مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور اول، قسمت دهم، اولین دوئل از گروه سدانهای کامپکت لوکس
آئودی A4 | جنسیس G70 |
؟ | |
مرسدس بنز C کلاس | آلفارومئو جولیا |
؟ | |
آئودی A5 اسپرتبک | فولکسواگن آرتئون |
؟ | |
بامو سری ۳ | کادیلاک ATS |
؟ |
آئودی A4
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۵
نسل کنونی: پنجم
پلتفرم: MLP گروه فولکسواگن
امتیاز از کار بایر: ۴.۵ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۴۶,۰۰۶ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۷۵,۵۰۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۴,۴۳۴ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۸,۱۴۲ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۹ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
جنسیس G70
تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۱۷
نسل کنونی: اول
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: – از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: – دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: – دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: – دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: – دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: – درصد
حفاظت از کودکان: – درصد
حفاظت از عابر پیاده: – درصد
سیستمهای ایمنی: – درصد
امتیاز کلی: – ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی S4 | جنسیس G70 | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 | ۳.۳ لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | توئین توربو |
قدرت | ۳۵۵ اسب بخار | ۳۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۱۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۳ ثانیه | ۴.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۹ ثانیه | ۱۲.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۸ لیتر (ترکیبی) | ۱۱.۷ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۶۸ گرم/کیلومتر | ۱۹۷ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۸ لیتر | ۶۰ لیتر |
وزن | ۱۷۰۰ کیلوگرم | ۱۸۳۷ کیلوگرم |
طول | ۴.۷۴ متر | ۴.۶۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۲ متر | ۲.۸۳ متر |
حجم صندوق بار | ۴۸۰ لیتر | ۳۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۳۶,۹۷۵ دلار | ۳۲,۰۰۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۵۲,۳۷۵ دلار | ۴۸,۰۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10078877]
PARTHIAN
۲۲ مرداد ۱۳۹۷رای من آئودی
ولی تلاش جنسیس واسه وارد شدن به جمع بزرگان قابل احترامه
سامان اذری
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ائودی ماشین خوبیه ولی جنسیس هیچ کم و کثری نداره کیفیتشم اثبات شده هست
و یه جورهایی خاص تره
ولی A4 مثل مور ملخ تو خیابونها پره (خیابونهای خارج )
s.h
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ببخشید سامان جان
مگه هر ماشینی کمتر باشه بهتره ؟؟ اون سری هم میگفتید مازراتی از s کلاس کمتره پس خاص تره !! و هر کی میبینه میگه مازراتی
البته اگر منظورتون از تو چشم تر و کمیاب تر به خاطر سلیقتون باشه حرفتون بی عیبه ولی فکر نکنم هر ماشینی کمیاب تر باشه پس لزوما خاص تر هم هست
علی
۲۲ مرداد ۱۳۹۷درود بر (((اس اچ ))) عزیز جمله زیبایی گفتی و جوابت کاملا منطقی . البته دوست عزیزمون (((سامان آذری))) با توجه به اینکه ریشه افکارش وصل میشه به ماشینای (((ژاپنی و کره ایی و نهایتش آمریکایی )))بیشتر نمیشه انتظار داشت که قضاوت کاملا درست بکنه که امثال ایشون کم نیستن مثلا((( پهلوان اینگیلیس )))و از این اسمهای عجیب که هر چیزی وصل باشه به اینگیلیس بهترینن …
به نظر من بجای اینکه اسپانسر این و اون باشیم ، اول از همه عاشق باشیم و بعدشم مولتی فکر کنیم و آزاد تا بتونیم راحت تر زندگی کنیم .
با تچکر از دوستان به دل نگیرین و واقعیت تلخ است
مانی
۲۳ مرداد ۱۳۹۷اشتباه میکنی داداش
اینجا تو لندن سورن توربو خیلی خاص تر از رلزرویس فانتوم هست
:))
s.h
۲۳ مرداد ۱۳۹۷الان دقیقا دنبال چی ؟؟ با کی هستی ؟؟؟ چه ربطی به این قاطر ( سورن توربو ) داشت ؟؟ کی از رولس رویس حرف زد ؟؟؟ کی گفت تو لندن چی خاصه ؟؟؟ خدا بیامرزت با از دست رفتی
مانی
۲۶ مرداد ۱۳۹۷یه مثال همراه با یکم شوخی در تائید حرف خودت زدم
تا دیر نشده برو دکتر
mahdy
۲۲ مرداد ۱۳۹۷آقا قضیه چیه من چند وقته تو رای گیری نمیتونم شرکت کنم ؟ قسمت رای دادن واسم بالا نمیاره کی میدونه مشکل چیه باید چیکار کنم
مانی
۲۳ مرداد ۱۳۹۷شما لطف کن تاریخ تولدت رو (اونی که تو شناسنامه نوشته شیطون)همینجا بنویس
من پیگیری میکنم
:O
mahdy
۲۲ مرداد ۱۳۹۷آقای دهقان اشتباها تو جدول نوشتین آئودیS4 ممنون میشم اصلاح کنید
سلطان M3 برنده این کلاسه
عطا
۲۲ مرداد ۱۳۹۷از بس که حرف میزنید کامنت میزارید دیگه پدال به اونجاش رسیده ??
پیکان جوانان گوجه ای
۲۲ مرداد ۱۳۹۷چرا تو امار فروش و ایمنی جنسیس چیزی نیست مگه فروشش شروع نشده
Just bentley continental
۲۲ مرداد ۱۳۹۷خدایی دور از تعصب جنسیس خیلی طراحی زیباتری داری فنیشم مقدار کمی بهتره
و قیمتشم کمتره
رای من جنسیسه واقعا عالیه این جنسیس.
ب ام و سلطان
۲۲ مرداد ۱۳۹۷بازم تعصب ضد آلمانی کجا فنی بهتره از موتور سه لیتری اندازه ٣.٣ لیتری خروجی گرفت چطور بهتر میشه ضمنا ارباب حلقه ها اثبات شدست طراحیش پخته تره و شبیه آسیایی ها نیست احتیاج به تبلیغ پوپولیستی و عجیب و غریب نداره به هیچ سایتی پولم نداد ضمنا بهتره تقابل برداری بگو من از آلمانی خوشم نمیاد پس به رقیبش رای میدم من حاضرم قسم بخورم پرایدم بود بازم رای شما معلوم بود پس لطفا منطقی نشید برای ما
Arman
۲۳ مرداد ۱۳۹۷من به شخصه عاشق المانی هستم ولی با اون دوستمون موافقم جنسیس طراحی زیباتری داره فنیش عالیه قیمت کمتری هم داره
درضمن وقتی یکی میگه مثلا جنسیس بهتره به این معنی نیست که مثلا آئودی اشغاله،نظر شخصیه همش
چون طرف رای که دادی مخالف نظر جنابعالی هست دلیل نمیشه بهش بگی غیر منطقی!!!
مانی
۲۳ مرداد ۱۳۹۷خدا یی جدی میگی؟؟؟
شما که طرفدارِ انگلیسیها هستی خیلی فاکتورهای دیگه واست اهمیت داره
خودت میدونی منظورم کدوم هاست
شتاب و سرعت هردو یکی هست اما مصرف جنسیس ۱۹درصد بیشتره،آئودی یخرده بزرگتره اما ۱۳۷ کیلو سبکتره,چجوری فنی جنسیس بهتره؟
saeed
۲۲ مرداد ۱۳۹۷انصافا مشخصات جنسیس با اینکه تازه وارد هست به جز حجم صندوق بار و مصرف برابری میکنه با آئودی .از نظر طراحی هم واقعا شیکه و حالت اسپرتو داره به درستی جنسیس که لازمه این کلاس هست.فکر کنم اگر اختلاف قیمتشون بیشتر بود (قیمت جنسیس کمتر بود) بیشتر آدم 2 دل میشد برای انتخابشون.
Radin
۲۲ مرداد ۱۳۹۷با احترام به آئودی به جنسیس میخوام رای بدم:(
سید
۲۲ مرداد ۱۳۹۷جنسیس واقعا خوشگله…توآلمانیا بنز کارش درسته واقعا…از آئودی تو ذهنم یچیزی شبیه یه آدم با کت و شلوار و عینک شیک هست…خیلی این آئودی اتوکشیده و رسمیه…جفتشون عالین ولی رای من جنسیسه،خیلی پیشرفت کردن کره ایها
حسین دهمرد
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ارباب حلقه ها
امیر
۲۲ مرداد ۱۳۹۷طراحی ائودی پخته تره و جذاب تر
فنی هم زیاد فرقی ندارن باهم اما مصرف سوخت ائودی کمتره
ائودی
مهدی
۲۲ مرداد ۱۳۹۷کابین جنسیس خیلی زیباست.قیمت خیلی منصفانه ای هم داره.ولی ظاهربیرون ائودی جذاب تره
امیرمحمد
۲۲ مرداد ۱۳۹۷نمیشه رای داد واقعا هردو بینظیرن یکی المانی خالص اون یکی زاده ی متخصصان و مهندسان المانی منتهی زیر نظر یک برند کره ای عقل میگه اعودی دل میگه جنسیس…
شایان
۲۲ مرداد ۱۳۹۷بنظرم برعکس گفتی دل میگه آئودی عقل میگه جنسیس
Hamid...Audi
۲۲ مرداد ۱۳۹۷جفتتون اشتباه گفتین، هم دل میگه آئودی هم عقل
شایان
۲۲ مرداد ۱۳۹۷برادرشما توسط ارباب حلقه ها اسیر شدی
وگرنه عقل میگه این ماشین زیبا تره قیمتش مناسبتره مشخات فنی تفاوتی نداره با آئودی بارها هم توی همین پدال در مورد کیفیت بالای محصولات جنسیس صحبت شده پس عقل میگه جنسیس
امیرمحمد
۲۲ مرداد ۱۳۹۷آعودی عالیه ولی طراحیش خیلی سادس تنها ایرادش همینه که خب سلیقه ایه دیگه خیلیا ام هستن که به هیچ وجه طراحی های شلوغ رو دوست ندارن و فرم شیک و ساده رو ترجیح میدن...
Hamid...Audi
۲۳ مرداد ۱۳۹۷اولا که طراحی یه چیز کاملا سلیقه ایه و به نظر من طراحی جنسیس حتی نزدیک به آئودی هم نیست و با اختلاف ضعیف تره.به نظر من آئودی استاد طراحی های بیابینیه.یعنی ترکیبی از اسپرت و لوکس.اگه بخوای ماشین رو به دید اسپرت ببینی یه سری المان های طراحی میان جلو چشم که باعث میشن ماشین اسپرت دیده شه و لوکس هم به همین صورته.
دوما اینکه طراحی تمام قطعات این ماشین سال 2015 انجام شده و دو سال قدیمی تر از جنسیسه و اگه میخوای با طراحی روز آئودی مقایسه کنی برو طراحی A8, A7 A6 جدید رو نگاه کن و با اینکه دو سال قدیمی تره باز هم مشخصات فنی بهتری داریه(حجم موتور و قدرت پایین تر و شتاب برابر در کنار مصرف سوخت کمتر و آلایندگی پایین تر).
کیفیت بالا هم کره ای تو معیار های 3 ماه اولیه خرید همیشه بالا بودن که حداقل واسه من معیار خوبی نیست و به نظرم کیفیت باید توی دراز مدت سنجیده بشه.(بماند که آئودی از نظر موتور ترند سال گذشته بهترین برند خودرویی سال شد)
سوما هم من به هیچ وجه نسبت به آئودی تعصب ندارم و صرفا یه علاقه ی زیاده.همین علاقه رو نسبت به تویوتا، هوندا، مزدا،فورد و پورشه هم دارم.(دروغ نگم آئودی یه ذره از اینا واسم دوست داشتنی تره ولی اصولا معتقدم ماشین خوب رو باید دوست داشت.)
Arman
۲۳ مرداد ۱۳۹۷شما بفرما برو بررسی کیفیت رو تو بازه سه تا چهار سال جی دی پاور رو هم نگاه کن بیین کدوم برند ها رتبه بالایی دارن توش
کره ای هارو هم میبینی اونجا
امیرمحمد
۲۲ مرداد ۱۳۹۷شایان اتفاقا درست گفتم عقل معمولا ریسک پذیر نیست و اونی رو انتخاب میکنه که ثابت شدست و امتحانشو پس داده ولی دل یا همون احساس همیشه دنبال گزینه های متنوع و جدیده و به شدت دنبال ریسکه من جنسیس جی ۷۰ رو یه گزینه ی عالی و به صرفه میدونم ولی در عین حال فکر کنم هیچ حرفی تو این موضوع نباشه که آعودی تو بحث خودروهای پرفورمنس ثابت شدست و امتحان پس داده در حالی که جنسیس یک گزینه ی تازه وارده با وجود عالی بودنش و تمام مزایایی که داره به هرحال من که رای ندادم چون هردورو واقعا دوس دارم…
sunmartin
۲۲ مرداد ۱۳۹۷حرف ذهن منو زدی جفتشون عالین کیا هیوندا هم در واقع آلمانی هایی هستن که تو کره جنوبی تولید میشن من عاشق آئودی هستم اما جنسیس جی 70 برنده جایزه کیفیت و طراحی سال 2017 شد و چندین جایزه و رنکینگ داره جنسیس قیمتش خیلی کمتره و پرفورمانس بهتری داره واقعا که کره ای ها اابته بواسطه آللدت بیرمن و پیتر شرایر و کریس بنگل به اوج خودش رسیده البته آئودی A4 یک خودروی خاصه کلا برند آئودی خاصه اما با تمام احترامم به بهترین بهترین ها جنسیس انتخاب منه
امیرمحمد
۲۲ مرداد ۱۳۹۷Sunmartin اتفاقا این فکر خیلی وقته که تو سر منم میچرخه همیشه با خودم فکر میکردم خب وقتی که تقریبا تمام مهندسا و طراحای ارشد هیوندای موتورز یا المانین یا این که قبلا مهره های تاثیرگذار کمپانی های المانی بودن چرا نباید خودروهای هیوندای و کیا رو به نوعی المانی هایی بدونیم که تحت یه برند کره ای تولید میشن و در عین حال که کیفیت فوق العاده ای دارن قیمتاشون به صرفه تره…
omid
۲۲ مرداد ۱۳۹۷A4یه چیز دیگست
معین م
۲۲ مرداد ۱۳۹۷سلام آقای دهقان
با تشکر از زحمات هر روزتون
لطفاً اون اسم a4 رو توی جدول مقایسه مشخصات فنی درست کنید
که نوشته شده s4
متشکرم
امیر دهقان
۲۲ مرداد ۱۳۹۷سلام دوست گرامی
مشخصاتی که در جدول ذکر شده متعلق به نسخۀ اسپرت آئودی A4 یعنی مدل S4 هست و اشتباهی نوشته نشده
shirko
۲۲ مرداد ۱۳۹۷جنسیس زیباتره ، ائودی بهتره
#ali.m#
۲۲ مرداد ۱۳۹۷واقعا فکرشو نمیکردن یه روز از بین دوتا ماشین کره ای و المانی به کره ایه رای بدم .
طراحی جنسیس بدون شک بهتره.
اینجا دیکه بحث سلیقه نیست جنسیس واقعا گل کاشته .دمش گرم
از نظر فنی یکی هستن ولی واقعا چه طراحی داخلی و داشبورد و چه طراحی خارجی جنسیس بهتره .
رای من جنسیس .
خودروسازی اسیا تبدیل شده به یک غول بزرگ
قبلا ژاپنی ها تنهایی پرچمو بالا نگه داشته بودن الان کره ای ها هم هستن .
ب ام و سلطان
۲۳ مرداد ۱۳۹۷دقیقا اگر ژاپنی بود الان بزرگترین تحقیر و در مورد کره ها میکردی نمیدونم چرا اونایی که از آلمانی ها بدشون میاد در مورد رقباشون یه هو همه در حرکتی خود جوش منطقی میشن عجیبه این حجم از نفرت باید در گینس ثبت بشه به هر شکل نه تنها کره بلکه ژاپنم بعد از این همه تلاش و اون تاریخش در طی دهها نتونست به محبوبیت ژرمن ها برسه دیگه این هم اثبات شدست هیچ تبلیغی هم نمیتونه آن چنان تاثیری بذاره
بهنام
۲۳ مرداد ۱۳۹۷من اگه اگه میتونستم تو این کلاس فقط بین این دو یکی رو بخرم هرگز حاضر نمیشدم موقع رانندگی چشمم رو به آرم روی فرمون جنسیس بدوزم. اصل و نسب ماشین برام خیلی مهمه که جنسیس بویی ازش نبرده
شايان
۲۳ مرداد ۱۳۹۷پیشرفت کره ای ها واقعا قابل تحسینه اما نمیخوام کلیشه ای بگم اما چه خوب چه بد واقعیت اینه که هنوز صنعت کره حداقل از آلمان یکی دو لول عقب تره درسته مشخصات فنی جنسیس روی کاغذ یه مقدار جزئی بهتره و در بحث طراحی هم واقعا عالی کار کرده اما اون فوت کوزه گری و روح و لذت سواری و صدالبته کیفیت قطعات در دراز مدت چیزیه که کره در حال حاضر محرومه ازش. بعد از 5 سال استفاده از هردو خودرو کامل اختلاف آلمان و کره محسوسه
Arman
۲۳ مرداد ۱۳۹۷جنسیس رو انتخاب میکنم بخاطر طراحی خیلی زیباتر و فنی عالی و قیمت کمتر
کیوان
۲۷ مرداد ۱۳۹۷خیلی سریع جنسیس را انتخاب میکنم دوستی گفت دستوری جنسیس را انتخاب میکنید کسانی هم که بنز وبی ام و لا غیر خودرو المانی انتخاب میکنند از روی تعصب و غیرت انتخاب میکنند به مانند پدرانشان دنیای امروز دنیای تیز هوشانه نه دنیای اصل و نسب دارها در جام جهانی دیدید اصل و نسب دارها برزیل المان انگلیس ارژانتین ایتالیا هلند چطوری حذف شدند المانی دوست ها از خودرو ژاپنی کره ای که اسیایی هستند حمایت کنید کشور ما که عقب مونده در سایت های معروف جنسیس جایگاه خاصی داره دوستی نوشت بعد از پنج سال استفاده جنسیس از شمایل میفته بی ام و ایکس ۳ سال ۲۰۰۸ را با پرادو سال ۲۰۰۸ مقایسه کن کدوم سر حالترند