ( نسل جدید سی کلاس نسخه آامگ نداره هنوز )
فرامرز
۵ شهریور ۱۴۰۰ام ۳۴۰ شبیه سری ۳ هست و مثل سری ۴ یا ام ۳ جلو پنجره بزرگ نداره
R@m!n
۵ شهریور ۱۴۰۰آره درسته، هزینه اضافی هم از رو دوشمون برداشته شد 😄😄
میثم
۵ شهریور ۱۴۰۰طراحی داخلی و خارجی آکورا بهترین بود
ولی من جنسیس رو انتخاب می کنم چون کامل ترین پکیجه
AMG GT R
۵ شهریور ۱۴۰۰جنسیس بنظرم برترین هست بین این سه خودرو
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۵ شهریور ۱۴۰۰با اینکه عاشق طراحی آکورا هستم ، ولی جنسیس از نظر پرفورمنس حرف های بیشتری برای گفتن داشت و واقعا خوب عمل کرد ولی بعد از جنسیس انتخابم آکوراس ، البته کابین جنسیس هم واقعا دلرباس
با مهربونی جهان زیباتره
۵ شهریور ۱۴۰۰قلبم میگه اکورا ولی کیا
کاش کیا کره ای نبود
میثم
۵ شهریور ۱۴۰۰کاش کیا کره ای نبود
یعنی چی این حرف 😂😂😂😂
چه مشکلی با کره داری ؟؟
من عشق جاپونم ولی اینجا جنسیس رو انتخاب کردم 😉😉
ارش
۵ شهریور ۱۴۰۰مطمئنا انتخابم آکوراست.
HamiD
۵ شهریور ۱۴۰۰یکی بگه چرا جنسیس داره خودرو های زیباتری از بنز و بی ام و میسازه!؟
واقعا چرا!
mos
۵ شهریور ۱۴۰۰حمید داداش حالت خوب نیستا یکم از فاز اینکه مثلا تعصب نداری بیا بیرون 😂
RezaRs
۵ شهریور ۱۴۰۰سلام چطوری دایی
والا طراحی خودت که میدونی سلیقست دو خیلی از طراحای به نام دارن اونجا کار میکنند بعضی طراحای اونتادور و هوراکان
Blue
۵ شهریور ۱۴۰۰کاش طراحان استینگر جایگاه پلاک عقب رو روی سپر تعبیه میکردن ، برای ماشینهای اسپرت جذابتره
امپراطوری خورشید
۵ شهریور ۱۴۰۰قطعا انتخابم آکورا هست زیبا و لوکس و باپرستیژ
samurai
۵ شهریور ۱۴۰۰به خاطر چند هزارم ثانیه ادم عاقل ماشین باز ماشین شناس نمیاد ژاپنیو ول کنه ماشینای بی هویت کرره رو بخره یکیش که انقدر تو پارکینگ خاک خورد دیگه تولید نمیشه یکیم طراحیشو میبینی سردرد میگیری
ارشیاsvj
۶ شهریور ۱۴۰۰طراحی کاملا سلیقه ایه.
من طراحی اکورا رو میبینم روده هام گره میخوره به هم
البته من هیچ کاری به دعوای کره ای بازا و ژاپنیا ندارم چون بحثاشون هیچ جذابیتی نداره.
انتخابم g70 چون هم سریعترینه هم سبک ترینه هم از نظر من زیباترینه هم اینکه لووووووکس ترینه.
Reza Waffen SS
۶ شهریور ۱۴۰۰آکورا TLX تایپ S
مهدی
۶ شهریور ۱۴۰۰من که عمرا تی ال ایکس رو انتخاب کنم چون مشخصاتش بد تره و از این طرف گرون تر هم هست
درسته استینگر قیمتش پایینه اما من جنسیس رو انتخاب میکنم چون هم زیبا تره و هم بعضی مشخصاتش بهتر هست و خودروی به صرفه تری هست به نظرم
آریا ماشین
۶ شهریور ۱۴۰۰جنسیس g70